معرفی بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون تراس آپارتمان - سازه برتر



ایدههایی برای طراحی دکوراسیون تراس آپارتمان

دکوراسیون تراس (پاسیو) آپارتمان یکی از مهم‌ترین بخشها در طراحی و ساخت ویلا و یا هر ساختمان دیگری است که توجه نکردن به آن می تواند تاثیر بدی بر ظاهر آپارتمان بگذارد. گاهی اوقات با عبور از کوچه‌ها و خیابانهای شهرها، اغلب با پاسیو یا تراسهایی مواجه می شویم که بسیار شلوغ می باشند و شباهت زیادی با انباری دارند. اما با کمی ایده پردازی و خلاقیت می توان نه تنها به زیباسازی چهره ویلا یا آپارتمان کمک کرد، بلکه فضایی آرام و رمانتیک را برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت ایجاد کرد.

در این مقاله می خواهیم مهم‌ترین راهکارها را برای طراحی و زیباسازی دکوراسیون تراس آپارتمان یا ویلا بیان کنیم. اگر شما نیز قصد دارید یک فضای دلنشین در آپارتمان خود ایجاد کنید، در ادامه همراه ما باشید.

 

 

ایده‌هایی برای دکوراسیون تراس آپارتمان و ویلا

برای این که دکوراسیون تراس آپارتمان یا ویلای خود را زیباتر کنید و فضایی را به وجود آورید که دلنشین و آرامش بخش باشد، باید از یک سری المان کاربردی برای طراحی آن استفاده کنید که در ادامه این بخش از سازه برتر چند ایده جذاب را به شما معرفی می کنیم:

 

استفاده از کفپوش در طراحی تراس آپارتمان

استفاده از کفپوش در طراحی تراس آپارتمان

با توجه به اینکه از چه سبکی برای طراحی دکوراسیون تراس آپارتمان خود استفاده می کنید، باید کفپوش متناسب با آن را انتخاب کنید. برای مثال اگر می خواهید تراس ویلا یا آپارتمان خود را به فضای سرسبزی تبدیل کنید، استفاده از چمن مصنوعی انتخاب خوبی خواهد بود. علاوه بر این برای اجرای الگوی تراس مدرن، بهتر است از کفپوش چوبی در صنعت ساختمان استفاده شود که جلوه بسیار زیبایی در فضا ایجاد می کند. چمن مصنوعی خیلی گران نیست و شما می توانید با توجه به بودجه خود یکی از نمونه‌های آن را خریداری کرده و در پاسیو خود نصب کنید. استفاده از چمن مصنوعی در طراحی دکوراسیون پاسیو گزینه بسیار بهتری است، زیرا به راحتی می توان از آن در خانه‌های اجاره ای و جدید استفاده کرد.

همچنین، چمن مصنوعی در معرض رطوبت یا آب تغییر شکل نمی دهد و به راحتی تمیز می شود. تزیین تراس کوچک آپارتمان نیاز به مقدار کمی کفپوش دارد، به همین دلیل می توانید بدون نگرانی از هزینه، این قسمت از خانه را کاربردی و زیبا کنید. اگر در یک منطقه بارانی زندگی می کنید، حتماً چمن مصنوعی مرغوب بخرید تا آب باران نتواند به داخل آن نفوذ نکند.

 

به کار بردن گلدانهای رنگی در تراس

برای تزیین پاسیو آپارتمان خود، می توانید قسمتی از دیوار تراس را انتخاب کنید و در آنجا گلدانها نصب کنید. بهتر است از گلدانهای پلاستیکی رنگارنگ استفاده کنید، یا این که می توانید از گلدانهای طبقه ای و بلند برای نمایش گلدانها استفاده کنید و فضایی دلنشین برای تراس خود ایجاد کنید.

 

تزئین تراس با وسایل ساده و چند منظوره

تزئین تراس با وسایل ساده و چند منظوره

استفاده از صندلی، میز و تختهای چند منظوره، نه تنها برای دکوراسیون تراس در آپارتمانها و ویلاها مهم است، بلکه برای طراحی دکوراسیون داخلی در هر محیطی که کمبود فضا دارد، ضروری است. با به کار بردن وسایل چند منظوره می توانید نظم بهتری در فضای خود به وجود آورید و فضای پاسیو خود را کاربردی‌تر کنید. با این کار تراس شما می تواند همزمان اتاق مطالعه، کار، سالن استراحت و فضایی برای مجالس دوستانه باشد.

همچنین یکی دیگر از ایده‌ها، استفاده از وسایل ارزان قیمت و ساده است. برای مثال، می توان گلدانهای بسیار زیبایی را از قوطیهای بدون استفاده درست کرد و آنها را از دیوارها و نرده‌ها آویزان کرد. به علاوه، باغچه‌ها و گلدانهایی را میتوان با استفاده از بطریهای یکبار مصرف که به آسانی در همه ویلاها در دسترس می باشند، درست کرد.

 

دکوراسیون تراس با نرده‌های زیبا

استفاده از دیوارهای کم ارتفاع و نرده‌ها بسیار مهم است و می توان گفت جزء جدایی ناپذیر ارتقای ایمنی است. اگر در طراحی مدل تراس کمی خلاق هستید پس نباید استفاده از نرده را از یاد ببرید!

 

نرده‌های تراس انواع مختلفی دارند از جمله:

نرده تراس مدرن

نرده تراس مدرن، بسیار زیبا و دیدنی است، این نوع نرده‌ها مناسب آپارتمانها و ویلاهایی است که به سبک مدرن درست شده اند و نمای آنها هم مدرن است، بنابراین در صورتی که ویلا شما به سبک مدرن است، باید طراحی دکوراسیون نرده تراس را به سبک مدرن انجام دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. این نوع نرده با متریالهایی همچون فلز، چوب و... ساخته می شود.

 

نرده تراس کلاسیک

ویلاها یا آپارتمانهای کلاسیک، احتیاج به یک تراس به سبک کلاسیک دارند، تا زیبایی تراس به خوبی نمایان شود.

 

نرده چوبی تراس

نرده چوبی تراس

چوب در هر مکانی باعث ایجاد حس و حال خوب و صمیمیت می شود و در تراس نیز یک نرده چوبی باعث می شود تا فضای صمیمی ایجاد شود، به همین دلیل محبوبیت بی نظیری دارد و هر کسی تمایل دارد از این نوع المان زیبا برای تراس آپارتمان خود استفاده کند.

 

نرده سنگی تراس

سنگ، یکی از عناصر با کیفیت و بادوام است و در هر جایی که استفاده شود، ارزش آنجا را بیشتر می کند، نرده سنگی تراس، هم به دلیل کیفیتی که دارد و هم به خاطر زیبایی بی نظیر، کاربرد زیادی دارد، اگر نگاهی به تراس ویلاها بکنید، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها دارای نمای سنگی می باشند.

در واقع نرده سنگی تراس اگر به خوبی طراحی شود، می تواند تا ده‌هها برایتان باقی بماند، بدون اینکه آسیبی ببیند، به همین دلیل هر چقدر هم که برای آن هزینه کنید، باز هم ارزشش را دارد.

 

تراس شیشه ای آپارتمان

تراس شیشه ای، یکی از تراسهای شیک و لوکس برای ویلاها و آپارتمانها است، که می تواند شما را از سر و صدا و دود دم مناطق اطراف نجات دهد و به عنوان یک متریال لاکچری و زیبا، برای تراس استفاده شود.

 

طراحی دکوراسیون تراس

طراحی دکوراسیون تراس با شلف

با توجه به کمبود فضا در کف تراس، بهتر است برای تزئین تراس از قفسه های چند طبقه و نصب شده روی دیوار استفاده کرد. یک انتخاب خلاقانه از نوع و رنگ شلف، می تواند دکوراسیون تراس یک آپارتمان یا حتی یک ویلا را زیبا کند.

 

نورپردازی در طراحی دکوراسیون تراس آپاتمان

با توجه به شاغل بودن بیشتر افراد، از پاسیو بیشتر در شب استفاده می شود. بنابراین باید نور مناسبی را برای آن در نظر داشته باشید. شکل تراس ها را می توان با نورپردازی حرفه ای به طور کامل تغییر داد و این گوشه از ویلا را به محیطی با آرامش کامل و رمانتیک تبدیل کرد. شمعها، چراغهای رشته ای زیبا و استفاده از چراغهای تزیینی همگی گزینه‌های خوبی برای نورپردازی تراس هستند که نمی توانید از آنها چشم پوشی کنید. البته توصیه می کنیم نور کم و ملایم را انتخاب کنید تا در هنگام استراحت احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

 

تزیین تراس با حصیر

اگر این امکان را ندارید که هزینه ای برای میز و صندلی کنید، از یک جاجیم و گلیم کمک بگیرید و فضا را با چیدن پشتی و کوسن جذاب‌تر کنید. در صورتی که دوست دارید فضای تراس را به محیطی اختصاصی تبدیل کنید، حصیر گزینه زیبا و مناسبی برای مبلمان و پوشش این فضا می باشد.

 

طراحی دکوراسیون تراس بزرگ آپارتمان

طراحی دکوراسیون تراس بزرگ آپارتمان

جهت تزیین و طراحی یک تراس بزرگ، می توانید از ایده‌های خاص و متفاوت استفاده کنید. برخی از این ایده ها به شرح زیر است.

یک تاب کوچک دونفره برای تزئین تراس بزرگ قرار دهید، که بسیار زیبا و شیک است. این ایده آنقدر محبوب است که بسیاری از افراد با پاسیوهای بزرگ، یک تاب دو نفره جمع و جور در آن قرار داده اند.

کف پاسیو یکی از بهترین مکانها برای تحقق ایده‌هاست. شما می توانید با توجه به سلیقه خود کف پاسیو را با چمن مصنوعی یا چوب تزئین کنید. این دو ایده خیلی خاص هستند. از ایده‌های رایج‌تر کفپوش پاسیو می توان به سرامیک، فرش و ... اشاره کرد.

چراغهای رشته ای یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای تزئین یک پاسیو بزرگ است. در صورتی که تراس شما نرده داشته باشد، می توانید ریسه‌های نور را دور آن بپیچید تا فضا را رمانتیک کنید و باعث روشنایی در شب در شب شوید. علاوه بر نرده، می توانید آن را در اطراف گلدانهای پاسیو نیز قرار بدهید.

طراحی دیوار سبز برای دکوراسیون یک تراس بزرگ را می توان یکی از بهترین ایده‌ها دانست. زیرا زیبایی منحصر به فردی را به تراس شما می بخشد. این ایده علاوه بر زیبایی شناختی، سازگار با محیط زیست نیز هست.

گذاشتن یک آبنما همراه را با گل، می تواند طراوت و زیبایی خاصی در طراحی دکوراسیون تراس بزرگ شما به وجود آورد. آبنماها دارای طرحهای مختلفی هستند که با توجه به سلیقه خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

چیدمان و قرار دادن صندلی و مبل، یکی از بهترین ایده‌ها برای تزیین یک تراس بزرگ است. از آنجایی که فضای زیادی برای این کار دارید، می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. داشتن یک پاسیو بزرگ نعمت بزرگی است، که هر خانواده ای از آن بهره مند نیست. پس سعی کنید از آن نهایت استفاده را ببرید. یکی از کاربردی‌ترین موارد استفاده تراس بزرگ در ویلا، گل آرایی و باغبانی در آن است. بسیاری از افراد به گل و گیاه علاقمندند و دوست دارند این المانهای زنده و زیبا را در ویلا نگهداری کنند.

برای قرار دادن این گل ها در این مکان می توانید از دکوراسیون پاسیو بزرگ بهره ببرید. وقتی تراس بزرگ است می توانید از یک حوض دیواری یا یک حوض بزرگ نیز در یک طرف تراس استفاده کنید، تا زیبایی آن دو برابر شود.

برخی از افراد علاقه زیادی به مطالعه دارند و تمایل دارند در فضای باز کتاب بخوانند. این افراد می توانند با گذاشتن صندلیهای مخصوص در دکوراسیون پاسیو بزرگ خود بنشینند و کتاب بخوانند.

یکی از رایج‌ترین کاربردهای پاسیو بزرگ، استفاده از آن به عنوان مکانی برای غذاخوری است. خوردن صبحانه و شام در فضای باز یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که مردم انجام می دهند. بعضی خانواده‌ها نیز از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، در این صورت حتما باید جای خاصی در تراس برای آنها در نظر بگیرید، تا بتوانند از فضای آزاد استفاده کنند.

 

طراحی دکوراسیون تراس کوچک آپارتمان

فضای داخلی تراس آپارتمان، اغلب برای جا دادن بسیاری از چیزها بسیار کوچک است. بنابراین باید نقش دیوار را در آن جدی بگیرید. برای مثال، تبدیل یکی از دیوارها به دیوار سبز، ممکن است بهترین راه حل باشد. با به کار بردن کمی خلاقیت می توانید طرحهای واقعا زیبایی را با این نوع پوشش ایجاد کنید.

برای طراحی و تزیین یک پاسیو کوچک، محدودیتهای بیشتری دارید. بنابراین باید در انتخاب نوع وسایل و رنگ آنها دقت کرد. استفاده از رنگ های روشن، حذف لوازم اضافه و بهره بردن از وسایل چند منظوره، همگی ایده‌های خوبی برای تراس کوچک هستند.

 

مدل تراس خانه ویلایی

مدل تراس خانه ویلایی

برای مبلمان در مدل تراس خانه ویلایی حق انتخاب بیشتری دارید، زیرا فضای بزرگ‌تری در اختیار دارید. چیدمان زیبا در گوشه ای از تراس خانه ویلایی و ایجاد یک فضای مناسب برای نصب تاب و گلدانهای زیبا و گلهای رنگارنگ، همگی می توانند نقش بسیار خوبی در زیباسازی محیط داشته باشند.

 

 

جمع بندی

شاید بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون تراس آپارتمان یا ویلا، استفاده کردن از راهنماییهای یک مشاور دکوراسیون و پیشنهادهای یک طراح حرفه ای می باشد. به هر حال ما در این مقاله تلاش کردیم تا تمام نکات و المانهای جذابی را که باعث زیباتر شدن دکوراسیون تراس شما می شود را ذکر کنیم. امیدواریم توانسته باشیم در زمینه دکوراسیون تراس آپارتمان، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

در انتها از شما خواهشمندیم که اگر نظر یا سوالی دارید، حتما برای ما بنویسید.