14 ترکیب رنگ زیبا در سبک ویلا کلاسیک - سازه برتر



14 ترکیب رنگ زیبا در سبک کلاسیک ویلا

14 ترکیب رنگ زیبا در سبک کلاسیک ویلا

ترکیب رنگ در سبک کلاسیک ویلا یک مدل پایدار است که می تواند همیشه ساده، شیک و جذاب باشد. وقتی که صحبت از رنگهای مناسب برای طراحی دکوراسیون سبک کلاسیک می شود، اغلب همه ما به سراغ رنگ بژ می رویم، ولی شما می توانید رنگهایی را که مورد علاقه خودتان نیز هست را برای سبک کلاسیک در ساخت ویلا استفاده کنید.

درحقیقت، کنتراست رنگی متنوع و چشم‌گیر در رنگها، مهمترین عامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ، در سبک کلاسیک ویلا است. پس دراین مقاله با ما همراه باشید و با رنگهای کلاسیک زیبا و جدید که می توانند این کنتراست زیبا را خلق کنند، آشنا شوید.

 

 

بهترین ترکیب رنگها در سبک کلاسیک ویلا

در این بخش از سازه برتر شما را با ترکیب رنگهای زیبا در سبک کلاسیک ویلا آشنا می کنیم:

 

1- ترکیب رنگ کلاسیک سفید و سیاه

سیاه و سفید، یکی از رنگ بندیهای کلاسیک است که علاوه بر ساده و منحصر به فرد بودن، هرگز قدیمی نمی شود و همیشه می تواند به عنوان یک رنگ محبوب استفاده شود. چیزی که این دو رنگ را کلاسیک می کند، تضادهای متنوعی است که می توان در کنار آنها ایجاد کرد.

رنگ بندی کلاسیک سیاه و سفید آشپزخانه با وسایل نقره ای، پنجره‌ها و کفپوشهای قهوه ای تیره در صنعت ساختمان و همچنین ظروف رنگارنگ، تضاد رنگی بسیار زیبایی ایجاد کرده و فضایی گرم و شیک را به وجود می آورد.

 

ترکیب رنگ کلاسیک آبی آسمانی و فیروزه ای با کبالت

2- ترکیب رنگ کلاسیک آبی آسمانی و فیروزه ای با کبالت

همانند رنگ مشکی، آبی یکی از آن رنگهای خنثی کلاسیک است که بدون توجه به گذشت زمان، همیشه می توان از آن استفاده کرد. یکی از مناسب‌ترین رنگها برای اتاق خواب، آبی است که می توان از آن در سایه‌های روشن یا تیره مشابه ترکیبهای پیشنهادی استفاده کرد و شگفتی ایجاد کرد. به کار بردن رنگهای بژ و آبی، احساس سردی و سنگینی را در ترکیب کلاسیک کاهش می دهد و فضای ویلا را شیک‌تر و مدرن‌تر می کند.

 

3- ترکیب رنگ کلاسیک آبی با بژ و سبز و خاکستری

رنگ بژ، رنگ خنثی دیگری است که با رنگهای دیگر کلاسیک به خوبی ست می شود. در صورتی که این رنگ به درستی در کنار رنگ مکمل خود قرار داده شود، فضای دکوراسیون ویلای شما را بسیار شیک و متمایز می کند. اگر از رنگ بژ برای هماهنگی با رنگهای کلاسیک دکوراسیون ویلا استفاده می کنید، رنگ سبز، آبی و خاکستری بهترین رنگهای مکمل آن می باشند. همچنین رنگ بژ را می توان به راحتی با خاکستری ترکیب کرد. به کار بردن مبلمان خاکستری در کنار دیوارهای بژ، جلوه ای کلاسیک و فوق العاده در پذیرایی و اتاق نشیمن شما ایجاد می کند.

ترکیب رنگ بژ کلاسیک با سبز و آبی، طراحی دکوراسیون منزل یا ویلای شما را منحصر به فرد می کند. این ترکیب برگرفته از رنگهای طبیعت است، در واقع رنگ بژ با الهام از رنگهای شنهای ساحل و رنگ آبی و سبز، با الهام از رنگهای چمنزار و آسمان می باشد.

 

4- ترکیب رنگ کلاسیک سفید شیری با رنگ ذغالی

رنگ زغالی یکی از رنگهای سرد و کلاسیک است که در صورت استفاده صحیح، می تواند فضایی دلپذیر و شاد را در ویلا یا خانه به وجود آورد. رنگ سفید شیری، یک رنگ گرم و مکمل است که سردی ترکیب رنگ زغالی کلاسیک در فضا را کم می کند و نشاط خوبی را به دکوراسیون منزل شما وارد می کند. همچنین، رنگ شیری فضای دکوراسیون ویلا شما را روشن می کند.

ترکیبی از رنگهای زغالی کلاسیک را میتوان همراه با مبلمان و پارچه‌های کرمی براق و نخی، فرشهای چرمی سفید، میزها و تزئینات فلزی و کفهای زغالی استفاده کرد. این فضا کنتراست رنگی بسیار خوبی دارد. به این ترتیب اگرچه اتاق نشیمن تاریک است، اما استفاده مناسب از رنگ شیری همراه با لوازم فلزی، حس سردی دکوراسیون را کاملا از بین می برد و فضایی بسیار مدرن و شیک را ایجاد می کند.

 

ترکیب رنگ کلاسیک قهوه ای با سفید شیری و سبز

5- ترکیب رنگ کلاسیک قهوه ای با سفید شیری و سبز

رنگ سفید شیری را می توان در دکوراسیون، با رنگهای مکمل سبز و قهوه ای استفاده کرد تا تضادی زیبا، جذاب و با طراوت ایجاد کند. قهوه ای یکی از رنگهای کلاسیک سنتی است که قابلیت ترکیب با دیگر رنگها را دارد. همچنین رنگ سبز به ویلا شما انرژی و شادابی می بخشد.

 

6- ترکیب رنگ کلاسیک نیلی با سفید و خاکستری

استفاده از رنگهای نیلی، در ترکیب رنگهای کلاسیک کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این رنگ نه مانند رنگ آبی سنگین و عمیق است و نه مانند آبی شاد و سبک. در صورتی که قصد استفاده از رنگ نیلی را در دکوراسیون منزل یا ویلای خود دارید، باید از آن کم استفاده کنید و از رنگ های روشن مانند سفید و خاکستری، به عنوان پس زمینه برای تنظیم نور و سایه فضا استفاده کنید. رنگ نیلی، رنگی بین بنفش و آبی تیره است. این رنگ باید به صورت محدود در ترکیب رنگهای کلاسیک استفاده شود، تا جلوه ای جذاب به دکوراسیون ویلا یا منزل شما بدهد.

 

7- ترکیب رنگ کلاسیک سفید با سرمه ای و نارنجی

رنگ سفید، رنگی خالص و نشانه طراوت و آرامش است. این رنگ به آسانی با دیگر رنگها ترکیب می شود. استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون کلاسیک ویلا یک رنگ خنثی است که می توان آن را در کنار رنگهای مکمل دیگر قرار داد. طیف این رنگهای مکمل از رنگهای روشن و شاد تا رنگهای تیره و سنگین متغیر است. با توجه به این موضوع رنگ نارنجی و سرمه ای در چرخه رنگها متضاد و مکمل یکدیگر هستند. این ترکیب همراه با رنگ سفید، فضایی دلنشین و راحت را برای بیننده به وجود می آورد.

 

8- ترکیب رنگ کلاسیک کرمی و بژ مایل به خاکستری با قهوه ای تیره

در طراحی ویلاهایی با سبک روستیک، می توان از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب برای فضا استفاده کرد. دو رنگی که به خوبی با این دکور ست می شوند بژ و قهوه ای تیره هستند. این دو رنگ را با سفید کرمی ست کنید تا فضا آنتیک به نظر برسد و در عین حال بسیار شیک و کلاسیک به نظر بیاید. دکوراسیون روستیک، در رنگهای قهوه ای تیره و کرمی از طبیعت الهام گرفته شده است.

 

9- ترکیب رنگ کلاسیک نقره ای با آبی مایل به سبز

نقره ای یکی از مناسب‌ترین رنگها، جهت طراحی دکوراسیون اتاق خواب می باشد و می تواند جایگزین رنگ سفید در اتاق شود. در صورتی که سبک دکوراسیون مورد علاقه شما ساده یا کلاسیک است، می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، رنگ نقره ای را به کار ببرید. استفاده از این رنگ در کنار سبز-آبی، می تواند تک رنگی مطلق یک فضا را تغییر دهد و در عین حال اتاق خوابی دنج و آرام به شما بدهد.

 

10- ترکیب رنگ کلاسیک زرد با سبز خاکی

سبز زیتونی، یکی از رنگهای کلاسیک است که با الهام از طبیعت می تواند آرامش، سبزی و امید را به فضای دکوراسیون بیاورد. این رنگ روی مبلمان اتاق نشیمن، مجاور گیاهان آپارتمانی به خوبی استفاده می شود و امید و طراوت را در اتاق به وجود می آورد. البته زیتونی رنگ شادی نیست و باید در کنار آن رنگهای شادی مانند زرد را به کار برد، تا محیط بانشاط و شاداب‌تر شود.

 

ترکیب رنگ کلاسیک سرمه ای با زرد و سفید

11- ترکیب رنگ کلاسیک سرمه ای با زرد و سفید

رنگ سرمه ای کلاسیک با سفید و زرد، ترکیبی منحصر به فرد و چشم نواز است. برای به کار بردن رنگ سرمه ای روی دیوارها، بهتر است یک یا دو دیوار یا بخشی از فضای ویلا مانند اتاق نشیمن را به این رنگ اختصاص دهید. از آنجا که رنگ سرمه ای رنگ تیره ای است، بعد از مدتی احساس رخوت را به افراد می دهد، ولی تضاد بسیار مناسبی با زرد و سفید دارد و تیرگی فضا را نیز کاهش می دهد.

رنگ سرمه ای برای دیوارها و پرده و وسایل تزیینی، همراه با رنگ سفید صندلی غذاخوری و قاب عکس و همچنین رنگ زرد برای چیدمان دکوراسیون استفاده می شود و ترکیب رنگی مناسبی از رنگهای سایه روشن و مکمل، ایجاد می کند.

 

12- ترکیب سبز و صورتی در دکوراسیون کلاسیک

طبیعت را تصور کنید، گلهای صورتی بر فراز ساقه‌های سبز، روییده در علفزار و احاطه شده در برگها و شاخه‌ها. پس از رنگ سبز و ترکیب آن با صورتی در دکوراسیون سبک کلاسیک ویلا غافل نشوید. اگر دوست دارید این دو رنگ در کنار هم، به اتاق تان حس اتاق کودک و نوجوان ندهد، می توانید ترکیب دو یا سه سایه ی تقریبا چرک آنها را به کار ببرید.

 

13- ترکیب قرمز و بژ در دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک

این ترکیب شباهت زیادی به ترکیب خاکستری و زرد دارد، یکی از آنها دارای هویتی پررنگ است، در حالی که رنگ دیگر آرام و ساکت است. دلیل هماهنگی خوب بین این دو رنگ، ته مایه ی گرم شان است. درخشش و برجستگی قرمز را با رنگ بژ آرام کنید و محیطی غنی، دعوت کننده و در عین حال دلپذیر را خلق کنید.

 

14- بنفش کم‌رنگ و شکلاتی در طراحی داخلی کلاسیک

شکلاتی و بنفش کم رنگ در کنار هم به بهترین شکل ظاهر می شوند. مورد مهم این است که نباید از رنگ بنفش خیلی درخشان و روشن استفاده کرد، یک رنگ قهوه ای غلیظ در کنار سایه ی گچی از بنفش، بسیار عالی به نظر می آید. یک دیوار بنفش کم رنگ به این کنج دنج زندگی می بخشد، پس تجربه دکوراسیون ویلا یا منزل شاهانه کلاسیک را با رنگ بنفش از دست ندهید.

 

 

رنگ کابینت کلاسیک

از آنجایی که کابینت کلاسیک، یکی از گرانترین و مهمترین بخشهای ویلا کلاسیک می باشد، پس بهتر است حواسمان به رنگ انتخابی برای آن باشد. به خصوص در آشپزخانه‌هایی که متراژ کمتری دارند، وجود هارمونی بین رنگهای استفاده شده در کابینت کلاسیک و تناسب آن با اجزای دیگر آشپزخانه و چه بسا اتاق نشیمن، اهمیت خیلی زیادی دارد. کابینتهای کلاسیک در گذشته، با رنگهای محدود و به صورت تک رنگ ساخته می شدند، ولی در مدلهای امروزی، ترکیب رنگهای متنوعتری را استفاده می کنند. در زیر دو رنگ پرکاربردی که در کابینت کلاسیک بیشتر استفاده می شوند را معرفی می کنیم:

 

کابینت کلاسیک سفید

کابینت کلاسیک سفید

به طور معمول، سفید اوّلین رنگی هست که به ذهن ما می رسد و البته به دلایل گوناگونی این انتخاب صورت می گیرد. از طرفی نیز، به دلیل روشن بودن رنگ سفید، فضای روشن‌تر و دل بازتری را خواهیم داشت. علاوه بر این، در بیشتر مواقع لوازم آشپزخانه سفید رنگ هستند. پس نزدیکی این ترکیبها، انتخابی عاقلانه و محافظه کارانه ای است.

 

کابینت کلاسیک قهوه ای

در کابینتها و به خصوص در کابینتهای کلاسیک، رنگ قهوه ای از محبوب‌ترین رنگها به حساب می آید، زیرا حس طبیعی چوب در آشپزخانه را القا می کند. رنگ قهوه ای طیف گسترده ای دارد که شکلاتی، قهوه ای سوخته، گردویی، بلوطی و نسکافه ای از رنگهای پرطرفدار آن هستند و بهتر است در طیفهای تیره‌تر آن، توجه بیشتری به نورپردازی آشپزخانه داشته باشیم، تا فضایی تاریک نداشته باشیم.

 

کابینت کلاسیک کرمی

طیف رنگی بژ تا کرمی، از بهترین رنگها برای ترکیب شدن با رنگ قهوه ای هست و از طرفی دیگر به دلیل نزدیکی به رنگ سفید، محیطی ارمش بخش و مطلوب را در آشپزخانه کلاسیک ایجاد می کند.

 

 

جمع بندی

رنگها در سبک کلاسیک، جزو آن دسته رنگهایی می باشند که با گذشت زمان باز هم برای استفاده در ویلا طرفدار زیادی دارند. در این مقاله از سازه برتر، سعی ما بر این بود تا با ارائه ۱4 ایده ترکیب رنگ کلاسیک متنوع، علاقمندان دنیای رنگها را ترغیب به استفاده از رنگهای گوناگون با کنتراستهای زیبا برای دکوراسیون ویلا کنیم. امید است که این مطلب مورد استفاده شما مخاطبان عزیز قرار گرفته باشد.