معرفی انواع مبلمان باغی روف گاردن و ویژگی های آنها - سازه برتر



انواع مبلمان باغی روف گاردن

معرفی انواع مبلمان باغی روف گاردن و ویژگی های آنها

مبلمان باغی روف گاردن، باغ، پاسیو سبز، تراس سبز، رستوران بام، ساحل و محوطه ویلا استفاده می شود، در واقع این نوع مبلمان در فضای باز کاربرد دارند.

در تعریف ابتدایی، مبلمان فضای باز به مبلمانی گفته می شود که در اصل فضای نشیمن افراد مانند صندلی و میز و نیمکت را فراهم می کنند. ولی در حقیقت به طیف بیشتری از سازه‌ها و اقلام که در ساخت ویلا، تراس سبز یا بام سبز بکار می روند مبلمان باغی گفته می شود. منظور از فضای باز، هر نوع فضا یا محیطی بدون سقف است که برای استفاده‌های تفریحی، شخصی و یا تجاری، دیزاین و طراحی می شود که مهم‌ترین این فضاها روف گاردن و محوطه ویلا می باشد.

با توجه به قدمتی که مبلمان باغی روف گاردن و خانه باغ‌ها دارند، در اصطلاح به آنها مبلمان باغی گفته می شود و باید به شکلی طراحی و ساخته شوند که از لحاظ طراحی، کاربری و متریال برای این فضاها مناسب باشند.

در این مقاله از سازه برتر، شما را با انواع مبلمان باغی روف گاردن و مکمل‌هایی که در کنار این نوع مبلمان برای زیبایی بیشتر آن استفاده می شود، آشنا می کنیم.

 

نقش مهم مبلمان در روف گاردن

پشت بام سبز یا روف گاردن (Roof Garden)، به عنوان یک فضای سبز اختصاصی برای افراد، استفاده زیادی می شود. هدف از هر کاربری فضای سبز، داشتن امکان لذت بردن و بهره‌وری از آن است. ایجاد کردن شرایط مناسب برای استفاده از فضای سبز پشت بام و نشستن اهمیت ویژه ای دارد. به گونه ای که هدف طراح روف گاردن، اجرای بام سبز با مبلمان باغی زیبا و منحصر به فرد است.

بهره بردن از مبلمان‌ بام سبز مناسب و اجرای اصولی آن، علاوه بر بالا رفتن کارایی، نقش تاثیر گذاری در زیباسازی روف گاردن دارد. برای خرید مبلمان باغی برای بام سبز، باید به نکات زیادی از جمله ماهیت محیط و فضا روف گاردن، متریال مورد نیاز در شرایط جوی مختلف، ابعاد آن و غیره اهمیت داد، تا بتوانید بهترین نوع مبلمان فضای باز را فراهم کنید.

 

 

ویژگی های مبلمان باغی روف گاردن

در این بخش از سازه برتر، مهمترین ویژگی‌های مبلمان باغی روف گاردن را به شما معرفی می کنیم:

مقاومت بالا در برابر رطوبت و بارندگی

عدم رنگ پریدگی و دوام بالای رنگ به مدت طولانی

مقاومت بالا در برابر پوسیدگی

مقاومت زیاد در برابر تابش نور آفتاب

مقاومت بالا در برابر گرما و سرمای شدید و یا تغییرات دمایی

فرم پذیری و امکان ساخت متناسب با سایر عناصر فضای باز روف گاردن

داشتن وزن سبک و سهولت در جابجایی برای استفاده در تراس گاردن و روف گاردن

امکان نظافت و شستشو بدون آسیب دیدن مبلمان با توجه به آلودگی‌های فضای باز

راحتی مبلمان باغی استفاده شده برای روف گاردن نیز یکی دیگر از خصوصیات مهم آن است. در غیر این صورت خرید مبلمان باغی روف گاردن، برای داشتن محیطی برای استراحت و آرامش بی‌معنی می‌شود. بنا براین در انتخاب مبلمان باغی روف گاردن به کاربری مورد انتظار و راحتی آن باید حتما توجه کنید و فقط زیبایی را مورد نظر قرار ندهید.

 

دسته بندی مبلمان باغی روف گاردن

میز

میز یکی از وسایلی است که همراه دو تکیه گاه عمودی و یک سطح صاف و با چهارپایه یا بیشتر درست می شود. برای گذاشتن وسایل بر روی آن در محیط بیرونی، لازم است از متریال مقاوم و مناسب در مقابل آفتاب، آب و تغییرات دمایی استفاده شود.

 

صندلی

صندلی یکی از پرکاربردترین انواع مبلمان باغی روف گاردن می باشد و جزو اولین لوازمی است که در فضای روف گاردن و به خصوص فضای باز قرار داده می شود و همچنین به جهت پرکاربرد بودن با متریال و مدل‌های بسیار متنوعی ساخته می شود.

 

نیمکت

نیمکت در روف گاردن به محلی برای نشستن و یا به اصطلاح نشیمن گاه گفته می شود، که اغلب به شکلی درست می شود که تا سه نفر بتوانند روی آن بنشینند.

 

تخت

تخت به عنوان یکی از انواع مبلمان باغی روف گاردن می باشد، که به صورت 2 تا 10 نفره طراحی و درست می شوند و بیشتر به عنوان مکانی برای پذیرایی در رستوران بام‌ها، فضای باز و رستوران باغ‌ها استفاده می شوند و البته انواع یک نفره آن نیز به عنوان تخت‌های استخری یا ریلکسی تولید می شود.

 

تاب

با وجود این که تاب را به عنوان یک وسیله بازی می دانند، ولی می شود آن را به خاطر کاربری که دارد به عنوان نشیمن در گروه مبلمان باغی روف گاردن در نظر گرفت. می توان تاب‌ها را به صورت یک تا چند نفره در فضای باز طراحی و اجرا کرد، که هم به عنوان وسیله تفریح استفاده شود و هم به عنوان مکانی دلنشین و صمیمی برای صحبت گروهی کاربرد داشته باشد.

 

تبلیغات صنعت ساختمان در سازه برتر

همچنین اگر در هر یک از زمینه‌های معماری و صنعت ساختمان فعالیت دارید، می توانید بصورت دائمی تبلیغات شرکت خود را در سایت سازه برتر منتشر نمایید. با توجه به اینکه این گونه تبلیغات در نتایج گوگل دیده می شوند، مخاطبان زیادی توسط گوگل وارد سایت سازه برتر می شوند و آگهی تبلیغاتی شما را می بینند و به این ترتیب می توانید مشتریان بیشتری برای کسب و کار خود جذب کنید.

در ضمن این نوع آگهی ساختمانی برای بالا رفتن رتبه سایت شرکت ساختمانی شما نیز موثر بوده و با ارجاع مخاطبان سازه برتر به سایت خودتان، می توانید بازدید از سایت خود را افزایش بدهید و با این کار اعتبار سایت شما هم در گوگل بیشتر خواهد شد و رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل به دست خواهید آورد.

لازم به ذکر است که آگهی تبلیغاتی شما در این سایت بصورت دائمی است و تا زمانی که این سایت فعال است از سایت حذف نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات صنعت ساختمان

 

متریال مبلمان باغی روف گاردن

متریال مبلمان باغی روف گاردن

از جمله گروه بندی مبلمان باغی روف گاردن، دسته بندی با توجه به متریال مبلمان است، که در زیر انواع متریال مورد استفاده برای مبلمان باغی که در صنعت ساختمان موجود است ذکر شده است:

 

مبلمان پلاستیکی

مبلمان پلاستیکی از ارزانترین انواع مبلمان باغی روف گاردن می باشند، که با توجه به این که تنوع بالایی در رنگ و نوع ساخت دارند، اما کیفیت و ماندگاری پایینی در بلندمدت دارند.

 

مبلمان حصیری

این نوع مبلمان بسیار زیبا هستند و بخشی از صنایع دستی می باشند که معمولا در استان‌های جنوبی و شمالی کشور و به شکل کارگاهی یا خانگی ساخته می شوند. مبلمان حصیری با وجود این که زیبایی خاصی دارند و با فضای بیرونی و طبیعت هماهنگ می باشند، عمر چندان زیادی ندارند.

 

مبلمان فلزی

انواع گوناگونی از مبلمان باغی روف گاردن را می توان با استفاده از فلزهایی همچون: آهن و استیل تولید کرد که هم فرم پذیر هستند و هم مقاومت خوبی در فضای باز دارند.

 

مبلمان چوبی

چوب یکی از انواع متریالی است که در ساخت مبلمان باغی روف گاردن استفاده می شود. برای ساخت مبلمان چوبی اغلب چوب‌های اشباع شده به نام ترمووود را به کار می برند، که زیبایی و دوام بیشتری در مقایسه با انواع چوب معمولی دارند. علاوه بر ترمووود می توان از متریال چوبی مشابهی به نام چوب پلاست هم استفاده کرد که مزایای بیشتری در مقایسه با ترمووود دارد که می توان به مقاومت در برابر پوسیدگی، رطوبت، حشرات و عدم احتیاج به نگهداری آن اشاره نمود.

 

مبلمان چوبی فلزی

این نوع مبلمان با استفاده از ترکیب فلز و چوب درست می شوند و یا اینکه استراکچر اصلی از ورق‌های فلزی و پروفیل بوده و روکشی از چوب پلاست یا چوب بر روی آن قرار داده می شود.

 

مبلمان سیمانی

مبلمان سیمانی با استفاده از بتن معمولی، بتن مسلح و یا اکسپوز ساخته می شوند، که اکثرا برای پارک‌ها و محوطه سازی ویلا استفاده می شوند و چندان از نظر زیبایی و وزنی مناسب روف گاردن و یا تراس سبز نیستند.

مبلمان آلومینیومی: بهره بردن از متریال فلزی در روف گاردن بسیار رایج و فراگیر است. مبلمان باغی بام سبز از نوع آلومینیومی با توجه به این که ضد زنگ است، بهترین انتخاب برای شرایط جوی سخت و مناطقی با رطوبت بالا است. برای تولید مبلمان باغی آلومینیومی مرغوب، ورقه‌های مقاوم آلیاژ آلومینیوم را به کار می برند که عمر بالا و وزن سبکی دارند.

 

مکمل های مبلمان باغی روف گاردن

مکمل های مبلمان باغی روف گاردن

آبنما

آبنما سازه ای است برای ریزش و گردش آب و به گونه ای است که جریان آب و صدای آن در فضا حس می شود. افرادی که بر روی مبلمان باغی روف گاردن نشسته اند، می توانند از مشاهده جریان آب و صدای آن نهایت لذت را ببرند.

 

آتشدان

آتشدان مکانی برای قرار دادن زغال یا آتش است که به صورت زغالی یا گازی ساخته می شود و در فضای باز در کنار مبلمان باغی روف گاردن، یک گرمای دلچسب را به وجود می آورد.

 

فلاورباکس

فلاور باکس یا همان جعبه گیاه به مکانی گفته می شود که برای خاک ریزی و پرورش و نگهداری گیاهان و گل‌ها درست شده است و اغلب به شکل پرتابل می باشد و در مواردی نیز با استفاده از جوش، پیچ و… ثابت می شود. فلاورباکس‌ها انواع گوناگونی دارند و با توجه به محل قرارگیری، جنس و یا حجم خاک و تناسب با نوع کاشت، به نام‌های مختلفی از جمله پلنترباکس، تری باکس، باکس گل، فلاورباکس دیوار سبز، قاب گل و … شناخته می شوند.

فلاور باکس‌ها، یکی از با اهمیت‌ترین مکمل‌های مبلمان باغی روف گاردن و گاردن تراس می باشند. زیرا تراس گاردن و روف گاردن، بدون بستر کاشت و سبزینگی، مفهومی ندارند و گیاهان و گل‌ها بخش جدایی ناپذیر تراس سبز و بام سبز هستند.

 

باربیکیو

به کار بردن باربیکیو و پخت کباب در کنار مبلمان باغی روف گاردن، به عنوان یک تفریح می باشد و اکثرا باربیکیو را در پشت بام سبز، تراس سبز و یا حیاط و محوطه قرار می دهند. گاهی اوقات باربیکیو را با سیمان و سنگ و آجر می سازند. اما در اکثر اوقات به صورت پرتابل و پیش ساخته درست می شود.

 

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی به شکل کارخانه ای تولید می شود و به عنوان یک مکمل برای چیدمان فضای روف گاردن و تراس گاردن به کار می رود و به ویژه در قسمت زیرین مبلمان فضای باز، جلوه بسیار زیبایی دارد.

 

انواع مدل‌های مبلمان باغی

انواع مدل‌های مبلمان باغی برای ایجاد یک بام سبز لاکچری

مبلمان باغی برای یک بام سبز لاکچری، در انواع متنوع انفرادی، ست‌های کوچک دو نفره و مدل‌های چند نفره بزرگ به شکل مبلمان باغی روف گاردن ساده یا رنگی طراحی شده‌اند و برای ایجاد بام سبز لاکچری گزینه بسیار خوبی به ‌نظر می رسند. این مدل مبلمان بام سبز تنوع بالایی دارد، به ‌صورتی که مدل ال آن ضمن داشتن فضایی مناسب برای پذیرایی، جلوه مدرن و جذابی را به فضای موردنظر می‌بخشد و مبلمان نیم‌ست باغی هم با اشغال کردن فضایی محدود، کارایی بالایی دارد و برای فضاهای اندک انتخاب مناسبی است.

همچنین اگر تمایل دارید غذا را در فضای باز روف گاردن صرف کنید، انتخاب مبلمان ناهارخوری به شکل دایره‌ای یا ترکیب نیمکت و مبل به ‌شکل مستطیل، مبل راحتی و یا مبل ال پیشنهادهای خوبی به ‌نظر می آیند.

البته مبلمان باغی روف گاردن می توانند از جنس پارچه ای نیز قابل سفارش باشند و نکته‌ای که باید در این خصوص به آن توجه کرد جنس و کیفیت پارچه آن است که باید حتما برای فصول مختلف سال مناسب باشد. گاهی اوقات نیز از کوسن‌ها، تشکچه‌ها و یا بالشتک‌های رنگی مخصوص برای مبلمان باغی استفاده می‌شود که با قابلیت شستشوی راحت و جابه‌جایی، موردپسند بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند.

 

قیمت مبلمان باغی روف گاردن

برای قیمت مبلمان بام سبز، نمی توان یک قیمت ثابت و مشخص را تعریف کرد و قیمت گذاری این نوع مبلمان، ارتباط مستقیم با نوع متریال، ظرافت، طراحی و میزان زمان مورد نیاز برای ساخت، حجم متریال مصرفی و اندازه و ابعاد اقلام دارد.

ولی یکی از مناسب‌ترین قیمت‌ها برای ساخت مبلمان باغی و تجهیز بام سبز، بهره بردن از مصنوعات فلزی با کاوری از جنس چوب ترموود یا چوب معمولی، چوب پلاست و متریال مشابه آن هست تا علاوه بر داشتن استقامت و مقاومت لازم بتوان با استفاده از این نوع روکش‌ها ضمن افزایش زیبایی، انتقال گرما و سرمای آزار دهنده فلز را کاهش داد. این نوع مبلمان در مقایسه با کیفیتی که دارند، قیمت مناسبی دارند.

 

قیمت مبلمان باغی روف گاردن

نکته: امروزه بسیاری از سازندگان مبلمان باغی، بخش جدایی برای تولید محصولات فضای سبز دارند. در واقع خرید مبلمان باغی روف گاردن کار سختی نیست و آنچه که باید به آن توجه کرد، خرید محصول مرغوب است. مبلمان باغی نامرغوب، هزینه‌ها و چالش‌های زیادی را به وجود خواهد آورد. برخی از این مشکلات عبارتند از: پوسیدگی و فرسودگی پارچه مبلمان، تغییر رنگ بدنه، زنگ زدن بدنه مبلمان، ایجاد ظاهری زشت، لق شدن اتصالات و پایه‌های مبلمان و.. غیره، به همین دلیل خرید مبلمان باغی برای روف گاردن، از یک مجموعه مطمئن و معتبر اهمیت زیادی دارد.

 

 

جمع بندی

در این مطلب به معرفی ویژگی‌ها و انواع مبلمان باغی که در روف گاردن استفاده می شود پرداختیم، همچنین المان‌هایی که در کنار مبلمان بام سبز، زیبایی منحصر به فردی به فضای روف گاردن می دهد را ذکر کردیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله نهایت استفاده را برده باشید و اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید.