طراحی دکوراسیون آشپزخانه های برجسته در خانه های ایرانی - سازه برتر



طراحی دکوراسیون آشپزخانه,طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی,دکوراسیون آشپزخانه ایرانی,آشپزخانه ایرانی,

طراحی دکوراسیون آشپزخانه های برجسته در خانه های ایرانی

فکر می کنم به اندازه کافی راجع به ریز جزییات آشپزخانه ها صحبت کرده ایم. این بار می خواهیم کمی متفاوت تر آشپزخانه ها را بررسی کنیم، می خواهیم برویم به سراغ طراحان برجسته ایرانی و ببینیم که آن ها برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه های پروژه های برجسته شان، چه جسارت هایی را به خرج می دهند که این آشپزخانه ها این قدر دل نشین و زیبا ظاهر می شوند

.

۱. آشپزخانه ای با رنگ خاص

خانه آبی ملایم، آپارتمان مدرن برای خانواده خاص است که توسط رضا نجفیان معمار برجسته ایرانی طراحی شده است. این آشپزخانه زیبایی خاص و منحصر به فردش را مدیون رنگ آبی و ترکیب زیبای آن با سفید مدیون است. گاهی باید این جرات و جسارت را به خود داد که از رنگ هایی که در کمتر خانه ها آن ها را می بینیم در طراحی دکوراسیون داخلی فضاها استفاده کنیم.

.

۲. ترکیب متریال های مختلف برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

ترکیب متریال های مختلف در طراحی آشپزخانه می تواند به آن چهره ای متفاوت و خاص ببخشد. یکی از بهترین نمونه های ترکیب متریال را در عکس بالا می توانید ببینید. چوب، فایبرگلاس و صفحات کورین مواد و مصالحی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی این آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته است. اما به هیچ عنوان این تعدد مواد و مصالح آزار دهنده نیست؛ چرا که هر کدام از آن ها دقیقا درجای درست خود مورد استفاده قرار گرفته اند. صفحات کورین که برای سطح رویی کابینت ها انتخاب شده اند مرز خوبی را بین کابینت های سفید دیواری و کابینت های چوبی زمینی به وجود آورده اند و باعث می شوند تا در این آشپزخانه هماهنگی و نظم خوبی به چشم بخورد، ضمن آن که هوشمندی در انتخاب رنگ لوازم و وسایل آشپزخانه باعث شده است که نقاط عطفی در فضا به وجود بیاید و یکنواختی فضا از بین برود.

.

۳. استفاده از کابینت های ویترینی

زمانی که تعداد کابینت های آشپزخانه زیاد است و رنگ آن ها تیره؛ ممکن است در نگاه اول حس سنگینی و خفه بودن فضا را القا کند. بهترین راه حل کردن این مشکل این است که در نقاط کانونی فضا از کابینت های ویترینی و باز استفاه کنید. کابینت های ویترینی کابینت هایی هستند که درب آن ها شفاف و شیشه ای است و کابینت های باز کابینت هایی هستند که فاقد در هستند و حالت قفسه دارند. استفاده از این ترفندهای دکوراسیونی باعث می شود که در فضا حس سبکی هوشمندانه ای به وجود بیاید همچینین دیگر صدمه ای هم به تعداد کابینت ها و کارآیی که می تواند برای استفاده کننده از آن داشته باشد وارد نمی شود.

.

۴. ترکیب رنگ های خاص در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

گروه معماری زویا یکی از قدرتمندترین گروه ها در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستند. عکس بالا یکی از پروژه های اجرا شده توسط این گروه را به شما نشان می دهد. گاهی فضای آشپزخانه ها به شما اجازه نمی دهند که خلاقیت زیادی در طراحی تان به کار ببرید و دقیقا همین جا است که رنگ ها به کمک شما می آیند. اما این انتخاب رنگ ها باید به قدری هوشمندانه صورت بگیرند که آشپزخانه شما را تبدیل به یکی از خاص ترین فضاهای داخلی خانه تان کند. در عکس بالا می توانید همنشینی رنگ های قهوه ای و سبز و هم چنین ترکیب خوب متریال ها را ببینید که چگونه باعث شده اند این آشپزخانه چهره ای متفاوت داشته باشد.

.

۵. آشپزخانه های تک رنگ

در خانه هایی با پلان باز که معمولا فضاها مرزهای تفکیک نشده یا به اصطلاح باز دارند، خلاقیت طراح بیشتر محک می خورد چرا که چالشی به مراتب سخت تر را پیش رو دارد. در چنین خانه هایی فضاهای داخلی در عین آن که باید به تنهایی شاخص باشند، در مجاورت دیگر فضاها هم باید به چشم بیاید. عکس بالا یکی از همین خانه های پلان باز را به شما نشان می دهد که فضای آشپزخانه و غذاخوری در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند و هرکدام باید جلوه گری خاص خود را داشته باشند که این جلوه گری با انتخاب درست و به جای رنگ ها برای هر فضا به وجود آمده است. تصمیم طراحان گروه دکوکو بر این بوده است که آشپزخانه به صورت تک رنگ کار شود و میز صندلی هایی غذاخوری هم از رنگ کالباسی انتخاب شوند. شاید دلیل این انتخاب این بوده است که آشپزخانه چون فضای بزرگ تر و دارای جزییات بیشتری است اگر رنگی انتخاب می شد دیگر میز و صندلی های سفید در کنار آن آن قدر به چشم نمی آمد و دیده نمی شد.

.

۶. استفاده از تضاد رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دو رنگ سیاه و سفید در عین حال که هر کدام دارای زیبایی ها و جذابیت بالایی هستند در کنار یکدیگر هم می توانند خوش بدرخشند. وقتی از تضاد میان این دورنگ در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می شود این فضا را تبدیل به فضایی خارق العاده می کنند که می تواند تجربه جدیدی را برای استفاده کنندگان از آن رقم بزند. اگر خوب به عکس بالا نگاه کنید می بینید که این دو رنگ هر کدام سعی می کنند تا عیب دیگری را بپوشانند، سیاه به سفید کمک می کند تا فضا یکنواخت و کسل کننده نباشد و سفید به سیاه کمک می کند تا فضا سنگین و گرفته نباشد و در عین خال فضایی رسمی به آشپزخانه بخشیده اند که اگر تجهیزات آشپزخانه در آن وجود نداشت شاید می شد آن را با نشیمن خانه اشتباه گرفت. در واقع می توان گفت که این استفاده از تضاد به اشپزخانه کمک کرده است تا با دیگر فضاهای داخلی خانه همنشینی خوبی داشته باشد.

.

۷. استفاده از رنگ های تیره در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

استفاده از رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می تواند به اندازه انواع طراحی آن متفاوت باشد؛ دقیقا همان طور که از اول این مطلب آن ها دیده ایم. استفاده از رنگ های تیره به عنوان رنگ غالب آشپزخانه هم یکی از این ترفندها است که باعث خاص تر شدن دکوراسیون آشپزخانه می شود. البته استفاده از این نوع رنگ ها چالش دیگری را به وجود می آورد و آن این است که باید با رنگ های دیگری در این آشپزخانه ها هیجان بصری ایجاد کرد تا از یکنواختی فضا جلوگیری کند. عکس بالا آشپزخانه اقامتگاه دوغوز را به شما نشان می دهد که دقیقا تمام نکته های گفته شده در طراحی آن مدنظر قرار گرفته شده است.

.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه های برجسته در خانه های ایرانی

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی