16 المان جذاب برای زیباسازی و طراحی ورودی ویلا - سازه برتر



16 المان جذاب برای زیباسازی و طراحی ورودی ویلا

زیباسازی و طراحی ورودی ویلا با المانهای جذاب، جزو مهم‌ترین بخشهای طراحی در ساخت ویلا است. زمانی که شما برای بار اول به ویلا و یا هر ساختمان دیگری نگاه می کنید، اولین چیزی که باعث جلب توجه شما خواهد شد ورودی ویلا می باشد، بنابراین یک طراحی زیبا برای ورودی ویلا باعث جذابیت منحصر به فرد آن خواهد شد.

در حقیقت این باور در بین همه مردم وجود دارد، که اگر ورودی یک ویلا شیک و زیبا باشد، قطعا داخل آن هم به همین زیبایی است.

به همین جهت در این مقاله از سازه برتر، به شیوه زیباسازی و طراحی ورودی ویلا با المانهای جذاب می پردازیم، شما هم اگر دوست دارید یک ویلای شیک و منحصر به فرد را طراحی کنید، ما را همراهی کنید.

 

زیباسازی و طراحی ورودی ویلا با المان های جذاب

زیباسازی و طراحی ورودی ویلا با المان های جذاب

در گذشته ظاهر ورودی ویلا از اهمیت کمتری در ساخت و ساز و محوطه سازی ویلا برخوردار بود، ولی در سالهای اخیر متوجه شده ایم که شکل ظاهری ویلا بسیار مهم است، زیرا اولین برداشت از ویلا، نحوه طراحی ورودی آن می باشد، که البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراوانی ایده‌های جذاب، اکثر طراحی ورودی ویلاها بسیار شیک و منحصر به فرد است. در این بخش چند المان جذاب را که باعث زیباسازی ورودی ویلا خواهد شد، را برایتان ذکر می کنیم:

 

1- یک راهروی خاص بسازید

در صورتی که در خانه ویلایی زندگی می کنید، یکی از بهترین راه‌ها برای زیباسازی ورودی ویلا، ساختن راهروی متناسب با نمای ویلا است. این راهرو نقش راهنما را ایفا می کند و ساکنان و مهمانان از راهرو به سمت درب ورودی حرکت می کنند. در این قسمت راهرو می تواند از درب بیرونی ویلا شروع و تا در ورودی ویلا امتداد یابد.

توصیه می کنیم این راهرو را با متریالهایی همچون سرامیک، سنگ ریزه و سنگ فرش در صنعت ساختمان بپوشانید تا ظاهری جذاب به ویلا ببخشید. البته دقت داشته باشید که مصالح استفاده شده برای ساخت این راهرو باید از ابتدا تا انتها یکنواخت باشند.

 

2- طراحی ورودی ویلا با تعویض کردن درب

راحت‌ترین راه برای طراحی ورودی ویلا، عوض کردن درب ویلا است. درها طی چند سال زیبایی و کیفیت خود را از دست می دهند و درهایی با امنیت و امکانات بیشتری تولید می شوند. به همین جهت اگرچه این روش ممکن است کمی گران باشد، ولی ساده‌ترین راه برای تغییر ورودی ویلا است.

اگر تصمیم داشتید دربهای ویلا خود را تعویض کنید، دقت داشته باشید که طراحی و متریال دربهای جدید، باید با دکوراسیون و معماری ویلا مطابقت داشته باشد. تعویض درب بدون در نظر گرفتن دکوراسیون، جلوه بدی در ویلا خواهد داشت.

زیباسازی ورودی ویلا

3- درب ورودی رنگ شده

درب ویلاها معمولاً چوبی است و به همین خاطر همه درها یک رنگ هستند. برای داشتن یک منظره ورودی هیجان انگیز، می توانید درب ورودی را رنگ آمیزی کرده و آن را از حالت نمای چوبی تغییر دهید. البته این نکته اهمیت دارد که رنگ درب ورودی ویلا باید با محیط خارجی، سبک معماری ویلا و دکوراسیون داخلی هماهنگی کامل داشته باشد. برای این منظور می توانید رنگهای پاستلی مانند سبز، آبی یا زرد را به کار ببرید.

به علاوه، به جای رنگ آمیزی در ورودی ویلا، می توانید با برچسبهای آماده، ظاهر جدیدی به درب ویلای خود بدهید. این روش ارزان‌تر است و حتی می توان از آن برای پوشاندن خط و خش درهای قدیمی استفاده کرد.

 

4- بریدن علفهای هرز و گیاهانی که خیلی بلند هستند

در صورتی که در حیاط ویلای خود تعداد زیادی از گیاهان زینتی، مانند چمنهای کاشته شده یا شمشادهایی دارید که به قدری بلند هستند که جلوی در ورودی ویلا خود را نمی بینید، باید آنها را ببرید و مرتب کنید. این کار باید به طور مداوم انجام شود، تا ورودی ویلا شما از فاصله دور قابل مشاهده باشد.

همچنین از کاشتن درختان بلند و برگدار در مسیر ورودی ویلا خودداری کنید. سعی کنید در حیاط ویلا درختی بکارید، که شاخه و برگ آن وارد معبر ورودی ویلا نشود. شما می توانید در دو طرف ورودی ویلا، شمشاد بکارید تا فضای زیبایی برای مهمانان ایجاد شود.

 

5- استفاده از تکنولوژی مدرن

امروزه فناوری، آماده کمک به مردم برای حفظ ایمنی و آرامش ویلاهایشان است. برای مثال می توانید دوربینهای مداربسته، قفلهای امنیتی یا آیفون های تصویری را جلوی درب منزل خود قرار دهید. این امکانات ممکن است در نگاه اول تاثیری بر زیبایی درب نداشته باشند، اما بعد از نصب متوجه خواهید شد که ارزش ورودی ویلا را چندین برابر می کند.

 

6- طراحی ورودی ویلا با استفاده از پلاک

یکی از المانهای جذاب برای طراحی نمای ویلا، گذاشتن یک پلاک دست ساز در پشت در می باشد. می توانید از چوب برجسته برای کدپستی یا پلاک درب ویلا استفاده کنید، تا جلوه زیبایی به ورودی ویلا ببخشید. یک پلاک دست ساز حسی صمیمی و گرمی به محیط ویلا می بخشد.

 

7- برای درب ورودی ویلا پله‌های زیبایی نصب کنید

چند پله سنگی، جذابیت و زیبایی ورودی ویلا را افزایش می دهد. کافی است از سنگ و سرامیکهای مخصوص استفاده کنید، تا مهمانان از دور هم هر چه زودتر به ورود به ویلا ترغیب شوند. استفاده از نرده‌های زیبا در دو طرف پله در محوطه ویلا نیز، می تواند در زیبایی آن تاثیر گذار باشد، پس به این مسئله هم فکر کنید.

گل کاری ورودی ویلا

8- تزیین ورودی ویلا با گل

یکی از بهترین راه‌ها برای طراحی زیبای ورودی ویلا، قرار دادن گیاهان و گلهای زینتی در ورودی است. در این قسمت از ویلا می توانید از جعبه‌های گل و گلدانهای بزرگ استفاده کنید. بعضی از گلدانها را نیز می توان به دیوار آویزان کرد. سعی کنید گونه‌های گل را با دقت انتخاب کنید و گیاهان مقاوم در برابر گرما و سرما را انتخاب کنید.

 

9- طراحی ورودی ویلا با استفاده از نورپردازی

یکی از مهمترین موارد در طراحی ویلا، نصب چراغها در مکانهایی مناسب است. در این قسمت می توانید هم از نورهای ناحیه ای و هم از نورهای مخفی و نقطه ای استفاده کنید. در ورودی ویلا می توان یک چراغ دیواری کوچک قرار داد تا ورودی ویلا را زیبا و درخشان کند.

همچنین می توانید یک چراغ آویز در انتهای راهرو و نزدیک درب ورودی ویلا قرار دهید. بسیار مهم است که این قسمت از ویلا نورانی شود، زیرا مرز بین داخل و خارج ویلا است. در صورتی که میهمانان برای ورود به ویلا مجبورند کفشهای خود را در بیاورند، پس حتما به روشنایی محوطه و ورودی توجه ویژه ای داشته باشید.

 

10- چوب لباسی و جاکفشی را فراموش نکنید

اولین چیزی که مهمانان بعد از ورود به ویلا به آن نیاز دارند، چوب لباسی و جاکفشی است. بهتر است یک جاکفشی در ویلا وجود داشته باشد، تا مهمانان بتوانند پس از ورود به ویلا کفشهای خود را در آورده و در داخل جا کفشی بگذارند. در انتخاب جاکفشی به جنس، مدل و رنگ آن دقت کنید و به هماهنگی آن با دیوار و دکوراسیون ویلا توجه کنید.

رخت آویزها را می توان به صورت دیواری یا کمدی نصب کرد. در هر صورت این المان باید در ابتدای ورودی ویلا گذاشته شود، تا مهمانان بتوانند قبل از ورود به قسمت اصلی ویلا، به راحتی لباسهای اضافی را در آورند.

 

11- استفاده از آینه در بخش ورودی ویلا

یکی از وسایلی که در زمان ورود به ویلا، برای مهمانان حس خوبی ایجاد می کند، وجود یک آینه در قسمت ورودی است. توصیه میشود آینه ای در کنار رخت آویز بگذارید، تا مهمانان بعد از تعویض لباسها بتوانند لباسها و چهره خود را مشاهده کنند. انتخاب آینه و نصب آن در ورودی ویلا در مهمانان احساس صمیمیت را به وجود می آورد.

 

12- در ورودی ویلا صندلی یا نیمکت بگذارید

در صورتی که فضای کافی در بخش ورودی ویلا دارید، توصیه میکنیم حتما یک صندلی، نیمکت یا پاف کوچک در این بخش بگذارید. این نیمکت به مهمانان کمک میکند که به راحتی کفش خود را بپوشند.

المان های زیباسازی ورودی ویلا

13- استفاده از تابلوهای جذاب

جهت اینکه ورودی ویلا یا آپارتمان شما و دقیقا قسمتی که مهمانان کفش خود را در میآورند یا لباس بیرون خود را روی رختآویز می گذارند، زیباتر به نظر بیاید، میتوانید روی دیوار، یک تابلوی زیبا نصب کنید. توصیه ما به شما، نصب چند تابلوی کوچک و با موضوع خاص، روی دیوار می باشد. البته باید از قرار دادن یک تابلوی بزرگ در قسمت ورودی ویلا پرهیز کنید، زیرا باعث شلوغ شدن فضای ویلا میشود.

 

14- به کار بردن میز پا دیواری در ورودی ویلا

یکی دیگر از لوازمی که میتواند نمای ورودی ویلا شما را جذاب‌تر و زیباتر کند، میز پادیواری است. اگر در قسمت ورودی ویلا فضای کافی در اختیار دارید، میتوانید یک میز(کنسول) را به یکی از دیوارها تکیه دهید. قرار دادن کلاه، جاسوئیچی یا گوشی موبایل روی این میز پادیواری بسیار متداول است. دقت داشته باشید که جنس و رنگ میز پادیواری، باید با سبک معماری ویلا شما هماهنگی داشته باشد.

 

15- انتخاب رنگ مناسب برای ورودی ویلا

در ورودی ویلا، اولین جایی است که دیده می شود، اما نقطه پایان نیست. برای طراحی ورودی ویلا، بهتر است به فکر رنگآمیزی دیوارها نیز باشید.

بنجامین مور، یکی از طراحان و معماران برجسته دنیا در این خصوص میگوید: «چون ورودی ویلا یکی از شلوغترین قسمتهای آن است، رنگ سفید صدفی بهترین رنگ برای آن است.» به رنگهای مطلق زیاد مقید نباشید و حتی میتوانید به استفاده از کاغذ دیواریهای متنوع در این بخش نیز فکر کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای ورودی ویلا

16- انتخاب صحیح پوشش سقف ویلا

یکی از موارد دیگری که در نمای اولیه ورودی ویلای شما نیز تاثیر گذار است، انتخاب یک پوشش سقف زیبا و خاص می باشد، به طور معمول یکی از برترین طراحیهایی که برای ویلاها استفاده می شوند، سقف شیبدار است. این نوع طراحی در کشورهای اروپایی و آمریکایی از پر کاربردترین نوع نما و یا طرحها می باشد، لازم به ذکر است که یک نمای زیبا و خاص برای سقف ویلا، زیبایی بخش ورودی ویلا را نیز چند برابر می کند.

البته تنها سلیقه شما نیست که باعث می شود، تا پوشش سقف خوش آب و رنگی را برگزینید، بلکه منطقه ای که ویلا در آن قرار دارد نیز اهمیت دارد. درواقع باید سعی کنید رنگی خاص و متمایز را انتخاب کنید، همچنین رنگ انتخابی شما با دیوارهای بخش ورودی و به بیانی دیگر با نمای دیوارها باید هماهنگی کامل داشته باشد، علاوه بر این رنگها از طول عمر و مقاومت تاثیر زیادی بر نمای ویلا دارند.

 

نکته: یکی از مواردی که در طراحی ورودی ویلا باید به آن توجه کرد، این است که طراحی این قسمت باید با دکوراسیون داخلی ویلا هماهنگی داشته باشد. برای مثال، در صورتی که پوششهای کلاسیک در فضای داخلی به کار برده شده است، نمای بیرونی و ورودی ویلا نیز باید به سبک کلاسیک باشد.

 

 

جمع بندی

زیباسازی و طراحی ورودی ویلا با استفاده از المانهای جذاب، علاوه بر این که حس خوبی به افراد و بیننده‌ها القا می کند، بر روی ارزش و قیمت ویلا نیز تاثیر گذار است، معمولا ویلاهای گران قیمت و لوکس دارای یک ورودی بسیار زیبا و متناسب و البته کاملا اصولی هستند، که با توجه به سلیقه مالک ویلا و یا مشتریان طراحی شده اند، این که نما از چه نوع رنگی باشد و همچنین جنس نمای ویلا چه باشد، بخش ورودی ویلا چگونه طراحی شده باشد و ... همه و همه در زیبایی ویلا تاثیر زیادی دارند.

امیدواریم نظرتان را در مورد این مطلب برای ما بنویسید و هر سوالی دارید حتماً بپرسید.