ویژگی های منحصر به فرد دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک معاصر - سازه برتر



ویژگی های منحصر به فرد دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک معاصر

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ویلا به سبک معاصر باعث ایجاد فضایی مملو از آرامش می شود، چرا که در این نوع سبک از رنگ‌های خنثی و پاستلی استفاده زیادی می شود.

در مدل دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر، از سطوح و خطوطی صاف، مبلمانی با فرم ساده و منحنی و با حداقل تزئینات استفاده می شود. همچنین استفاده درست از نورپردازی و طراحی براساس نور و فضا از ویژگی‌های دیگر طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک معاصر است. این نوع سبک به دلیل جذابیت و سادگی که دارد مورد پسند بسیاری از جوانان است.

به همین منظور در این مطلب شما را با ویژگی‌های مهم دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر آشنا می کنیم، با ما همراه باشید.

 

ویژگی های دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

ویژگی های دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

در این بخش از سازه برتر خصوصیات مهم طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر را شرح می دهیم:

 

زیبایی و سادگی دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

فضاهایی از جمله اتاق خواب در ساخت ویلا که به سبک معاصر طراحی شده است، به دور از هر گونه جلب توجه و خود نمایی می باشند. در این نوع سبک با یک طراحی زیبا و در عین حال ساده در کنار رنگ‌های خنثی، فضایی دلنشین و آرام به وجود می آید. فقط باید به این نکته توجه داشت که با استفاده از بافت در بخش‌های مختلف و طراحی خاص مبلمان، باید فضا را از حالت مینیمال خارج کرد.

 

بهره بردن از نور طبیعی در دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

شاید تصور کنید که یک اتاق خواب ویلا یا منزل پر از نور نمی تواند فضای مناسبی برای استراحت باشد، ولی قرار نیست که همیشه اتاق خواب مکانی تاریک باشد، استفاده از یک پنجره با اندازه‌ها و ابعادی متناسب با اتاق خواب، هوا و نور را به فضا وارد می کند. همچنین می توان با استفاده از یک سایه‌بان و یا یک پرده مناسب در دکوراسیون معاصر، نور ورودی را کنترل کرد و با انتخاب کردن رنگ‌های مناسب نقش پررنگی در روشن نشان دادن فضا داشت.

 

نورپردازی مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

نکته کلیدی و مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر، استفاده از یک نورپردازی درست است. به دلیل وجود مبلمانی کاربردی و فضایی معاصر، می توان بخشی از نورپردازی فضا را با طراحی پنل‌های دیواری تامین کرد. استفاده از لوسترهایی که به کمک هنر معاصر به عنوان یک اثر هنری خلق شده اند، می توانند نقطه شاخص یک اتاق خواب باشند. همچنین نورهای قابل تنظیم، چراغ خواب‌های رومیزی و سقفی نیز گزینه‌های خوبی برای نورپردازی اتاق خواب به سبک معاصر می باشند.

 

ترکیب بافت‌ها در اتاق خواب معاصر

ترکیب بافت‌ها در اتاق خواب معاصر

درست است که متریال چوب، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مبلمان اتاق خواب به سبک معاصر به شمار می آید، ولی در صورتی که در طراحی و ترکیب بافت‌های مختلف دقت کافی به خرج ندهید، فضای اتاق خواب پس از مدتی یکنواخت می شود و جذابیت لازم را ندارد، از این رو می توان از ترکیب فلز، چوب، کنف و لینن برای داشتن اتاق خوابی به سبک معاصر استفاده کرد.

 

انعطاف پذیری در سبک معاصر دکوراسیون اتاق خواب

امروزه سبک معاصر، ترکیبی از ترندهای دنیای طراحی داخلی است، به همین دلیل به طور مرتب به روز می شود و ایده‌های جدیدی به آن افزوده می شود. این ویژگی باعث انعطاف پذیری بالای سبک معاصر می شود، به همین جهت نیازی به ست کردن همه چیز نیست. برای مثال می توان کتابخانه ای مدرن و خانگی را در کنار یک صندلی چوبی استفاده کرد، بدون اینکه نگران انسجام دکوراسیون اتاق خواب بود.

 

بهره بردن از طراحی‌های منحنی در اتاق خواب به سبک معاصر

 در سبک معاصر اتاق خواب ویلا یا منزل، شاهد استفاده از شکل‌ها و طرح‌های منحنی هستیم. این نوع طرح‌ها می توانند در شکل عناصر دیزاین یا در کاغذدیواری اتاق خواب باشند. برای نمونه می توان به تخت خوابی با تاج انحنا دار یا یک میز کنسول که در آن از طرح‌ها و جزئیات پیچیده‌تری به جای خطوط صاف استفاده شده است، اشاره کرد.

 

استفاده کردن از مبلمان ساده و کاربردی در اتاق خواب معاصر

استفاده کردن از مبلمان ساده و کاربردی در اتاق خواب معاصر

در اتاق خواب‌هایی که به سبک معاصر طراحی شده اند، باید روی ایجاد خطوطی ساده و صاف با لبه‌های برجسته تمرکز زیادی کرد، پس باید به سراغ مبلمانی ساده و بدون تزئینات بروید که به شما حس مدرن و به روز بودن و همچنین براقیت را القا کند.

 

استفاده از یک نیمکت در اتاق خواب ویلا

در صورتی که اتاق خوابی به سبک معاصر را می پسندید، نیمکت پای تخت را فراموش نکنید. با این کار فضای بیشتری برای نشستن و مکانی برای گذاشتن کیف و کفش و لباس ایجاد می شود، علاوه بر این‌ها حس لوکس بودن نیز به فضا القا می شود.

 

کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

در صورتی که دیوارهای نقاشی شده در اتاق خواب را نمی پسندید و یا این که در یک اتاق خواب معاصر که سادگی مشخصه اصلی آن است، می خواهید تفاوتی شاخص ایجاد کنید، می توانید از یک کاغذ دیواری زیبا استفاده کنید. طراحی‌های هندسی و گرافیکی که باعث آشفتگی بصری نمی شوند، می توانند گزینه خوبی باشند. از ترکیب کردن الگوها با یکدیگر نترسید، فقط به هماهنگی آنها با هم توجه کنید.

 

ایجاد یک عنصر شاخص در اتاق خواب به سبک معاصر

تا به اینجا از سادگی دکوراسیون به سبک معاصر صحبت کردیم، ولی باید به این نکته توجه کنید که سبک معاصر، سبک مینیمال و یا مدرن نیست، بلکه داشتن یک عنصر شاخص، آن را از دیگر سبک‌ها جدا می کند. این عنصر شاخص می تواند یک دیوار باشد که دارای بافت‌ است (مانند پس‌زمینه تخت خواب)، بالش و کوسن با طرح و رنگ و بافت متفاوت، یک قالیچه طرح‌دار با الگوی هندسی و یا یک لوستر زیبا و خاص باشد.

حتی در صورتی که هیچ کدام از این تغییرات مورد پسند شما نیست و یا این که برایتان غیرممکن است، می توانید از یک اثر هنری که به سبک معاصر طراحی شده است استفاده کنید؛ مانند تابلو، مجسمه و نقاشی و ...

 

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

اگر دوست دارید اتاق خوابی داشته باشید که برایتان فضایی مملو از آسایش و آرامش داشته باشد، انتخاب تم تک رنگ گزینه خوبی برای شماست و از آنجایی که قرار نیست فضایی یکنواخت و خسته‌کننده داشته باشید، بهتر است تناژهای یک رنگی را در کنارهم استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی و رنگ سفید و مشکی، از رنگ‌های اصلی یک اتاق خواب به سبک معاصر هستند. معمولا رنگ مشکی به عنوان رنگ پس زمینه و به مقدار کم استفاده می شود و در ادامه برای 40 درصد باقی مانده، از رنگ‌های برجسته و روشن بهره می برند تا نوعی تضاد با رنگ‌های خنثی به وجود آید. البته ضرورتی ندارد که از رنگ‌های خنثی برای دیوارها استفاده شود، بلکه می توان از رنگ‌های قوی‌تری کمک گرفت و در ادامه از رنگ‌های ملایم‌تر برای بخش های دیگر دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد.

 

استفاده بهینه از فضای اتاق خواب ویلا به سبک معاصر

یکی از نکات مهم در اتاق خوابی به سبک معاصر، انتخاب المان‌ها و عناصری کاربردی است که نهایت استفاده را از فضایی که به خود اختصاص می دهند، داشته باشند. برای مثال استفاده از کمد لباس درب ریلی، به جای یک کمد معمولی ایده خوبی است. همچنین انتخاب یک سرویس خواب جک دار یا کشودار، انتخاب بهتری برای داشتن فضای ذخیره‌ی بیشتر و دیزاینی منظم‌تر خواهد بود.

 

افزودن شکل‌های هندسی به دیزاین اتاق خواب ویلا

استفاده از اشکال هندسی در سبک معاصر اتاق خواب، کاربرد زیادی دارد. این گونه طراحی‌های جذاب را می توانید به شکل عناصر مختلف دکوراسیون، مانند تابلوی نقاشی با اشکال هندسی و انتزاعی و یا صندلی با روکش طرح‌دار به چیدمان اتاق خواب خود اضافه کنید. در واقع اشکال هندسی یکی از مواردی هستند که از سبک معاصر اتاق خواب، دیزاینی برجسته می سازند.

 

سطوح فلزی و شیشه ای در سبک معاصر ویلا

استفاده از عناصری با سطوح فلزی و شیشه ای در سبک معاصر ویلا

عناصری با سطوح شیشه ای و فلزی یادآور چه نوع سبکی برای شما هستند؟ بله سبک صنعتی است که در آن به طور فراوان از این نوع عناصر استفاده می شود. عناصر فلزی و شیشه ای در یک اتاق خواب به سبک معاصر می توانند چراغ رومیزی یا آباژور، میز اتاق خواب یا قاب عکس‌های گالری دیواری باشد.

 

دیوارها در اتاق خواب ویلا به سبک معاصر

استفاده از عناصر زیبا جلوه ای متفاوت و شیک به اتاق خواب تان میدهد. یک دکوراسیون داخلی به سبک معاصر عاری از هر گونه تزیینات می باشد. بنابراین فرصت خوبی است که با تصاویر هنری ساده و جذاب به فضا جلوه‌ی خاصی داده شود. اگر دیواری در فضای اتاق خواب وجود داشته باشد که با رنگ و مصالح متفاوت در کانون توجه است یا این که لوازمی داریم که نقاط کانونی در فضای ویلا هستند، اثر هنری مورد استفاده ما نباید با آنها تقابل کند.

قاب‌هایی از جنس فلز، شیشه و چوب طبیعی به شکل براق و مات به رنگ‌های سفید یا سیاه برای آثار هنری عالی می باشند. در صورتی که از چند قاب عکس با هم استفاده می کنید، باید آنها را در یکدیگر نصب کنید. این کار باعث به وجود آمدن یک نمای کلی از قاب عکس‌ها به جای نمایی پراکنده از قاب‌های دور از هم می شود.

 

کفپوش در اتاق خواب ویلا به سبک معاصر

در این نوع سبک به جای استفاده کردن از فرش و قالیچه از سطوح سخت‌تر همانند بامبو، چوب‌های جنگلی مانند زبان گنجشک و افرا، سرامیک و سنگ در صنعت ساختمان استفاده می شود. همچنین کف یک اتاق خواب به سبک معاصر را می توان با بتن لکه‌دار تیره و یا الوار پوشاند. اگر دوست دارید که اتاق خواب را سرتاسر فرش کنید، سعی کنید از فرش‌هایی با رنگ خالص و کرک‌های کوتاه استفاده کنید.

 

پرده در دکوراسیون اتاق خواب به سبک معاصر

در اتاق خواب معاصر نمی توان پرده‌های ضخیم را برای پنجره استفاده کرد. پنجره‌ها در فضای معاصر تعداد زیادی دارند و اهمیت زیادی برای ایجاد روشنایی فضا دارند. در واقع پنجره‌ها در یک اتاق خواب به سبک معاصر، بدون هیچ گونه پوششی هستند تا بتوانند نور خوبی را به فضا منتقل کنند.

ولی شاید شما تمایل نداشته باشید که حریم خصوصی تان در معرض دید باشد. یک راه حل برای آن استفاده کردن از پرده با پارچه‌های شفاف و ظریف است یا پنل‌های صلبی که مشبک می باشند و رنگی هماهنگ با دیوار دارند و یا پرده هایی که به صورت شبکه ای هستند و جلوی دید به منظره بیرون را نمی گیرند.

 

سقف در سبک معاصر اتاق خواب ویلا

با توجه به اینکه در حال حاضر چه نوع فناوری‌هایی برای هر فردی موجود است، سقف‌های اتاق خواب که به سبک معاصر هستند نیز می توانند کاملاً متنوع باشند. شما می توانید آنها را به شکل صاف و با یک نور پس زمینه، به حالت کشش و تعلیق قرار دهید، تمام این‌ها به قابلیت‌های مالی شما بستگی دارد.

 

لوستر در سبک معاصر اتاق خواب

لوسترهای اتاق خواب به سبک معاصر، باید تا جایی که ممکن است ساده باشند و در زمان انتخاب آن‌ها باید به اشکال و مواد ساده توجه کرد: مکعب، توپ، پلاستیک و یا حتی فلز. آنچه که مهم هست این است که اتاق خواب به خوبی روشن باشد، به ویژه اگر دیوارهای شما تاریک می باشد، از این رو هنگام انتخاب یک لوستر، فضای اتاق را باید در نظر بگیرید. در واقع لوستر باید با هر عنصر روشن دیگری از تزئینات، مانند پرده‌ها همخوانی داشته باشد.

 

سبک معاصر، انتخابی خوب برای اتاق خواب‌های کوچک

در صورتی که اتاق خواب شما کوچک است بعد از سبک مینیمال، سبک معاصر یکی از بهترین انواع سبک های دکوراسیون اتاق خواب برای شماست. ولی چرا؟ زیرا این نوع سبک فضای اتاق خواب ویلای‌تان را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می دهد. در طراحی دکوراسیون به سبک معاصر با انتخاب کردن رنگ‌های خنثی و روشن برای پالت رنگی فضا و همچنین عناصر دیزاینی کاربردی، اتاق روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر می آید و در نتیجه فضای خالی بیشتری برای‌تان ایجاد می شود. برای تاثیر بیشتر این سبک می توانید از آینه قدی نیز استفاده کنید.

 

تفاوت سبک معاصر و مدرن 

تفاوت سبک معاصر و مدرن

این دو نوع سبک شباهت‌های زیادی با هم دارند که تشخیص آن‌ها را از یکدیگر مشکل می سازد.

یکی از تفاوت‌های مهم این دو سبک به متریال و مواد استفاده شده در آن‌ها برمی گردد. در سبک مدرن شاهد متریال طبیعی مانند سنگ، چوب و چرم هستید. دکور الهام گرفته از طبیعت و عناصر و المان‌های چوبی، نقش موثری در طراحی به سبک مدرن بازی می کنند و شما باید بتوانید بدون اینکه سادگی فضا را از بین ببرید، فضایی راحت و گرم را بسازید. این در حالی است که طراحی دکوراسیون به سبک معاصر استفاده‌ی متعادلی را از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب دارد و به طور معمول آن‌ها را با مواد پیشرفته‌تری مانند بتن، فولاد و مواد دیگری که از صنعت بدست آمده اند، ترکیب می کند.

 

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی دکوراسیون اتاق خواب ویلا یا منزل به سبک معاصر پرداختیم و متوجه شدیم که این نوع سبک از دکوراسیون برای افرادی مناسب است که به دیزاین ساده و در عین حال زیبا علاقمندند. در واقع در این نوع سبک سعی بر این است که تمام عناصر و المان‌ها به شکلی ساده به کار روند.

خوشحال شدیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید. شما نیز می توانید تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.