راهنمای خرید فرش ماشینی، مشخصات یک فرش خوب چیست؟ - سازه برتر



راهنمای خرید فرش ماشینی، مشخصات یک فرش خوب چیست

راهنمای خرید فرش ماشینی، مشخصات یک فرش خوب چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موقع خرید دچار سردرگمی شده باشید. می خواهید بدانید برای انتخاب فرش یا مبلمان و یا حتی تلویزیون چه چیزهایی را مد نظر قرار دهید که مطابق خواست و علاقه شما بوده، به بودجه شما بخورد، جدید و به روز باشد و از خرید آن پشیمان نشوید.

.

ابتدا باید در نظر داشته باشید که چه مقدار بودجه برای خرید فرش در نظر گرفته اید و چند تخته نیاز دارید البته اگر از آن دسته از خریدارانی نیستید که قیمت برایشان مهم نیست! مثلا برای خرید یک فرش ۹ متری با جنس صد در صد نخ می توانید از محصولات فرش های ۷۰۰ شانه استفاده کنید که قیمت مناسبی دارند و عمدتا بین ۷۸۰/۰۰۰ تومان تا ۹۸۰/۰۰۰ تومان هستند. این محصولات پرفروش ترین نوع فرش در ایران و سایر کشورها بوده که به لحاظ تنوع طرح و رنگ و ضخامت بیشتر و هم چنین قیمت مناسب مورد استقبال تمامی اقشار قرار می گیرد.

.

فرش های ۷۰۰ شانه دارای تنوع در نوع نیز هستند که می توان از فرش های ۸ رنگ و فرش های ۱۰ رنگ و در بعضی موارد ۱۴ رنگ نام برد که در جنس و دوام تفاوتی باهم ندارند بلکه تفاوتشان در رنگ های بکار رفته در فرش است که باعث می شود فرش های با تعداد رنگ بیشتر شادتر و زنده تر به نظر برسند.

.

با این حال فرش های ارزانتر نیز در بازار فرش وجود دارد که به اصطلاح به آنها فرشهای طرح ۷۰۰ شانه گفته می شود. فرشهای طرح ۷۰۰ شانه عمدتا با مقداری نخ پلی استر نیز همراه است و از نظر طرح تقزیبا مشابه فرشهای ۷۰۰ شانه هستند. معمولا از این نوع فرش ها برای پر کردن و ست کردن در ویلاها یا خانه های ویلایی کم رفت و آمد تر استفاده می شود چراکه دوام فرشهای ۷۰۰ شانه را ندارند ولی از نظر ظاهری با آنها مطابقت می کنند و هزینه کمتری را می توانید برایشان صرف کنید. به عنوان مثال قیمت فرش ۹ متری حدود ۵۵۰/۰۰۰ تومان است. البته دسته ای از خریداران که سراغ این نوع فرش ها می روند تنوع طلب هستند و هرچند وقت یکبار دکوراسیون عوض می کنند، زیرا با مبلغی ناچیز (تقریبا به قیمت فرش دست دوم) فرش های زیبا به منزل می برند و خیلی زود هم آنها را عوض می کنند.

.

راهنمای خرید فرش ماشینی، مشخصات یک فرش خوب چیست؟

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی