ساخت و اجرای آلاچیق کلاسیک + انواع آلاچیق کلاسیک - سازه برتر



ساخت و اجرای آلاچیق کلاسیک

ساخت و اجرای آلاچیق کلاسیک + انواع آلاچیق کلاسیک

آلاچیق کلاسیک یکی از شیک‌ترین مدل های سایبان است که برای همه محوطه های سبز توصیه می شود. این نوع آلاچیق ها بسیار لوکس و زیبا هستند و در حیاط‌های کوچک یا باغ‌های بزرگ جلوه نمایی می کنند. طراحی و اجرای المان های تجملاتی و لوکس و افراط در تزئینات آلاچیق کلاسیک منجر به تقویت وجه عظمت، ثروت و تمول می شود.

اگر تصمیم به ساخت آلاچیق کلاسیک دارید، خواندن این مقاله از سازه برتر را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی از انواع، کاربردها و هر آنچه که در رابطه با انواع آلاچیق‌های کلاسیک هست را در اختیار شما بگذاریم، تا بهترین تصمیم را برای انتخاب و ساخت آلاچیق مورد نیاز خود بگیرید.

 

 

طراحی آلاچیق کلاسیک

هر آلاچیقی بسته به شکل هندسی‌اش و متراژش، طراحی می شود و سبک طراحی و نوع آن نیز باید خاص باشد.

سایبان‌هایی با هندسه منحنی و گرد، برای طراحی آلاچیق به سبک کلاسیک بسیار مناسب هستند. گنبد و طاق در آلاچیق‌های گرد به همراه ستون‌های یونانی و رومی، جذابیت فضای کلاسیک را دوچندان می‌کند و از ویژگی های آلاچیق کلاسیک است. برای طراحی سایبان‌ها و آلاچیق‌های گرد بیشتر از رنگ سفید استفاده می شود.

 

 

انواع آلاچیق کلاسیک

در این بخش به معرفی انواع آلاچیق کلاسیک می پردازیم.

آلاچیق کلاسیک چوبی

آلاچیق چوبی کلاسیک

در طراحی و ساخت آلاچیق چوبی به سبک کلاسیک، از متریال چوبی استفاده می شود که احساس صمیمیت و آرامش را در محیط ایجاد می کند و با استفاده از مبلمان به سبک معماری کلاسیک و چوبی، این طرح مورد پسند افراد می باشد. در واقع با استفاده از آلاچیق های چوبی کلاسیک می توان فضای صمیمی و نوستالژیکی را در محوطه سبز ایجاد کرد.

آلاچیق های کلاسیک چوبی، بیشترین تطابق را با محیط طبیعی اطراف خود دارند. چیزی که در ذهنیت بیشتر افراد در مورد آلاچیق چوبی وجود دارد، مدل کلاسیک آن می باشد. در هر صورت آلاچیق چوبی باید چشم نواز باشد و به گونه ای باشد که آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

طراحی آلاچیق چوبی به سبک کلاسیک، زیبایی خاص خودش را دارد که مشتری با توجه به سلیقه خود می تواند آن را انتخاب کند. آلاچیق های چوبی به سه سبک مختلف شامل آلاچیق سنتی، آلاچیق مدرن و آلاچیق کلاسیک دسته بندی می شوند.

بر روی چوب مورد استفاده در درب‌ها و تاج‌های تراش خورده و سرستون‌ها، در ساخت آلاچیق های چوبی کلاسیک از کنده کاری‌ها، حکاکی‌ها و منبت کاری‌های بسیار زیبا و اصیلی استفاده می شود؛ به همین دلیل آلاچیق های چوبی کلاسیک اغلب قیمت بالایی دارند.

آلاچیق های چوبی به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که در برابر رطوبت هوا دارند آسیب نمی بینند و به همین خاطر برای ساخت ویلا در مناطقی که در معرض باد و باران می باشند و رطوبت ممکن است افزایش پیدا کند خیلی مناسب هستند.

 

مزایای آلاچیق چوبی

در بیشتر آلاچیق های چوبی کلاسیک، کف آلاچیق هم با استفاده از چوب درست می شود. این کار باعث می شود تا آلاچیق بیش از پیش حس طبیعی بودن را القا کند.

آلاچیق چوبی بسیار دنج است و به شما احساس امنیت و آرامش می‌ دهد. به علاوه چوب بسیار پایدار و مقاوم است و عمر طولانی دارد. همچنین می‌توانید خیلی راحت سقف آن را عایق بندی کنید.

چوب ترمو و صنوبر از محبوب‌ترین چوب‌ها برای ساخت آلاچیق چوبی کلاسیک است.

 

معایب آلاچیق چوبی

با این حال توجه داشته باشید که چوب یک متریال طبیعی است و آسیب‌پذیر است و باید راه‌های مراقبت از آن را بدانید و اجرا کنید.

یکی از معایب آلاچیق چوبی، آسیب پذیری در برابر هوای نامساعد و رطوبت است. همچنین چوب محصولی بسیار گران‌قیمت است و نصب آلاچیق چوبی هزینه خیلی بالایی برای شما به همراه می آورد.

اگر تمایل به ساخت آلاچیق چوبی دارید باید بدانید مراقبت از آن ممکن است تا حدودی دشوار باشد. مراقبت از چوب در برابر باران، برف، تگرگ، گرد و غبار و موریانه باید کاملا دقیق انجام شود. برای جلوگیری از جذب گرد و غبار و خیس شدن، می‌توانید چوب آن را به لاک الکل یا روغن آغشته کنید تا بدین صورت از آلاچیق چوبی خود محافظت کنید.

اگر باغ شما در منطقه مرطوبی باشد، باید بدانید که آلاچیق شما ممکن است به وسیله خزه‌ها احاطه شود.

البته اگر جنس چوبی که انتخاب می‌کنید مرغوب و با کیفیت باشد، آسیب‌پذیری آلاچیق ویلایی کاهش پیدا می کند.

 

آلاچیق کلاسیک فلزی

آلاچیق فلزی کلاسیک

از انواع مدل های آلاچیق فلزی، می توان به طرح کلاسیک آن اشاره کرد. در طراحی آلاچیق‌های فلزی کلاسیک، از نقش و نگارهایی به سبک کلاسیک استفاده می شود. این مدل سازه‌ها مرزی بین سبک سنتی و مدرن بوده و از جذابیت بی‌نظیری برخوردار هستند. آلاچیق های فلزی کلاسیک، با توجه به طراحی منحصر به فرد و خاص، تقاضای بسیار بالایی توسط افراد دارند.

 

مزایای آلاچیق فلزی

از مزایای آلاچیق فلزی، سهولت در نظافت آن است. آلاچیق فلزی در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف، بسیار مقاوم است و نسبت به آلاچیق چوبی مقرون به صرفه‌تر است. آلاچیق فلزی را می‌توان در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی تولید کرد، در حالیکه این امکان برای آلاچیق‌های چوبی وجود ندارد.

طول عمر و دوام آلاچیق‌های فلزی مورد دیگری است که می‌توان جزو مزایای آنها به شمار آورد.

 

معایب آلاچیق فلزی

آلاچیق‌های فلزی، کمی خنک هستند و استفاده در فصل زمستان انتخاب مناسبی نیستند.

همچنین ظاهر آنها نسبت به نوع چوبی خیلی ساده‌تر است و ممکن است مانند آلاچیق چوبی مجلل و زیبا نباشند.

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

اگر در حوزه صنعت ساختمان و بخصوص در بخش های پیمانکاری ساختمان و یا تولید و فروش تجهیزات ساختمانی فعالیت دارید، می توانید خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر معرفی کرده و از این طریق با مخاطبان این سایت در ارتباط باشید.

با انتشار تبلیغات ساختمانی در سازه برتر از مزایای زیادی از جمله دائمی بودن آگهی، امکان انتشار چندین تصویر و فیلم تبلیغاتی در محتوای آگهی، تبلیغ در وبلاگ های سازه برتر و همچنین ارائه گزارش ماهیانه از سرچ کنسول گوگل برای آگهی خود برخودار باشید.

قطعا می دانید که با دریافت گزارش ماهیانه از وضعیت آگهی خود در گوگل و ویرایش و بروزرسانی محتوای آگهی، جایگاه آگهی شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود یافته و افراد بیشتری از طریق جستجو با آگهی شما آشنا خواهند شد. ضمن اینکه امکان ویرایش آگهی شما تا 3 مرتبه بصورت رایگان فراهم است و بدین ترتیب می توانید نتیجه بهتری از آن کسب کنید. برای سفارش رپورتاژ آگهی در سازه برتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

آلاچیق کلاسیک سنگی

آلاچیق سنگی کلاسیک

آلاچیق سنگی به آلاچیقی گفته می شود که به جز سقف آن بقیه اجزای آن از سنگ ساختمانی و یا طبیعی ساخته شده باشد که این نوع آلاچیق یکی از پر هزینه‌ترین آلاچیق ها است.

منظور از آلاچیق‌های سنگی، نمای ظاهری آن ها است. در بطن این آلاچیق‌ها از اسکلت فلزی استفاده شده است، که صرفا نمای بیرونی آن ها با سنگ‌های مختلف پوشیده شده است. معمولا آلاچیق‌های سنگی را با سقف های گنبدی شکل و ستون‌های گرد می توان متصور شد.

از آلاچیق های سنگی بیشتر در طراحی های فوق کلاسیک استفاده می کنند تا همخوانی آن ها موجب هماهنگی و یکپارچگی فضا شود.

ساخت آلاچیق سنگی به مهارت بنایی نیاز دارد؛ سمت حرکت رگه ها، چیدمان، جنس و رنگ سنگ مورد استفاده از نکات مهمی است که باید در زمان ساخت به آن دقت کرد.

ساخت آلاچیق کلاسیک با سنگ مرمر و پوشش سقف و تزئینات ستون‌های نگهدارنده، یادآور جایگاه مخصوص اعیان و اشراف در فضاهای خصوصی یا عمومی زمان رم باستان می باشد.

یکی از با شکوه‌ترین آلاچیق‌های سنگی کلاسیک، آلاچیق سنگ رومی می باشد. آلاچیق سنگی رومی، معماری کلاسیک روم باستان را تداعی می‌کند. این سازه سنگی مانند بناهای باشکوه روم ساخته می‌شود و بیشتر سقفی گنبدی دارد. آلاچیق‌های سنگی کلاسیک با طراحی نمای رومی، در اندازه بسیار بزرگ اجرا می‌شوند، به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در فضای سبز ویلا و باغ جهت برگزاری مهمانی‌های خانوادگی استفاده کرد.

ظاهر منحصربه‌فرد و زیبای این آلاچیق، آن را به یک سازه سنگی پرطرفدار برای محوطه سازی ویلاهایی که مدل سنگی با سبک کلاسیک را دنبال می‌کنند، تبدیل کرده است. به همین دلیل طراحان و معماران که شیفته سبک کلاسیک هستند، ساخت آلاچیق سنگی رومی را پیشنهاد می‌دهند. از مهم‌ترین مزیت آلاچیق‌های سنگی رومی می‌توان به ساخت و طراحی آن به اندازه، طرح و فرم‌های متفاوتی اشاره کرد.

یکی از گران‌قیمت‌ترین آلاچیق‌های سنگی آلاچیق والت دیزنی است، آلاچیق‌های سنگی والت دیزنی، که به آلاچیق سنگ رودخانه‌ای هم شناخته می شوند، ظاهر خیلی زیبایی دارند. این سازه سنگی یک نوع از آلاچیق کلاسیک به حساب می‌آید که شما را به یاد انیمیشن‌های قدیمی والت دیزنی می‌اندازد.

 

مزایای آلاچیق سنگی

این نوع از آلاچیق ها از نظر دوام و مقاومت در درجه بندی بالایی قرار دارند.

اجرای آلاچیق سنگی با طراحی نقش‌های زیبا و ظریف روی بدنه آلاچیق، می تواند زیبایی و جذابیت فضا را چند برابر کند.

 

معایب آلاچیق سنگی

سنگ استفاده شده در این نوع آلاچیق‌ها خیلی گران‌قیمت است. به همین خاطر این سازه سنگی را از پر هزینه‌ترین آلاچیق‌های مناسب برای فضای سبز می‌دانند. همچنین برای طراحی و ساخت آلاچیق‌های سنگی والت دیزنی که نمای کلاسیک دارند، زمان زیادی صرف می‌شود.

 

آلاچیق کلاسیک سیمانی

آلاچیق سیمانی کلاسیک

سایبان‌های سیمانی با پلان مستطیلی و دایره، برای طراحی فضا به سبک کلاسیک بیشترین کاربرد را دارند. طاق‌ها، ستون‌ها و گنبدها به عنوان المان‌ها و عناصر معماری یونانی و رومی استفاده می‌شوند. به کمک طراحی فضای سبز در این نوع سایبان‌ها، فضای آن جلوه زیبایی به خود می گیرد.

یکی از انواع آلاچیق سیمانی کلاسیک، آلاچیق روی پشت بام است. شاید شما نیز در پشت بام‌ها، آلاچیق‌های کلاسیک و سنتی را دیده باشید که مقاومت و دوام بسیار بالایی را در برابر طوفان و باران دارد.

در این آلاچیق ها که با استفاده از گچ و سیمان ساخته می شود، سازنده نمی تواند خیلی بر روی طرح های ویژه مانور دهد و بیشتر از سبک های کلاسیک استفاده می کند. در این سبک ها آلاچیق بیشتر شبیه به کلبه‌های سیمانی در باغ‌ها می شود تا آلاچیق های مدرن.

برای ساخت آلاچیق سیمانی از ملات، آهن و سایر مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان استفاده می‌شود و هزینه ساخت آن از آلاچیق چوبی بیشتر است.

 

مزایای آلاچیق سیمانی

دسترسی آسان و راحت به مصالح در ساخت آلاچیق های سیمانی

دوام و عمر بسیار بالا

مقاومت در برابر رطوبت در آلاچیق سیمانی

تطبیق‌پذیری آلاچیق با هر شرایط جغرافیایی

قابلیت ساخت آلاچیق‌های سیمانی در اشکال و طرح‌های مختلف

رنگ‌بندی متنوع 

قابلیت ترکیب آلاچیق سیمانی با عناصر و المان‌های مختلف 

امکان رفع نواقص آلاچیق

 

معایب آلاچیق سیمانی

هر متریالی ممکن است معایب خودش را داشته باشد، سیمان هم از این قاعده مستثنی نیست. طراحان و معماران زیادی معتقدند، مزایای ساخت یک آلاچیق با سیمان از معایب آن خیلی بیشتر است. البته معایبی که برای آلاچیق سیمانی در نظر گرفته‌اند با یک انتخاب هوشمندانه و کمی خلاقیت برطرف خواهد شد.

یکی از معایبی که می‌توان برای آلاچیق های سیمانی گفت، تغییر ظاهر سیمان در طول زمان است. این موضوع باعث می‌شود تا هر سال برای تجدید زیبایی ظاهری آلاچیق با سیمان اقدام کنید. در صورت قدیمی شدن آسیب‌دیدگی‌ها و بی توجهی به این موضوع، هزینه نگهداری از آلاچیق خیلی زیاد می‌شود. اما اگر این رسیدگی به صورت سالیانه انجام شود، هزینه آن خیلی کمتر از انواع دیگر آلاچیق خواهد بود.

افراد زیادی اعتقاد دارند که آلاچیق‌ سیمانی بی روح هستند. آلاچیق برای لذت بردن از فضای سبز و تفریح ساخته می‌شود. به همین خاطر بعضی از افراد ترجیح می‌دهند فضای آن با متریال جذاب‌تری آماده شود.

سیمان نسبت به متریال‌های دیگر کمی انرژی پایین‌تری دارد. اما اگر قصدتان از ساخت آلاچیق، یک سازه بسیار با دوام است حتما از سیمان استفاده کنید.

آلاچیق هایی که از جنس سیمان ساخته می‌شوند وزن خیلی بالایی دارند. این مورد یکی از اشکالات نسبتا جدی است که باعث شده نتوان آلاچیق سیمانی را در هر مکانی مانند روف گاردن ساخت.

اگر در زمان ساخت یک آلاچیق با سیمان در خصوص ترکیب مواد اولیه و نسبت آن، برای حل کردن سیمان آگاهی کافی نداشته باشید، سازه شما بعد از مدت کوتاهی ترک می‌خورد. بنابراین به شما توصیه می کنیم ساخت آلاچیق‌های سیمانی را به متخصصین این کار بسپارید.

 

آلاچیق کلاسیک فایبرگلاس

آلاچیق فایبرگلاس کلاسیک

آلاچیق فایبرگلاس یکی از گران‌ترین و لاکچری‌ترین انواع آلاچیق‌ها می باشد که زیبایی آن بسیار خیره کننده و چشمگیر است.

آلاچیق های فایبرگلاس، براساس سلیقه افراد طراحی می شود، بعضی از آلاچیق های فایبرگلاس به سبک کلاسیک، دارای سقف‌های گنبدی شکل هستند و بعضی دیگر با استفاده از مجسمه‌هایی در اطراف آلاچیق ساخته می شود.

 

مزایای سقف آلاچیق از جنس فایبرگلاس

سبکی: یکی از مهمترین مزیت های این آلاچیق فایبرگلاس، سبکی و پایین بودن وزن آن است، از این رو می تواند انتخاب مناسبی برای آلاچیق های روف گاردن باشند.

شکل پذیری: در این متریال می توان با استفاده از ابزار مخصوص زاویه ایجاد کرد.

عملکرد غیر وابسته در برابر زلزله

عدم ورود آب به آلاچیق

مقاوم در برابر حریق

تنوع رنگ

قابلیت در برگیری تاسیساتی مانند چراغ

نصب آسان، راحتی مونتاژ و نگهداری

قابل شستشو

مقاومت بالا در برابر خورشید، اشعه ماورای بنفش و باران های اسیدی

 

معایب آلاچیق فایبرگلاس

هزینه بالا: سقف های فایبرگلاس، علاوه بر نیاز به زیرکاری که هزینه را بالا می برد، به دلیل استفاده از مواد پلی اتیلنی قیمت تمام شده را افزایش می دهد و صرفه اقتصادی ندارد.

استحکام کم در برابر طوفان و باد

نیاز به نصاب و متخصص

مقاومت کم در برابر ضربه

 

 

هزینه آلاچیق کلاسیک چگونه برآورد می شود ؟

هزینه آلاچیق، بستگی به متراژ و ابعاد، متریال در نظر گرفته شده و مدل انتخابی دارد.

 

 

سخن پایانی

هر کدام از انواع مدل های آلاچیق کلاسیک که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند دارای زیبایی منحصر به فرد و کاربرد مناسب خود هستند. اما در این مقاله از سازه برتر سعی کرده ایم که تمام مزایا و معایب هر کدام را صادقانه مورد بررسی قرار دهیم. با این حال انتخاب نهایی به عهده شما خواهد بود که کدام یک از انواع آلاچیق کلاسیک را بپسندید و از آن استفاده کنید.

اگر ابهامی در خصوص این مقاله دارید، می توانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید و ما تلاش خواهیم کرد که در کوتاه‌ترین زمان و به طور کامل به سوالات شما پاسخ بدهیم.