پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119 - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119

پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 22
 
پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119 در 22 اسلاید برای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 

فهرست

موقعیت

مساحت ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119

گروه طراحی 

معرفی پروژه 

روند طراحی ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119

پلان طبقات

مقطع ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119

نما

و...

 

 

مختصری از متن:

ایستگاه آتش نشانی 119 خانه دوم آتش نشانان است که نه تنها گاراژها و امکانات آتش نشانی، بلکه محل زندگی روزانه آتش نشان ها نیز می باشد از جمله فعالیت هایی که انجام می دهند ؛ غذا می خورند، ورزش می کنند، می خوابند و استراحت می کنند. نیز سهم زیادی در آن دارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل برنامه داده شده، حدود 35 درصد از کل مساحتی که «ایستگاه آتش نشانی 119 گنجیل» را تشکیل می دهد، مربوط به وسایل نقلیه آتش نشانی و امکانات آموزشی مستقیم است، در حالی که مساحت باقیمانده بیش از 65 درصد را روزانه آتش نشانان تشکیل می دهد. فضاهای کار و زندگی مانند اتاق های آماده به کار (فضاهای خصوصی برای استراحت و خواب)، رستوران ها، سرویس های بهداشتی، دفاتر، اتاق غذاخوری و غیره. 

 

 

عنوان: پاورپوینت ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119

فرمت : ppt

تعداد صفحات18

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


ایستگاه های آتش نشانی از جمله مراکز با اهمیت بالا در خدمات رسانی شهری می باشند که می بایست بتوانند در اسرع وقت و بدون مواجه شدن با موانع و محدودیت های محیط شهری از یکسو و با ایجاد کمترین آثار منفی بر زندگی ساکنان شهر از سوی دیگر، به محل حادثه برسند و اقدامات امداد را به انجام برسانند.

بدین منظور میبایست هم در مکانیابی و هم در رعایت استانداردهای طراحی ایستگاه آتش نشانی دقت لازم به عمل آمده تا ایستگاه ساخته شده بتواند بدون مانع خدمت رسانی لازم را انجام دهد. در این گزارش باتوجه به استاندارد های طراحی ایستگاه آتش نشانی، ویژگی های لازم برای انتخاب زمین استقرار ایستگاه آتش نشانی ارائه میگردد. قابل ذکر است که موضوع مکانیابی در مبحث خود لازم به بررسی است.

 

فاصله مناسب از تقاطع، طراحی ایستگاه آتش نشانی 

برای سهولت ورود به جریان ترافیکی از مکانیابی ایستگاهها در مکانهای نزدیک به تقاطع ها پرهیز گردد تا به هنگام ایجاد ترافیک در پشت چراغ قرمز، مانعی از حيث خروج ماشين آلات آتش نشانی از ایستگاه وجود نداشته باشد. رعایت حداقل فاصله 10 متر از اولین چهارراه ضروری است.

 

میزان دسترسی، در طراحی ایستگاه آتش نشانی

سیستم حمل و نقل شهری و شبکه ی ترافیک یکی دیگر از عوامل مؤثر بر مکان یابی در طراحی ایستگاه آتش نشانی است. عواملی چون عرض خیابان ها، کیفیت و حجم ترافیک، یک طرفه بودن خیابان و غیره در انتخاب محل استقرار ایستگاهها مؤثرند.

محل مناسب معمولا در محل تلاقی چند خیابان و در نقاطی تعیین می شود که حجم ترافیک مانع یا کند کننده حرکت خودروها و اكيپ آتش نشانی نگردد.

خیابان های یک طرفه یا خیابان هایی که وسایل نقلیه ی سنگین و کندرو از آنها عبور کنند، از عوامل کند کننده حرکت خودروهای آتش نشانی است.

قرارگیری ایستگاه ها در مجاورت بزرگراه ها و خیابانهای اصلی درجه یک به ویژه تقاطع های اصلی از عوامل مثبت مکان یابی خواهد بود

محل ایستگاههای آتش نشانی برای سهولت ورود به جریان ترافیکی، ضروری است در کنار یا موازی با شبکه معابر شریانی اصلی (درجه ۱ و ۲) تعيين گردد.

از مکانیابی ایستگاهها در کنار خیابان محلی پرهیز گردد وليكن چنانچه استقرار ایستگاهها درکنارمعابر محلهای اجتناب ناپذیر باشد به گونه ای این مکانیابی انجام پذیرد که امکان ارتباط مستقیم به یک مسیر اصلی (شبکه درجه ۱ یا ۲) وجود داشته باشد.

در مکان یابی ایستگاههای آتش نشانی و خصوصا ایستگاههای متوسط و بزرگ ضروری است امکان دسترسی به بیش از یک خیابان مد نظر قرار گیرد و ایستگاه دارای دسترسی به دو یا چند شبكه خيابان باشد.