7 روش تبلیغات آفلاین صنعت ساختمان که باعث افزایش مشتری می شوند - سازه برتر



آنچه در این مقاله می خوانید: (برای مشاهده توضیحات هر کدام، روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.)

 

7 روش تبلیغات آفلاین صنعت ساختمان که باعث افزایش مشتری می شوند

جذب مشتریان جدید برای مدیران شرکت های فعال در صنعت ساختمان امری حیاتی است که باعث رشد شرکت و سوددهی آن می شود و با توجه به رقابت شدید در بازار کنونی، استفاده از تبلیغات برای جذب مشتری لازم و ضروری است. به همین منظور در این مقاله از سایت سازه برتر قصد داریم 7 روش تبلیغات آفلاین برای شرکت های ساختمانی که همچنان کارآمد هستند را معرفی کرده و در مورد آنها توضیح دهیم تا بتوانید برای گسترش شرکت خود از این روش ها استفاده کنید.

 

تبلیغات آفلاین صنعت ساختمان

 

تبلیغات آفلاین چیست؟

اگر بخواهیم در یک پاراگراف کوتاه این موضوع را توضیح بدهیم می توانیم بگوییم که تمام روش های تبلیغاتی که به اینترنت نیاز ندارد و بدون اینترنت می توان آنها را اجرا کرد را تبلیغات آفلاین یا بازاریابی آفلاین می نامند.

با وجود اینکه تبلیغاتی آنلاین مزایای زیادی دارند، اما هنوز هم روش هایی در تبلیغات آفلاین هستند که می توانند برای شرکت های ساختمانی موثر باشند و به افزایش درآمد این شرکت ها کمک کنند و هدف ما از انتشار این مقاله، کمک به تقویت بازاریابی شرکت ساختمانی شما در جهت جذب مشتریان جدید می باشد.

نکته بسیار مهم این است که تبلیغات آفلاین باید کاملا اصولی طراحی و اجرا شود تا بتوانید نتیجه مورد نظر را دریافت کنید و در صورتی که تبلیغات آفلاین اصولی نباشد، ممکن است با زیان بزرگی همراه باشد، به همین جهت بهتر است که حتما از متخصصان این زمینه استفاده کنید تا میزان موفقیت کمپین تبلیغات آفلاین خود را بیشتر کنید.

با توجه به اینکه تبلیغات آفلاین و آنلاین مکمل یکدیگر هستند، پیشنهاد می کنیم مقاله بازاریابی اینترنتی صنعت ساختمان را نیز مطالعه نمایید تا اطلاعات جامعتری در خصوص روش های تبلیغاتی کسب کنید.

 

 

7 روش کارآمد تبلیغات آفلاین ساختمانی

شاید با توجه به گسترش دسترسی مردم به اینترنت، بعضی از روش های بازاریابی آفلاین تاثیرگذاری خود را از دست داده باشند، اما هنوز هم روش هایی هستند می توانند بسیار کارآمد باشند و اهداف بازاریابی شرکت های ساختمانی را برآورده کنند. در ادامه 7 روش کارآمد تبلیغات آفلاین را معرفی می کنیم.

 

1- تراکت

یکی از روش های تبلیغات صنعت ساختمان که از گذشته رایج بوده و هنوز هم تاثیر مثبت خود را برای شرکت های ساختمانی حفظ کرده، روش چاپ تراکت و بروشور و پخش آن در محدوده فعالیت شرکت است.

این روش برای شرکت هایی کاربردی است که در یک محدوده مشخص و بخشی از شهر به ارائه خدمات و محصولات می پردازند و می توان گفت که بیشتر برای شرکت های کوچک و با هدف فروش مستقیم مناسب است و مدت زمانی که می توان از این تبلیغات بازدهی دریافت کرد، برابر با مدت زمانی است که تبلیغات در حال انتشار هستند. ضمنا هزینه اجرای این تبلیغات بسیار پایین است.

شاید بتوان برای اثربخشی بیشتر این نوع از تبلیغات، یک جشنواره فروش هفتگی یا ماهیانه با تخفیف ویژه در نظر گرفت و در تبلیغات به این تخفیف ویژه اشاره کرد.

 

تبلیغات بیلبوردی صنعت ساختمان

2- بیلبورد

یکی دیگر از روش های تبلیغات سنتی که هنوز هم می توان با رعایت شرایط و اصول آن، بازدهی مناسبی از آن دریافت کرد، روش تبلیغات در بیلبوردهای شهری است که بیشتر برای شرکت های کوچک و متوسط مناسب است و می توان با هدف برند سازی شرکت ساختمانی آن را اجرا کرد.

با توجه به اینکه فرایند برندسازی نیاز به زمان دارد، تبلیغات بیلبوردی هم باید در یک بازه زمانی متناسب با آن اجرا شود تا تاثیر خود را بگذارد. هزینه این نوع تبلیغات نیز با توجه به محل بیلبورد متغییر است و می تواند در دسته تبلیغات ارزان و متوسط قرار بگیرد.

 

3- نمایشگاه

اما یک روش موثر دیگر از تبلیغات آفلاین برای شرکت های ساختمانی، حضور در نمایشگاه های تخصصی است که هم با هدف برندسازی و هم با هدف افزایش فروش اجرا می شود.

این نوع از تبلیغات برای تمام شرکت های ساختمانی از کوچک تا متوسط و بزرگ مناسب است و با توجه به بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اید، می توانید فضایی با متراژ مشخصی را اجاره کنید. ضمن اینکه از نظر میزان هزینه، می توان نمایشگاه را در دسته تبلیغات با هزینه متوسط در نظر گرفت و مدت بازدهی آن محدود به مدت حضور در نمایشگاه است (با فرض اینکه از روش های بازاریابی آنلاین برای گسترش روابط با مشتریان استفاده نشده باشد).

نمایشگاه صنعت ساختمان

 

4- رادیو و تلویزیون

رادیو و تلویزیون هم از جمله رسانه هایی هستند که هنوز هم اثرگذاری خود را دارند و می توانند برای تبلیغات شرکت های ساختمانی بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند.

طبیعتا با توجه به هزینه های بالای تبلیغات رادیویی و تبلیغات تلویزیونی، این نوع از تبلیغات برای شرکت های بزرگ مناسب است که بیشتر با هدف برندسازی از آن استفاده می کنند. البته در صورتی که بودجه کافی را داشته باشید و بتوانید مدت تبلیغ را افزایش دهید، می توانید با طراحی تبلیغات محتوایی، به اهداف افزایش فروش شرکت ساختمانی خود نیز برسید.

این نوع از تبلیغات، بخصوص تبلیغات تلویزیونی در زمان پخش تبلیغات، تاثیرگذاری بسیار بالایی دارند و به یک تیم پشتیبان برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان نیاز خواهید داشت.

 

5- سمینار و همایش

روش دیگری از تبلیغات آفلاین برای شرکت های ساختمانی و معماری، حضور در سمینارهای تخصصی است که برای شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ قابل استفاده است.

نکته مهم حضور در سمینارها و همایش های تخصصی این است که می توانید به شبکه سازی و گسترش روابط با شرکت های همتای خود بپردازید و بتوانید با این شرکت ها همکاری داشته باشید و همانطور که در مقاله بازاریابی صنعت ساختمان هم به آن اشاره کردیم، می توانید در این همکاری مشتریان خود را با شرکت های دیگر به اشتراک بگذارید و مشتریان آنها را نیز جذب کنید.

سمینار و همایش از نظر هزینه جزو دسته ارزان و متوسط قرار می گیرند و این موضوع به برگزار کننده سمینار بستگی دارد که چه خدماتی را با چه هزینه هایی ارائه کند. اما به هر حال شما می توانید در سمینارهای متناسب شرکت خود شرکت کنید و به اهداف برندسازی و ارتباط سازی و حتی اهداف افزایش فروش محصولات خود دست یابید.

با توجه به میزان و نوع ارتباطاتی که ایجاد می کنید، میزان بازدهی این روش برای شما تعیین می شود و هر چقدر ارتباط و همکاری بیشتری با شرکت های مکمل داشته باشید، مدت بازدهی و میزان آن برای شما افزایش خواهد داشت. به همین جهت پیشنهاد می کنیم که حتما از همایش ها برای گسترش شبکه خود استفاده کنید.

سمینار صنعت ساختمان

 

6- تلفن

ششمین روش تبلیغات آفلاین که همچنان کارآمد است و می تواند موجب افزایش فروش شرکت های ساختمانی شود، استفاده از تبلیغات و فروش تلفنی است.

این روش از نظر هزینه ای جزو دسته تبلیغات ارزان قیمت محسوب می شود، البته باید تیم فروش تلفنی شرکت شما از تخصصی کافی در این زمینه برخوردار باشد.

همانطور که اشاره شد، این روش برای افزایش فروش شرکت و جذب مشتریان جدید و همچنین فروش به مشتریان قبلی بسیار کارآمد است و در این روش فروش بصورت مستقیم انجام می شود.

در این روش هم مدت بازدهی با توجه به مدت فعالیت تیم فروش تلفنی شما متغییر خواهد بود و می توانید بودجه ماهیانه مشخصی برای آن در نظر بگیرید و بصورت دائمی از آن بهره ببرید.

 

7- روزنامه و مجلات

و اما آخرین روشی که در این مقاله از سازه برتر برای تبلیغات آفلاین در مورد آن توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد، استفاده از روزنامه ها و مجلات تخصصی است.

این روش هم می تواند توسط شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد و بیشتر با هدف برندسازی اجرا می شود که البته می توان با هدف جذب مشتری نیز این تبلیغات را پیاده سازی کرد.

مدت زمان اثرگذاری این تبلیغات با مدت انتشار آگهی شما ارتباط مستقیم دارد و میزان اثرگذاری آن هم به میزان پرمخاطب بودن آن روزنامه یا مجله وابسته است. با این حال می توانید از این روش برای کسب نتیجه دلخواه در مدت کوتاه استفاده کنید.

 

 

معایب تبلیغات آفلاین برای شرکت های ساختمانی

با توجه به اینکه هدف ما از این مقاله، ارائه راهکارهایی برای رشد شرکت شما و افزایش فروشتان بوده، نمی توانیم از بیان معایب تبلیغات آفلاین و سنتی چشم پوشی کنیم، زیرا در صورتی که در طراحی و اجرای این تبلیغات تخصص کافی نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که نتیجه مورد نظر را دریافت نکنید و هزینه های تبلیغات شما بدون بازده مناسب به هدر بروند.

با وجود اینکه روش هایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، جزو روش های کارآمد تبلیغات آفلاین هستند، اما همین روش ها هم بدون عیب نیستند و در ادامه به چند مورد از بزرگترین معایب تبلیغات سنتی و آفلاین اشاره می کنیم.

 

1- تخصصی نبودن مخاطبین

همانطور که در توضیحات مربوط به هر کدام از این روش ها مشاهده کردید، در بیشتر آنها، این امکان وجود ندارد که تبلیغات خود را فقط به مخاطبان هدف خود نمایش دهید تا بازدهی بیشتری را کسب کنید.

در واقع تبلیغ شما به بخش زیادی از افراد نمایش داده می شود و به همان میزان از شما هزینه دریافت می شود، اما فقط بخش کوچکی از کسانی که تبلیغ شما را مشاهده می کنند، جزو مخاطبان هدف شما هستند و امکان استفاده آنها از خدمات و محصولات شما وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است تبلیغ شما به 100 هزار نفر نمایش داده شود، اما فقط هزار نفر از آنها کسانی باشند که مخاطب هدف شما هستند و تعداد محدودی از این 1000 نفر مشتری شما خواهند شد.

 

2- هزینه بیشتر نسبت به تبلیغات اینترنتی

در ارزان ترین روش تبلیغات آفلاین هم لازم است که چند میلیون تومان هزینه شود، به عنوان مثال اگر فقط یک فروشنده تلفنی داشته باشید، باید بصورت ماهیانه حقوق مشخصی را به او بپردازید و در صورتی که حقوق یک سال او را در نظر بگیرید، هزینه آن بسیار بیشتر از هزینه طراحی سایت شرکت ساختمانی و تولید محتوای سایت ساختمانی شما می شود.

این در حالی است که با تولید محتوای هدفمند در سایت خود، می توانید مخاطبان هدف زیادی را جذب کنید و آنها خودشان محصولات و خدمات شما را خریداری کنند. در واقع می توان این گونه بیان کرد که ارزانترین روش تبلیغات سنتی، می تواند از بسیاری از روش های تبلیغات اینترنتی گرانتر باشد.

 

3- قابل بررسی نبودن نتایج

یکی از بزرگترین مشکلات تبلیغات آفلاین قابل بررسی نبودن نتایج آن است. در واقع شما نمی توانید تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده اند، بصورت دقیق برآورد کنید، یا اینکه چند نفر از آنها به تبلیغ شما توجه کرده اند. یا حتی نمی توانید شناسایی کنید که مشتریان شما از طریق کدام تبلیغ با شما آشنا شده اند.

موارد این چنینی با استفاده از بستر اینترنت به راحتی قابل شناسایی بوده و حتی می توانید مدت زمان حضور هر فرد را در سایتتان مشاهده کنید و با استفاده از ابزارهای خاصی، می توانید بررسی کنید که کدام قسمت از صفحه سایت شما برای مخاطبان جذابتر بوده و کدام قسمت توجه مخاطبان را به خود جلب نکرده. این آمارها می توانند در ویرایش و بهبود تبلیغات، کمک بزرگی برای شما باشند تا با بهینه سازی تبلیغات و بهینه سازی محتوای سایتتان، بتوانید نتایج بسیار بهتری را از تبلیغات خود کسب کنید.

 

4- در دسترس نبودن در روزها و ساعات تعطیل

با توجه به اینکه روش های سنتی به نیروی انسانی نیاز دارند و نیروی انسانی شرکت در ساعات غیرکاری و در روزهای تعطیل، به فعالیت در شرکت نمی پردازد؛ این موضوع طبیعی است که مخاطبان در چنین شرایطی نمی توانند با شرکت ارتباط برقرار کنند و بدین ترتیب ممکن است بسیاری از افرادی که با دیدن تبلیغ شما، قصد تماس با شرکت شما را داشته اند، فقط بخاطر اینکه ساعت کاری شرکت تمام شده، نتوانند با شما ارتباط بگیرند و شاید از طریق سایت ها، اطلاعات و نیاز خود را برآورده کرده اند یا اینکه در روز بعدی، تبلیغ رقیب شما را مشاهده کرده اند و به آنها مراجعه کرده اند.

 

5- نداشتن حجم یا زمان کافی برای انتقال تمام اطلاعات

مشکل دیگر اکثر تبلیغات سنتی این است که فضای کافی برای ارائه جزییات به شما داده نمی شود. به عنوان مثال در تبلیغات روزنامه فقط بخش کوچکی از یک صفحه روزنامه به تبلیغ شما اختصاص داده می شود و در صورتی که بخواهید یک تبلیغ تمام صفحه داشته باشید، باید هزینه بسیار زیادی را بپردازید. حتی در مجلات که گاها 2 صفحه به یک تبلیغ اختصاص داده می شود، باز هم نمی توان توضیحات زیادی را در آن ثبت کرد.

یا به عنوان مثال در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی هم هزینه تبلیغات شما براساس ثانیه محاسبه می شود و معمولا تبلیغات 10 یا حداکثر 20 ثانیه ای هستند و برای تبلیغات چند دقیقه ای نیاز به بودجه زیادی خواهید داشت.

در طرف مقابل تبلیغات اینترنتی است که شما می توانید یک ویدیوی چند دقیقه ای را در سایت های ویدیویی با هزینه بسیار کم نمایش دهید و یا یک متن تبلیغاتی کامل را همراه با چند تصویر مرتبط و همراه با ویدیوهای آن، به عنوان یک رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف منتشر کنید و نکته جالب اینجاست که تبلیغات نوعِ رپورتاژ آگهی، برای همیشه در آن سایت باقی می مانند و هیچ وقت حذف نمی شوند و هزینه آن بسیار ناچیز است! در صورتی که مایلید در خصوص رپورتاژ آگهی اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می کنیم که مقاله تبلیغات صنعت ساختمان را مطالعه نمایید.

 

6- زمان اثرگذاری محدود

در تمام روش های تبلیغات آفلاین که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، سعی داشتیم که مدت اثرگذاری هر کدام را نیز توضیح بدهیم و همانطور که مشاهده کردید، زمان اثرگذاری این روش ها محدود بود. در حالی که می توانید با طراحی سایت ساختمانی و تولید محتوا برای آن و همچنین استفاده از رپورتاژ آگهی در سایت های مرتبط، مدت اثرگذاری تبلیغات خود را چندین برابر کنید و نکته مهم اینجاست که با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف یا انتشار محتوا در سایت خودتان، هر چقدر از زمان انتشار آن بگذرد، می تواند بازدهی بسیار بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

البته در تبلیغات اینترنتی هم روش هایی وجود دارند که زماناثرگذاری آنها محدود به زمان تبلیغات است، اما این روش ها می توانند در همان زمان کوتاه، بازدهی بسیار بالایی را برای شرکت ساختمانی شما به همراه داشته باشند، به حدی که اگر بصورت حرفه ای طراحی و اجرا شوند، قطعا نتیجه شگفت انگیزی خواهند داشت.

 

طراحی سایت ساختمانی

 

جمع بندی

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، هدف ما بهبود وضعیت کسب و کار شماست و در این مقاله روش های تبلیغاتی اثرگذاری را معرفی کردیم که بتوانید از آنها برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید و البته معایب و ویژگی های آنها را نیز بیان کردیم تا این موضوع را یادآوری کرده باشیم که برای حفظ سرمایه تبلیغاتی خود و افزایش درآمدتان، حتما از متخصصان این زمینه استفاده کنید.

امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید و ضمنا در صورتی که به خدمات آنلاین سازی کسب و کار نیاز داشتید می توانید برای خدماتی مانند طراحی سایت ساختمانی و معماری، تولید محتوا برای سایت معماری و ساختمان، بازاریابی و برندسازی شرکت های ساختمانی و همچنین طراحی و اجرای کمپین های تبلیغات کلیکی، از مجموعه سازه برتر کمک بگیرید. برای این کار کافیست که در واتساپ با شماره 09192682620 در ارتباط باشید و یا در خواست خود را از طریق فرم تماس با سازه برتر، برای ما ارسال نمایید. امیدواریم که بتوانیم که همکاری مثبتی با شما داشته باشیم و به رشد کسب و کار شما کمک کرده باشیم.