بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان و روش های دیجیتال مارکتینگ - سازه برتر



آنچه در این مقاله می خوانید: (برای مشاهده توضیحات هر کدام، روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.)

بازاریابی اینترنتی صنعت ساختمان

بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان و روش های دیجیتال مارکتینگ

اگر مدیر یک شرکت ساختمانی هستید، فرایند بازاریابی آنلاین صنعت ساختمان برای شرکت شما می تواند یک مساله مهم و چالش برانگیز باشد، زیرا به رعایت مراحل مختلفی از کارها برای بهبود فروش شرکت نیاز است. تدوین استراتژی بازاریابی اینترنتی نیاز به تخصص دارد که در مطلب بازاریابی صنعت ساختمان در خصوص تدوین استراتژی کلی بازاریابی برای شرکت های ساختمانی نکات مهمی را بیان کردیم و در این بخش از سازه برتر می خواهیم بصورت تخصصی بر روی بازاریابی اینترنتی برای شرکت های ساختمانی تمرکز کنیم.

 

 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing اصطلاحی است که پس از گسترش اینترنت و توسعه فناوری، در بین بازاریابان و به طور خاص، میان فعالان حوزه تبلیغات رواج یافت.

زمانی که عبارت بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین به گوشتان می خورد یا آن را در جایی می بینید، احتمالا اولین چیزی که به ذهن‌ می رسد طراحی سایت یا شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات کلیکی سایت ها است. البته که تمام این موارد برای تبلیغات اینترنتی قابل قبول هستند و هر کدام مانند قطعه ای از پازل اینترنت مارکتینگ است که در کنار یکدیگر مجموعه ای جامع و گسترده به وجود می آورند و ما آن را با نام بازاریابی اینترنتی می شناسیم.

اینترنت مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing شامل هر نوع تبلیغات محصول و خدمات و حتی برند سازی در فضای اینترنت است. این تبلیغات می تواند به صورت تصویر، ویدئو و محتوای متنی باشد. قبل از شروع فرایند بازاریابی اینترنتی باید یک استراتژی اصولی را برای آن تدوین کرد تا از هدر رفت هزینه های تبلیغات اینترنتی جلوگیری شود و بتوان با کمترین هزینه، به اهداف تعیین شده دست یافت و تدوین استراتژی بازاریابی اینترنتی برای هر شرکت ساختمانی متفاوت است و باید با در نظر گرفتن اهداف شرکت، مخاطبان و مشتریان شرکت و نوع محصولات و خدمات و ... استراتژی صحیحی را برای هر شرکت مشخص کرد.

 

 

بازاریابی دیجیتال شرکت ساختمانی

بازاریابی دیجیتال و مزایای آن برای شرکت های ساختمانی

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان فواید بسیاری را برای شرکت های ساختمانی به همراه دارند و با کمک بازاریابی آنلاین می توانید مخاطبان و مشتریان بسیاری را جذب کنید و آنها را به خدمات و محصولات سازمان خود وفادار کنید. به همین دلیل است که شرکت های موفق ساختمانی از بازاریابی اینترنتی برای پیشرفت خودشان در صنعت ساختمان استفاده می کنند.

ضمن اینکه اینترنت مارکتینگ کمک می کند تا یک مجموعه مفیدتر و باارزشتری را برای مشتریان خود بسازید. زیرا می توانید رابطه نزدیکتری با مخاطبان و مشتران خود ایجاد کنید و البته این امکان را خواهید داشت که مشتریان خود را بهتر بشناسید و از نیازها و اهداف آنها مطلع شوید و محصولات و خدمات خود را براساس نیازها و اهداف مشتریان ارائه کنید.

رابطه شما با مشتریان بهتر می‌گردد و باعث سودآوری و پایداری بیشتر منافع شرکت می‌شود.

 

برند سازی شرکت ساختمانی و اثبات اجتماعی

یکی از مهمترین مواردی که وجود سیستم بازاریابی برای شرکت ساختمانی را ضروری می کند، امکان اثبات اجتماعی برای شرکت و برند سازی در صنعت ساختمان است. با استفاده از رسانه های متعدد اینترنتی می توانید پیام های برندسازی و تبلیغاتی شرکت را به مخاطبان هدف خود برسانید و به آنها در خصوص خدمات و محصولات خود آگاهی ببخشید.

استفاده از وب سایت شرکت، شبکه های اجتماعی، شبکه های ویدیویی آنلاین، رسانه های تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ و رسانه هایی از این دست که پیام شما را به راحتی و در کوتاه ترین زمان به مخاطبان شما می رساند، فرصت بسیار بزرگی است که هرگز نباید آن را از دست بدهید.

 

جذب مخاطبین هدف با بازاریابی اینترنتی

برخلاف بازاریابی سنتی که امکان ارسال پیام های تبلیغاتی برای مخاطبان هدف فراهم نیست و باید تبلیغات را در معرض دید همه افراد قرار داد؛ در بازاریابی اینترنتی این امکان را دارید که فقط برای افرادی که مخاطبان هدف شرکت شما هستند، پیام های تبلیغاتی ارسال کنید و به این ترتیب در هزینه های شرکت صرفه جویی کنید و از طرفی مشتریان بیشتری را از این تبلیغات جذب کنید.

در زمانی که قصد داشته باشید در سایت های مختلف تبلیغ کنید، این فرصت را دارید که سایت هایی را برای تبلیغات انتخاب کنید که با موضوع فعالیت شرکت ساختمانی شما ارتباط مستقیم دارند و مخاطبان این سایت ها دقیقا کسانی هستند که می توانند مشتریان شرکت شما باشند. ضمن اینکه در هنگام تبلیغات کلیکی گسترده نیز این امکان برای شما فراهم است که تبلیغات شما فقط در سایت هایی نمایش دهد که با موضوع تبلیغ شما ارتباط دارند.

جذب مشتری برای شرکت ساختمانی

 

سیستم تبدیل کاربران سایت شرکت به مشتریان وفادار

یکی از امتیازاتی که بعد از طراحی سایت شرکت ساختمانی در اختیار خواهید داشت این است که می توانید از سایت شرکت به عنوان یک سیستم خودکار تبدیل مخاطب به مشتری استفاده کنید.

در حقیقت شما این امکان را خواهید داشت که مطالب آموزشی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی را در سایت شرکت منتشر کنید به وسیله این مطالب، مخاطبان سایت را به سمت خرید از محصولات شرکت و یا استفاده از خدمات شرکت هدایت کنید.

برای این کار کافیست یک استراتژی تولید محتوا برای سایت خود داشته باشید و مطالب سایت شرکت را طوری طراحی کنید که مخاطبان را گام به گام به سمت خرید هدایت کنند و نکته جذاب اینجاست که شما هر کدام از این مطالب را یک بار آماده می کنید و پس از آن، این مطالب تمام مخاطبان سایت را به سمت هدفی که تعیین کرده اید، هدایت می کنند.

 

دریافت اطلاعات دقیق از مخاطبان سایت شرکت

یکی دیگر از امتیازاتی که بعد از طراحی سایت شرکت خواهید داشت این است که می توانید از تعداد افرادی که از سایت بازدید کرده اند و کارهایی که در سایت انجام داده اند، آمار و اطلاعات دقیقی داشته باشید.

حتی می توانید تعداد صفحات و لینک صفحاتی که هر کدام از مخاطبین سایت از آنها بازدید کرده اند و مدت زمانی که در هر صفحه از سایت سپری کرده اند را مشاهده نمایید.

علاوه بر اینها، می توانید بصورت آنلاین و در لحظه با مخاطبانی که در سایت حضور دارند، به چت و گفتگو بپردازید و از نیازهای آنها مطلع شوید و در صورت داشتن پشتیبان حرفه ای برای سایت، می توانید محصول مورد نظر را از طریق همین چت آنلاین به مخاطب سایت خود بفروشید و به این ترتیب به موفقیت بیشتری در بازاریابی اینترنتی شرکت ساختمانی خود دست یابید.

 

جذب مخاطب جدید با بهینه سازی سایت SEO

نکته دیگر اینکه این فرصت نیز برای شما فراهم است که با رعایت اصول تولید محتوا برای سایت ساختمانی خود، مخاطبان جدیدی را از طریق گوگل جذب کنید و از گوگل به عنوان یک بازاریاب 24 ساعته و بدون دستمزد استفاده کنید.

طبیعتا زمانی که تولید محتوای سایت خود را طبق استراتژی تدوین شده پیش ببرید، این شانس را خواهید داشت که بسیاری از مطالب منتشر شده در سایت شما در بالاترین نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند و مخاطبانی که دقیقا به دنبال محصولات و خدمات شما هستند را به سایت شرکت جذب کنید و سپس با سیستمی که در بخش های قبلی توضیح داده شد، آنها را به سمت خرید و استفاده از محصولات و خدمات شرکت هدایت کنید.

 

 

بازاریابی دیجیتال صنعت ساختمان

مهمترین روش های بازاریابی دیجیتال در صنعت ساخت و ساز

روش های متعددی برای بازاریابی اینترنتی وجود دارند که در ادامه این مقاله از سایت سازه برتر مهمترین و کارآمدترین روش ها را مطرح کرده ایم که می توانید با همین مواردی که عنوان شده، فرایند بازاریابی اینترنتی شرکت ساختمانی خود را به بهترین شکل اجرا نمایید.

 

طراحی سایت صنعت ساختمان

در بخش های قبلی در خصوص مزایای داشتن سایت برای شرکت های ساختمانی و معماری توضیحات مختصری را ارائه کردیم و لازم به ذکر است که مواردی که اشاره شد، فقط بخشی از مزایای داشتن سایت برای شرکت است و نباید این موضوع را فراموش کنید که سایت شرکت، پایگاه اصلی اجرای فرایند بازاریابی آنلاین و برندینگ شرکت ساختمانی است و بدون داشتن سایت، بخش قابل توجهی از هزینه های تبلیغاتی شرکت به هدر خواهد رفت.

زیرا در سایت این امکان را دارید که فرایندهای برند سازی، بازاریابی و فروش را بصورت سیستمی تنظیم کنید و بسیاری از کارهای تکرار شونده را به سیستم قدرتمند سایت بسپارید تا بدون کوچکترین خطایی، بارها و بارها تمام این کارها را انجام دهد.

ضمن اینکه امکان ذخیره سازی اتوماتیک اطلاعات مخاطبان و مشتریان را در سایت دارید و می توانید از این اطلاعات در سایر روش های بازاریابی شرکت ساختمانی خود نیز استفاده کنید.

 

بازاریابی محتوا برای شرکت های ساختمانی

بازاریابی محتوایی یا Content Marketing در واقع با ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند به مخاطبین همراه است و همین اطلاعات ارزشمند، برای مخاطبین جذابیت دارد و باعث جلب توجه آنها می شود.

بازاریابی محتوایی را می توان به سه دسته آموزشی، خبری و فروش تقسیم بندی کرد. به این ترتیب ما می توانیم در محتوای آموزشی که ارائه می کنیم به برندینگ شرکت ساختمانی خود کمک کنیم و با محتوای خبری که در سایت منتشر می کنیم، مخاطبان را در جریان اخبار و رویدادهای شرکت قرار دهیم و همچنین با تولید محتواهای فروش، محصولات و خدمات خود را به مخاطبین معرفی کنیم و به آنها پیشنهاد استفاده از محصولات شرکت را ارائه کنیم.

علاوه بر این موارد، می توانیم از بازاریابی محتوا برای تبلیغات و جذب مخاطبین و مشتریان جدید نیز استفاده کنیم. برای این منظور لازم است که محتوای مورد نظر خود را در سایت های مرتبط که مخاطبین مشترکی با آنها داریم، منتشر کنیم. به این نوع از تبلیغات محتوایی، رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری هم گفته می شود که تاثیر بسیار خوبی بر برندینگ شرکت ساختمانی دارد و علاوه بر آن نقش بسیار مهمی در موفقیت استراتژی بازاریابی شرکت دارد. ضمن اینه می توان از این روش برای جذب مشتریان جدید نیز استفاده کرد و همچنین به سئو سایت ساختمانی خود کمک بزرگی کرد.

رپورتاژ آگهی ساختمانی یک مبحث جامع است که در مقاله تبلیغات صنعت ساختمان اطلاعات کاملتری را در خصوص آن ارائه کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید. ضمنا یکی از خدماتی که در سایت سازه برتر برای شرکت های ساختمانی و معماری ارائه می شود، همین رپورتاژ آگهی است که بوسیله آن می توانید محتوای تبلیغاتی خود را در این سایت منتشر کنید و مخاطبان و مشتریان جدیدی را از این طریق جذب کنید.

 

بازاریابی ویدیویی آنلاین در صنعت ساخت و ساز

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یکی از کارآمدترین روش های بازاریابی آنلاین به شمار می رود زیرا با افزایش سرعت اینترنت در سال های اخیر، بازدید ویدیوهای آنلاین به راحتی امکان پذیر شده و بسیاری از افراد بخشی از زمان خود را در روز به مشاهده ویدیو اختصاص می دهند و امروزه کمتر کسی را می توان مشاهده کرد که در روز حداقل چند ویدیوی آنلاین مشاهده نکرده باشد.

مدیران شرکت های ساختمانی و معماری می توانند از فرصتی که بوجود آمده، به بهترین شکل استفاده کنند و با تولید ویدیوهای آموزشی، خبری و فروش و انتشار این ویدیوها در بستر اینترنت، به فرایند بازاریابی شرکت خود سرعت ببخشند.

رسانه های متعددی برای انتشار ویدیو در اختیار شرکت های ساختمانی وجود دارد که از جمله آنها می توان به سایت شرکت، آپارات، یوتیوب و اینستاگرام اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود می توانند نقش موثری در انتقال پیام بازاریابی شرکت به مخاطبان ایفا کنند. ضمنا آپارات امکان افزایش بازدید را برای ویدیوها فراهم کرده و در حال حاظر می توانید با پرداخت 500,000 تومان، ویدیوی خود را در معرض دید 500,000 نفر قرار دهید که در واقع برای هر نمایش فقط 1 تومان پرداخت می کنید. البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که یک کاور جذاب و محتوای ارزشمند برای ویدیوی خود طراحی کنید که اثربخشی آنرا چندین برابر کند.

برای کسب اطلاعات تخصصیتر و بیشتر در خصوص بازاریابی ویدیویی صنعت ساختمان روی لینک زیر کلیک کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایید:

بازاریابی ویدیویی صنعت ساختمان

بازاریابی ویدیویی صنعت ساختمان

 

تبلیغات کلیکی در صنعت ساخت و ساز

تبلیغات کلیکی یکی از زودبازده ترین روش ها در تبلیغات اینترنتی به شمار می رود و در زمان هایی که قصد دارید در زمانی کوتاه، به اهداف بازاریابی شرکت خود دست یابید، می توانید کمپین های تبلیغات کلیکی را طراحی و اجرا کنید و افراد بسیاری را در کوتاه ترین زمان به سایت خود هدایت کنید.

در تبلیغات کلیکی همانطور که از نامش نیز پیداست، تبلیغات شما به مخاطبان نمایش داده می شود و فقط زمانی که مخاطب شما روی تبلیغ مورد نظر کلیک کند و وارد سایت شما شود، هزینه آن برای شما محاسبه می شود.

شما می توانید کمپین تبلیغات کلیکی خود را در سایت گوگل اجرا کنید و افرادی که کلمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل جستجو می کنند، تبلیغ شما را نیز مشاهده خواهند کرد و می توانند با کلیک بر روی آن، وارد سایت شما شوند که در این روش هزینه ها به دلار محاسبه می شود.

اما در ایران نیز سایت های تبلیغاتی مختلفی وجود دارند که کمپین های تبلیغاتی شما را اجرا می کنند. به این شکل که تبلیغ شما را در مجموعه ای از بزرگترین سایت های ایران نمایش می دهند و در ازای هر کلیک بر روی تبلیغ شما، هزینه آن را از شارژ حساب شما کسر می کنند. یکتانت یکی از بزرگترین مجموعه های تبلیغات کلیکی در ایران است که می توانید از خدمات آن برای اجرای کمپین های تبلیغات کلیکی خود استفاده کنید.

البته طراحی کمپین های تبلیغاتی نیاز به تخصص و تجربه دارد و پیشنهاد می شود که از شرکت های متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا به این ترتیب سرمایه شرکت و بودجه بازاریابی شرکت را به هدر ندهید.

 

سئو و بهینه سازی سایت در بازاریابی ساخت و ساز

بهینه سازی سایت برای گوگل که با نام سئو نیز شناخته می شود، نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان هدفمند و مشتریان جدید برای سایت شما ایفا می کند. البته فرایند سئو نیاز به زمان دارد و برای استراتژی بازاریابی صنعت ساخت و ساز در درازمدت بسیار کلیدی و کاربردی است.

سئو مجموعه ای از اقدامات است که در داخل سایت و همچنین در خارج از سایت انجام می شود تا جایگاه سایت در نتایج جستجوی گوگل بهتر شود و افرادی که در گوگل به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر هستند را به سایت مذکور هدایت کرده و آنها را به مشتریان این سایت تبدیل کنند.

سئو نیز مانند سایر روش های دیجیتال مارکتینگ، نیاز به تخصص و تجربه دارد. ضمنا باید این نکته را بیان کنیم که روزانه افراد بسیار زیادی برای پیدا کردن محصولات و خدمات مورد نظر خود یا حتی برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان از جستجوی گوگل استفاده می کنند و در صورتی که سایت شما در نتایج اول گوگل باشد، می توانید مشتریان بسیاری را از طریق گوگل جذب کنید و تعداد این مشتریان بسیار بیشتر از مشتریانی خواهد بود که بصورت حضوری از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند.

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شرکت های ساختمانی

یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از شبکه های اجتماعی است که البته در ایران اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی محسوب می شود ولی لینکدین و توییتر نیز می توانند بستری برای اجرای برنامه های بازاریابی شرکت ساختمانی شما باشند.

درک این موضوع بسیار مهم است که مخاطبان هر کدام از شبکه های اجتماعی رفتارها و علایق مختلفی دارند و برای کسب موفقیت در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، لازم است که اقدامات متناسب با خصوصیات رفتاری مخاطبان را در هر کدام از این رسانه ها انجام داد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی در صنعت ساختمان را مطالعه کنید.

 

بازاریابی ایمیلی در صنعت ساختمان

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ هم یکی دیگر از روش های بازاریابی آنلاین محسوب می شود که می توانید در استراتژی بازاریابی شرکت ساختمانی خود آن را لحاظ کنید.

نکته بسیار مهم در بازاریابی ایمیلی این است که باید پیام های بازاریابی شرکت را به حساب های ایمیلی ارسال کنید که اولا فعال باشند و دوم اینکه خود افراد، ایمیلشان را در اختیار شما گذاشته باشند.

ارسال پیام به لیست ایمیل هایی که خریداری شده اند و مشخص نیست که چند درصد از آنها فعال هستند و مهمتر از آن، مشخص نیست که آیا آنها به موضوع فعالیت شما علاقمند هستند یا خیر؛ نتیجه ای جز شکست را به همراه نخواهد داشت.

پس لازم است که در فعالیت های سایت خود یک استراتژی برای دریافت ایمیل مخاطبان علاقمند داشته باشید و با تولید محتوای هدفمند، افراد علاقمند به کسب و کار خود را جذب کنید و طی فرایندی مشخص، ایمیل آنها را دریافت کنید.

پس از آن در صورتی که سایت شما به سامانه های هوشمند ایمیل مارکتینگ متصل باشد، به راحتی می توانید براساس نوع رفتار مخاطبان سایتتان، پیام های از قبل آماده شده را بصورت اتوماتیک برای آنها ارسال کنید و با کمک این سیستم های ایمیل مارکتینگ، فرایند برند سازی شرکت ساختمانی خود را سرعت بخشیده و به افزایش درآمد شرکت خود نیز کمک کنید.

 

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت ساختمانی

خدمات دیجیتال مارکتینگ به شرکت های ساختمانی و معماری

ما در مجموعه سازه برتر خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی را بصورت اختصاصی برای شرکت های ساختمانی و معماری ارائه می کنیم که می توانید با استفاده از این خدمات کسب و کار خودتان را توسعه دهید و در نهایت از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کنید. در حال حاظر خدمات سازه برتر شامل موارد زیر می شود:

طراحی سایت ساختمان و معماری

تولید محتوا برای سایت های ساختمانی و معماری

طراحی و اجرای کمپین های تبلیغات کلیکی

انتشار آگهی ساختمانی در سایت

سئو و بهینه سازی سایت های ساختمانی و معماری

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در این خصوص، می توانید از طریق فرم تماس با ما و یا از طریق شماره 09192682620 در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی در خصوص بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان را با شما به اشتراک بگذاریم و امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. شما نیز می توانید نظرات و تجربیات خود را از قسمت نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید و در بهبود اطلاعات این مقاله به ما کمک کنید.

ضمنا در صورتی که برای طراحی سایت یا تولید محتوا و یا بازاریابی و تبلیغات اینترنتی، نیاز به مشاوره و کمک داشتید، می توانید از طریق فرم تماس با ما و یا از طریق شماره 09192682620 در واتساپ با ما در ارتباط باشید.