طراحی داخلی با چوب، از رایج ترین تا خاص ترین کاربردها - سازه برتر



طراحی داخلی با چوب، از رایج ترین تا خاص ترین کاربردها,

طراحی داخلی با چوب، از رایج ترین تا خاص ترین کاربردها

چوب از جمله مصالح طبیعی بسیار دوست داشتنی در طراحی داخلی و دکوراسیون محسوب می شود. اما شاید آگاهی لازم نسبت به تنوع و کاربردهای گوناگون آن را نداشته باشیم. از آن جایی که صنعت مبلمان روز به روز در حال نوآوری و پیشرفت است

.

کابینت چوبی کلاسیک

کابینت ها از مهم ترین عناصر در آشپزخانه محسوب می شوند و به واسطه نوع کاربردی که دارند هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ دوام و مقاومت از اهمیت ویژه ای برخوردارند. اگر بخواهیم دقیق تر کابینت های چوبی را بررسی کنیم می توانیم به دو دسته کلاسیک و مدرن اشاره داشته باشیم. کابینت های کلاسیک دارای جزییات و تزیینات زیادی هستند و به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از این کابینت چوبی در آشپزخانه های بزرگ است. اما به طور کلی باید این را در نظر داشته باشید که کابینت کلاسیک شما با سایر وسایل آشپزخانه هم خوانی لازم را داشته باشد. حتی طرح، نقش و رنگ دیوارها و کف پوش آشپزخانه به میزان زیادی می تواند کابینت ها را تحت تاثیر قرار داده و در صورت عدم هماهنگی از جلوه زیبای آن ها بکاهد. رنگ چوب این کابینت ها هم می تواند تیره و هم روشن باشد. این مسئله به میزان نور آشپزخانه شما بستگی دارد.

.

کابینت چوبی مدرن

کابینت های چوبی مدرن در مقابل کابینت های کلاسیک قرار می گیرند و از طرح و رنگ متنوع تری برخوردارند. این نوع کابینت ها هم برای آشپزخانه های بزرگ و هم برای آشپزخانه های کوچک مناسب اند زیرا دارای تزیینات و جزییات کم تری هستند. کابینت های ضد آب را به شما پیشنهاد می شود که باعث می شود دوام و مقاومت بیش تری داشته باشند.

.

درب چوبی کلاسیک

درب چوبی را می توان از پرکاربردترین مصارف چوب در دکوراسیون دانست. اما هماهنگی و تناسب درب با طراحی داخلی منزل شما اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین باید به خوبی درب های کلاسیک و درب های مدرن را بشناسید تا انتخاب مناسب تری داشته باشید. درب های چوبی کلاسیک مانند سایر وسایل و مبلمان در این سبک، دارای تزیینات زیاد هستند برای داشتن چنین درب هایی، هماهنگی آن با سایر اجزای دکوراسیون است. به طور مثال شما می تواند از تزیینات گچ بری داخل خانه ایده گرفته و در طراحی درب خود به کار ببرید.

.

طراحی داخلی با چوب، از رایج ترین تا خاص ترین کاربردها,

. درب چوبی مدرن

درب چوبی مدرن هرچه ساده تر و با خطوط صاف تری باشد دلنشین تر خواهد بود. برای انتخاب طرح و رنگ این نوع درب ها دستتان بازتر است و حتی دستگیره های متنوع تری را می توانید با آن ست کنید. هماهنگی چوب قرنیز، چهارچوب و خود درب هارمونی زیبایی را به وجود آورده و کار شما مدرن تر می شود.

.

عناصر دیگری در دکوراسیون وجود دارند که می توانند به راحتی با چوب طراحی شده و جلوه ای خاص به فضای ما ببخشند. نرده های راه پله را می توان در همین دسته قرار دهیم. اگر به نرده های فلزی و فرفوژه ها علاقه ای ندارید این گزینه برای شما بسیار مناسب خواهد بود. نرده های چوبی هم با سبک مدرن و هم با سیک کلاسیک هم خوانی دارند و جذاب هستند. ورودی آسانسور از دیگر فضاهایی است که شاید کم تر آن را با چوب می بینیم اما باید به شما بگوییم که برای تعریف یک ورودی شکیل با حس دعوت کنندگی زیاد، ایده آل خواهد بود.

.

سقف چوبی می تواند حس صمیمیت و گرمای خاصی به فضای شما، به خصوص فضای نشیمن و یا سالن غذاخوری ببخشید. ترکیب فرم های چوبی روی دیوار سقف هارمونی زیبایی را به وجود می آورند و طراحی شما را بسیار خاص جلوه می دهند. علاوه بر این در تفکیک فضاها بدون نیاز به دیوار و پارتیشن بسیار خوب عمل می کنند. سقف چوبی با یک نورپردازی صحیح و آویزهای مناسب کامل تر خواهد شد.

.

طراحی داخلی با چوب، از رایج ترین تا خاص ترین کاربردها

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی