پاورپوینت زمین شناسی با موضوع زلزله - سازه برتر



پاورپوینت زمین شناسی - زلزله
 

پاورپوینت زمین شناسی با موضوع زلزله

 
پاورپوینت زمین شناسی با موضوع زلزله در 50 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه در این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 
 

فهرست مطالب

1-  زلزله چیست ؟

2-  تکان های زمین

3-  براي وقوع يك زمين لرزه چند دليل مي توان ذكر كرد

نتیجه تصویری برای نمودار زلزله

4-  دلایل وقوع زمین لرزه

5-  امواج زمين لرزه

6-  شناسايي كانون زلزله

7-  درجه بندي دامنه و شدت زلزله

تصویر مرتبط

8-  مقابله با زمين لرزه

9-  زلزله های مهم در ایران

تصویر مرتبط

10-  قبل از وقوع زلزله موارد زیرشایان توجه است

11-  منابع


علم زلزله شناسی یکی از شاخه های مهم علوم زمین است که بر اساس تجزیه و تحلیل داده های زلزله است. ارتعاشات مکانیکی ثبت شده توسط دستگاه های لرزه نگار، لرزه نگار نامیده می شود.

این لرزه نگارها آنالوگ و دیجیتال هستند. با توجه به پیشرفت و توسعه تجهیزات لرزه نگاری و ثبت اطلاعات دقیق از ارتعاشات رویدادهای مصنوعی و طبیعی، کیفیت داده های لرزه نگاری و طبیعتاً توسعه زلزله شناسی افزایش چشمگیری داشته است.

زلزله یا زمین لرزه به لرزش و حرکت زمین گفته می شود که در اثر آزاد شدن انرژی در اثر گسیختگی های سریع در گسل های پوسته زمین در مدت زمان کوتاهی رخ می دهد. سطح زمین را کانون زلزله می گویند.

زلزله یا زمین لرزه زمانی رخ می دهد که دو لایه یا بلوک از سطح زمین بر روی یکدیگر می لغزند. در این حالت معمولا یکی از لایه ها ثابت و دیگری متحرک است که به آن نمونه خطای متحرک می گویند.

در این حالت در عمقی کمتر از سطح زمانی نقطه ای وجود دارد که عامل اصلی زلزله است که به این نقطه Hypocenter می گویند. امتداد این نقطه در سطح زمین را مرکز زلزله نیز می نامند که عموماً به آن مرکز زلزله می گویند.