پاورپوینت بررسی آثار معماری برگرفته از ساختار تار عنکبوت - سازه برتر



بررسی آثار معماری برگرفته از ساختار تار عنکبوت
 

بررسی آثار معماری برگرفته از ساختار تار عنکبوت

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 41
 
پاورپوینت بررسی آثار معماری برگرفته از ساختار تار عنکبوت در 41 اسلاید برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است که می توانید در ادامه این بخش از سایت سازه برتر این فایل را دریافت کنید.
 

در شاخه ای از طراحی بناهای معماری، طراحان از پدیده های عینی در اطرافشان ایده میگیرند که تار عنکبوت پدیده ای بسیار عالی برای ایده گرفتن است. زیرا بهترين مهندس در دنياي حيوانات عنكبوت است؛ تار عنكبوت مانند آب لطيف و همچون درخت انعطاف پذيرو سازه اي شگفت انگيز است.

 

عنكبوت‌ها بخش عمده و جذاب در طبيعت پيرامون ما هستند. تار آنها شاهكار معماري است و جنس آن عجيب‌ترين الياف روي زمين است، به طوري كه تكنولوژي نوين در پي ساختن محكم‌ترين البسه ضدگلوله و بسيار سبك از تار عنكبوت‌هاست.

تار عنکبوت مانند،بال پرندگان و مروارید درون صدف یکی از عجایب خلقت است.

این تارهای صاف و شفاف، بسیار نرم و سبک و در عین حال بسیار مقاوم هستند. حتی می توان گفت تار عنکبوت از فولاد هم سخت تر است از این رو برخی آن را فولاد زنده  نامیده اند.

در این فایل به بررسی آثار برگرفته از ساختار تار عنکبوت میپردازیم.

این پروژه شامل اسلاید های مختلف و متنوعی است که میتوانید یک ارائه کامل برای درس انسان، معماری و طبیعت داشته باشید.

برای ارائه کافیست فقط نام خود را وارد کنید و نیاز به هیچ گونه تغییرات دیگری نیست.

 

این پروژه شامل عناوین زیر است:

مقدمه

خصوصیات تار عنکبوت

عناصر ذهنی تار عنکبوت

تارعنکبوت در سازه های معماری

نمونه هایی از مکان های معماری الهام گرفته شده از تار عنکبوت

جمع بندی

منابع

و اسلاید های متنوع و گوناگون دیگر


عنکبوتها بزرگترین گروه بند پایان را تشکیل می دهند همه آنها گوشتخوار هستند. عنکبوت موجود جالبی است که در همه جا و همه انواع آب و هوا دیده می شود. این حشره را روی زمین، داخل آب و حتی زیر زمین هم می توان یافت.

عنکبوت ها در اندازه های مختلف، از چند میلیمتر تا 28 سانتی متر دیده می شوند. عنکبوت‌ها یا به فارسی “کارتنک”ها جانوران بی مهرهٔ شکارگری‌اند که دارای بدنی دو بخشی ( سر و تن)، هشت پا و هشت چشم است.

ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﻯ ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ ﻋﻨﻜﺒﻮﺕ ﺍﺳﺖ؛ ﺗﺎﺭ ﻋﻨﻜﺒﻮﺕ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﺏ، ﻟﻄﻴﻒ ﻭ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺩﺭﺧﺖ ﺍﻧﻌﻄﺎ ﻑﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺳﺎﺯ ﻩﺍﻯ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻣﻰ ﻣﻬﺎﺭ ﺕﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

»ﻫﻮﺭﺳﺖ ﺑﺮﮔﺮ« ﺗﺎﺭ ﻋﻨﻜﺒﻮﺕ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ ﺳﺎﺧﻨﻤﺎﻧﻰ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﺍﺳﺖ، ﺁﻥﻫﺎ ﺍﺯ ﺳﻴﻢ ﻫﺎﻯ ﻓﻮﻻﺩﻯ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﻄﺮ، ﻗﻮﻯ ﺗﺮﻧﺪ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺧﺎﺻﻴﺖ ﻛﺸﺴﺎﻧﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ 1,52 ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺳﻴﻢﻫﺎﻯ ﻓﻮﻻﺩﻯ ﻛﺶ ﺑﻴﺎﻳﻨﺪ.

عنکبوتها به تار خود نمی چسبند، زیرا همه قسمتهای تار عنکبوت چسبناک نبوده و عنکبوتها دقیقا میدانند که در کجای تار تنیده شده خود قرار گیرند تا به آن نچسبند.