اصول کلی طراحی نما ویلا ساحلی و مدیترانه ای - سازه برتر



اصول طراحی نما ویلا ساحلی

اصول کلی طراحی نما ویلا ساحلی و مدیترانه ای

طراحی نمای ویلا ساحلی یا کاستال، دارای جذابیت‌های خاص خود بوده و اگر این کار به درستی انجام شود، فضای ویلا بسیار زیبا و جذاب می شود. فضای اطراف ساحل و دریا پر از جذابیت و زیبایی است. بنابراین طراحی نمای ویلا به سبک ساحلی، باید به شیوه ای انجام شود که امکان بهره بردن از آن همه جذابیت و زیبایی ممکن باشد.

داشتن دید بر اقیانوس و هوای آرامبخش و دلپذیر کرانه دریا، مهمترین چیزی است که مردم را از سراسر دنیا به سمت دریا و ساحل می کشاند. به همین دلیل طراحی ویلا ساحلی، باید به صورتی باشد که با قرار گرفتن در آن، این دید محدود نشود.  پیشنهاد ما به شما این است که برای ساخت ویلا و طراحی آن به سبک ساحلی از معماران و طراحان حرفه ای کمک بگیرید.

در ادامه این مطلب از سازه برتر قصد داریم در ارتباط با طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلاهایی که به سبک ساحلی هستند بیشتر صحبت کنیم. اگر تمایل دارید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

 

طراحی نمای ویلا ساحلی

اصول کلی طراحی نمای ویلا ساحلی

طراحی نما ویلا به سبک ساحلی، تخصص و قوانین خاص خود را دارد و بنابراین طراحی و ساخت هر ویلایی که با تخطی از قانون همراه باشد، عواقب جبران ناپذیری دارد. به همین دلیل افرادی که در زمینه طراحی ویلا ساحلی فعالیت می کنند، باید با ضوابط قانونی حاکم بر این زمینه آشنایی داشته باشند. همچنین یک شناخت خوب از فضای ساحل و قابلیت‌های آن، برای انجام یک طراحی قابل قبول ضروری است، به طور معمول مهمترین اصولی که در طراحی ویلا به سبک ساحلی، در کنار دریا و ساحل باید به آن توجه کرد، شامل موارد زیر است:

 رعایت حریم بر مبنای جزر و مد

حداکثر مساحت زمین

تعداد طبقات

میزان سستی زمین ساحلی

فاصله مورد نیاز از خط ساحلی

حریم های بصیری دید

در نظر داشتن خطرات احتمالی

علاوه بر اینها، موارد زیر هم در طراحی نمای بیرونی ویلای ساحلی باید رعایت شود که بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم

 

برقراری ارتباط بین فضای داخلی و خارجی ویلا

داشتن ارتباط بین فضای داخلی و خارجی، از موارد دیگری است که در طراحی و اجرای نمای ویلا به سبک ساحلی باید حتما به آن توجه کرد. زیرا برای این که بتوان از طبیعت ساحلی حد اکثر استفاده را کرد، این هماهنگی ضروری و لازم است. جهت رسیدن به این هدف، باید پنجره‌های کشیده و بزرگ به سمت ساحل ساخته شود تا نمای لذت بخش مناطق ساحلی در فضای درونی ویلا هم جلوه گر شود. همچنین درست کردن ایوان‌های سراسری و تراس‌های بزرگ هم از راهکارهای دیگر برای استفاده حداکثری از فضای اطراف ویلاهای ساحلی است.

 

انتخاب متریال مناسب در طراحی نما ویلا ساحلی

انتخاب چوب، برای طراحی ویلا به سبک ساحلی در مقایسه با متریال‌های دیگر جذابیت بیشتری دارد و به همین خاطر بیشتر افراد فعال در عرصه صنعت ساختمان، این متریال را در ویلا ساحلی استفاده می کنند، ولی به علت هوای شرجی و مرطوب ساحل، هزینه مرمت و نگهداری آنها زیاد است. البته امروزه چوب‌های مستحکم و مهندسی شده، تا حد زیادی این مشکل را حل کرده است و استفاده از چوب با نگرانی کمتری برای طراحی ویلا در ساحل استفاده می شود.

استفاده از بتن هم به خاطر مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارد، در طراحی ویلا ساحلی کاربرد دارد و بعضی از افراد این متریال را به استفاده از چوب ترجیح می دهند. سازه‌های بتونی مقاومت بسیار خوبی در مقابل رطوبت، فرسایش و خردگی دارند. به طور کلی بتن اجرای ساده ای دارد و همچنین دارای انعطاف در شکل پذیری است که همین ویژگی‌ها باعث شده است افراد بیشتر به سمت این نوع متریال ترغیب شوند.

 

اهمیت جهت‌گیری و فرم نما ویلای ساحلی

فرم جهت گیری ویلای ساحلی، از عوامل با اهمیتی است که در طراحی نما ویلا ساحلی باید به آن توجه کرد. فرم جهت گیری کلی ساختمان ویلایی در بستر ساحل دریا باید به گونه ای باشد که منظره دریا به طور کامل دیده شود و در واقع جهت گیری ساختمان ویلایی باید به سمت دریا باشد. همچنین کشیدگی آن هم باید به صورتی باشد که وزش نسیم‌های ملایم دریا احساس شود.

معمولا نواحی ساحلی، آب وهوای مرطوبی دارند. به همین علت تمام ویلاهایی که در کنار دریا هستند، باید یک سیستم تهویه مناسب داشته باشند.

سیستم تهویه مناسب برای طراحی ویلا هم باعث می شود انرژی کمتری مصرف شود و هم این که سلامت روحی و روانی و جسمی انسان را تضمین می کند. برای کاهش رطوبت منازل ویلایی به سبک ساحلی، اولین کف مسکونی ویلا بالاتر از سطح زمین قرار داده می شود، تا هوا در زیر بنا جریان داشته باشد.

 

تبلیغات معماری در سازه برتر

شرکت های معماری و طراحی دکوراسیون می توانند خدمات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنند و از این طریق مشتریان جدیدی را جذب کنند و سفارشات بیشتری دریافت کنند.

نکته مهم در خصوص انتشار تبلیغات معماری در سازه برتر این است که امکان انتشار آگهی بصورت نامحدود و بدون نیاز به پرداخت هزینه برای تمدید وجود دارد و علاوه بر آن، شرکت های معماری می توانند در کنار توضیحات کامل خود، از تصاویر و فیلم های تبلیغاتی نیز در آگهی خود استفاده کنند.

ضمنا صفحه آگهی شما در گوگل ایندکس (ثبت) خواهد شد و افرادی که به دنبال خدمات شما هستند، می توانند با جستجو در گوگل، صفحه آگهی شما را مشاهده کرده و بصورت مستقیم با شما در ارتباط باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش آگهی روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات معماری

 

طراحی داخلی ویلا ساحلی

دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا به سبک ساحلی

دکوراسیون داخلی سبک ساحلی، الهام گرفته از ساحل و دریاست که بر نور طبیعی تاکید دارد. این سبک از طریق بافت و رنگ طبیعی خاص خود در دکوراسیون داخلی ویلا مشخص می‌شود؛ برای داشتن یک ویلا به سبک ساحلی، باید پالت رنگی برای طراحی داخلی و دکوراسیون را به گونه ای انتخاب کرد که احساس کنید در نزدیکی یک ساحل واقعی هستید.

رنگ سفید، یاد آور سفیدی ماسه‌های استوایی و رنگ آبیِ روشن، تداعی کنندۀ آبی دریا است. سبز یا آبی ساده و یکدست، جذابیت ویلا ساحلی را دو چندان می کند. رنگ‌های دیگری که در طراحی داخلی ویلا به سبک ساحلی کاربرد دارند عبارتند از:

رنگ بژ: یاد آور رنگ شن‌های اطراف ساحل.

رنگ خاکستری: یادآور سنگریزه‌های ساحل.

زرد، قرمز یا نارنجی: یاد آور طلوع و غروب خورشید در کنار دریا

از رنگ‌های خنثی و سفید، آبی کم رنگ یا بژ به عنوان رنگ اصلی می توان استفاده کرد. سایه‌های آبی روشن به عنوان رنگ‌های ثانویه، بسیار ایده آل هستند و درنهایت استفاده از سایه‌های گرمتر و پر رنگ تر مانند قرمز یا زرد برای تأکید استفاده می شوند.

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا ساحلی تا جای ممکن، باید مبلمانی را انتخاب کرد که جنس روکش آن از کتان یا نخ پنبه باشد، همچنین رنگ روکش مبلمان هم باید ترجیحاً روشن باشد و یا اینکه رنگی را باید انتخاب کرد که با پالت رنگی سبک ساحلی که در بالا به آن اشاره شد، همخوانی و تناسب داشته باشد. نکته دیگر این که از چیدن کوسن‌های اضافه یا گذاشتن آن‌ها به طور نامنظم بر روی مبلمان خودداری کنید.

اگر سبک کاستال یا همان ساحلی را در ویلای خود که در مجاورت دریا است اجرا می‌کنید و یک منظره بی نظیر و واقعی از دریا دارید، حیف است که آن را پشت پرده‌های ضخیم پنهان کنید. شما می توانید از پرده‌های حریر با پارچه‌های ظریف، برای تقویت دکوراسیون داخلی ویلا ساحلی کمک بگیرید. استفاده از پرده‌هایی با طرح‌های ساحلی یا دریایی نیز انتخاب ایده آلی است.

همچنین یک صندلی حصیری، حس ساحلی بودن فضا را بیشتر نشان می دهد. استفاده از سبدهای حصیری و چوبی دکوری همراه با اکسسوری‌هایی از صدف‌های زیبا و ستاره‌های دریایی در تکمیل زیبایی دکورسیون ویلا ساحلی نقش خوبی را ایفا می کند.

تابلو فرش‌ها یا تابلوهای نقاشی که نقشی زیبا از دریا و ساحل دارند هم برای استفاده در ویلا ساحلی توصیه می شوند.

گیاهان طبیعی زینتی مثل فنکس و نخل در سبک ساحلی بیشتر استفاده می شوند. همچنین می توانید از گلدان‌های شیشه‌ای پر از ماسه و شن که با ستاره دریایی، مرجان و صدف تزیین شده اند استفاده کنید و با توجه به چیدمان وسایل اصلی و مبلمان، آن‌ها را در یک مکان مناسب قرار دهید.

در یک آشپزخانه به سبک کاستال یا ساحلی، برای کابینت‌ها رنگ روشن استفاده می شود. اگر در منطقه‌ای ساحلی و مرطوب زندگی می‌کنید، سعی کنید از کابینت‌های فلزی استفاده کنید، زیرا این نوع کابینت‌ها محکم هستند و مقاومت خوبی دارند.

همچنین در یک آشپزخانه ساحلی، محیط باید به مقدار کافی نور طبیعی داشته باشد. از پرده‌های زیبا و ظریف برای آشپزخانه استفاده کنید.

در آشپزخانه‌های ساحلی رنگ‌ها را باید به گونه ای به کار برد که تا حد زیادی فضا را روشن و مطبوع جلوه دهد.

 

انواع سبک ویلا ساحلی یا کاستال

انواع سبک ویلا ساحلی یا کاستال

سبک ساحلی جزایر استوایی یا گرمسیری

سبک ساحلی آمریکایی

سبک ساحلی مدیترانه‌ای

 

اگر بخواهید یکی از سه نوع سبک استوایی، آمریکایی یا مدیترانه ای را اجرا کنید، باید به یک سری نکات توجه کنید:

برای دکوراسیون ویلا ساحلی به سبک جزایر گرمسیری، از نقوش گرمسیری مانند آناناس،فلامینگو و نخل‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال یک گلدان پر از گل آفتاب گردان با رنگ زرد، یکی از ویژگی‌های محیط‌های استوایی را به فضا القا می کند.

در سبک سواحل مدیترانه‌ای (مثل سواحل اسپانیا، یونان و ایتالیا) رنگ‌های آفتاب گرفته، با تأکید بر وسایل زینتی سفالی و فلزات و اکسسوری‌ها استفاده می شود.

در سبک کاستال آمریکایی، از چوب بیشتر استفاده می شود، استفاده از کفپوش چوبی و یا تیرچه‌های چوبی در سقف از نمونه‌های آن است.

 

 

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ساحلی مدرن

یکی از انواع سبک‌های طراحی داخلی، سبک ساحلی مدرن است. از اصول سبک ساحلی، سبکی و سادگی است. تفاوت سبک ساحلی مدرن با سبک ساحلی در میزان سادگی آن خلاصه می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی مدرن ظرافت سبک مدرن نشان داده می شود. استفاده از رنگ‌های آرامش بخش در این سبک اهمیت زیادی دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم این سبک ایجاد احساس آرامش برای افراد است. براساس روانشناسی رنگ‌ها، رنگ‌های خنثی در فضاهایی به سبک ساحلی مدرن مناسب تر هستند. رنگ های پاستلی و ملایم مانند کرم و یا طیف رنگی طوسی در این سبک به کار می روند. همچنین طیف رنگ‌های آبی که از ساحل و دریا نشات گرفته اند، در ویلاهایی با سبک ساحلی مدرن به چشم می آیند.

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا با سبک ساحلی مدرن، با اهمیت ترین اصل توجه به کاربری فضا است. همچنین در این سبک، چیدمان عناصر به شکل مینیمال می باشد. به گونه ای که نسبت فضای پر به خالی در این سبک طراحی خیلی کم است؛ مبلمان اصلی هر کاربری در مرکز دید قرار می گیرد و فضای اطراف آن خالی می باشد. تعداد مبلمان در ویلا با سبک ساحلی مدرن کم است و رنگ آنها باید طوری باشد که حس راحتی و آرامش به نمایش بگذارند.

در سبک ساحلی مدرن، جلوه بصری المان‌های موجود در فضا باید طوری باشد که حس نزدیکی به فضای ساحلی را برای افراد تداعی کند. از این رو از بافت‌های متنوعی که منشا طبیعت هم دارند می شود استفاده کرد. به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه از چوب به منظور هماهنگی با طبیعت استفاده می شود.

همچنین بکارگیری المان‌هایی مانند پارچه و کوسن که تداعی کننده راحتی هستند در سبک ساحلی مدرن زیاد است. همان گونه که مبلمان زیادی در سبک ساحلی مدرن به کار نمی رود، وسایل تزیینی هم به مقدار خیلی کم در این فضا استفاده می شوند. وسایل تزیینی کمی هم که به کار می روند از طبیعت نشات گرفته اند. البته استفاده مستقیم از المان‌های طبیعی در سبک ساحلی بیشتر مرسوم است.

 

ویلا ساحلی

جمع بندی

طراحی ویلا به سبک ساحلی، از جمله مقوله‌های تخصصی و فنی است که باید متناسب با شرایط اجرا شود. در طراحی ویلا عوامل گوناگونی تاثیرگذار هستند که تمام این عوامل به نوعی با یکدیگر در ارتباط هستند و باید با رعایت تناسب بین آنها طراحی و ساخت ویلا در محدوده ساحل انجام شود.

اگر شما هم دوست دارید ویلایی در کنار ساحل دریا داشته باشید که فضایی آرامبخش و دلنشین و زیبا داشته باشد و طراحی آن به گونه ای باشد که تداعی کننده ساحل و دریای بیکران باشد، ساخت ویلا به سبک ساحلی را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر در جهت ارتقای کیفیت این مطلب، نکته ای به نظرتان می رسد در قسمت پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.