پاورپوینت بتن شفاف - سازه برتر



پاورپوینت بتن شفاف
  • پاورپوینت بتن شفاف

  • موضوع : عمران و ساختمان
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 68
  • حجم فایل: 7.12 mb
 
در این بخش از سایت سازه برتر پاورپوینت بتن شفاف را برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان قرار داده ایم. فرمت این فایل pptx و  تعداد صفحات این فایل 68 اسلاید می باشد.
در صنعت ساخت و ساز، انواع مختلفی از مصالح ساختمانی وجود دارند. یکی از این مصالح ساختمانی بتن است. بتن نیز بسته به شرایط استفاده و کارایی آن، انواع مختلفی دارد. انواع مختلف بتن دارای ویژگی های خاصی هستند که هر کدام از آن ها را برای استفاده در شرایط خاص، منحصر به فرد می‌کند.
در سال های اخیر بتن در صنعت ساخت و ساز با توجه به خاصیت تطبیق پذیری و سازگاری انواع مختلف بتن با شرایط، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. مطالعاتی که در عصر اخیر در مورد بتن و انواع آن شکل گرفته است باعث شده تا پیشرفت های فراوانی در این زمینه رخ داده و عملکرد و دوام این ماده ی ساختمانی، به طور شگفت آوری بهبود یابد. انواع مختلفی از بتن، بسته به مصالح تشکیل دهنده و طراحی مخلوط آن، روش ساخت، منطقه ای که در آن استفاده شده و نوع هیدراسیون آن وجود دارد. در این تحقیق سعی کردیم تا یکی از جدیدترین انواع بتن تا به امروز ساخته شده است را برایتان بررسی نماییم.
بتن یکی از پرمصرف ترین مصالح می باشد که کاربردهای مختلفی در صنعت ساخت و ساز دارد. از گذشته و با معرفی بتن از قرن نوزدهم، بتن به عنوان ماده ای دارای مقاومت بالا و خواص منحصر بفرد دیگر مورد توجه بوده است اما به مرور زمان نظر ها علاوه بر مقاومت بالای بتن و کاربرد سازه ای آن به دیگر خواص جالب منحصر بفردی از بتن منعطف گردید که باعث محبوبیت بیش از پیش این ماده گردید. بتن عبور دهنده نور(لایتراکان)، Litracon Light Transmiting Concrete ، امروزه به عنوان یک متریال ساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا می باشد.

و قابل ویرایش در 68 اسلاید


در حال حاضر نوع جدیدی از بتن انتقال دهنده نور تحت عنوان بتن شفاف یا لیتراکن که در زبان انگلیسی به آن concrete Litracon نیز می گویند، با استفاده از تکنولوژی نانو طراحی و ساخته شده که تحول عظیمی در حوزه ساخت و ساز ایجاد نموده است.

به علت پیشرفت جمعیت و تقاضا بالا در حوزه ساخت و ساز نیاز به مصالح ساختمانی جدید بیشتر از گذشته حس می شود، از این رو بشر سعی می کند با جدیدترین تکنولوژی های کاربردی این نیاز را رفع نماید.

 

 

ویژگی های بتن شفاف

در تولید این بتن از فیبرهای شیشه استفاده شده به نحوی که آن ها با روشی پیشرفته به سیمان، آب و سنگریزه ها اضافه می گردند. فیبر یا تار نوری به رشته های بلند و باریکی گفته می شود که از قابلیت انتقال نور از یک جهت به جهتی دیگر برخوردار هستند. این فیبرها از جنس شیشه هستند و سایز آن ها بسیار کوچک است، از این رو ترکیب آن ها با بتن محصولی جدید با ساختاری همگن ایجاد می کند.

انعطاف پذیری فیبرهای نوری بسیار بالاست و استفاده از آن ها در بتن بر مقاومت کششی و یا فشاری بتن تاثیری نخواهد داشت.

نور و سایه ای که در این بتن ها دیده می شود، یکنواخت و یک رنگ است.

هر نوری به این بتن ها تابیده شود همان نور با همان رنگ را نشان می دهند.

بتن لیتراکن در صنعت ساختمان هم به صورت انواع بلوک و هم به شکل پانل های پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد.

این بتن برخلاف سایر بتن ها که تنها برای ساخت سازه و افزایش مقاومت آن به کار می روند، جنبه دکوراتیو نیز دارند و علاوه بر استحکام بالا، به زیبایی ساختمان نیز کمک شایانی می کنند.

نورپردازی یکی از فاکتورهای مهم در معماری است و بتن لیتراکن به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

بتن شفاف می‌تواند نور را تا بیست متر در سراسر بتن بدون اتلاف روشنایی انتقال دهد.

دیواری که با بتن شفاف ساخته می شود را می توان در هر ابعاد و ضخامتی ساخت.

هر چه از این محصول بیشتر در ساختمان استفاده شود، نیاز به نور کمتر و در نتیجه سبب کاهش هزینه های روشنایی می شود.

بتن شفاف را می توان به عنوان دیوار باربر نیز استفاده کرد، در این صورت باید به صورت مسلح ساخته شود.

این محصول دارای رنگ های متنوعی می باشد و می توانید بنا بر سلیقه، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگالی بتن لیتراکن 2100 تا 2400 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب می باشد.

مقاومت فشاری آن در بهترین حالت 49 نیوتن بر میلی متر مربع و در بدترین حالت 56 نیوتن بر میلی متر مربع می باشد.

همچنین مقاومت خمشی بتن شفاف معادل 7.7 نیوتن بر میلی متر مربع می باشد.