معرفی مهمترین ویژگی های دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی - سازه برتر



معرفی مهمترین ویژگی های دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی

دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی یکی از سبک‌های محبوب و پرطرفدار است که از تلفیق عناصر مدرن و قدیمی تشکیل شده است و دکوراسیون داخلی منحصر به فردی را ایجاد می کند.

در سایر سبک‌های دکوراسیون داخلی، هواکش، لوله کشی، کابل برق و… در ساختمان ویلایی به طور کامل پنهان شده است، ولی در سبک طراحی صنعتی، تمام تاسیسات بدون پوشش می باشد و جزو خصوصیات اصلی سبک صنعتی در طراحی داخلی به حساب می آید. جذابیت دیزاین صنعتی به این دلیل است که روند ساخت دیده می شود و اغلب در ویلاها و خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن مشاهده می شود.

طراحی دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

 

 

تاریخچه طراحی دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی

در اوایل قرن بیستم و پس از انقلاب صنعتی دوم، کارخانه‌ها و انبارها تعطیل شدند و تعداد زیادی از ساختمان‌ها متروکه شدند، ولی بعد از افزایش جمعیت و نیاز به داشتن فضایی بیشتر برای سکونت، این کارخانه‌ها به مکانی برای اسکان مردم تبدیل شدند و سبک طراحی دکوراسیون داخلی صنعتی از همان زمان آغاز شد.

 

ویژگی‌های دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی

ویژگی‌های دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی

سبک صنعتی در طراحی داخلی دکوراسیون ویلا، دارای ویژگی‌های خاصی است که در ادامه سازه برتر به آن اشاره می کنیم:

 

استفاده از متریال بتن و آجر در دیزاین صنعتی ویلا

مصالحی مانند بتن و آجر در ویلاهایی به سبک صنعتی، از پر کابردترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان می باشند و بدون هیچ گونه پوششی در دکوراسیون داخلی ویلا به کار می روند. در دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی، برای دیواره‌ها و کف می توان بتن پولیش شده را به کار برد.

 

استفاده از چوب و فلز در سبک طراحی صنعتی ویلا

در دکوراسیون سبک صنعتی از وسایل فلزی و چوبی استفاده می کنند. در راه پله‌ها، سقف‌ها و پنجره‌ها می توان این متریال را دید. از صندلی‌های فلزی و میزهای چوبی نیز می توان در این نوع سبک استفاده کرد.

 

استفاده کردن از تیغه‌های چوبی، لوله و داکت روکار

بهره بردن از عناصری مانند لوله‌ها که به طور معمول در بیشتر طراحی‌ها پنهان می شوند، در سبک صنعتی به شکل روکار هستند و در معرض دید می باشند. طراحی دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی باعث می شود هزینه‌هایی مانند توکار کردن لوله‌ها پرداخت نشود. همچنین استفاده از این نوع سبک، تاریخچه ساخت ویلا و ساختمان را هم حفظ می کند.

 

انتخاب رنگ متناسب با سبک صنعتی ویلا

انتخاب رنگ متناسب با سبک صنعتی ویلا

انتخاب رنگ نکته مهمی در انواع سبک های دکوراسیون ویلا است. رنگ‌هایی که در دیزاین صنعتی استفاده می شوند، رنگ‌های خنثی هستند. از آن جایی که برای اجرای سبک صنعتی در طراحی داخلی ویلا از فلز استفاده می شود و تاسیسات روکار می باشند، فضایی سرد ایجاد می شود.

به همین علت بهره بردن از رنگ‌های گرم همراه با رنگ‌های خنثی و همچنین استفاده کردن از الگوها می تواند فضایی گرم را ایجاد کند. رنگ خاکستری رنگی است که برای طراحی سبک صنعتی مدرن استفاده زیادی می شود.

 

دیوار در طراحی صنعتی ویلا

دیوارهای بتنی و آجری در سبک صنعتی مدرن ساخته می شوند و از جمله بخش‌هایی که هر فردی مجذوب آن می شود، همین دیوارها هستند.

 

انتخاب یک کفپوش مناسب در طراحی سبک صنعتی

کفپوش‌های بتنی در طراحی به سبک صنعتی کاربرد زیادی دارند. استفاده کردن از این نوع کفپوش‌ها باعث کاهش هزینه‌ها می شود و به خوبی با تم صنعتی استفاده شده در دیزاین ویلا مطابقت دارد. کفپوش‌های سنگی هم می توانند انتخاب خوبی برای استفاده باشند. این نوع کفپوش‌ها باعث القای حس گرما به فضای ویلا می شوند.

 

نوع نورپردازی در دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

یکی از مهمترین بخش‌ها در طراحی سبک صنعتی مدرن، انتخاب وسایل روشنایی مناسب و روش نورپردازی می باشد. استفاده از آباژورهای پایه دار برای نورپردازی در این نوع سبک گزینه مناسبی هستند.

 

لوازم و وسایل تزیینی در سبک صنعتی ویلا

از آن جایی که در ویلا به سبک صنعتی، بسیاری از عناصر و المان‌ها در معرض دید هستند، استفاده کردن از تزیینات باعث ایجاد شلوغی و هرج و مرج در فضای ویلا می باشد. سبک صنعتی احتیاجی به داشتن وسایل و لوازم تزیینی زیادی ندارد. به کار بردن فرش و کوسن می تواند باعث ایجاد یک تعادل دیداری در این سبک شود. این نوع سبک بیشتر با نقاشی‌های دیواری انتزاعی و بزرگ، سایر اشیا جالب مانند بخشی از دستگاه‌های به‌جامانده و سازه‌های فلزی تزیین می شود.

 

بهره بردن از گیاهان در سبک صنعتی ویلا

گیاهان می توانند حس گرما را به فضای ویلا القا کنند. اگر علاقمند به استفاده کردن از گیاهان در فضای داخلی ویلا به سبک صنعتی هستید، بهتر است از گیاهان بزرگتری استفاده کنید.

 

فرم‌ها و شکل‌ها در ویلا صنعتی

فرم‌ها و شکل‌ها در ویلا صنعتی

به‌ صورت کلی در بازسازی و چیدمان فضای ویلا به سبک صنعتی، از اشکال منسجم و گوشه‌داری مانند مربع، ذوزنقه، مثلث و مستطیل استفاده می شود. این نوع شکل‌ها می توانند محیط دقیق صنعتی را ایجاد کنند.

ولی این به این معنی نیست که هیچ‌ یک از کاشی‌ها و خطوط نباید ظاهری مدور داشته باشند. برای ایجاد کردن تعادل می توان چیدمان وسایل و اسباب را به‌ شکل هلالی و منحنی انجام داد.

 

 

ویژگی‌های فضاهای مختلف ویلا که به سبک صنعتی طراحی شده اند

در این بخش خصوصیات بارز بخش‌های مختلف فضای داخلی ویلا را که به سبک صنعتی طراحی شده اند را شرح می دهیم:

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک صنعتی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک صنعتی

یک آشپزخانه به سبک صنعتی، ترکیبی خوب از طراحی مدرن و کلاسیک است. این نوع آشپزخانه‌ها نماد بارزی از کاربرد فلز، آجر، چوب طبیعی، تیرچه‌های بدون روکش و کانترهای یکپارچه هستند. یک آشپزخانه ویلا به سبک صنعتی مدرن از الگوها و تجهیزات نوک تیز و لبه دار استفاده می کند.

نوع کابینت، پایه و اساس یک طرح مناسب برای آشپزخانه ویلا می باشد. گزینه‌های زیادی جهت انتخاب کابینت برای آشپزخانه صنعتی وجود دارند که افراد با سلیقه خود آنها را برمی گزینند.

مهم‌ترین اصل در انتخاب کابینت این است که تا جای ممکن محیط داخلی ویلا را بزرگ‌تر نشان دهد؛ حتی در آشپزخانه‌هایی که کوچک می باشند.

سعی کنید بافت‌ها و المان‌هایی متضاد را با همدیگر ترکیب کنید و کابینت هایی با چوب طبیعی و روکش پیوتر را به کار ببرید. کابینت‌های براق فلزی با درب‌های شیشه ای، انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌های صنعتی نیستند.

سبک صنعتی در طراحی داخلی آشپزخانه ویلا، هم می تواند خشن و هم براق انجام شود. در واقع نوع کابینتی که استفاده می کنید نقش موثری در نمای کلی آشپزخانه دارد.

برای انتخاب دستگیره کابینت نیز می توانید از دستگیره‌های ساده فلزی و یا آن‌هایی که از مواد بازیافتی درست شده اند، جهت دیزاین آشپزخانه صنعتی استفاده کنید. در واقع دستگیره‌های بزرگ، آشپزخانه را کاربردی نشان می دهند و کارآمد بودن فضا را که خصوصیت اصلی سبک صنعتی می باشد را به خوبی نشان می دهند.

رنگ‌های پلاستیکی و روشن در دکوراسیون آشپزخانه به سبک صنعتی جایی ندارند و نباید از آن‌ها استفاده کرد.

جهت ایجاد یک تضاد جالب در فضا، علاوه بر استفاده کردن از کابینت‌هایی که بسته هستند، از قفسه‌های باز هم استفاده کنید. قفسه‌هایی که از چوب بزرگ و طبیعی ساخته شده اند، مانند قفسه‌های استیل و فلزی برنز بسیار زیبا به نظر می آیند. سعی کنید تا حد امکان از هر چیزی که ساختار ظریفی دارد استفاده نکنید.

شما می توانید قفسه‌های چوبی را به شکلی برگزینید که مانند تیرهای ساده چوبی و بدون روکش سقف زیبا به نظر بیایند.

در قفسه‌های باز می توانید ظروف و سایر وسایل را در آشپزخانه در معرض نمایش بگذارید. قوطی‌های کاربردی همانند جاادویه‌های زیبا که نوشته‌های پررنگ روی آن‌ها حک شده است، ایده خوبی برای آشپزخانه ویلا به سبک صنعتی می باشند.

قفسه‌های آشپزخانه را نباید با وسایلی که ظرافت را در فضای ویلا نمایش می دهند پر کنید. در یک آشپزخانه به سبک صنعتی، سینک ظرفشویی نیز زمخت و خیلی بزرگ است.

در واقع یک آشپزخانه صنعتی در صورتی زیباست که ویژگی ارگانیک خود را از عدم استفاده از گل‌ها و گیاهان و چوب روکش نشده بدست آورد.

شما می توانید به دلخواه خود ظاهر آشپزخانه ویلا خود را به طور متفاوتی نشان دهید. به عنوان مثال در صورتی که سبک روستیک را می پسندید از تجهیزانی که کمی خشن و رنگ و رورفته می باشند استفاده کنید.

همچنین اگر جلوه ای مدرن‌تر را دوست دارید، می توانید تجهیزات فلزی که ظاهری براق‌تر دارند را به کار ببرید. به طور کلی تجهیزات و لوازم مناسب آشپزخانه صنعتی باید کاربردی و بزرگ باشند.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به سبک صنعتی، به دنبال ابزار روشنایی روستیک یا مدرن برای نورپردازی باشید. سعی کنید لامپ‌هایی را که دارای نور ملایمی هستند برای آشپزخانه انتخاب کنید؛ چرا که یک نورپردازی ملایم، فضای ویلای صنعتی را جذاب‌تر و زیباتر به نمایش می گذارد.

البته توجه به این نکته ضروری است که حتما نور کافی برای فضا را فراهم کنید؛ زیرا پخت و پز و آشپزی نیاز به نور دارد. نورپردازی آشپزخانه به فضای زمخت و سرد سبک صنعتی، حسی دعوت کننده می دهد و آن را کمی ملایم‌تر نشان می دهد.

زمانی که قصد دارید در آشپزخانه ویلای خود یک جزیره قرار دهید، باید توجه کنید که جزیره آشپزخانه به سبک صنعتی باید با کانترهای دیگر فاصله خوبی داشته باشد، تا بتوان به آسانی در فضای آشپزخانه فعالیت‌های پخت و پز را انجام داد.

جهت ساخت یک جزیره می توانید از مصالح مختلفی استفاده کنید، البته به شما پیشنهاد می کنیم که از متریال فلز و چوب در کنار هم برای ساخت جزیره استفاده کنید.

بهتر است صندلی‌هایی که در دکوراسیون آشپزخانه صنعتی استفاده می شوند راحت باشند، ولی نباید دارای ظاهری نرم باشند، مدل صندلی‌هایی به شکل دایره انتخاب خوبی هستند.

به طور کلی صندلی‌هایی را بخرید که با ظاهر زمخت سبک صنعتی همخوانی لازم را داشته باشند. به عنوان مثال صندلی‌های چوبی و فلزی انتخاب خوبی هستند. این نوع صندلی‌ها تعادل خوبی را بین سنگ و فلز سخت در فضا به وجود می آورند.

فرش‌های پراکنده و بالش‌ها، نیمکت‌های پلاستیکی با تضاد شدیدی که دارند، تعادل رنگی و وزنی را در فضای فلزی و چوبی آشپزخانه ما ایجاد می کنند. گیاهانی که ارتفاع زیادی دارند و دارای برگ‌های پهنی هستند نیز در سبک صنعتی مدرن باعث ایجاد حس طراوت و سرزندگی در فضا می شوند و آن را از حالت روزمرگی و یکدستی خارج می کنند.

تمام وسایل آشپزخانه ویلا به سبک صنعتی مانند ماشین لباسشویی، اجاق گاز، یخچال فریزر و … باید از جنس استیل باشند. متریال کروم انتخاب خوبی برای این گونه آشپزخانه‌ها نیست. از به نمایش گذاشتن ابزارها و وسایل پخت و پز نیز هراسی نداشته باشید. شما می توانید تمام آن چیزی را که لازم دارید با استفاده از گیره‌های فلزی از دیوار آویزان کنید.

 

طراحی پذیرایی و نشیمن ویلا به سبک صنعتی

اتاق پذیرایی و نشیمن جایی است که بیشتر وقتمان را در آن می گذرانیم، به همین علت اکثر اوقات به ظرافت، زیبایی و ایجاد کردن دکوراسیونی متفاوت برای آن توجه بیشتری نشان می دهیم. اگر دوست دارید دکوراسیونی به سبک صنعتی در ویلا داشته باشید، باید حتما از آجرهای قرمز رنگ استفاده کنید. همچنین می توانید کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های آجری را به کار ببرید.

استفاده کردن از مبلمان چوبی و اکسسوری‌های صنعتی نیز، دکوراسیون صنعتی فضای نشیمن و پذیرایی را کامل می کند. مجسمه‌های فلزی یا چوبی، لوله‌های فلزی آب در قالب دیوارکوب با اکسسوری، المان‌ها و عناصر روشنایی‌بخش صنعتی نیز، می توانند مکمل خوبی برای دکوراسیون صنعتی فضای نشیمن محسوب شوند.

 

اتاق خواب ویلا به سبک صنعتی

اتاق خواب ویلا به سبک صنعتی

اتاق‌خواب‌هایی که به سبک صنعتی طراحی و اجرا شده اند، ظاهری منحصر به فرد و بسیار خاص دارند. البته طراحی این نوع فضا خیلی سخت است و بهتر است با کمک یک معمار داخلی حرفه ای اجرا شود. چرا که ادغام فضای صنعتی و فضای آرامش‌بخش اتاق‌خواب احتیاج به دقت و ظرافت بیشتری در مقایسه با سایر نقاط ویلا دارد. می توان از زیبایی بصری کاغذ دیواری آجرنما و یا آجر برای دیوار بزرگ اتاق خواب استفاده کرد.

همچنین استفاده از کف‌پوش پارکت و تیرک‌های چوبی در سقف اتاق نیز این فضا را به سبک طراحی دکوراسیون صنعتی نزدیک‌تر می کند. در صورتی که اتاق‌خواب شما پنجره‌های بزرگی دارد، می توانید آن را طوری طراحی کنید که به پنجره‌های کارخانه‌های قدیمی شباهت داشته باشد. به همین جهت فقط کافی است که پنجره را با استفاده از چوب‌های باریک به بخش‌های مختلف تقسیم بندی کنید.

 

سرویس بهداشتی در ویلا به سبک صنعتی

یکی از کم‌هزینه‌ترین و راحت‌ترین ایده‌ها برای سرویس بهداشتی ویلا به سبک صنعتی، استفاده از فلکه‌های قرمز رنگ صنعتی و قدیمی است. این فلکه‌ها ظاهری جذاب و جالب دارند، همچنین از لحاظ هزینه نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه می باشند. سیستم لوله‌کشی روکار نیز در دکوراسیون صنعتی سرویس بهداشتی کاربرد زیادی دارد.

 

 

سخن پایانی

در دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی، سازه‌ها و عناصر به صورت خام استفاده می شوند. سبک صنعتی بیشترین نزدیکی را به سبک مینیمالیسم دارد و یادآور کارخانه‌ها و انبارها می باشد.

در دیزاین صنعتی چیزی که تصور می شود این است که طراحی به نظر ناتمام است، زیرا چوب‌ها، آجرها، سیم کشی‌ها و لوله کشی‎ها دیده می شوند، ولی در حقیقت همین ناتمامی طرح باعث شده است که این نوع سبک ساده و شیک به نظر برسد.

در همین راستا در این مطلب شما را با ویژگی‌های دکوراسیون ویلا به سبک صنعتی آشنا کردیم. با بیان نظرات و پیشنهادات خود، ما را در نوشتن محتوایی بهتر یاری کنید.