پاورپوینت هندسه فراکتال در طراحی معماری معاصر - سازه برتر



هندسه فراکتال درطراحی معماری معاصر
 
پاورپوینت هندسه فراکتال در طراحی معماری معاصر
  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 35
  • حجم فایل: 1.44

 

پاورپوینت هندسه فراکتال در طراحی معماری معاصر در 35 اسلاید برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است که می توانید در ادامه این بخش از سایت سازه برتر این فایل را دریافت کنید.

 

انسانهادرگذشته درطبیعت زندگی می کردند وهمانندانسان دوره مدرن باطبیعت بیگانه نبودند  وضمیرناخودآگاه آنها که ازطبیعت نشات می گرفت، باعث می شدکه خانه های خود را بانظم طبیعت همراه کنند. امروزه معماران بعد ازدوره مدرن پنداشتند که درطراحی های معماری خود باید ازنظمی که درطبیعت انسانهای گذشته بود پیروی کنند، همان نظمی که امروزه بعد ازدوره مدرن به آن فراکتال گفته شد.

به جرات میتوان گفت که راز ماندگاری بسیاری از معماری های گذشته، جاداشتن آنها در نهاد و طبیعت مردم است. به همین جهتاست که معماری فراکتال که گونه ی مهمی از معماری های دوران ما قبل مدرن را در بر میگیرد و تاثیر آن بر معماری مدرن بسیارحایزاهمیت است.

فراکتال ها اشكالی هستند که بر خلاف شكل های هندسی اقلیدسی به هیچ وجه منظم نیستند. در هندسه ی معماری ایرانی همچنین در ساختمان های مهم گذشته و معماری بومی جهان ، شاهد مشابهت های ریاضی هستیم.

واژه فراکتال مشتق از واژه لاتین" فراکتوس"، به معنی سنگی است که به شكل نامنظم خرد شده باشد. فراکتال ها شكل هایی هستند که بر خلاف شكل های هندسی اقلیدسی به هیچ وجه منظم نیستند و میزان بی نظمی آنها در همه مقیاس ها یكسان است.

 

فهرست مطالب

این پروژه شامل عناوین زیر است:

مقدمه

بررسی تاثیرهندسه ی فراکتال درطراحی معماری معاصر 

فراکتال چیست؟

ویژگی های فراکتال

فرم های شاخص در هندسه فراکتال

فراکتال های طبیعی

معماری و فراکتال 

نمونه فرکتال در معماری

جمع بندی  

منابع

 

 


واژه فراکتال مشتق از واژه لاتینی فراکتوس، به معنی سنگی که به شکل نامنظم شکسته خرد شده است. در سال 1975 برای اولین بار توسط بنوت مندل بروت مطرح شد.

فراکتال ها شکل هایی هستند که بر خلاف شکل های هندسی اقلیدسی به هیچ وجه منظم نیستند . در معماری فراکتال این شکل ها اولاً سر تاسر نامنظم اند، ثانیاً میزان بی نظمی آنها در همه مقیاسها یکسان است. با ملاحظه اشکال موجود در طبیعت، مشخص می شود که هندسه اقلیدسی قادر به تبیین و تشریح اشکال پیچیده و ظاهراً بی نظم طبیعی نیست.

 مندل بروت در سال 1975 اعلام کرده که ابرها به صورت کره نیستند، کوه ها همانند مخروط نمی باشند، سواحل دریا دایره شکل نیستند ،پوست درخت صاف نیست و صاعقه بصورت خط مستقیم حرکت نمی کند.

جسم فراکتال از دور ونزدیک یکسان دیده می شود. به تعبییر دیگر خودمتشابه است.وقتی که به یک جسم فراکتال نزدیک می شویم، می بینیم که تکه های کوچکی از آن که از دور همچون دانه ها بی شکلی به نظر می رسید، بصورت جسم مشخص در می آید که شکلش کم و بیش مثل همان شکلی است که از دور دیده می شود.

در طبیعت نمونه های فراوانی از فراکتال ها دیده می شود. درختان ، ابرها، کوهها ،رودها، لبه سواحل دریا، و گل کلم ها اجسام فراکتال هستند بخش کوچکی از یک درخت که شاخه آن باشد شباهت به کل درخت دارد.