10 نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک - سازه برتر



10 نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک,

10 نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک

1. به دقت فضاها را در دکوراسیون منزل از هم جدا کنید.

در نگاه اول شاید طراحی دکوراسیون منزل کوچک نکات زیادی در خود نداشته باشد اما اگر این‌گونه فکر کنید به مرور زمان فضای شما کسل‌کننده و شلوغ به نظر می‌رسد. تمام تلاش خود را بکنید تا فضاهای مختلف را از هم جدا کنید و کارکرد هر کدام از آن‌ها را تعیین کنید.

. آویزهای مخصوص کفش‌ها و لباس‌ها را در پشت در نصب کنید تا فضای ورودی شما شلوغ نشود. یک بوفه را بین آشپزخانه و فضای غذاخوری قرار دهید تا هم سرو غذا آسان شود و هم فضاهای نگهدارنده شما بیش‌تر می شود. کاناپه خود را در نزدیکی تخت‌خواب قرار دهید تا توجه بیش‌تر به فضای نشیمن جلب شود. اگر به یک سرگرمی خاص علاقه دارید از آن در تقسیم‌بندی فضاها استفاده کنید. اگر به دوچرخه‌سواری علاقه دارید می‌توانید میله نگهداری از آن را در داخل خانه قرار دهید تا دوچرخه شما تبدیل به بخشی از فضای داخلی شما شود. هم‌چنین می‌توانید از گل و گیاه آپارتمانی استفاده کنید تا تغییرات خوبی در کارکرد فضای شما ایجاد شود.

.

2.از مبلمان دومنظوره در دکوراسیون منزل کوچک استفاده کنید.

وقتی در یک خانه کوچک زندگی می‌کنید هر سانتی‌متر مهم است. برای به حداکثر رساندن کارایی فضای خانه از مبلمان دوکاره استفاده کنید. اتاق‌خواب‌ها بهترین جا برای استفاده از مبلمان چندمنظوره هستند. از کاناپه‌های تخت‌خواب‌شو استفاده کنید تا هم فضای خواب شما باشد و هم هنگام تماشای تلویزیون کاناپه. هم‌چنین از صندلی‌های عثمانی استفاده کنید تا هم نقش نشیمن و هم نقش میز پذیرایی را در فضای شما داشته باشند. هم‌چنین میزهای غذاخوری که دارای کشو در خود هستند علاوه بر این‌که می‌توان از آن‌ها برای سرو غذا استفاده کرد در خود دارای فضاهای نگهدارنده خوبی هستند. هنگام انتخاب مبلمان چندمنظوره به اندازه آن‌ها دقت کنید تا مناسب فضای شما باشند. مبلمان بزرگ باعث می‌شود تا یک فضای کوچک حتی کوچک‌تر هم به نظر برسد. اگر کاناپه‌های موجود در بازار بیش از حد برای فضای شما بزرگ‌ هستند نگران نباشید، چراکه شرکت‌هایی در اهالی فن چیدانه وجود دارند که مبلمان را براساس اندازه‌های فضای شما می‌سازند.

.

3. به فضاهای استفاده‌نشده در منزل کوچک تان دوباره فکر کنید.

پس از چند سال زندگی در یک خانه، شما به خوبی از میزان استفاده از وسایل مختلف آگاه هستید. شما می‌دانید که ظرف‌های اضافی زیادی دارید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، و یا شمع‌هایی که در کشوهای آشپزخانه هستند مصرف زیادی ندارند. اما تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که از فضاهای مختلف خانه خود بیش‌ترین بهره را نبرده‌اید؟ به دقت به قسمت‌های مختلف خانه خود نگاه کنید و فضاهای مرده و فضاهایی که از آن‌ها استفاده درستی نشده است را مشخص کنید و سعی کنید از این فضاها استفاده‌های بهتری کنید. اگر شب‌ها نیز در خانه کار می‌کنید از طاقچه پنجره به عنوان میز کار استفاده کنید. از قفسه‌های که مخصوص گوشه‌های خانه طراحی شده‌اند تا فضای بیش‌تری برای نگهداری از ظروف خود داشته باشید. چند سبد مناسب را روی یخچال بگذارید و ظروفی که از آن‌ها کم‌تر استفاده می‌کنید را در آن‌ها قرار دهید.

.

4.از فضای عمودی در دکوراسیون منزل کوچک استفاده کنید.

در برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از فضا، فکر کردن به فضای عمودی به اندازه فضای افقی مهم و ضروری است. وقتی از حداقل فضا می‌خواهید برای طراحی فضاهای نگهدارنده استفاده کنید، قفسه‌ها و کمدهای باریک و بلند بهترین گزینه هستند. دو قفسه باریک و بلند را در کنار در وروی قرار دهید تا شبیه قفسه‌های پیش‌ساخته شوند. هم‌چنین از قفسه‌های چوبی بزرگ که تلویزیون در وسط آن‌ها قرار می‌گیرد استفاده کنید تا هم فضای زیادی در اختیار داشته باشید و هم این قفسه‌ها به عنوان فضای میان اتاق نشمین و اتاق خواب عمل کنند. هم‌چنین برای استفاده حداکثری از فضا می‌توانید از مبلمان تاشو استفاده کنید. این تکنولوژی در گذشته قیمت زیادی داشت اما امروز بسیار ارزان و همه‌گیر شده است.

.

5. یک سیستم نظم‌دهنده در منزل کوچک تان پیدا کنید.

همه می‌دانیم که فضاهای نگهدارنده در آپارتمان‌های کوچک نقش بسیار مهمی دارند. در آپارتمان‌های کوچک شما به ابزارهایی نیاز دارید که با استفاده از آن‌ها بتوانید خانه خود را نظم و سامان بدهید. اما وقتی صحبت از استفاده کاربردی و امکان پیداکردن وسایل در فضاهای نگهدارنده می‌شود، هیچ نوع سیستم نگهداری از وسایل کمک‌کننده نیست. به همین دلیل از سیستم‌های سازمان‌دهنده و نظم‌دهنده‌ای استفاده کنید که مناسب فضای شما باشد. جاکفشی‌ها و جالباسی‌ها که پشت در نصب می‌شوند دارای جیب‌هایی هستند که می‌توان در آن‌ها هر چیزی را قرار داد. قفسه‌هایی که دارای سبدهای کوچک هستند دارای ظاهری زیبا هستند و در عین حال به خانه نظم می‌دهند. وقتی به چند ابزار خوب برای نظم‌بخشی به خانه دست یافتید، اکنون باید از آن‌ها به درستی استفاده کنید. طبق یافته‌های مطالعه‌ای که در دانشگاه لندن انجام شده است، برای شکل‌گیری یک عادت در انسان به طور متوسط 66 روز طول می‌کشد. برای این‌که عادات بد در شما شکل نگیرد، هر چیزی را که برمی‌دارید پس از استفاده سریعا به سر جای خود بازگردانید. اگر این کار را نکنید و 66 روز زمان سپری شود، نظم‌بخشیدن به خانه رویایی بیش نیست.

.

6. از ترکیب رنگی روشن در دکوراسیون منزل کوچک استفاده کنید.

هنگام انتخاب رنگ از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های تیره و غنی باعث می‌شوند تا فضا کوچک‌تر به نظر برسد، در حالی که رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن خانه می‌شوند. وقتی می‌خواهید یک پالت رنگی برای فضای داخلی خانه کوچک خود انتخاب کنید، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. هنگام انتخاب پالت رنگی، بر روی سه رنگ تمرکز کنید: دو سایه رنگی روشن که کلیت فضای شما را شکل می‌دهد. و یک رنگ سوم که با دو رنگ دیگر متفاوت است و باعث می‌شود که فضا از نظر بصری جذاب و گیرا باقی بماند. اگر نمی‌توانید در خانه‌ای با رنگ‌های روشن زندگی کنید، این روش را در مبلمان به کار ببرید. یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و مبلمان را به همان رنگ درآورید. سپس یک مبلمان با رنگ متفاوت انتخاب کنید تا فضا جذاب و زیبا به نظر برسد. با این حال، در استفاده بیش از حد از رنگ احتیاط کنید. استفاده از رنگ زیاد یک فضای کوچک را کسل‌کننده می‌کند.

. 7. از وسایل منحنی در دکوراسیون منرل کوچک استفاده کنید.

از آن‌جایی که اکثر آپارتمان‌های نقلی شبیه یک جعبه هستند، از وسایل و به ویژه مبلمانی استفاده کنید که دارای خطوط منحنی هستند. طبق گفته‌های لیبی لانگدون که مشاور طراحی فضاهای کوچک است، استفاده از مبلمانی که دارای خطوط منحنی است از یک‌نواخت شدن و تکراری شدن ظاهر فضا جلوگیری می‌کند. این وسایل منحنی می‌توانند یک میز پذیرایی گرد، یا یک کاناپه یا صندلی با پایه‌های و وجه‌های منحنی باشد. وقتی مبلمان مورد نظر را پیدا کردید، در کنار آن‌ها از وسایل تزئینی با خطوط منحنی استفاده کنید تا فضای شما زیبا و یک‌دست شود. به جای استفاده از یک آینه حمامِ مستطیل شکل، نوع گرد آن را انتخاب کنید. این کار را با آباژورها نیز بکنید. اگر فضای شما به خودی خود دارای یک فرم طبیعی است از آن استفاده کنید. می‌توانید فضای جلوی یک پنجره گرد را با قرار دادن یک صندلی و یک کتاب‌خانه تبدیل به فضای مطالعه کنید.

.

10 نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک,

.

8. در طراحی دکوراسیون منزل کوچک فضا را لایه‌بندی کنید تا در فضا عمق ایجاد شود.

یکی از چیزهای که فضاهای کوچک فاقد آن هستند عمق است. خوش‌بختانه با استفاده از لایه‌های مختلف در طراحی می‌توانید به فضای کوچک خود عمق بدهید. روی دیوار قاب‌های مختلفی نصب کنید. چند قالیچه روی زمین بیاندازید. تخت‌خواب خود را با پتوها، کوسن‌ها، و بالش‌های مختلف لایه‌بندی کنید. به یاد داشته باشید که لایه‌بندی به معنی قرار دادن یک عنصر روی عنصری دیگر نیست. لایه‌بندی یعنی ایجاد کنتراست. بنابراین، وقتی برای ایجاد عمق در خانه می‌خواهید از وسایل مختلف استفاده کنید، وسایلی را به کار گیرید که دارای طرح، شکل، و بافت متفاوتی هستند. برای مثال اگر پارچه کاناپه شما ساده است، از کوسن‌های طرح‌دار استفاده کنید.

.

9. از عناصر معلق در دکوراسیون منزل کوچک استفاده کنید.

مبلمان بزرگ باعث می‌شود تا فضای یک آپارتمان کوچک محدود و بسته به نظر برسد. استفاده از عناصر معلق باعث می‌شود تا چشم در کل فضا بچرخد و در عین حال فضا کارایی خود را حفظ کند. از قفسه‌های معلق به‌جای کتاب‌خانه یا یک سینک معلق به‌جای سینک‌های سنتی استفاده کنید. از مبلمانی استفاده کنید که دارای پایه‌های بلندی است تا از سطح زمین دورتر باشد. با استفاده از عناصر معلق فضای خود را یک‌دست و یکپارچه کنید. چند شلف بخرید و روی آن‌ها را با عناصر تزئینی مختلف تزئین کنید. هم‌چنین فضای خود را با تابلوهای نقاشی، عکس، و نوشته پر کنید.

.

10.مرتبا آپارتمان کوچک خود را تمیز کنید و به آن نظم دهید.

طبیعی است که پس از مدتی زندگی در یک آپارتمان، فضای زندگی شما بی‌نظم شود اما حتما طبقه بندی در اینجا بیشتر از هرچیز به شما کمک می کند. چراکه بی‌نظمی و کثیفی در آپارتمان‌های کوچک نمود بیش‌تری دارد زیرا فضای کم‌تری برای پنهاد شدن این بی‌نظمی‌ها وجود دارد. یک یا دو بار در سال کل خانه را خانه تکانی کنید. حین خانه‌تکانی با وسایلی بی‌مصرف روبه‌رو می‌شوید که خانه شما را شلوغ و بی‌نظم کرده‌اند. برای کسانی که با خانه‌تکانی مشکل دارند و انجام آن برایشان سخت است: یک ضرب‌الاجل برای خود تعیین کنید و سعی کنید کار خود را با بی‌نظم‌ترین و کثیف‌ترین قسمت خانه شروع کنید. انجام کارها به صورت مستمر اما سبک باعث می‌شود تا عمل خانه‌تکانی راحت‌تر و ساده‌تر شود.

.

10 نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی