سینک گرانیتی و کورین چیست؟ - سازه برتر



سینک گرانیتی و کورین چیست؟

سینک، یکی از وسایلی است که تمام افراد خانواده در طول روز کم‌وبیش با آن سروکار دارند. همان‌طور که می‌دانید سینک‌ها از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و بر حسب، سلیقه و نوع نیاز مصرف‌کننده در طرح‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند.

امروزه صحبت از سینک‌های گرانیتی و کورین بسیار است، شاید این سؤال برایتان مطرح شود که سینک گرانیتی و کورین چیست؟ به همین دلیل تصمیم داریم اطلاعات بیشتری را در مورد این دو مدل سینک به شما ارائه دهیم تا بتوانید، بر اساس دانشی که دارید بهترین سینک را انتخاب کنید.

آشنایی با سینک گرانیتی و کورین

سینک‌های ذکر شده ساختار متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و همین امر آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در متن زیر به صورت کامل، ساختار این سینک‌ها شرح داده شده است:

ساختار سینک کورین

جالب است بدانید، ساختار سینک کورین یک سنگ طبیعی نیست بلکه ساخته دست بشر و حاصل یک شبیه‌سازی حرفه‌ای است. جنس این سینک، بسیار شبیه گرانیت است و شناسایی آنها از یکدیگر کار دشواری است. این سنگ ترکیبی از اپوکسید، اکریلیک و پلی‌استر است که با رنگ‌دانه‌های مختلف ترکیب شده و در قالب‌هایی با سایزهای استاندارد ریخته می‌شوند.

ساختار سینک گرانیتی

جنس این سینک از گرانیت است و گرانیت، به‌تنهایی یک نوع سنگ آذرین طبیعی است که از دل معادن و زمین بیرون می‌آید و سپس در سایزهای استاندارد تراش‌خورده و در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود. در سینک گرانیتی تقریباً 70 تا 80 درصد از سنگ گرانیت استفاده شده و مابقی آن را، ماده پرکننده رزین و مواد اکریلیک تشکیل می‌دهد. ماهیت ترکیبات تشکیل‌دهنده سینک گرانیتی، به صورتی است که سبب سبک‌تر شدن این سینک می‌شود.

در این بخش متوجه شدیم که بر اساس ساختار، مقاومت سینک گرانیتی نسبت به سینک کورین بالاتر است.

تفاوت سینک گرانیتی و کورین از جنبه‌های مختلف

تا اینجا تنها با ساختار سینک‌های کورین و گرانیتی آشنا شدید، در این بخش به بررسی تفاوت‌های این سینک‌ها از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم:

زیبایی ظاهری

در ساختار و ترکیب مواد اولیه جنس سنگ کورین، رنگ‌دانه‌هایی براق یا شفاف و کریستالی برای ایجاد طرح‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین منظور شما در زمان خرید سینک کورین، با طرح‌های متنوع و گسترده‌تری مواجه می‌شوید. اکثر افراد برای زیباتر جلوه‌دادن سینک از شیرآلات لوکس استفاده می‌کنند، این گونه آشپزخانه ظاهری بسیار جذاب پیدا می‌کند. تنها عیبی که این سنگ دارد، غیرطبیعی بودن ظاهر آن است هر چند در این مورد هم نمی‌توان اظهارنظر کرد؛ زیرا هر فرد سلیقه خاص خود را دارد.

سنگ گرانیتی به دلیل طبیعی بودنش طرحی کاملاً طبیعی دارد؛ البته این طرح به محلی که سنگ از آن استخراج شده هم بستگی دارد. به همین دلیل در سنگ گرانیتی، تنوع طرح و رنگ بسیار محدودتر از سنگ کورین است. پس اگر جزو افرادی هستید که طرح سینک را بسیار سخت‌گیرانه انتخاب می‌کنید و جدای از این مورد، به ست‌کردن سینک با دیگر وسایل آشپزخانه همانند شیرآلات توکار توجه بسیاری دارید، باید سینک طرح کورین را انتخاب نمایید.

چرا که سنگ کورین طرح‌های مختلفی دارد و همین موضوع دست شما را، برای انتخاب بازمی‌گذارد. اما اگر طرف‌دار عناصر طبیعی هستید و زیبایی‌های بکر طبیعت برای شما جذاب است، سینک‌های گرانیتی به همراه شیرآلات لوکس بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

لکه‌پذیری سینک گرانیتی و کورین

چگونگی مقاومت سینک در برابر لکه‌ها، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان سینک‌های ظرف‌شویی است. مواد اکریلیک، یکی از مهم‌ترین مواد سازنده سینک کورین است که به همین دلیل خاصیت نفوذ‌ناپذیری بسیار خوبی دارد؛ اما اگر در طولانی‌مدت مواد غذایی اسیدی روی سطح این سینک بماند، رد آن به جا خواهد ماند.

سینک‌های گرانیتی داستان بسیار متفاوتی دارند، جنس این مدل سینک‌ها در مقایسه با هم‌نوعان خود در برابر لکه‌ها، مقاومت بالاتری دارند؛ اما به‌شرط آن که اجازه ندهید در تایمی طولانی لکه‌ها روی سطح باقی بمانند. به طور مثال شما باید لکه روغن را به‌سرعت پاک نمایید تا اثری از جای آن روی سینک نماند.

در این قسمت هم متوجه شدیم که سینک گرانیتی و کورین به نگهداری خوبی نیاز دارند، ولی سینک‌های کورین در بخش مقایسه جهت مقاومت در برابر لکه‌ها بازنده محسوب می‌شوند.

تحمل حرارت

سنگ کورین قابلیت آسیب‌دیدن در مقابل حرارت بسیار بالا را دارد، به‌گونه‌ای که اثر سوختگی روی سطح آن بر جای می‌ماند هر چند تا حدودی می‌توان با سابیدن، این آثار را از بین برد. اما سینک‌های گرانیتی به‌راحتی نمی‌سوزند، حتی اگر وسایل داغ روی آنها قرار داده شوند. ولی این موضوع دلیل نمی‌شود که در نگهداری از سینک‌های گرانیتی بی‌احتیاط باشیم.

تنوع رنگ و طرح

سینک گرانیتی و کورین به جهت جنس خاصی که در ساخت آن‌ها به‌کاررفته است، دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی هستند. اگر می‌خواهید طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما زیبا به نظر برسد، می‌توانید از محصولات شودر از جمله: شیرآلات روشویی، شیرآلات چشمی، شیرآلات کلاسیک و غیره برای هماهنگی با سینک‌های گرانیتی و کورین استفاده کنید. این برند تأکید بسیاری روی جزئیات طراحی و تولید شیرآلات خود دارد و گونه‌های مختلف شیرآلات را، با رنگ‌بندی‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کند.

طراحی منحصربه‌فرد این شیرآلات می‌تواند به همراه سینکی که انتخاب می‌کنید، فضایی شیک را در آشپزخانه شما به نمایش بگذارد. قیمت شیرآلات این برند نسبت به کیفیت آن بسیار مناسب است و شما نباید هیچ‌گاه برای این مدل از سینک‌ها، به سراغ شیرآلات بی‌کیفتی بروید که هیچ‌گونه هماهنگی با سینک‌ها ندارند.

هزینه

سینک ظرف‌شویی کورین معمولاً هزینه خرید و نصب کمتری نسب به سینک گرانیتی دارد؛ زیرا سنگ‌های کورین در سراسر دنیا به صورت گستره تولید می‌شوند و تنوع بسیار بالایی را دارند. درحالی‌که سنگ گرانیت، یک سنگ طبیعی است که از معادن استخراج می‌شود و قطعاً قیمت بالاتری را دارد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه مدل سینکی را تهیه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

سخن پایانی

ما در این نگارش به تفاوت سینک گرانیتی و کورین از جنبه‌های مختلف پرداختیم، حال انتخاب با شماست که بخواهید بر اساس سلیقه و نقدینگی خود، کدام‌یک از آن‌ها را خریداری نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به دنبال شیک‌بودن شیرآلات آشپزخانه خود هستید، می‌توانید با تهیه این سینک‌ها و شیرآلات توکار زیبایی خاصی را در چشم‌های بیننده ایجاد کنید.