دکوراسیون اتاق خواب کمجا، ۱۰ ترفند که برای اولین بارمی بینید! - سازه برتر



دکوراسیون اتاق خواب کمجا,دکوراسیون اتاق,دکوراسیون,دکور اتاق خواب,طراحی داخلی,

دکوراسیون اتاق خواب کمجا، ۱۰ ترفند که برای اولین بارمی بینید!

مسلما هر یک از فضاهای خانه با دیگری تفاوت دارد، البته شاید در ظاهر همگی یک شکل باشند اما تفاوت در ماهیتشان است. احساس حاکم بر اتاق خواب شما نباید شبیه هیچ یک از فضاهای دیگر باشد، چون اتاق خصوصی ترین فضا و یا بهتر بگویم خلوتگاه دنج شماست. فرار از یک روز پرتنش و رسیدن به آرامش باید یک اتفاق معمولی در اتاق خواب باشد. اما آیا یک اتاق خواب کوچک هم می تواند زمینه را برای رسیدن به این آرامش فراهم کند؟ پاسخ من به این سوال مثبت است! اتاق خواب کوچک شما می تواند با کمک تنها چند ایده آسان و ساده به اتاقی رویایی تبدیل شود. شناخت باید و نبایدهای چیدمان، وسعت و آرامش بیش تر را به اتاق کوچک شما خواهد آورد.

.

۱- حذف هر گونه شلوغی در اتاق خواب کمجا

هر چه تعداد وسایل موجود در اتاق خواب بیش تر باشد فضا تنگ تر به نظر می رسد. فضا را از هرگونه وسیله کم مصرف و بی استفاده خالی و آن را خلوت کنید. در این صورت هنگام ورود به اتاق چشمان شما به آسانی می تواند اتاق را برانداز کند و در نتیجه اتاق بازتر و وسیع تر به نظر می رسد. جتی اگر میز پاتختی و یا هر میز دیگری در اتاق خود دارید سعی کنید همیشه روی آن را خلوت نگه داشته و وسایل را در کمد ها جای دهید. اگر سادگی بیش از اندازه را دوست ندارید، نهایتا مانند تصویر بالا از چند وسیله دکوری یا گیاه استفاده کنید.

.

۲- وسایل کمجا برای اتاق خواب کوچک

خرید وسایل زمانی که نمی دانید باید به دنبال چه چیزی باشید می تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. پیش از خرید به اندازه گیری فضای مفید و قابل استفاده دیوارها بپردازید. بیش تر به دنبال وسایل و مبلمان با خطوط صاف و مستقیم باشید. وسایل با خطوط منحنی برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. تا جایی که می شود از وسایلی استفاده کنید که بتوانید آن ها را بر دیوارها نصب کنید. البته نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد از نظر ساده بودن شکل و فرم وسایل است. به این معنا که وسایل با فرم های پیچیده و تزیینات زیاد از لحاظ بصری شلوغی زیادی را وارد اتاق خواهند کرد. حتی برای نگهداری لباس ها به جای کمدهای جاگیر می توانید از ریل های دکوراتیو فلزی یا چوبی استفاده کنید.

.

۳- گوشه دنج مطالعه در اتاق کمجا

این که اتاق خواب کوچک تنها جایی برای خوابیدن و لباس عوض کردن باشد، باوری نادرست است. با قرار دادن یک صندلی کوچک و یک چراغ در گوشه ای از اتاق به راحتی یک گوشه دنج و راحت برای مطالعه بسازید. برخلاف تصور، یک میز حتما نباید فرم مستطیل شکا و پایه های قطور داشته باشد، یک شلف ساده نصب شده روی دیوار، با پهنای ۴۰ سانتی متر هم می تواند همان نفش را برای شما بازی کند. تصاوری بالا می توانند ایده های خوبی برای میز مطالع در اتاق خواب کوچک باشند.

.

۴- فضاهای ذخیره سازی در اتاق خواب کمجا

برای نجات اتاق از شلوغی و خلوت و منظم نگه داشتن فضا، استفاده از سبدهای تزیینی و قفسه ها و طبقه های دیواری برای ذخیره سازی اشیا و عناصر مختلف که لازم نیست دیده شوند بسیار توصیه می شود. در این خصوص نوآور و مبتکر باشید. حتی از فضای زیر تخت نیز استفاده کنید و با قراردادن سبدها و جعبه های درآن فضا، فضاهای ذخیره سازی نو به وجود آورید. در این صورت می توانید برای قرار دادن کتاب ها مجله ها و اسباب بازی های فرزندانتان نیز جای مشخص تدارک ببینید.

.

۵- رنگ در اتاق خواب کوچک

رنگ های تیره در یک اتاق کوچک می تواند باعث تنگ تر و کوچک تر به نظر آن شود. اگر به استفاده از رنگ های تیره برای اتاق خواب کوچک خود علاقه زیادی دارید، برای وسایل جانبی از قبیل کوسن ها، قالیچه ها و ملحفه تخت خواب از رنگ های تیره مورد علاقه خود استفاده کنید و برای رنگ قسمت های اصلی دکوراسیون از قبیل دیوارها و سقف از رنگ روشن استفاده کنید تا فضا باز و وسیع به نظر برسد. تا آن جا که می شود نور طبیعی را به داخل اتاق خواب خود راه دهید زیرا نور طبیعی در بزرگ نمایی فضا بسیار خوب عمل می کند. اگر تم رنگی اصلی اتاق خواب را روشن در نظر بگیرید، برای انتخاب رنگ سایر وسایل با محدودیتی مواجه نخواهید شد و به راحتی می توانید رنگ های تیره تر را با آن ترکیب نمایید.

.

۶- تعیین مقیاس دکور را با اندازه تخت در اتاق کمجا

مسلما شاخصه اول تخت خواب راحتی آن برای استراحت و خوابیدن است، اما در اتاق خواب کوچک کمی انتخاب مشکل به نظر می رسد. بسته به اندازه اتاق خواب، تخت خوابتان می تواند به نقطه کانونی در فضا تبدیل شود. وجود یک تخت خواب بزرگ در یک اتاق کوچک می تواند سبب شود تا اتاق بسیار تنگ و ناراحت به نظر برسد.برای اتاق خواب کوچک خود تخت خوابی کوچک تر و ظریف در نظر بگیرید و از میز کنار تختی مناسب با آن استفاده کنید. البته تخت خواب تاشو هم می تواند گزینه مناسبی باشد.

.

۷- جذابیت های دیداری سقف اتاق خواب کمجا

در یک اتاق خواب به خاطر وضعیت قرارگیری برای خوابیدن، ناخودآگاه سقف را زیاد خواهیم دید. در واقع می توان گفت در سال های اخیر، دکوراسیون سقف در اتاق خواب به کاری محبوب تبدیل شده است. در حقیقت این کار می تواند یک بعد پنجم را به اتاق بیفزاید، که اغلب نادیده گرفته می شود. اگر اتاقی با سقف استاندارد دارید تو صیه می کنیم سقف را با رنگی روشن رنگ آمیزی کنید. این کار سبب ایجاد خطای دید شده و اتاق را باز و وسیع نشان می دهد، برعکس سقفی که با رنگ تیره رنگ آمیزی شود اتاق را تنگ و خفه می کند. سقف شما هرچه ساده تر باشد، از شلوغی اتاق جلوگیری می کند. در صورتی که به آویز و لوستر علاقه دارید مدل های ساده و کوتاه آن را انتخاب نمایید.

.

8- انتخاب وسایل متناسب با اندازه اتاق کمجا

انتخاب وسایل و مبلمان بزرگ باعث می شود اتاق کوچک تر به نظر برسد. اندازه وسایل را متناسب با مقیاس اتاق انتخاب کرده و از انواعی که اندازه کوچک تر دارند استفاده نمایید. همپنین تا حد امکان وسایلی را بخرید که چند منظوره بوده و هم زمان بتوان از آن استفاده های گوناگون کرد. این که شما از یک وسیله بتوانید چند استفاده مختلف داشته باشید در هزینه و فضای اتاق خواب صرفه جویی خواهید کرد.

.

۹- بودن یا نبودن تلویزیون در اتاق کمجا

داشتن یک تلویزیون در اتاق خواب کاملا اختیاری است و بستگی به اولویت های شخصی شما دارد. اما اگر تمایل دارید در اتاق خواب خود تلویزیون داشته باشید، یا از تلویزیون های کوچک استفاده نمایید و یا تلویزیونی را بخرید که دارای صفحه نمایش تخت و قابل نصب بر روی دیوار باشد. ترکیب درب کمد و تلویزیون هم می تواند ایده مناسبی باشد.

.

۱۰- ایجاد یک نقطه کانونی برای اتاق کمجا

اگر شما یک اثر هنری فوق العاده زیبا دارید دارید، آن را بالای تخت خود بیاویزید و چشم ها را از قست های دیگر اتاق به سمت تخت خوابتان جذب کنید. اگر تخت خواب جذابی ندارید و به جای آن میز توالت به نظرتان زیبا و خاص می آید و علاقه مندید در جایگاه نقطه کانونی قرار بگیرد، یک گلدان رنگی زینتی را روی آن قرار دهید تا نظرها را به آن سمت بکشاند. در دکوراسیون اتاق خوب خود ایجاد جذابیت و گیرایی کنید تا کوچکی اتاق خوابتان به چشم نیاید. این نقطه کانونی می تواند خیلی ساده ایجاد شود، مانند تصاویر بالا، مثلا رنگ آمیزی خاص یک دیوار و یا حتی آینه ای قدیمی در بالای تخت.

.

دکوراسیون اتاق خواب کمجا، ۱۰ ترفند که برای اولین بارمی بینید!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی