انواع جنس شیشه در نمای شیشه ای ویلا و مزایا و معایب آن‌ها - سازه برتر



انواع جنس شیشه در نمای شیشه ای ویلا و مزایا و معایب آن‌ها

امروزه اغلب کارفرمایان از انواع جنس شیشه در نمای شیشه ای ویلای خود استفاده می کنند، تا بتوانند یک ویلای مدرن و اروپایی داشته باشند. نمای شیشه ای ویلا، علاوه بر منحصر به فرد دیده شدن نمای ساختمان ویلایی، شعاع دید بالایی را برای ساکنان ویلا فراهم می کند، به این ترتیب فضای اطراف زمین ویلایی نیز مشاهده می‌شود.

استفاده از شیشه با وسعت زیاد در اجرای نمای ویلا، احتیاج به بررسی مواردی همچون ارتفاع ساختمان، شرایط آب و هوایی، شرایط منطقه و… دارد. در واقع استفاده از شیشه نامرغوب، می‌تواند به مرور زمان برایتان مشکل ایجاد کند و هزینه سنگینی به بار آورد. بنا براین انتخاب شیشه ای با کیفیت برای نمای شیشه ای دارای اهمیت زیادی است.

به همین منظور در این مقاله شما را با انواع جنس شیشه که در نمای شیشه ای ویلا به کار می روند آشنا می کنیم.

 

انواع جنس شیشه‌ در نمای شیشه ای ویلا

انواع جنس شیشه‌ در نمای شیشه ای ویلا

در نمای شیشه ای ویلا، می توان از انواع شیشه‌ها استفاده کرد، که در این بخش از سازه برتر، به معرفی چند نوع پر کاربرد و پر طرفدار آن می پردازیم.

 

استفاده از شیشه سکوریت برای نمای شیشه ای ویلا

شیشه‌های سکوریت، یکی از انواع شیشه در نما می باشند، که بسیار محکم هستند و این روزها کاربرد زیادی برای نمای شیشه ای ساختمان ویلایی دارند. شیشه‌های سکوریت در مقایسه با انواع شیشه‌های معمولی 4 برابر امنیت بیشتری دارند و همین ویژگی باعث شده است مورد توجه بسیاری از افراد قرار گیرند. به طور معمول ساخت ویلا با طراحی و معماری خاص و منحصر به فرد انجام می شود. به همین دلیل می توان استفاده از شیشه سکوریت برای نمای شیشه ای ویلا را حرکتی خاص و مدرن دانست.

اگر بخواهید از یک عبارت ساده برای تعریف شیشه سکوریت استفاده کنید، می توان گفت که این نوع شیشه، شیشه ای معمولی است که در شرایط خاصی تبدیل به شیشه ای با مقاومت بالا می شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، شیشه سکوریت 4 برابر قوی‌تر از شیشه معمولی است.

شما می توانید با خیالی آسوده و بدون ترس از آسیب دیدن در صورت شکستن شیشه، از شیشه سکوریت در نمای ویلا استفاده کنید. زیرا شیشه سکوریت حتی اگر در مقابل ضربه شدید بشکند، خطری برای شما نخواهد داشت، به این دلیل که لبه‌های قطعات شیشه سکوریت تیز نمی باشند و به تکه‌های کوچک با گوشه‌های نرم تبدیل می شوند.

 

مزایای شیشه سکوریت

1- پس از خرد شدن ذرات ایمن وجود دارد.

2- چهار برابر شیشه معمولی بادوامتر.

3- مقاومت در برابر حرارت

4- قابلیت استفاده در فضاهای مختلف

 

معایب شیشه سکوریت

هیچ محصولی بدون عیب نیست و شیشه سکوریت نیز یکی از آنهاست، از معایب شیشه سکوریت موارد زیر را می توان نام برد:

بدون برش و سوراخ کاری پس از تولید: به خاطر داشته باشید که قبل از سفارش شیشه از موقعیت دقیق قفل‌ها و دستگیره‌ها اطمینان حاصل کنید، زیرا در حین تولید امکان برداشتن یا ایجاد سوراخ در شیشه وجود ندارد.

در صورتی که جا به جا شدید و دیگر نیازی به شیشه سکوریت خود نداشتید، نمی توان آن را به شخص دیگری فروخت، مگر اینکه ابعاد و شرایط نصب آن با محل جدید مطابقت داشته باشد.

 

استفاده از شیشه لمینت برای نمای شیشه ای ویلا

استفاده از شیشه لمینت برای نمای شیشه ای ویلا

شیشه لمینت، یکی دیگر از انواع جنس شیشه در صنعت ساختمان می باشد، که در نمای شیشه ای ویلا استفاده می شود.

در واقع لمینت به چندین لایه شیشه ای اطلاق می شود که توسط یک لایه گرم که به عنوان یک چسب عمل می کند به یکدیگر متصل می شوند. این نوع شیشه از امنیت بالایی برخوردار بوده و در مقایسه با سایر انواع شیشه از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است. مقاومت بالای این نوع شیشه به این دلیل است که از چندین لایه تشکیل شده است که در میان هر لایه طلق PVB به کار رفته است. این خصوصیت شیشه لمینت باعث شده است که آسیب کمتری نسبت به شیشه‌های دیگر به آن وارد شود و از ایمنی بالایی برخوردار باشد. این شیشه در ضخامت‌های مختلف موجود است و با افزایش ضخامت شیشه، آسیب رساندن شیشه لمینت کاهش پیدا می کند. تعداد لایه‌های موجود در شیشه‌های لمینت 1 لایه یا بیشتر از 2 لایه می باشد.

 

نحوه ساخت شیشه لمینت

برای ساخت چندین لایه شیشه از 2 لایه شیشه و یک لایه از جنس PVB استفاده شده است. pvb مخفف پلی وینیل بوتیرال می باشد و در واقع میان شیشه‌های لمینت قرار داده می شود تا شیشه‌های لمینت ساخته شوند.

اگر در این عملیات از شیشه غیر سکوریت استفاده شود و طی فرآیند خاصی انجام شود، شیشه به دست آمده را شیشه ضد گلوله می نامند.

طلقی که بین شیشه‌ها وجود دارد، از ریختن آن در هنگام شکستن شیشه ممانعت می کند و خرده‌های شیشه را محکم در کنار هم نگه می دارد. بنابراین هیچ خطری برای انسان ندارد. در واقع شیشه چند لایه یا شیشه لمینت، نوعی شیشه است که پس از شکسته شدن ریزش نمی کند و خرد نمی شود.

از هم نپاشیدن این نوع شیشه باعث می شود در جاهایی که امکان آسیب وجود دارد، از جمله نمای شیشه ای ویلا یا ساختمان‌های بزرگ و ادارات و یا در سوپر مارکت‌های بزرگ، استفاده شود.

 

مزایای شیشه لمینت

شیشه‌های لمینت از لحاظ امنیت از حمله و نفوذ متجاوزان به فضای ویلا جلوگیری می کنند و فضای شما را ایمن نگه می دارند. انتخاب این نوع شیشه برای نمای ویلا، از نظر امنیت بسیار کاربردی است، زیرا حفظ سلامتی اهمیت زیادی دارد. شیشه لمینت همچنین در بانک‌ها، ساختمان‌های اداری، دفاتر پست و غیره به دلیل امنیت زیاد به کار می روند.

شیشه لمینت در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است.

این شیشه در مقابل گلوله و انفجار مقاومت خوبی دارد.

لایه میانی شیشه لمینت باعث می شود کمتر در معرض شکستگی قرار گیرد.

شیشه‌های لمینت می توانند اشکال منحنی و محکم ایجاد کنند.

با افزودن لایه میانی می توان استحکام این نوع شیشه را بالا برد

اگر از شیشه نشکن در لایه‌های شیشه لمینت استفاده شود، مقاومت حرارتی آن افزایش می یابد.

از شیشه‌های لمینت می توان برای شیشه جلو اتومبیل‌ها نیز استفاده کرد.

 شیشه دوجداره لمینت از نفوذ صدا و اشعه مضر UV جلوگیری می کند.

البته یکی از کاربردهای ویژه شیشه لمینت در مناطق جغرافیایی خاصی است که طوفان های شدید در طی سال اتفاق می افتد. در این مناطق از لمینت‌ها در نمای شیشه ای ویلاها، ساختمان‌ها و مغازه‌ها برای جلوگیری از ترک خوردن و شکستن شیشه استفاده می شود.

 

معایب شیشه‌های لمینت

عملکرد ضعیف و نامناسب در برخی مواقع

بیشتر خواص کاهش نویز شیشه‌های لمینت از فضای هوایی که بین دو ورقه لمینت است ناشی می شود، نه از خود لایه وینیل. در صورتی که پنجره ها بدون استفاده از این فضاهای هوایی نصب شوند، عملکرد کاهش نویز آنها تا حد زیادی کاهش می یابد.

گاهی اوقات با ساخت و ساز نامناسبی نصب می شوند

اگر فریم مناسبی برای این نوع شیشه‌ها در نظر گرفته نشود، شیشه لمینت از نظر انرژی و صدا عملکرد خوبی نخواهد داشت که می تواند مشکلات جدی را به دنبال داشته باشد. شیشه های لمینت به دلیل محافظت از وینیل اغلب بهترین انتخاب برای خانه شما هستند. مطمئن شوید که شیشه لمینت به طور مناسبی نصب شده است تا بتوانید از مزایای آن استفاده کنید.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

امروزه به دلیل افزایش روزافزون شرکت‌های ساختمانی، رقابت شدیدی بین آن‌ها شکل گرفته است. به همین علت، دیگر تنها ارائه خدمات با کیفیت برای جذب مشتریان کافی نیست و برای پیروزی در بازار، باید از روش‌های بهینه و نوین برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

در همین راستا در مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر می توانیم، تبلیغاتی هدفمند را برای خدمات و محصولات شما در سطح اینترنت انجام دهیم، در واقع در مجموعه سازه برتر، سعی بر این است که تبلیغات ساختمانی در نقاطی قرار داده شود که مشتریان با احتمال بیشتری با آنها رو به رو شوند و از این طریق بتوانند با شما در ارتباط باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

استفاده از شیشه‌های رفلکس برای نمای شیشه ای ویلا

استفاده از شیشه‌های رفلکس برای نمای شیشه ای ویلا

در ساخت شیشه‌های رفلکس، از فلزات و آلیاژهایی استفاده می شود که خواص شیشه را تغییر می دهد، همچنین رنگ شیشه را تغییر می دهد و بر میزان نور منعکس شده توسط شیشه تأثیر می گذارد.

یکی از مشکلات نماهای شیشه ای ورود بی رویه نور است، که می تواند باعث ناراحتی نزدیکان به شیشه شود. از این نظر شیشه‌های رفلکس به وسیله دانشمندان و شیمیدانان اختراع شد تا بخشی از نوری که از خورشید به ساختمان برخورد می کند را منعکس کند، با استفاده از شیشه های بازتابنده، نور به صورت کمی کنترل شده به محیط ساختمان وارد می شود.

 

مزایای شیشه‌های رفلکس

1- این شیشه در طول روز برای ناظران خارجی نامرئی است، یعنی هیچکس نمی تواند داخل را از بیرون ببیند حتی اگر پرده ها کشیده شده باشند. با استفاده از این شیشه می توان حریم خصوصی داخل خانه را حفظ کرد.

2- یکی دیگر از مزایای شیشه‌های رفلکس، انعکاس مستقیم نور خورشید و کاهش ورود گرمای تابستانی به داخل ویلا می باشد.

3- شیشه‌های رفلکس، اشعه‌های رادیو اکتیو را هم دریافت می کنند.

4- تنوع رنگی در شیشه‌ها

 

معایب شیشه‌های رفلکس

۱-کم شدن نور ورودی به داخل ساختمان ویلایی با توجه به رنگ شیشه رفلکس

۲-تغییر دید ناظر از داخل ساختمان به بیرون

 

ویژگی‌های شیشه در طراحی نمای شیشه ای ویلا

ویژگی‌های شیشه در طراحی نمای شیشه ای ویلا

در این قسمت توضیحاتی را در خصوص نمای شیشه ای ویلا می دهیم:

در اجرای نمای شیشه ای ساختمان باید به مات بودن و مقدار ضخامت شیشه استفاده شده توجه شود. در واقع، طیف شیشه‌ها نامحدود است که هر کدام خصوصیلت خاص خود را دارند. اگر نمای شیشه ای ساختمان دارای قسمت قوسی است از شیشه‌های یک چهارم اینچی استفاده می شود. در عین حال در سایر قسمت‌ها بهره بردن از شیشه‌های عایق نیز انتخاب مناسبی است.

هوای داخل شیشه اتمسفر است و گاهی از طیفی از گازهای دیگر مانند آرگون برای انتقال بهتر شرایط حرارتی استفاده می شود. اگر از شیشه ضخیم‌تر استفاده شود، انتقال صدا بهتر انجام می شود. در واقع در فضاهایی که دما و رطوبت نسبی بالاتری دارند از شیشه شفاف صوتی بیشتری استفاده می شود.

 

مزایای نمای شیشه ای ویلا

نمای شیشه ای ویلا مزایای زیادی دارد. یکی از مهمترین مزایای نمای شیشه ای ویلا، ایجاد دید بیشتر در بیرون ویلا می باشد. بیایید در زیر در مورد برخی از مزایای نمای شیشه ای ویلا صحبت کنیم.

بهره بردن از نور طبیعی بیشتر

ارتباط مستقیم با نمای بیرونی ویلا

ساختار قابل مشاهده و تغییر رنگ شیشه

انتقال کوچکترین بار مرده به ساختمان اصلی ویلا

عایق صدا (در صورت استفاده از پنجره‌های چند جداره)

تمیز کردن آسان، ایجاد درخشندگی و ظرافت در نمای ساختمان ویلایی

عایق حرارتی

اجرای سریع

امکان ایجاد بازشو

 

معایب نمای شیشه ای ویلا

هر محصولی معایبی دارد، نمای شیشه ای ویلا نیز از این قاعده مستثنی نیست از جمله این معایب عبارتند از:

اگر پنجره‌ها تک جداره باشند، صدای کمی را به فضای داخلی منتقل می کنند.

در برابر آتش مقاومت پایینی دارند.

فضای داخلی ویلا آفتاب گیرتر است و باعث گرما می شود.

به صرفه نیست.

البته باید به این نکته توجه کرد که، با پیشرفت تکنولوژی معایب نمای شیشه ای کاسته شده است و بهترین فضا را برای ساکنان ویلا فراهم می کند.

 

قیمت شیشه سکوریت و لمینت در نمای شیشه ای

قیمت شیشه سکوریت و لمینت برای استفاده در نمای شیشه ای ویلا

با توجه به اندازه و ابعاد سازه از شیشه سکوریت یا لمنیت استفاده می شود و به طور کلی “قیمت شیشه لمینت دو برابر شیشه سکوریت است” اما به خاطر این که شیشه لمینت مقاومت بیشتری دارد، اکثر مردم تمایل دارند از این نوع شیشه برای نمای شیشه ای استفاده کنند. ولی شیشه سکوریت در پارتیشن‌های شیشه ای استفاده بیشتری می شود.

 

 

جمع بندی

ساخت نما شیشه‌ ای برای ویلا در میان چند گزینه برای طراحی نمای ساختمان ویلایی، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نمونه‌‌ها می باشد. نمای شیشه‌ای باعث می‌شود ساختمان ویلایی به سبک لوکس و مدرن تغییر پیدا کند و همچنین فضای شما، پرنورتر و دلبازتر دیده شود. برای این منظور باید حتما از شیشه‌هایی با جنس مرغوب و نشکن در نمای ویلا استفاده شود تا آسیب‌ها و خطرات احتمالی به حداقل برسد.

در این مطلب شما را با انواع شیشه‌هایی که در نمای شیشه ای ویلا کاربرد زیادی دارند آشنا ساختیم، امیدواریم با مطالعه این مقاله به اطلاعات خوبی دست یافته باشید.