پاورپوینت تحلیل مسجد سید اصفهان - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل مسجد سید اصفهان
 

پاورپوینت تحلیل مسجد سید اصفهان

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 21
  • حجم فایل: 9.89
پاورپوینت تحلیل مسجد سید اصفهان در 21 اسلاید و برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است که می توانید در ادامه این بخش از سایت سازه برتر این فایل را دریافت کنید.
 
 
 
فهرست مطالب

موقعی
کتیبه های تاریخی بنا
تازیخچه
بانی و سازندگان بنا
اطلاعات منابع مدون
سیر تحول بنا
تریینات 
نما
مقطع
پلان طبقات
و...

 

 

مختصری از متن:

مسجد سید اصفهان از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌ است که هر کدام با زیبایی و ظرافت هنرمندانه‌ای تزیین شده و چشم را خیره می‌کند. از قسمت‌های اصلی این مسجد می‌توان به چهار در اصلی، دو شبستان بزرگ، دو گنبد کوچک و بزرگ، دو چهلستون، سه ایوان و یک گلدسته بزرگ اشاره کرد.

در این مسجد بیشتر از 45 حجره و دهلیز نیز وجود دارد که ترکیبی زیبا به محیط مسجد بخشیده است. این بنای تاریخی مشهور و ارزشمند در ضلع جنوبی خیابان سید در شهر اصفهان قرار دارد. مطالعه درباره معماری بنا، هنر کاشیکاری مخصوصاً گره کشی، خط بنائی و کاشی 7 رنگ، مشخی می‌کند که این مسجد در زمره بهترین شاهکارهای قرن سیزدهم هجری است.

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل مسجد سید اصفهان

فرمت : ppt

تعداد صفحات 21

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


مسجد سید اصفهان از مساجد بزرگ و از بناهای تاریخی دوره قاجار در شهر اصفهان. این مسجد که به نام بنیان‌گذار آن سید محمدباقر شفتی شهرت دارد، در سال 1240ق در محله بید آباد اصفهان بنا نهاده شد. مسجد دارای تزئینات و ویژگی‌های متعدد معماری در شبستان‌ها، گنبدها، محراب، ایوان، گلدسته، کتیبه‌ها و کاشی‌کاری‌ها است.

چهار وقف‌نامه برای مسجد، بین سال‌های 1262ق تا 1273ق نگاشته شده و همه مکان‌های مسجد برای موارد خاص وقف شده است. مقبره سید شفتی و فرزندان او در این مسجد قرار دارد. 

اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، جلوه‌ای از زیبایی هنر و معماری در ایران است که می‌توان مجموعه‌ای از بهترین هنرها را در آن دید. اصفهان علاوه‌بر بناهای تاریخی مانند خانه‌ها و پل‌ها و … بناهای تاریخی مذهبی زیادی در دلش جای داده که از موفق‌ترین و زیباترین نمونه‌های آن می‌توان به مساجد اشاره کرد.

در شهر اصفهان مسجدهای زیادی وجود دارند‌ که از نظر تاریخی و زیبایی هنر و معماری مثال‌زدنی‌اند. یکی از بزرگترین و مشهورترین این مساجد، مسجد سید اصفهان است که مورد توجه خاص گردشگران و توریست‌های این شهر قرار گرفته و از نظر قدمت تاریخی و معماری هنرمندانه قابل ارزشمند است.

این مسجد در دوران قاجار و زمان حکومت محمدشاه بنا شده‌است،