دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن دارای چه ویژگی‌هایی است؟ - سازه برتر



دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن دارای چه ویژگی‌هایی است؟

دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن یکی از انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه است که بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. در واقع فضای آشپزخانه، فضایی پر رفت و آمد در هر ویلا یا خانه ای است که تمام افراد خانواده زمان طولانی را برای صرف وعده‌های غذایی و پخت و پز در آن می گذرانند، از این رو طراحی و اجرای یک دکور آشپزخانه شیک از اهمیت فراوانی برخوردار است. دکوراسیون آشپزخانه مدرن، یکی از زیباترین طراحی‌های دکوراسیون آشپزخانه جدید می باشد که محیط آشپزخانه را فوق العاده دلنشین می کند.

ما در این مقاله از سازه برتر تصمیم گرفته ایم که در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن صحبت کنیم، خوشحال می شویم شما نیز همراه ما باشید.

 

دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن

تاریخچه دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن

اصطلاح «مدرن» به مواردی گفته می شود که با دنیای امروزی ارتباط دارد. این نوع سبک، از حدود 70 سال قبل رواج پیدا کرده است. هنر و سبک مدرن در زیرشاخه‌های مختلفی مانند مجسمه سازی، نقاشی، طراحی و … وارد شده است و جایگاه ویژه ای در بین سبک‌های هنری دیگر، برای خود باز کرده است. مدل آشپزخانه مدرن و شیک نیز یکی از فضاهایی است که طرفداران زیادی برای خودش پیدا کرده است.

 

 

ویژگی‌های دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن

آشپزخانه لاکچری و مدرن ویلا، دارای خصوصیات منحصر به فردی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

 

استفاده از المان‌های ساده و شیک

مهمترین ویژگی دکوراسیون آشپزخانه مدرن، ساده‌گرایی و بهره بردن از وسایلی است که علاوه بر کارایی بالا، شکیل و ساده می باشند. هر چقدر چیدمان و تزئینات آشپزخانه ویلا شما خلوت‌تر و ساده‌تر باشد، به سبک مدرن نزدیک‌تر است. برای اینکه این موضوع را روشن‌تر کنیم، چند نمونه را برایتان توضیح می دهیم:

در مدل آشپزخانه‌ مدرن و شیک ویلا، بر روی پیشخوان و کانتر آشپزخانه، لوازم برقی و یا وسایل تزئینی گذاشته نمی شود و در صورتی که چیزی روی پیشخوان قرار داده شود، بر اساس نیاز بوده و بسیار محدود است.

کف‌پوش و کاشی‌های آشپزخانه نیز، ساده می باشند و از طرح‌های متنوع و گل‌دار در آنها استفاده نمی شود. هر چقدر دیوارها و کاشی‌های آشپزخانه، سادگی بیشتری داشته باشند، به سبک مدرن نزدیک‌تر هستند.

معمولا بر روی دیوارها، لوازم تزئینی مشاهده نمی شود و همه چیز از دید بیننده پنهان می باشد.

 

استفاده از خطوط هندسی و صاف در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن

سبک مدرن آشپزخانه ویلا، با خطوط زاویه دار و صاف تعریف می شود و با خطوط هلال و نرم میانه‌ی خوبی ندارد! از این رو چیدمان لوازم در آشپزخانه به شکلی است که خطوط، زاویه‌دار و صاف و هندسی به نظر می آیند.

برای مثال، دستگیره‌های کابینت‌ها کشیده و صاف هستند و به صورت کلی، به شکل خطوط افقی و عمودی دیده می شوند. نوع تزئینات سقف هم صاف و با خطوط زاویه‌دار می باشد و خطوط نرم در این نوع سقف به کار نمی رود. این ویژگی در سینک ظرفشویی، شیرآلات آشپزخانه و غیره نیز مشاهده می شود.

در صورتی که می خواهید فرشی درون آشپزخانه پهن کنید، باید فرشی مدرن با اشکال ساده و هندسی استفاده کنید و همچنین پرده‌ برای پنجره‌ی آشپزخانه ویلا را نیز با همین خصوصیات انتخاب کنید.

 

استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

بهره بردن از رنگ‌های براق و روشن در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن

از ویژگی‌های دیگر طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه جدید و مدرن، استفاده کردن از رنگ‌های براق و روشن است. البته رنگ‌های مات و تیره نیز در این نوع سبک به کار می روند، ولی رنگ‌های براق و روشن، از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، به خصوص اگر فضای آشپزخانه نیز مینیمال و کوچک باشد، رنگ‌های روشن کارایی بیشتری دارند.

معمولا رنگ کاشی‌ها‌، کف‌پوش‌ها و سایر اجزا، به رنگ روشن انتخاب می شوند و با استفاده کردن از رنگ‌های خنثی، تضاد رنگی زیبایی در آشپزخانه به وجود می آید.

اگر فضای اتاق نشیمن و آشپزخانه یکسان باشد، بهتر است که از رنگ‌های خنثی برای آشپزخانه و کابینت استفاده کرد. رنگ‌های خنثی این ویژگی را دارند که به خوبی با دیگر اجزای دکوراسیون هماهنگ می شوند، بنابراین بهره بردن از رنگ‌های خنثی برای چنین فضاهایی، یک انتخاب مقرون به صرفه و هوشمندانه می باشد.

 

نوع کابینت‌ها در آشپزخانه مدرن ویلا

کابینت‌های دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن، به شکل کشویی و بدون دستگیره و از جنس‌ های‌کلاس براق و مات می باشند. در این نوع سبک، درها و کشوهای کابینت بسیار راحت و روان باز و بسته می شوند و کاربری و طراحی ساده‌ای دارند.

خصوصیت دیگر کابینت‌های مدرن، رنگ‌های طبیعی، روشن و آرامش بخش، است که با سبک مینیمالیستی ترکیب شده است. با در نظر گرفتن این مورد، آشپزخانه مدرن خیلی بزرگتر دیده می شود.

بعضی از کابینت‌های سبک مدرن، سیستم آرام بسته شونده دارند. با وجود این نوع سیستم، احتیاجی نیست که کابینت‌ها را با فشار زیادی بست و این نوع ابزار نصب شده، باعث می شوند که کابینت‌ها راحت‌تر بسته شوند.

در سبک مدرن کابینت آشپزخانه، درهایی مسطح و صاف برای آنها در نظر گرفته شده است و سطوح حکاکی شده و تزئینی به هیچ عنوان استفاده نمی شوند. سطوح براق و صاف از ویژگی‌های اصلی سبک‌های امروزی و مدرن محسوب می شوند.

 

کانتر عضوی از کابینت‌های آشپزخانه ویلا 

کانتر یا پیشخوان؛ عضوی جدانشدنی از کابینت‌های دکوراسیون آشپزخانه ویلا

استفاده از یک پیشخوان چند منظوره با طرح‌های زیبایی مانند مدل‌های تاشو، معلق، منحنی و… باعث ایجاد فضایی کاربردی و شیک می شود. در عین حال فضایی ساده همراه با بهره بردن از تمام فضا، برای استفاده راحت‌تر از ابزار موجود در آشپزخانه به وجود می آید.

به کار بردن کانتر در آشپزخانه‌های امروزی و مدرن باعث شده است تا هم فضای آشپزخانه از بخش‌های دیگر ویلا جدا شود و هم فضایی ایجاد شود که بتوان از آن برای انجام فعالیت‌هایی مانند میزی برای خرد کردن، میز غذا خوری و… استفاده کرد. کانتر می تواند به عنوان پیشخوان نیز باشد. این بخش برای فضاهای کوچک، خیلی مهم و کاربردی می باشد و همچنین دیزاینی عالی برای آشپزخانه‌های بزرگ محسوب می شود.

نصب گاز توکار و سینک ظرفشویی نیز، یکی از کاربردهای مهم پیشخوان است که در سبک مدرن کابینت‌ها، سطحی مسطح برای آنها ایجاد می شود.

 

نورپردازی دکوراسیون آشپزخانه‌ جدید و مدرن ویلا

یکی از نکات مهمی که در آشپزخانه مدرن باید به آن توجه شود، یک نورپردازی مناسب برای ایجاد کردن سایه روشن‌هایی می باشد که در اثر قرار گرفتن زاویه‌های نور ایجاد می شوند. برای مدرن کردن آشپزخانه ویلا، باید نور در بخش‌های مختلف، بر اساس کاربرد وسایل استفاده شود. این نورها با توجه به عملکرد وسایل گوناگون مانند سینک، گاز، هود، کابینت‌ها و پیشخوان تابیده می شوند. بهتر است میزان تابش نور نسبت به کاربرد هر وسیله متفاوت باشد.

در مدل آشپزخانه مدرن و شیک، نورهای مخفی برای زیر کابینت‌ها به کار می رود و اغلب زاویه تابش نور از بالا به پایین است. این کار باعث کاربردی‌تر شدن و زیبایی بیشتر نور تابیده شده می شود. بهره بردن از نورهای ملایم در تاریکی شب، باعث می شوند آرامشی مطلوب و دلنشین به وجود آید. با وجود این روشنایی‌ها نیازی به روشن کردن چراغ‌های اصلی نیست و از روشنایی چراغ‌های مخفی استفاده می شود.

همچنین جهت اجرای نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن، می توان برای ابزارها و لوازم آشپزخانه روشنایی ایجاد کرد و برای این منظور از سنسورها استفاده کرد. سنسورهایی که در بخش‌های مختلف نصب می شوند باعث استفاده بهینه از انرژی و نور می شوند. استفاده کردن از هالوژن‌ها که به صفحه گاز تابانده می شوند، جهت بهتر دیده شدن غذا حین آشپزی گزینه مناسبی می باشند. لازم به ذکر است که در صورتی که به این بخش‌های مهم نور تابیده نشود، سایه ا‌ی که بر اثر نورهای دیگر به وجود می آید باعث ایجاد مزاحمت می شود.

در سبک مدرن آشپزخانه ویلا، از نورهای کوچک‌تری با تعداد بیشتر استفاده می شود. بدین ترتیب، تناسبی زیبا و سایه روشن‌هایی کوچک‌تر ایجاد می شود.

در دکور آشپزخانه مدرن، از نورهای نقطه ای و خطی نیز بنا به سلیقه، کاربرد و جای مناسب می توان استفاده کرد. در بخش‌هایی مانند بالای گاز، سینک ظرفشویی و همین طور میز ناهارخوری و پیشخوان بهتر است که از هالوژن‌ها و چراغ‌های آویزان استفاده کرد. انجام این کار باعث ایجاد زیبایی بیشتر و همچنین باعث رساندن نور مورد نیاز در زمان استفاده از این بخش‌ها می شود.

 

المان‌های طبیعی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن 

به کار بردن المان‌های طبیعی مانند سنگ و چوب برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه

امروزه، استفاده از متریال طبیعی مانند فلز، چوب و سنگ در صنعت ساختمان از ویژگی‌های دیگر آشپزخانه مدرن محسوب می شود. به کار بردن کانتر، پیشخوان یا لگن ظرف‌شویی که از جنس سنگ طبیعی باشد و یا استفاده کردن از میز غذاخوری چوبی، می تواند آشپزخانه مدرن را زیباتر کند.

در سال‌های اخیر استفاده از لوازم برقی آشپزخانه که از جنس استیل می باشند، طرفدار زیادی پیدا کرده است. برای هماهنگی با این نوع دکوراسیون مدرن، می توان از پیشخوان جزیره‌ی استیل و مسی و همچنین لوستر استیل استفاده کرد و فضایی بسیار مدرن‌تر را در آشپزخانه ایجاد کرد.

 

استفاده از ابزارهای هوشمند در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک آشپزخانه مدرن دارد و جزو موارد ضروری آن محسوب می شود، هوشمندسازی است. سنسورهای متنوعی که برای ابزارها استفاده می شوند، می توانند به مدرن‌سازی آشپزخانه ویلا کمک کنند.

مواردی همچون نشت لوله گاز و آب، ایجاد دود، اتمام زمان پخت غذا و موارد اضطراری دیگر، می توانند با پیغامی بر روی گوشی موبایل به اطلاع افراد برسند تا برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی راهکارهایی در نظر گرفته شود.

همچنین وجود سنسورهایی که تمام شدن ادویه‌ها، خوراکی‌ها و هرچیز دیگری را خبر می دهند تا سنسورهایی مانند سنسورهای حرکتی که برای روشن شدن نور لازم در قسمتی که افراد در آن قرار دارند، به عنوان امکاناتی هوشمند برای آشپزخانه مدرن به حساب می آیند.

علاوه براین، سنسورهایی که حضور اشخاص را تشخیص می دهند، برای صرفه جویی در مصرف برق گزینه بسیار خوبی می باشند و باعث زیباتر شدن فضای ویلا و به خصوص آشپزخانه می شوند. تمام این موارد قابلیت تنظیم دارند و با توجه به نیاز خود می توانید آنها را غیر فعال و یا تنظیم کنید.

سیستم هوشمند سازی در دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن، باعث می شود تا هر چیزی که در این بخش لازم است به سرعت پیدا شود. ابزارهایی مانند قهوه ساز، هود، گاز، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، چراغ‌ها و ... می توانند با هوشمندسازی، از طریق نرم افزاری کاربردی که روی موبایل نصب شده است، در هر لحظه و در هر مکانی به آسانی کنترل شوند.

 

ورودی آشپزخانه مدرن ویلا

ورودی آشپزخانه مدرن ویلا

‌وجود کانتر یا جزیره آشپزخانه در بخش ورودی آشپزخانه می تواند کمک زیادی به زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه و سالن پذیرایی ویلا کند و علاوه بر این که ظاهری مدرن به ویلا می بخشد، کارایی و فضای خوبی را در اختیارتان می گذارد.

همچنین با توجه به ویلاها و منازل کوچک امروزی که مشرف به سالن پذیرایی هستند، کمک می کند تا در زمان حضور مهمان کمترین میزان دید به آشپزخانه وجود داشته باشد.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن ایرانی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن، در ایران دارای جایگاه ویژه‌ای است، زیرا ایرانی‌ها به آشپزخانه نگاه خاص و ویژه ای دارند. به ویژه بانوان برای دکوراسیون آشپزخانه حساسیت زیادی به خرج می دهند.

با گذشت زمان به خاطر کوچک‌تر شدن فضای بیشتر ویلاها و آپارتمان‌ها، طراحی دکوراسیون به سمت روشنایی و سادگی می رود تا فضای ویلاها دلبازتر و بزرگتر دیده شود.

دکوراسیون آشپزخانه ویلا ایرانی نیز از همین قاعده پیروی می کند. سبک مدرن، با استفاده کردن از رنگ‌های روشن و همچنین بهره بردن از دو رنگ متضاد و به کار بردن دستگیره‌های مگنتی و مخفی، می تواند انتخاب بسیار خوب و مقرون به صرفه ای برای آشپزخانه ویلاهای ایرانی باشد. در واقع رنگ‌های روشن و ظاهر ساده سبک مدرن، فضای آشپزخانه‌های ایرانی را بزرگ‌تر، بازتر، روشن‌تر و چشم نوازتر به نمایش می گذارد.

 

مزایای دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن

مزایای دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن، به گونه ای است که بتوان از حداکثر فضا بیشترین استفاده را برد.

در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن آشپزخانه‌های کوچک، بزرگ‌تر به نظر می آیند و آشپزخانه‌های بزرگ فضای زیادی را برای انواع دیزاین، خواهند داشت.

برای سبک مدرن آشپزخانه ویلا، از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده می شود که اغلب کسل کننده و خسته کننده نیستند، با اینکه در طراحی‌های کلاسیک احتمال دارد به علت شلوغ دیده شدن فضا و یا استفاده کردن از رنگ‌های سنگین و تیره، بعد از مدتی دکوراسیون خسته کننده به نظر برسد.

سبک مدرن آشپزخانه، کاربردی‌تر شدن تمام بخش‌های آشپزخانه را ایجاد می کند.

جهت فرایند ساخت ویلا و آشپزخانه به سبک مدرن، به دلیل استفاده از منابع طبیعی، صرفه جویی بیشتری در هزینه‌ها می شود.

با توجه به تم اصلی آشپزخانه ویلا که انتخاب می شود، ضروری است که وسایل و ابزار نیز مطابق با آن انتخاب شود. یعنی وسایلی مثل ابزارهای شیر سینک، لوازم برقی، ظروف پخت و پز، اکسسوری‌ها و… نیز باید به همان سبک انتخاب ‌شوند. نکته حائز اهمیت در سبک مدرن آشپزخانه ویلا، سادگی و کاربردی بودن آن است که این مورد را نیز می توان به خوبی در آن اجرا کرد.

 

 

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن، در اوج سادگی تعبیه می شود و در آن هیچ خبری از تزئینات و پیچیدگی‌های سبک کلاسیک نیست. این نوع سبک‌، بسیار زیبا و منحصربفرد است و با توجه به سلیقه‌ی شخصی شما می تواند فضایی دلنشین و جذاب ایجاد کند. در حقیقت سبک مدرن، به خوبی یک زندگی جدید و مدرن را به نمایش می گذارد و با زندگی پرهیاهو و سریع امروز، آمیخته شده است.

در این مطلب سعی کردیم تمام ویژگی‌های مهمی را که دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک مدرن دارد را برای شما شرح دهیم، امیدواریم این نوشته برای شما آموزنده بوده باشد. انتقادات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.