همه چیز در خصوص سبک طراحی ویلای مدرن - سازه برتر



سبک طراحی ویلای مدرن

همه چیز در خصوص سبک طراحی ویلای مدرن

امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها برای ساخت ویلا، سبک طراحی ویلا مدرن می باشد. در سبک طراحی ویلا مدرن، تلاش می‌شود با ایجاد حجمی منسجم و ‌یکپارچه ضمن گستردگی نما در چند جهت، در داخل بنا نیز فضا دلباز، یکدست و بزرگ به نظر برسد.

با استفاده از فرورفتگی در پوسته ویلا، ضمن اینکه یک نمای دوبعدی به سه بعدی تبدیل می‌شود، باعث ایجاد سایه اندازی در نما می شود و خصوصا پس رفتگی در محل بازشوها از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می کند و در نهایت باعث زیبایی بیشتر نمای ویلا می شود.

در واقع شما با استفاده از سبک مدرن در طراحی ویلا، یک فضای ساده ولی در عین حال شیک و زیبا خواهید داشت. در ادامه این مقاله از سازه برتر ما را همراهی کنید تا در مورد سبک مدرن در طراحی ویلا بیشتر بحث کنیم.

 

 

خصوصیات سبک طراحی ویلای مدرن

  • احترام گذاشتن به محیط زیست و طبیعت و محیط اطراف ویلا
  • احساس آرامش در فضاهای داخلی ویلا
  • وجود سادگی، روشن بودن و خالص بودن فضاهای طراحی شده
  • به وجود آوردن احساس تنهایی و خلوت و همچنین تعلق خاطر به ویلا
  • احساس خاطره انگیز بودن فضاهای طراحی شده
  • توجه کامل به نور گرایی و سادگی بنا

 

اصول مهم طراحی ویلای مدرن

اصول مهم طراحی ویلای مدرن

طرح کلی ویلا

اولین اصلی که در این مقاله از سازه برتر درمورد طراحی ویلای مدرن به آن اشاره می کنیم، نحوه عملکرد است. عملکرد در سبک مدرن خیلی مهم است و شالوده و بنیان طراحی‌های مدرن است. در این سبک، تکنولوژی و مینی مالیسم نقش مهمی دارند و در واقع استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت و ساز مانند به استفاده از اسکلت فلزی، اسکلت بتنی و همچنین پنجره‌های سرتاسری از ویژگی‌های اصلی طراحی مدرن است.

پیش از شروع طراحی باید تعیین کنید که دقیقا به چه نوع فضاهایی نیاز دارید و بر اساس آن پیش بروید. فرم و زیبایی ساختمان در طراحی مدرن در درجه دوم اهمیت قرار دارد. زمانی می‌توان طراحی ویلای مدرن را موفق دانست که همه فضاها به خوبی با نیازهای کاربران متناسب باشد و بر اساس سلیقه و سبک زندگی آن‌ها طراحی شده باشد. در طراحی ویلای مدرن همه چیز باید کاربردی باشد.

 

انتخاب صحیح رنگ‌ها

به طور خاص در طراحی ویلای مدرن، معمولا از رنگ‌ها به صورت ترکیبی از رنگ‌های غنی و روشن و رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. البته شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید رنگ‌ها را انتخاب کنید اما باید توجه کنید که رنگ‌ها در ترکیب با هم به خوبی قرار گیرند و تعادل بصری ایجاد شود. بعضی از رنگ‌هایی که بیشتر در طراحی‌های مدرن استفاده می‌شوند عبارتند از: سفید، مشکی، خاکستری، نقره ای، کرم، زغالی، قرمز آلبالویی، قهوه‌ای، نارنجی و بسیاری رنگ‌های دیگر.

 

طراحی پنجره‌های ویلا

در اغلب طراحی‌های مدرن شاهد استفاده از سطوح وسیع شیشه در نمای ساختمان هستیم. در واقع در طراحی ویلای مدرن از پنجره‌های بزرگ و سرتاسری استفاده می شود. این نوع طراحی علاوه بر تامین نور فضاهای داخلی، ظاهری مدرن به ویلای شما می دهد.توجه داشته باشید که در تعیین کردن محل قرارگیری پنجره‌ها، به جهت نور مناسب و نوع استفاده از فضا باید حتما توجه کنید.

 

نورپردازی ویلای مدرن

نورپردازی بنا در طراحی ویلای مدرن خیلی مهم است، چرا که احتمالا بسیاری از غروب‌ها و شب‌هایتان را به همراه خانواده در محوطه می گذرانید و از هوای تازه و محوطه سازی ویلا لذت می برید.استفاده از انواع چراغ‌ها، شامل چراغ‌های دیواری و سقفی، نورپردازی کف و همچنین نورهای نقطه ای، در یک ویلای مدرن به شدت توصیه می‌شود.

 

ویژگی های نما در طراحی ویلای مدرن

ویژگی های نما در طراحی ویلای مدرن

در نمای ویلا از یک رنگ و جنس مصالح استفاده می شود، که با توجه به اقلیم منطقه باید آن را انتخاب کرد. با توجه به خطوط آسمان و بافت منطقه باید نما را طراحی کرد. برای ساخت نما بهتر است از مصالح مقاوم و با کیفیت در صنعت ساختمان استفاده شود. اکثرا در طراحی ویلای مدرن از نماهای تماما سفید و پنجره های قدی استفاده می شود. از مهمترین موارد در طراحی ویلای مدرن و نمای آن، توجه ویژه به نور پردازی بنا است.

موارد دیگری که در طراحی نمای بیرونی ویلا مدرن اهمیت دارند شامل موارد زیر هستند:

 

رعایت هماهنگی رنگ‌ها در نما

اگر از رنگ‌های مناسبی در طراحی نمای ویلا مدرن استفاده نشود، کیفیت بصری ویلا کاهش پیدا می کند، به همین علت انتخاب رنگ‌های مناسب در طراحی نمای بیرونی مدرن، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با سایر عناصر هم خوانی خوبی داشته باشد.

 

حفظ سادگی در نمای ویلا

یکی از اصولی که باید در طراحی نمای بیرونی ویلای مدرن رعایت شود،حفظ خوانایی و سادگی آن است، بنابراین پیچیدگی زیاد آن باعث می شود جزئیات به کار رفته در نمای خارجی دیده نشود و زیبایی آن را از بین می برد، پس نما هرچه ساده تر طراحی شود روی کیفیت آن تأثیر بیشتری دارد.

 

هماهنگی عناصر به کار رفته در طراحی نمای بیرونی

در تمامی عناصری که برای طراحی بیرونی ویلا استفاده می شود، باید پیوستگی باشد، طوری که به صورت یکپارچه باشند و از اجزای پراکنده تشکیل نشده باشند، به همین دلیل باید تحت نظر یک طراح حرفه ای، یک شکل کلی طراحی شود.

 

نورپردازی نمای ویلا در طراحی مدرن

نورپردازی نمای خارجی ویلا، بسیار مهم است، چراکه نورپردازی باعث می شود ویلا در شب زیبایی خودش را حفظ کند و جذاب تر شود، در نور پردازی هدف این است که ابتدا ویلا به چشم بیاید سپس نور پردازی به کار رفته در آن.

 

تبلیغ خدمات ساختمانی در سازه برتر

اگر ارائه کننده خدمات ساختمانی و بخصوص طراح ویلا و ساختمان هستید، می توانید خدمات خود را بطور کامل و بدون محدودیت در سایت سازه برتر تبلیغ کنید و کسب و کار خودتان را به مخاطبان این سایت معرفی کنید.

در این روش، یک صفحه کامل از سایت به تبلیغ شما اختصاص داده می شود و می توانید در آن توضیحات کاملی در خصوص خدمات خود ارائه کنید و تصاویر مربوطه و همچنین فیلم های تبلیغاتی مورد نظرتان را در این صفحه قرار دهید.

ضمنا تبلیغ شما برای همیشه (تا زمانی که سایت فعال است) در سایت سازه برتر نمایش داده می شود و بدین ترتیب در دراز مدت، میزان مشتریان شما نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد. برای کسب اطلاع از جزییات این روش و سفارش تبلیغ در سایت، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

طراحی ویلای مدرن فلت

چرا ویلای مدرن یک طبقه را انتخاب کنیم؟

ساخت ویلا معمولا هزینه زیادی دارد، علاوه بر آن با توجه به موقعیت زمین، شاید امکان ساخت ویلا چند طبقه وجود نداشته باشد. همچنین طراحی امکانات مدرن برای ویلا هم خود هزینه‌های ساخت آن را افزایش می دهد، به همین دلیل شاید ویلا فلت یک طبقه، گزینه مناسبی باشد تا با استفاده از تمامی پتانسیل‌های موجود بتوان بهترین نتیجه را گرفت. این نوع طراحی در ویلاهایی با متراژ کوچک هم کاربرد زیادی دارد.

طراحی ویلا فلت یک طبقه برای افرادی مناسب است که دوست دارند وقت خود را بیشتر در محوطه ویلا سپری کنند و از آرامش طبیعت بیشترین استفاده و لذت را ببرند. در عین حال تمایل دارند ساختمان ویلا لوکس و با تمامی امکانات روز دنیا در دسترس باشد.

ویلای مدرن یک طبقه این فرصت را به شما می دهد که به جای هزینه برای ساخت طبقات بیشتر، آن را در طراحی بهتر و مدرن کردن ویلا استفاده کنید. از این رو در آخر شما با صرف هزینه کمتر، صاحب ویلا لوکس‌تر و زیباتری خواهید شد.سبک مدرن، یکی از بهترین سبک‌های طراحی برای ویلاهای یک طبقه می‌باشد. همچنین سبک طراحی فلت مدرن مورد علاقه بسیاری از صاحبان و حتی معماران می‌باشد.

از دیگر مزایای ساخت ویلای مدرن یک طبقه، نداشتن محدودیت در استفاده از مصالح است. در این سبک شما از هر مصالحی که خواسته باشید می‌توانید استفاده کنید. چوب،بتن، شیشه و غیره از جمله آنهاست. در واقع در طراحی و ساخت ویلا به سبک مدرن، با هر نوع مصالحی می توان خلاقیت بکار برد.

از معروفترین و پرکاربرد ترین نمایی که در ساخت ویلا فلت یک طبقه استفاده می‌شود، می‌توان به شیشه اشاره کرد. در بیشتر ویلاهای مدرن، نمای بیرونی و بخش های زیادی از ویلا با شیشه درست می‌شود. این طراحی علاوه بر جلوه بخشیدن به ویلا شما باعث استفاده کردن هر چه بیشتر از نور و مناظر بیرونی ویلا برای شما می‌شود. این نکته اهمیت دارد که طراحی ویلا فلت یک طبقه بیشتر با شخصیت و سلیقه افراد در دنیای امروزی همخوانی دارد. این فضا به دلیل نداشتن پیچیدگی و سادگی زیاد، در طراحی بیشتر به دل می‌نشیند و باعث آرامش می‌شود.

در طراحی داخلی ویلا فلت به سبک مدرن، خبری از کنج‌های بلااستفاده و فضاهای مرده در ساختمان نیست. به علت نوع طراحی فرم مکعبی که ویلاهای مدرن دارند، بهترین استفاده از زمین و فضا برده می‌شود. همچنین در طراحی ویلا فلت یک طبقه مدرن، خبری از دیوارهای اضافی و شلوغ در ساختمان نیست. همه چیز در دسترس کامل است و فضایی آزاد را در اختیار دارید.

برای مثال در ویلا مدرن، آشپزخانه طوری طراحی می‌شود که در زمان آشپزی به هیچ عنوان احساس نمی‌کنید در قسمتی از ساختمان حبس شده اید، شما احساس آزاد بودن می کنید، در میان فضای پرنوری که به تمام بخش‌های ویلا مشرف است.

یکی دیگر از مزایای طراحی ویلا فلت یک طبقه، آسیب کمتر به طبیعت است. در سبک مدرن شما به آسانی می‌توانید ساختمان خود را هماهنگ با طبیعت اطراف کنید بدون اینکه به آن آسیب بزنید. استفاده از شیب طبیعی زمین، قطع کمتر درختان و غیره از جمله این اقدامات در ویلا یک طبقه ساده می‌باشد.

یکی از نکات طراحی و ایجاد زیبایی در طراحی ویلا یک طبقه مدرن ایجاد اختلاف سطح در فضاهای مختلف ویلا شما میباشد.

مورد دیگر که در استاندارد طراحی ویلا یک طبقه باید رعایت شود، متراژ زیربنا حداقل باید 90 متری باشد و با توجه به نیاز کارفرما، به طور معمول 2 اتاق خواب در نظر گرفته شود.

طراحی ویلا مدرن یک طبقه، باید با وسواس زیاد و به صورت تخصصی انجام بگیرد تا از همه فضا زمین به شکل مفید استفاده شود و امکانات مورد نیاز کارفرما نیز تعریف شود.

انتخاب سبک مدرن برای طرح ویلا یک طبقه را می توان انتخاب هوشمندانه ای در نظر گرفت. به دلیل افزایش هزینه ساخت ویلا، هزینه ساخت ویلا فلت نسبت به ویلاهای تریبلکس و دوبلکس بسیار کمتر می باشد.

البته فضای کم و محدود و از دست دادن چشم اندازهای دوردست را می توان از معایب این سبک طراحی دانست، ولی همچنان مزایا طراحی ویلا یک طبقه آنقدر زیاد است که طرفداران خاص خود را دارد.

 

نکات طراحی ویلای مدرن

جدیدترین نکات طراحی ویلا مدرن

طبق اصولی که برای ساخت و طراحی ویلا مدرن جدید در سطح بین المللی مشخص شده است، در نظر گرفتن بعضی نکات کمک می کنند تا کارفرمایان از نتیجه نهایی خیلی راضی باشند. حتما به این موضوع برخورد کرده اید که صاحبان خانه‌ها بعد از گذشت مدتی که در ویلا مدرن خود زندگی می کنند عنوان می کنند که کاش بعضی قسمت‌ها بهتر طراحی شده بود.

تمامی این موارد بستگی به این دارد که چقدر به نکات مهم در طراحی ویلا مدرن زیبا و رویایی اهمیت داده شود و رعایت شود، در ادامه به این نکات بسیار مهم می پردازیم.

 

سایز را به دقت مشخص کنید

اندازه و سایز در ساخت ویلا مدرن خیلی مهم است و در تعیین آن نباید فقط به تعداد اعضای خانواده توجه کرد. در زمان مشخص کردن متراژ و سایز ویلا باید به این توجه کنید که چند نفر هستید و در آینده خانواده شما چه قدر افزایش جمعیت خواهد داشت و هر کدام به چه میزان فضایی نیاز دارند.

همچنین با توجه به این موارد فضای آشپزخانه، پذیرایی و اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و تعداد آن و سایر بخش‌ها نیز مشخص می شوند. با تعیین کردن این موارد می توانید بهترین متراژ مورد نیاز برای طراحی ویلا دوبلکس مدرن یا یک طبقه را مشخص کنید.

 

پایداری ساختاری

برای طراحی ویلا مدرن، باید به پایداری ساختاری آن که جنبه ناملموس ویلا به حساب می آید توجه ویژه ای داشت. طراحی ویلا باید طوری انجام شده باشد که میزان شیب زمین، اقلیم مثل گرم و خشک، کوهستانی و جنگلی، گرم و مرطوب و غیره در نظر گرفته شده باشند.

 

طراحی مشخص و ساده برای طبقات و اتاق‌ها

یکی از نکات مهمی که در طراحی ویلا مدرن بزرگ یا کوچک باید به آن دقت کنید، طراحی مشخص و ساده طبقات و اتاق‌هاست. برخلاف دیگر سبک‌ها که محل قرارگیری اتاق‌ها از نظم خاصی پیروی نمی کند، در سبک مدرن باید سازماندهی و نظم مشخصی وجود داشته باشد. در طراحی ویلاهای مدرن، محل قرارگرفتن اتاق‌ها منطق خاصی دارد و از یک فرم هندسی مشخصی پیروی می کند.

 

طراحی پیوسته و باز داشته باشید

طراحی ویلا مدرن یک طبقه تا چند طبقه و دوبلکس باید طوری باشد که بخش‌های داخلی آن از یکدیگر جدا نباشند و به شکل پیوسته اجرا شده باشند. این کار نه تنها کمک می کند فضای بیشتری به وجود بیاید و محدودیت خاصی به وجود نیاید، بلکه نوری که به یک فضا وارد می شود به سایر بخش‌ها نیز سرایت کند.

 

طراحی سقف ویلا مدرن باید ساده باشد

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در طراحی ویلا مدرن به آن دقت می شود، سقف ویلا است. امروزه بیشتر گرایش مردم به سمت سقف های شیروانی و شیبدار رفته است، در حالی که خانه‌های مدرن سقف‌های فلت مانند و ساده دارند. این نوع سقف‌ها پیچیدگی ساخت و ساز و معماری را از بین می برد و آزادی بیشتری هم برای طراحی کف پلان معماری خواهید داشت.

 

متریال را با دقت انتخاب کنید

در ساخت و طراحی ویلا مدرن دوبلکس یا هر نوع پلان دیگری، باید متریال‌هایی که انتخاب می کنید ساده و در عین حال شیک باشند، اما از طرفی هم نباید تداخلی با فرم کلی فضا داشته باشند یا حواس بیننده را نسبت به فرم و سبک کلی فضای داخلی و خارجی پرت کنند. استفاده از سرامیک و کاشی‌های سایز بزرگ و اسلب مانند، چوب های عریض و نبود فاصله و درز در متریال‌ها کمک می کند تا منطبق تر و ساده تر با سبک مدرن به نظر برسند.

 

فضای سبز و محوطه باید گویای سبک شما باشند

یکی از اصول خیلی مهم در طراحی فضای سبز ویلا مدرن این است که باید ارتباط خوبی بین این فضا و بخش داخلی ویلا وجود داشته باشد و جدا از یکدیگر نباشند. طراحی محوطه ویلا مدرن باید طوری باشد که در نگاه اول سبک ساخت آن را مشخص کند.

برای طراحی محوطه ویلا مدرن، می توانید از چراغ‌های محوطه مدرن، فضاهای مخصوص ماشین رو و پیاده روی، متریال های شیک و ساده در ساخت نما، فضای سبز کارآمد و حرفه ای و غیره کمک بگیرید. طراحی حیاط ویلا مدرن به اندازه بخش های داخلی و نما اهمیت دارد و با توجه به اینکه اولین تأثیر را در ذهن بیننده می گذارد اشتباه کردن در طراحی و ساخت آن آسیب‌های جبران ناپذیری به کل پروژه خواهد زد.

 

طراحی ویلای مدرن در سازه برتر

جمع بندی

در طراحی ویلا مدرن، مهمترین اصل را می توان ارتباط حداکثری داخل و خارج ویلا دانست. در طراحی این سبک سعی می شود تا در نهایت به یک فرم یکپارچه رسید و از تزئینات چشمگیر چشم پوشید. طراحی ویلای مدرن به دلیل بی آلایشی و شیک و ساده بودن، امروزه طرفداران زیادی دارد.

در این مقاله از سازه برتر، شما را با اصول طراحی ویلا مدرن و نکات آن آشنا ساختیم، امیدواریم با به کارگیری این اصول در ساخت و طراحی ویلا مدرن، به یک فضای مینیمال و درعین حال شیک دست یابید. اگر نکته یا سوالی در ذهنتان در رابطه با این مطلب باقی مانده، می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.