5 ویژگی مهم دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک - سازه برتر



5 ویژگی مهم دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک یکی از انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. گر چه امروزه بیشتر افراد دوست دارند برای طراحی دکور آشپزخانه ویلا خود از دکوراسیونی به سبک مدرن استفاده کنند، اما باز هم کسانی هستند که طرفدار طراحی دکوراسیون کلاسیک آشپزخانه هستند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک، می تواند جذابیت و زیبایی منحصر به فردی را به محیط آشپزخانه بدهد، به همین دلیل در صورتی که شما تمایل دارید که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه از دکوراسیون سلطنتی و سنتی استفاده کنید، آشپزخانه کلاسیک ایرانی می تواند انتخابی مناسب و ایده آل برای شما باشد.

در این مطلب از سازه برتر ویژگی‌های منحصر به فردی را که دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک دارد را برای شما بازگو می کنیم.

 

ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک

ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک

آشپزخانه‌ها با طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک بسیار باشکوه و با وقار به نظر می آیند. یک آشپزخانه به سبک کلاسیک، شامل یک سری ویژگی‌هایی است که در ادامه برای شما شرح می دهیم:

 

1- خطوطی صاف در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک آشپزخانه، با اشکال هندسی منظم و خطوطی صاف در ساخت ویلا تعریف می شود. در بیشتر اوقات در فضاهای کلاسیک ویلا، چیدمان L شکل و خطی به چشم می خورد.

 

2- توجه کردن به جزئیات در آشپزخانه به سبک کلاسیک

کابینت‌های چوبی با کنده‌کاری‌ها و نقش و نگارهای پیچیده، نقش یک عنصر تزئینی مهم را در این فضا ایفا می کنند و هرچقدر دارای فضای بزرگ‌تری باشید، بهتر می توانید روی جزئیات کار کنید و لوکس بودن را نشان دهید. البته این به این معنا نیست که نتوان در آشپزخانه‌های کوچک سبک کلاسیک را اجرا کرد، این نوع طراحی دکوراسیون نیز زیبایی‌ها و ویژگی‌های خاص خودش را دارد، البته با تزیینات و جزییات کمتری اجرا می شود.

در سبک کلاسیک آشپزخانه ویلا، وسایل به شکل توکار استفاده می شوند تا نظم و یکپارچگی فضا حفظ شود. همان طور که می دانید یکی از مزیت‌های سبک کلاسیک ایجاد یک فضای خانوادگی است، به همین دلیل استفاده از یک میز بزرگ در آشپزخانه می تواند تمام اعضا را دور هم جمع کند.

 

3- ارتباط با طبیعت در سبک کلاسیک آشپزخانه ویلا

سبک کلاسیک ارتباط خوبی با طبیعت دارد و در اکثر موارد از مصالح تقلیدی یا طبیعی و الهامی دقیق از طرح‌های طبیعی استفاده می شود. سنگ‌ها و چوب‌های طبیعی از پرکاربردترین متریال‌ها در صنعت ساختمان هستند که در ساخت آشپزخانه کلاسیک ویلا به کار می روند. در بیشتر اوقات مبلمان سبک کلاسیک از چوب درخت سرو، بلوط، گیلاس و گردو ساخته می شوند، ولی از آنجایی که انجام این کار هزینه زیادی دارد، برای کاهش دادن قیمت می توان از تقلید طرح استفاده کرد. این کار باعث می شود که هر زمان جذابیت ظاهری آشپزخانه از بین رفت، بتوان به راحتی آن را بازسازی کرد.

 

4- انتخاب یک نورپردازی مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک

یکی از مواردی که در سبک کلاسیک دارای اهمیت زیادی است، انتخاب شیوه درست نورپردازی می باشد. لوسترهای پلاستیکی و مدرن انتخاب درستی برای این نوع سبک آشپزخانه نیستند و بهتر است که از انتخاب نورهای نقطه‌ای نیز اجتناب کرد. به طورمعمول بهترین انتخاب برای سبک کلاسیک آشپزخانه ویلا، استفاده کردن از لوسترهای کریستالی است که با استفاده از چند لامپ، هم درخشش و زیبایی و هم روشنایی را به فضا می بخشد.

 

پالت رنگی مناسب برای آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک

5- پالت رنگی مناسب برای آشپزخانه ویلا به سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک به طور معمول از آشپزخانه‌های تک رنگ استفاده می شود و با استفاده از چند طیف رنگی اجزای مختلف را می سازند. مبلمان و کابینت‌ها، طیف وسیعی از رنگ‌هایی مانند قهوه ای تیره تا کرم روشن را در بر می گیرند، دستگیره‌ها نیز از روکش طلا و برنز ساخته می شوند.

در سبک کلاسیک بهتر است از پالت‌های رنگی پاستلی استفاده کنید؛ رنگ‌های کاراملی یا وانیلی، کرم، شیری، گندمی و … می توانند بهترین انتخاب‌ برای سبک کلاسیک آشپزخانه ویلا باشند. رنگ‌های صورتی یا آبی کم‌رنگ را در سبک کلاسیک کمتر می بینیم. رنگ‌های پاستلی به خوبی در کنار هم می نشینند‌ و سازگاری خوبی با رنگ‌های دیگر دارند.

لازم به ذکر است که استفاده کردن از رنگ‌های روشن باعث می شود تا فضا روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر بیاید. پس بهتر است که در آشپزخانه‌های کوچک از تم رنگی روشن استفاده کرد. در فضاهای بزرگ نیز بهتر است از طیف‌های تیره‌تری استفاده کرد تا به اصطلاح فضا در چشم بیننده بهتر دیده شود.

رنگ قهوه ای در بین رنگ‌های تیره، بیشترین کاربرد را در سبک کلاسیک آشپزخانه ویلا ایفا می کند. ولی علاوه بر رنگ قهوه ای، آبی تیره و خاکستری نیز در آشپزخانه‌های تیره به سبک کلاسیک دیده می شوند. از رنگ مشکی نیز می توان استفاده کرد، ولی باید آن را در کنار رنگ‌های دیگر استفاده کرد و به تنهایی کاربرد زیادی ندارد.

اصولا رنگ‌های تیره دارای مزایای زیادی می باشند و طیف رنگی شیکی به حساب می آیند، بنابراین انتخاب مناسبی برای سبک کلاسیک به حساب می آیند.

البته باید بدانید که شما در انتخاب کردن طیف رنگی محدودیتی ندارید و می توانید رنگ‌های متضاد را به کار ببرید، فقط باید سعی کنید که جزئیات را به رنگ روشن در نظر نگیرید تا از هدف و مفهوم اصلی دور نشوید. به عنوان مثال ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای و بژ، یکی از بهترین ترکیبات رنگی در سبک کلاسیک آشپزخانه به حساب می آیند.

 

دکوراسیون آشپزخانه ویلا کلاسیک

نکات بیشتر در مورد دکوراسیون آشپزخانه ویلا کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک ویلا به سبک کلاسیک

زمانی که طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک را به عهده دارید، کوچک‌ترین جزئیات باید کاربردی باشند. سبک کلاسیک این اجازه را به شما می دهد که ارگونومیک و زیبایی را با هم ترکیب کنید، پس به راحتی می توان از این نوع سبک برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک ویلاها استفاده کرد. ولی برای انجام این کار باید یک سری نکات را رعایت کرد:

استفاده از رنگ‌های روشن تا فضا بزرگتر نشان داده شود.

بهره بردن از مبلمانی در آشپزخانه‌ کوچک که عملکرد و سبک را همزمان با هم داشته باشد.

نورپردازی نیز اهمیت زیادی دارد و باید یک آشپزخانه کوچک روشن باشد. ایجاد یک روشنایی مناسب می تواند راحتی و گرمای دلپذیری ایجاد کند.

پرهیز از استفاده از تزئینات سنگین؛ مانند لامپ‌های بزرگ، پرده‌های بالکی، مبلمان صلب و ...،

در واقع همه چیز باید با اندازه آشپزخانه کوچک متناسب باشد.

 

دکوراسیون آشپزخانه‌ بزرگ ویلا به سبک کلاسیک

یک آشپزخانه‌ بزرگ دقیقا همان مکانی است که سبک کلاسیک می تواند به خوبی خودنمایی کند. اکثر افراد سبک کلاسیک را با انبوهی از جزئیات و لوکس بودن می شناسند که دور از واقعیت نیست. البته استفاده از هر گونه جزئیات و تزئینات باید دارای یک هدف کاربردی باشد، زیرا آشپزخانه در مرحله اول مکانی برای پخت وپز و غذاخوری است. ولی در یک آشپزخانه بزرگ، می توان تزئینات و عملکرد را در کنار هم پیاده سازی کرد.

برای دکوراسیون یک آشپزخانه بزرگ، مقدار بودجه ای که در اختیار دارید مهم است؛ در صورتی که توان پرداخت هزینه‌های سنگین برای اجرای سبک کلاسیک را داشته باشید، می توانید از چوب‌ طبیعی، ابزار توکار، لوسترهای کریستال به سبک وینتیج و ظروف سرامیکی استفاده کنید، کمتر کسی می تواند از کنار چنین آشپزخانه‌ای بی تفاوت بگذرد.

در عین حال زمانی که بودجه کمتری دارید، بازهم می توانید یک آشپزخانه کلاسیک و زیبا داشته باشد. تشخیص جنس مصنوعی و طبیعی مصالح مورد استفاده کمی سخت است، بنابراین انتخاب یک مبلمان مناسب با جنسی مصنوعی و با طرحی الهام گرفته شده از طبیعت نیز می تواند سبک کلاسیک را نشان دهد.

 

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک سفید

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک سفید

در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک سفید، استفاده از کابینت سفید به دلیل حس پاکی و آرامشی که به فضا منتقل می کند و همچنین زیبایی بی نظیری که دارد، یکی از پر طرفدارترین کابینت‌های آشپزخانه ویلا در سال‌های اخیر است. به گونه ای که فرقی نمی کند که افراد از کابینت مدرن استفاده کنند و یا کلاسیک، به هر حال از بین تنوع بالایی که رنگ‌ها دارند، رنگ سفید در اولویت قرار دارد.

در ذهن خیلی از مردم، کابینت کلاسیک همیشه با رنگ‌های تیره و قهوه ای بوده است. اما این تصور اشتباه است، زیرا برای این گونه فضاها نیز می توان کابینت کرم و یا سفید طلایی را انتخاب کرد. در صورتی که اجرای این نوع کابینت‌ها به صورت حرفه ای انجام شده باشد، فضای آشپزخانه با این نوع انتخاب بسیار لوکس و سلطنتی به نظر می رسد و محیطی کاملا شاهانه در ویلا ایجاد می شود.

 

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک چوبی 

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک چوبی

در این نوع آشپزخانه کلاسیک، کابینت‌ها جزو لوکس‌ترین و مجلل‌ترین نوع کابینت به حساب می آیند. جنس بدنه کابینت کلاسیک چوبی، ام دی اف می باشد و درها از چوب طبیعی راش، گردو، بلوط، گیلاس و… با ضخامت‌های مختلف تولید می شوند. درها نیز در کابینت کلاسیک چوبی نقش و نگارهای زیبایی دارند. این نوع نقش و نگارها به وسیله‌ی دستگاه سی ان سی ساخته می شوند.

کابینت چوبی پس از مرحله سی ان سی به وسیله‌ی دستگاه‌های رنگ پاش رنگ آمیزی می شود. رنگ این نوع کابینت دارای تنوع بسیاری است، ولی در سال‌های گذشته کابینت کلاسیک قهوه ای چوبی تقاضای بیشتری داشته است. کابینت کلاسیک چوبی دراشکال مختلف است و شامل ستون‌ها، سر ستون‌های معرق و منبت کاری شده می باشد. همچنین این نوع سبک از کابینت، برعکس کابینت آشپزخانه مدرن شامل زیر چراغ و تاج در بخش کابینت‌های دیواری است.

 

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک جزیره

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک جزیره

از گذشته تا به حال سبک کلاسیک به دنبال خودنمایی بوده است، به همین علت عنصری با نام جزیره به فضای آشپزخانه اضافه شده است تا سنگینی این فضا را در چشم افراد بیشتر کند و فخر فروشی بیشتری کند. از آنجایی که دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک بیشتر در ویلاهای مجلل و بزرگ اجرا می شود تا تزئینات و جزئیات به خوبی دیده شوند و تناسبات فضایی را معقول کند، جزیره به عنوان عنصری می باشد که هماهنگی و همبستگی بین اجزای آشپزخانه را بیشتر می کند و معمولا در ردیف کابینت‌های جداگانه در وسط فضا قرار داده می شود و به یک نقطه کانونی در آشپزخانه تبدیل می شود.

جزیره در سبک کلاسیک آشپزخانه ویلا، به پیروی از خصوصیات این نوع سبک و طرح کابینت‌ها، سرشار از نقش‌ها و طرح‌های ظریف است و بیشتر با استفاده از نیم ستون و انحناهای کوچک در فرم، تلاش می کند که به عنوان یک عنصر خاص به نظر برسد.

 

برای استفاده کردن از جزیره در آشپزخانه کلاسیک باید نکات زیر را رعایت کرد:

جزیره باید در صورتی در آشپزخانه استفاده شود که فضای کافی برای تعبیه آن وجود داشته باشد.

می توان جزیره را علاوه بر وسط آشپزخانه کلاسیک، در مرز بین نشیمن و آشپزخانه قرار داد و آن را جایگزین اپن کرد.

باید در اطراف جزیره فضای مناسبی جهت رفت و آمد و بازشوی مناسب در کابینت‌ها وجود داشته باشد.

 جنس، طرح و نقش جزیره آشپزخانه کلاسیک، باید با کابینت‌های دیگر هماهنگی داشته باشد.

رنگ جزیره کلاسیک را می توان شبیه به کابینت‌ها انتخاب کرد یا این که یک رنگ مکمل با آن را استفاده کرد.

می توان از جزیره به سبک کلاسیک به عنوان ویترین یا کابینت استفاده کرد.

همچنین می توان جزیره کلاسیک را با دو ارتفاع ساخت تا چندین کاربرد را با هم داشته باشد.

معمولا جزیره در سبک کلاسیک آشپزخانه ویلا، به شکل کمدی منفرد در مرز یا میانه آشپزخانه قرار داده می شود، یک کمد مستطیل یا مربع، ولی چون عنصری است که می توان آن را با توجه به شکل و ابعاد فضا طراحی کرد، می تواند شکل‌های دیگری نیز داشته باشد، مانند:

 

جزیره L شکل

شاید ساخت جزیره کلاسیکی به شکل L زیاد رایج نباشد، ولی دور از دهن نیست. با توجه به فضایی که در اختیار دارید، می توانید از این شکل از طراحی استفاده کنید و فضای بیشتری را جهت استفاده ایجاد کنید.

 

جزیره T شکل

زمانی که قصد دارید از جزیره آشپزخانه کلاسیک برای انجام چند عملکرد مختلف استفاده کنید، می توانید آن را به یک میز غذاخوری یا پیشخوان صبحانه‌خوری کوچکی متصل کنید و جزیره‌ای به شکل T داشته باشید.

 

 

سخن پایانی

برای این که یک طراحی دکوراسیون آشپزخانه شیک و فوق العاده به سبک کلاسیک در ویلای خود داشته باشید، می توانید از مواردی که در این مطلب به آن اشاره کردیم استفاده کنید. در صورتی که تمام نکات گفته شده را در نظر بگیرید و رعایت کنید، یک دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک زیبا و دلنشین را خواهید داشت. شما می توانید از سلیقه خودتان نیز در طراحی آشپزخانه کلاسیک مورد علاقه تان استفاده کنید و از آشپزی کردن در این فضا لذت کافی را ببرید.

امیدواریم که توانسته باشید از اطلاعاتی که در خصوص سبک کلاسیک آشپزخانه ویلا در اختیارتان گذاشتیم، نهایت استفاده را ببرید. اگر پیشنهاد و یا نظر خاصی دارید با ما در میان بگذارید.