13 ایده جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک - سازه برتر



13 ایده جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

امروزه طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک، یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی می باشد. اجرای دکوراسیون آشپزخانه سبک روستیک مدرن، با کمی ظرافت و دقت می تواند یک طراحی زیبا و چشم نواز را برای آشپزخانه ویلا ایجاد کند. ولی جهت استفاده از انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه ویلا، باید با اصول کلی و مصالح مورد استفاده در آنها آشنایی داشته باشید.

این محتوا به منظور آشنایی بیشتر با دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک، تهیه شده است. به شما هم پیشنهاد می‌کنیم که اگر سبک روستیک را می پسندید، در ادامه سازه برتر ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

 

دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک چیست؟

اصطلاح روستیک به معنی روستایی به روز شده و مدرن می باشد. بهره بردن از طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک در ساخت ویلا در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد. دکوراسیون داخلی از سبک روستایی به سبک تلفیقی و روستیک تبدیل شده است. سه عنصر مهم و اصلی در آشپزخانه سبک روستیک مدرن هندسه سنتی، نور و متریال‌های طبیعی می‌باشند. استفاده کردن از نورهای طبیعی باعث می‌شود که حس صمیمیت و گرما در این نوع سبک از دکوراسیون آشپزخانه تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک، بهره بردن از چوب‌های طبیعی همراه با رنگ‌های تیره بسیار رایج است، چرا که باعث دنج‌تر شدن فضای آشپزخانه ویلا می شود.

 

 

ایده های دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

در این بخش ایده‌هایی کاربردی و جذاب را برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه ویلا به سبک روستیک معرفی می‌کنیم:

 

1- لوازم خانگی در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

ترکیب وسایل استیل ضد زنگ در یک آشپزخانه به سبک روستیک، به طور کامل امکان پذیر است. در این سبک دکوراسیون، می‌توان وسایل مدرن را با عناصر فراوان در دنیای قدیم ترکیب کرد و زیبایی منحصر به فردی را در فضا ایجاد کرد. امروزه طراحان، مد های از یاد ‌رفته را به شکلی می‌سازند که با طراحی روستیک ویلا کاملا هماهنگ باشد.

برای نمونه، بخش بالایی اجاق گاز را می‌توان از یک نوع چینی سفید و براق ساخت و یک صفحه چدنی را برای آن به کار برد. همچنین می‌توان یخچالی جدید را انتخاب کرد که ظاهری شبیه به دهه 1950 داشته باشد.

 

مبلمان آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

2- میز ناهارخوری و مبلمان آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

یکی از گزینه‌های پر طرفدار در بین علاقمندان به سبک روستیک، استفاده از ‌مبلمان ساخته‌شده از چوب‌ می‌باشد. یک کنده درخت برای بسیاری از ویلاها انتخاب بسیار خوبی است، ولی احتمال دارد که برای بعضی از سلیقه ها بیش از حد روستایی به نظر بیاید.

در سبک روستیک آشپزخانه، میز ناهار خوری باید محکم و ساده باشد. تخته های چوبی پهن در کف زمین، سقف‌هایی با تیرک‌های چوبی، صندلی و کابینت‌های چوبی با سبک قدیمی و همچنین لوسترهایی از جنس چوب، روح طبیعت را به فضای دکوراسیون آشپزخانه ویلا می آورد.

 

3- رنگ‌های مورد استفاده در سبک روستیک آشپزخانه ویلا

پالت رنگی سبک روستایی شامل رنگ زرد، سبز، پرتقالی، قهوه ای و آبی است. این نوع رنگ‌ها یک حس گرم و صمیمی را به فضا منتقل می کنند.

بیشتر آشپزخانه‌ها برای افزودن جذابیت‌های روستایی بر روی رنگ آبی روشن و زرد تاکید می کنند، ولی در برخی از آشپزخانه‌های روستیک علاقه بیشتری به رنگ پرتقالی و قرمز تیره دارند. رنگ‌های طبیعی مانند ماسه، سنگ و خاک رس نیز به عنوان عناصری الهام بخش به کار می‌روند.

به طور کلی پالت رنگی سبک روستیک، عاری از رنگ‌های براق و تند است و شامل رنگ‌های لطیف و متنوع از دنیای طبیعی می‌باشد؛ منظور از رنگ های طبیعی، خاک و سنگ و همچنین رنگ پوست درختان است.

 

4- سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

بیشتر سینک‌های معمولی، کمی عقب‌تر از لبه کانتر می‌باشند، ولی سینک‌های روستایی جلوتر از آن هستند و باعث می شوند که کودکان و افراد کوتاه قد دسترسی بهتری به آن داشته باشند.

در صورتی که سینک روستایی چینی یا سرامیکی در صنعت ساختمان را انتخاب کنید، گزینه‌های زیادی جهت انتخاب رنگ پیش روی شما قرار دارد. این نوع سینک‌های عمیق و بزرگ کارایی بالایی برای حمل بار زیادی از ظروف دارند. سینک ظرفشویی در این نوع سبک از موادی مثل سنگ صابون، گرانیت، مس و آهن درست می‌شود.

 

5- استفاده از نور طبیعی برای آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

طراحی آشپزخانه به سبک روستایی، با طبیعت و عناصر آن پیوند زیادی خورده‌ است، به همین دلیل آشپزخانه ویلا باید دارای نور طبیعی باشد. نورگیرها راهی موثر برای رسیدن به این هدف هستند، ولی می توانند جذابیت روستیک فضا را کاهش دهند و تاثیرات منفی روی آن بگذارند. بهترین راه برای وارد شدن نور طبیعی به داخل آشپزخانه‌هایی با سبک روستایی، استفاده از پنجره‌های شاه نشین و بزرگ است.

پنجره‌های شاه نشین را می‌توان به دلایل مختلفی استفاده کرد. این نوع پنجره‌ها باعث افزایش وسعت اتاق می‌شوند و همچنین نور طبیعی بیشتری توسط این گونه پنجره‌ها وارد اتاق می شود و با توجه به مکان قرار گرفتن پنجره‌ها، نور خورشید از زاویه‌های مختلف به فضای داخلی ویلا تابانده می‌شود.

لوازم روشنایی مثل لوسترها، شمعدان‌ها و یا روشنایی‌های سفارشی به شکل شاخ گوزن هم انتخاب خوبی برای نورپردازی آشپزخانه به سبک روستایی می‌باشند.

 

6- بهره بردن از مواد طبیعی برای آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

جذابیت سبک روستیک به حفظ کردن ظاهر طبیعی آن بستگی دارد. به همین علت کفپوش‌هایی از جنس چوب طبیعی و سخت در مقایسه با کفپوش‌های مصنوعی دیگر، گزینه بسیار مناسب‌تری می‌باشند. شما می توانید مواد طبیعی دیگر را نیز به کار ببرید تا طرح روستایی شما به شکل دایره ای کامل شود. متریال سنگ انتخابی مناسب برای کانتر (پیشخوان) آشپزخانه است و دارای الگوهای فراوان و تنوع رنگی بسیار است.

همچنین در بخشی از دکوراسیون آشپزخانه، می توان از قفسه‌های کتاب آشپزی، گلدان و یا قفسه‌های نان با طرح‌های فرفروژه اضافه کرد. در صورتی که به سبک روستیک ویلا علاقمندید، از خشت قرمز مایل به قهوه ای و سفال نیز استفاده کنید، زیرا انتخاب خوبی برای کمک به این نوع سبک از طراحی می‌باشند.

 

چوب سخت، عنصر اصلی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

7- چوب سخت، عنصر اصلی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک

به طور کلی چوب جزو عناصری است که زیبایی خاصی به ویلا می‌دهد و حس طبیعی بودن فضا را به افراد القا می‌کند، ولی در ویلاهایی به سبک روستیک، چوب نقش بزرگی را ایفا می‌کند. چوب توسکا، گردو و گیلاس انواع چوب‌هایی هستند که در یک آشپزخانه روستیک می درخشند، ولی هیچ کدام جذابیت چوب درخت کاج را ندارند. چوب‌های کاج، گردو و بلوط از جمله چوب‌هایی می‌باشند که رنگ طبیعی آن‌ها جذابیت فوق العاده ای دارد و احتیاجی به تغییر دادن ساختار آن‌ها نیست.

کفپوش آشپزخانه ویلا را می‌توان از چوب درخت کاج که به رنگ نارنجی تیره و قهوه ای تیره می‌باشد ساخت. همچنین کاج انتخاب خوبی برای میزهای قصابی (تخته ساطوری)، کابینت و یا جزیره آشپزخانه است.

بهتر است که یک صندلی و میز چوبی ساده را که به سبک روستیک درست شده است را در آشپزخانه قرار داد و فضایی دوست‌داشتنی و گرم جهت صرف چای، غذا و یا قهوه فراهم کرد.

استفاده از قفسه‌های بدون درب و شلف‌های چوبی نیز در آشپزخانه روستیک بسیار متداول شده است. برای اجرای بهتر سبک دکوراسیون روستیک در آشپزخانه ویلا، می‌توانید قفسه‌ای از چوب‌های جنگلی را در آشپزخانه‌ نصب کنید و وسایل کوچک و البته زیبا را در آشپزخانه‌تان به کار ببرید.

 

8- وسایل حصیری در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستایی

حصیر و مصنوعات حصیری، نیز جزو جدایی‌‌ناپذیر آشپزخانه‌ها به سبک روستایی می‌باشند و استفاده از آن‌ها در آشپزخانه ویلا، می‌تواند یک آشپزخانه مدرن را به سبک دکوراسیون روستایی و روستیک نزدیک‌تر کند. برای مثال، می‌توان از یک سبد سیب‌زمینی و پیاز حصیری برای آشپزخانه استفاده کرد. جای‌نان حصیری، زیراندازحصیری، سبد‌های حصیری بزرگ و کوچک، جای چنگال و قاشق و خیلی از وسایل دیگر را نیز می‌توان از جنس حصیر تهیه کرد و از سادگی و زیبایی آن لذت برد.

 

استفاده از قابلمه‌های مسی و سنگی در آشپزخانه روستیک

9- استفاده از قابلمه‌های مسی و سنگی در آشپزخانه روستیک

همان گونه که می‌دانید در آشپزخانه‌های روستیک، از قابلمه‌های مسی و سنگی استفاده می‌شده است. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم یک یا دو قابلمه سنگی و یا مسی را در آشپزخانه ویلا داشته باشید و به شکلی نمادین آن‌ها را در گوشه‌ای از آشپزخانه ویلا بگذارید.

 

10- زیلو‌ و گلیم‌های سنتی در کف آشپزخانه ویلا روستایی

برای بهره‌ بردن از سبک دکوراسیون ویلا روستیک، باید ابزارآلات و وسایلی را که حس روستایی بودن را برای افراد ایجاد می‌کنند به کار ببرید. در صورتی که آشپزخانه شما به شکلی است که باید در کف آن از یک فرش استفاده کنید، بهتر است گبه، گلیم و یا زیلوهای سنتی را استفاده کنید.

 

11- بهره بردن از ظروف ساده و سفالی

بهره بردن از ظروف سفالی مانند لیوان، بشقاب، پارچ آب‌خوری و سایر لوازمی که از جنس سفال هستند، می‌توانند آشپزخانه ویلا را به سبک دکوراسیون روستیک و روستایی بیشتر نزدیک کنند.

 

12- نصب پنل چوبی و دیوارپوش در آشپزخانه ویلا روستیک

قسمتی از دیوار آشپزخانه‌ را با پنل‌های روستیک و چوبی پوشش دهید و حس صمیمت و سادگی را در آشپزخانه ایجاد کنید. همچنین شما می‌توانید با زدن میخ‌های کوچک به این دیوار‌ها، بعضی از وسایل سنتی و کوچک مانند شیرجوش مسی و برنجی را نیز از آن آویزان کنید و سقف آشپزخانه را نیز با قطعات چوب طبیعی و پالت‌های چوبی پوشش دهید.

 

13- استفاده از وسایل هندسی و ساده در سبک روستیک آشپزخانه

از ویژگی‌های دیگر سبک دکوراسیون روستایی و یا روستیک، استفاده کردن از اشکالی به دور از انحناهای پیچیده و ساده می‌باشد. از این رو توجه کنید که این قانون در آشپزخانه رعایت شود. سعی کنید اشکال هندسی ساده را در فضای عمومی آشپزخانه به کار ببرید و سبک طراحی چیدمان آشپزخانه به شکلی باشد که نزدیک به اشکال هندسی باشد. برای مثال دستگیره‌ کابینت آشپزخانه را می‌توان از انواع اشکال هندسی ساده انتخاب کرد.

 

آشپزخانه سبک روستیک مدرن ویلا

آشپزخانه سبک روستیک مدرن ویلا

شما می توانید علاوه بر این که یک آشپزخانه به سبک روستیک داشته باشید، آن را مدرن سازی نیز بکنید. برای مثال برای مدرن کردن آشپزخانه ویلا روستیک می توانید موارد زیر را به کار ببرید:

استفاده از اجاق‌های گازهای پیشرفته با ترکیبی از سطوح طبیعی و تکنولوژی مدرن

ساخت یک جزیره به سبک روستیک در ویلایی به سبک مدرن و ترکیب آنها با یکدیگر

استفاده از فلز و چوب و پایه‌ها و سطوح فلزی در سبک مدرن روستیک

بهره بردن از طبقات و کابینت‌های بدون درب شبیه به سبک مدرن کانتری در سبک روستیک آشپزخانه

 

تفاوت سبک روستیک و بوهو در آشپزخانه ویلا

یکی از مهمترین تفاوت‌های سبک روستیک با بوهو، در رنگ این دو نوع دکوراسیون می‌باشد. برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک، رنگ‌های موجود در طبیعت مانند قهوه ای به کار می‌رود و هیچ کدام از لوازم و عناصر موجود در این نوع سبک مصنوعی نیستند. ولی در سبک بوهو رنگ‌هایی گرم مانند سرخابی، دارچینی، قرمز، زعفرانی، عنابی و …استفاده می‌شوند. همچنین شما می توانید برای افزایش زیبایی و جذابیت ویلاهایی به سبک بوهو، از رنگ‌های خنثی هم در کنار رنگ‌های گرم استفاده کنید.

تمام نقوش مورد استفاده در سبک آشپزخانه روستیک به شکل طبیعی هستند و هیچ گونه آثار دستی و پر زرق و برق در آن مشاهده نمی‌شود. ولی سبک بوهو کاملا برگرفته از هنر دست است و می توان اصالت عناصر موجود در این نوع سبک را از روی جزئیات و نقوش موجود بر روی عناصر آن تشخیص داد. برای مثال کفپوش ویلاها به سبک بوهو بیشتر از گلیم و فرش است، اما کفپوش آشپزخانه ویلاهای روستیک از پشم و المان‌هایی از این قبیل می باشد.

در سبک روستایی بیشتر از اکسسوری‌های ساده و خام و بدون هیچ گونه نقش و نگاری استفاده می شود. دیوار این نوع آشپزخانه‌ها به شکل ساده طراحی شده است و تجملات کمتری بر روی آن دیده می‌شود. اما ویلاهایی به سبک بوهو بیشتر دارای دیوارهای پر زرق و برق و شلوغ می باشند و المان‌های موجود در این نوع سبک، حاصل هنرنمایی زنان عشایر و سایر هنرمندان است که با استفاده از رنگ و لعابی دیدنی و نقوشی زیبا تزئین شده اند.

 

 

سخن پایانی

دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک روستیک، نوعی سبک هنری می‌باشد که به المان‌های روستایی و سنتی اهمیت زیادی می‌دهد و مورد پسند افراد زیادی است. جهت اینکه دکوراسیون به سبک روستیک را در آشپزخانه‌تان پیاده سازی کنید، احتیاجی نیست که حتما همه موارد گفته شده در متن بالا را به کار ببرید؛ بلکه می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه ای که دارید از هر کدام که برایتان راحت‌تر و مناسب‌تر است استفاده کنید.

از این که این مقاله را مطالعه کردید، از شما سپاسگزاریم و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و سودمند بوده باشد. اگر نکته یا سوالی باقی مانده است، لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.