پاورپوینت بررسی معماری بازار بزرگ تهران - سازه برتر



پاورپوینت بررسی معماری بازار بزرگ تهران
 

پاورپوینت بررسی معماری بازار بزرگ تهران

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات 101

 

پاورپوینت بررسی معماری بازار بزرگ تهران در 101 اسلاید برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است که می توانید در ادامه این بخش از سایت سازه برتر این فایل را دریافت کنید.

 

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه بازار بزرگ تهران

موقعیت 

معماری بازار بزرگ تهران

سبک معماری 

بخش‌های بازار تهران

سبز میدان

ورودی بازار 

معرفی بخش های مختلف بازار تهران

معرفی سراها 

بازار چهارسوق

تیمچه حاجب الدوله

بازار بین الحرمین

معماری مجموعه بازار امیر تهران

پلان

نما

تیمچه و سرای نواب تهران

پلان

مقطع

تیمچه مهدیهت

پلان

مقطع

تیمچه قیصریه بازار تهران 

پلان

مقطع

تکیه دولت

سازه‌ی سقف

صحن مرکزی

تکیه

مسجد امام خمینی (ره) تهران (نام سابق: مسجد شاه)

پلان

و....

 

 

مختصری از متن:

هر یک از شبستان های مسجد به عنوان یک مسجد مجزا بوده و در مجموع مسجد جامع بازار تهران را تشکیل می دهند. شبستان شاه آبادی در ضلع جنوبی مسجد، شبستان بزرگ یا مسجد زیر گنبد، شبستان جعفری یا مسجد گرمخانه، شبستان چهل ستون در ضلع شرقی مسجد جامع، شبستان زیر زمین در ضلع شمالی، شبستان استرآبادی در ضلع شمالی و شبستان کوچک در ضلع جنوبی مسجد جامع و خارج از مسجد قرار دارد. مسجد جامع دارای کتابخانه ای با 2600 متر زیربنا و سالن مطالعه 900 متری می باشد. کتابخانه دارای سه طبقه می باشد و بیش از 40000 جلد کتاب در آن قرار دارد.

 

 

عنوان: پاورپوینت بررسی معماری بازار بزرگ تهران

فرمت : ppt

تعداد صفحات 101

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


بازار بزرگ تهران، محلی نام آشنا در زمینه اقتصادی، تاریخی و فرهنگی در پایتخت است و به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای ایران شناخته ‌می‌شود. خرید همواره بخش جدانشدنی از زندگی هر فرد با هر بودجه ای است؛ کمتر کسی پیدا ‌می‌شود که به خرید علاقه نداشته باشد.

وقتی عازم شهر تهران ‌می‌شوید و به بازار بزرگ پایتخت مراجعه ‌می‌کنید، در همان نگاه اول متوجه وسعت این بازار خواهید شد که به فروش انواع کالاها پرداخته ‌می‌شود. اگر هتل خود را در نزدیکی بازار تهران رزرو کنید، دسترسی‌تان به مرکز شهر هم ساده‌تر می‌شود.

بازار تهران با ساختار پیچیده خود شامل بخش‌های مختلفی است و اکثرا در زمینه عمده فروشی فعالیت ‌می‌کنند، همچنین ‌می‌توان گفت به کل ایران پاسخگو هستند. در حالت کلی محال است تا به حال نام بازار تهران را نشنیده باشید، در هر جایی از این کشور که زندگی ‌می‌کنید برای یکبار هم که شده در سفرتان به پایتخت به این بازار سر زده اید. نکته حائز اهمیت در مورد بازار تهران اینست که نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه از نظر تاریخی و معماری نیز دارای اهمیت زیادی است.

البته بازدید از این بازار فقط به خرید ختم نمی‌شود، بلکه ‌می‌توانید غذاهای خوشمزه نوش‌جان کنید یا اینکه از بناهای تاریخی این مجموعه بازدید داشته باشید. بازار بزرگ تهران در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.