0 تا 100 دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال - سازه برتر



0 تا 100 دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال همیشه برای فضاهای عمومی ویلا یا منزل محبوب بوده است، ولی در سال‌های اخیر با ترند شدن تخت‌خواب‌ها و استفاده از پالت‌های رنگی ملایم، این نوع سبک جای خودش را در فضاهای خصوصی ویلا نیز پیدا کرده است. در واقع چیدمان اتاق‌ خواب به سبک مینیمال، باعث ایجاد آرامش جسم و ذهن می شود.

طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال، نباید زمان بر و یا گران باشد، بلکه در نهایت باید بتوانید دکوراسیون مینیمال اتاق خواب را بر اساس هدف و سلیقه خود اجرا کنید. شما می توانید با استفاده از یک سازماندهی خوب و استراتژی دقیق در ساخت ویلا بدون صرف زمان و هزینه زیاد، فضایی با زیبایی شناسی ساده‌تری را در اتاق خواب مینیمال خود ایجاد کنید.

در ادامه این بخش از سازه برتر چند ایده عالی و کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا در این مسیر موفق‌تر عمل کنید.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

زمانی که سبک دکوراسیون مینیمالیستی را برای اتاق خواب ویلای خود اجرا می کنید، باید تمام موارد از جمله پیدا کردن بهترین تشک تا انتخاب رنگ پرده‌ها اهمیت داشته باشد. شما باید همه چیز را در فضای خود آرام کنید و محیطی ساده و در عین حال زیبا را طراحی و اجرا کنید.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال 

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

در ادامه چند دستورالعمل مهم و اساسی وجود دارد که می تواند برای ایجاد فضایی آرامش بخش در اتاق خواب مینیمال به شما کمک کند:

 

استفاده کردن از یک تخت خواب مینیمال

یکی از وسایل ضروری و مهم که در چیدمان اتاق خواب به سبک مینیمال اهمیت دارد سرویس خواب است. سرویس خواب یک المان اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به حساب می آید. جهت انتخاب تخت خواب برای اتاق خواب مینیمال توصیه می کنیم که از یک تخت خواب ساده و‌ مینیمال، بدون کتیبه، کم ارتفاع و مسطح استفاده کنید. همچنین در اتاق مینیمال پسرانه و دخترانه، استفاده از تخت‌هایی که فریم و تاج ظریف‌کاری شده و کلاسیک دارند را فراموش کنید. تخت‌هایی با تاج و چهارچوب ساده، بهترین گزینه برای اتاق خواب مینیمال می باشند که تخت‌های باکسی هتلی نیز در این گروه هستند.

یکی از مزایای مهم یک تخت خواب مینیمال، این است که فضای کمتری از  اتاق را اشغال می کند و برای اتاق‌های خواب‌های کوچک بسیار مناسب است.

برای اتاق‌هایی با سبک مینیمال می توانید از تخت‌هایی با جنس فلزی، چوبی و ام‌دی‌اف استفاده کنید و جهت استفاده از این گونه متریال‌ها هیچ‌گونه محدودیتی ندارید.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال 

رنگ اتاق مینیمال

برای رنگ اتاق خواب به سبک مینیمال، استفاده از تناژهای سرد و گرم پیشنهاد می شود. جهت کامل کردن دکوراسیون مینیمال اتاق خواب، استفاده از رنگ سفید برای دیوارها انتخابی بسیار مناسب خواهد بود. اگر به‌ نظرتان رنگ سفید خیلی ساده به‌نظر می رسد، می توانید برای یکی از دیوارها، رنگ‌های خاکستری، بژ، قهوه‌ای مایل به زرد و دیگر رنگ‌های ملایم را استفاده کنید.

ایجاد یک تضاد رنگی نیز، فضایی خاص برای اتاق خواب مینیمالیست شما ایجاد می کند. شما می توانید از چند اکسسوری به رنگ شاد و دلخواه در اتاق خواب مینیمال خود استفاده کنید. به‌ صورت کلی بهتر است که از پالت رنگی مینیمال، تنها دو یا سه رنگ را به کار ببرید تا جهت انتخاب رنگ اجزای اتاق مانند بالشت‌ها، روتختی و ملحفه تشک دچار سر در گمی نشوید.

همچنین در دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال، هیچ‌چیز بهتر از لوازم چوبی به رنگ روشن برای این سبک نیست. چوب‌های رنگ روشن را می توانید برای تخت خواب تک نفره و دو نفره مینیمال و یا کل سرویس خواب استفاده کنید. وسایل چوبی با رنگ روشن، باعث ایجاد جوی بسیار آرام در اتاق خواب مینیمال شما می شود.

به طور معمول هر چقدر به سمت طراحی دکوراسیون به سبک مدرن می روید، استفاده از چوب در فضا کمتر می شود. ولی در دکوراسیون اتاق خواب مینیمالیستی، با استفاده از چوب رنگ روشن، فضای سرد مدرنیته را گرما بخش خواهید کرد. از طرفی دیگر با این کار منظره‌ای طبیعی و لوکس را در اتاق خواب خود ایجاد می کنید.

 

بهره بردن از گیاهان زیبا در دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

هیچ چیز مانند استفاده از یک گیاه در داخل فضای ویلا، برای تبدیل آن به محلی آرامش بخش مناسب نیست. یک گیاه با گلدان زیبا روی میز کنار تختی و یا در گوشه ای از اتاق خواب مینیمالیستی، حس طراوت و تازگی و همچنین شادابی را به شما هدیه می دهد. مینیمالیسم در اتاق خواب به معنای انتخاب گیاهانی است که جلوه‌ای مرتب و در عین حال ساده دارند. یک گلدان شیشه‌ای و سفید، انتخاب خوبی‌ برای کنار تخت تاشو در اتاق خواب مینیمال می باشد. همچنین رنگ سبز و به صورت کلی استفاده کردن از رنگ‌های طبیعی همراه با رنگ‌های خنثی، باعث ایجاد جذابیت بیشتر در دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال خواهد شد.

 

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال 

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

نکته مهم دیگری که در طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال اهمیت زیادی دارد، پنجره‌ها، نور و پرده آن است. در واقع سبک مینیمال یکی از انواع سبک های دکوراسیون اتاق خواب است که بهره بردن از نور طبیعی اولویت اصلی در طراحی و ایده‌پردازی آن به حساب می آید. شما می توانید برای لذت بردن از نور طبیعی در اتاق خواب به سبک مینیمال، از پرده‌های حریر استفاده کنید تا نور بتواند به طور کامل در فضا پخش شود. نورهای طبیعی انعکاس‌هایی را ایجاد می کنند و باعث چشم نوازی و روشنایی بیشتر فضا می شوند.

 

نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

نورپردازی علاوه بر کاربردی بودنش یک تزئین است که در زیبایی اتاق خواب مینیمال بسیار تاثیر‌گزار است. به طور کلی نورپردازی اتاق خواب مینیمالیست، باید به خوبی تمام اجزای اتاق خواب را نشان دهد. همچنین باید به این مورد توجه کنید که سبک مینیمال با یک نورپردازی یکنواخت، کسل‌کننده می شود، پس بهتر است که نورهای تاکیدی را برای هدبورد تخت، قاب‌های دیواری و دو طرف میز آرایش یک اتاق خواب به سبک مینیمال به کار برد. در هنگام شب نیز می توانید از نورهای مسطح یا فلت که با بلاکرها و به طور غیر مستقیم به اتاق تابیده می شوند استفاده کنید. با انجام این کار، یک نور لطیف و ملایم به فضای اتاق خواب تابیده می شود و روشنایی یکنواخت و یک‌دستی را به ارمغان می آورد.

 

استفاده از مصالح طبیعی در سبک مینیمال اتاق خواب

یکی‌ از راه‌های ایجاد جذابیت و گرما در سبک مینیمال اتاق خواب، استفاده از مصالح طبیعی همچون چوب می باشد. وسایل و لوازم اتاق خواب مینیمال از جمله دراور، کمد یا تخت خواب می تواند چوبی باشد. همچنین استفاده کردن از کفپوش‌های چوبی، لمینت و پارکت در صنعت ساختمان نیز ایده خوبی است و به اتاق خواب مینیمال ظاهری لوکس‌تر می دهد. البته کف پوش‌های چوبی باکیفیت و زیبا کمی گران‌قیمت هستند، از این رو می توانید به جای آنها از کفپوش‌های رایج در بازار یا چوب‌های مصنوعی استفاده کنید.

 

وسایل اتاق خواب به سبک مینیمال

برای انتخاب وسایل و مبلمان اتاق خواب مینیمال، باید به یاد داشته باشید که وسایل اضافی نبودنشان به بودنشان ارجحیت دارد. در بین لوازم اتاق خواب مینیمال، استفاده از پاتختی‌ها و پاف‌هایی که همراه با سرویس خواب در بازار موجود هستند، می تواند کامل ‌کننده‌ی دکور اتاق خواب مینیمال باشد. جهت جلوگیری از بهم ریختگی و ناهمگونی اتاق مینیمال، بهترین راه گذاشتن این لوازم در موازات تخت و یا پایه تخت خواب می باشد.

 

قفسه‌ها و کمدها در اتاق خواب به سبک مینیمال

سعی کنید در اتاق خواب به سبک مینیمال تا جایی که امکان دارد از قفسه‌های باز استفاده نکنید و لباس‌هایتان را در معرض دید قرار ندهید. برای طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب مینیمالیستی، باید قفسه‌ها و کمد لباس‌ها ‌را بدون دستگیره و به طور مخفی به کار ببرید. ولی در صورتی که به استفاده از رگال لباس علاقه‌ دارید، می توانید یک رگال ساده در گوشه اتاق خواب بگذارید، ولی باید بدانید که شرط اصلی آن این است که اتاق مینیمال همیشه باید مرتب باشد.

 

روتختی در دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

روتختی در دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

انتخاب یک روتختی مینیمال مناسب، تاثیر خوبی بر روی آرامش‌بخش بودن فضای اتاق خواب مینیمال دارد. سعی کنید برای انتخاب رنگ روتختی در سبک مینیمال، دو یا سه رنگ از پالت رنگی را انتخاب کنید، در واقع هر چقدر بافت ساده‌تری برای روتختی مینیمال استفاده کنید، دکوراسیون اصولی‌تری خواهید داشت. همچنین باید بدانید که روتختی به سبک مینیمال ساده، هم از شلوغی اتاق خواب جلوگیری می کند و هم قیمت مناسب‌تری دارد و بدین ترتیب یکی از ویژگی‌های مهم سبک مینیمال که همان مقرون به صرفه بودن است را رعایت می کنید.

 

لوستر در اتاق خواب مینیمال

یکی از موارد مهم این است که لوستر در طراحی اتاق به سبک مینیمال جایی ندارد و بیشتر از آباژورهای خیلی ساده، منابع نور نقطه‌ای و چراغ مطالعه استفاده می شود. ولی اگر دوست دارید که از لوستر برای دکوراسیون اتاق خواب مینیمال استفاده کنید، لوسترها یا چراغ‌های ساده فلزی یا از جنس استیل و مس، گزینه‌های خوبی می باشند.

 

نوع فرش در اتاق خواب مینیمال

در انتخاب فرش برای اتاق خواب به سبک مینیمال، فرش‌هایی تک‌رنگ با طرح‌های خلوت و ساده بیشتر استفاده می شوند. ولی گلیم‌ها و قالی‌های ایرانی نیز که رنگ‌بندی دلنشین و زیبایی دارند، با ترکیب سنت و مدرنیته، باعث تکمیل کف اتاق خواب مینیمال می شوند.

 

انتخاب پاتختی مناسب برای اتاق خواب مینیمال

انتخاب پاتختی مناسب برای اتاق خواب مینیمال

پاتختی یا همان میزهای کنار تخت خواب، فضای بیشتری برای اتاق خواب ایجاد می کنند و فضایی را برای ساعت زنگ دار، چراغ خواب و هر چیز دیگری که دوست دارید در کنار خود داشته باشید فراهم می کنند، بنابراین به دنبال میزهای کوچک و ساده باشید که دارای قفسه یا کشو هستند.

 

ایجاد یک فضای مشخص برای هر چیزی در اتاق خواب به سبک مینیمال

کار ساده ای است که اجازه بدهید وسایل و لوازم متفرقه مثل کتاب، شارژر و لوازم جانبی، فضای اتاق خواب ویلای شما را اشغال کنند. ولی در صورتی که مکانی را برای این اقلام تعیین کنید؛ مانند کشو یا کمد یا سبدی که در سر راه نباشد، فضای زیباتر و مرتب‌تری را برای دکوراسیون مینیمال اتاق خواب خواهید داشت، در حقیقت این کار به شما کمک می کند که طراحی اتاق خواب خود را بدون آشفتگی و مرتب نگه دارید.

 

نکاتی دیگر برای دیزاین اتاق خواب به سبک مینیمال

نکاتی دیگر برای دیزاین اتاق خواب به سبک مینیمال

استفاده از تابلوهای نقاشی ساده و مدرن که همخوانی خوبی با سبک مینیمال دارند.

لوازم اتاق خواب مینیمال بهتر است که ارتفاع کمتر و عرض بیشتری داشته باشند.

استفاده کردن از کاغذ دیواری‌هایی به رنگ روشن که طرح‌هایی کم و محو دارند، در سبک مینیمال مجاز است.

استفاده از کنتراست، یک راهکار جذاب و جسورانه برای طراحی اتاق خواب مینیمال می باشد.

همچنین نصب یک کنسول بدون پایه دیواری به جای میز آرایش، ایده‌ی مناسب دیگری برای طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال است.

آینه نیز به عنوان یکی از مهمترین وسایل اتاق خواب مینیمال می باشد که بهتر است با طرح‌های هندسی بدون قاب و ساده انتخاب شود.

کف‌پوش‌های سرامیکی سفید و روشن نیز با ایجاد کردن هماهنگی بین اجزای دیگر، روشنی خوبی به اتاق می بخشند و فضا را بزرگ‌تر نشان می دهند.

استفاده از یک میز چند منظوره که هم به عنوان یک میز آرایش و هم به عنوان میز تحریر باشد، نیز ایده‌ی خوبی است.

 

اتاق خواب مینیمال دخترانه

اتاق خواب دخترانه باید دارای فضایی پرانرژی و رنگارنگ باشد، به همین جهت برای طراحی اتاق خواب دخترانه مینیمال، می توانید از رنگی خنثی به عنوان رنگ زمینه استفاده کنید و دستگیره درها، روتختی و روکش صندلی را رنگی انتخاب کنید. توجه کنید که بهترین گزینه برای اتاق خواب دخترانه مینیمال، استفاده کردن از پالت رنگ‌های پاستلی می باشد.

 

اتاق مینیمال پسرانه

اگر فرزند پسر شما به رنگ‌های گرم و پر انرژی علاقه مند می باشد، با استفاده کردن از رنگ‌های خنثی به عنوان رنگ اصلی، می توانید اتاق خواب مینیمال پسرانه را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید و زیبایی آن را چندین برابر کنید. همچنین می توانید از رنگ‌های قهوه ای، کرم، آبی با ترکیب رنگ سفید و هر رنگ دیگری به صورت محدود استفاده کنید.

 

 

سخن پایانی

اتاق خواب مینیمالیستی و مدرن، فضایی است که عملکرد و زیبایی شناسی را به خوبی با هم ترکیب می کند. همچنین طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال، فضای مناسبی را برای تجدید قوا و استراحت ایجاد می کند. رنگ‌های روشن و ملایم و همچنین مبلمان ساده نیز بر آن غالب است. این نوع سبک در درجه اول برای افرادی مناسب می باشد که دوستدار نظم هستند  و از نیازهای خود آگاهند.

امیدواریم نکاتی را که در این مقاله در خصوص سبک مینیمال اتاق خواب به آن اشاره کردیم، برای شما کاربردی بوده باشد. اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.