با انواع کفپوش روف گاردن و ویژگی های آنها بیشتر آشنا شوید - سازه برتر



انواع کفپوش روف گاردن و ویژگی های هر کدام را بشناسید

کفپوش روف گاردن برای ممانعت از نشت آب و سوراخ شدن لایه‌های زیرین طراحی شده است. اغلب سقف‌های امروزی یک سطح مهر و موم شده و تک لایه دارند که از آسیب رسیدن به سقف اصلی و زیرین محافظت می کند. نکته ای که اهمیت دارد این است که کفپوش روف گاردن باید ویژگی‌هایی از جمله مقاومت و مطابقت با آب و هوای محل پروژه داشته باشد.

استفاده از یک کفپوش مناسب و خوب برای روف گاردن در ساخت ویلا، به محافظت از سقف در برابر شرایط جوی، اشعه ماورابنفش و آسیب‌های فیزیکی کمک می کند و همچنین دوام و عمر طولانی دارد. در ادامه این مقاله به معرفی ویژگی‌های کفپوش روف گاردن و انواع آن می پردازیم، تا با استفاده از آن بتوانید یک کفپوش زیبا و متناسب با روف گاردن ویلای خود انتخاب کنید.

 

ویژگی های کفپوش روف گاردن 

ویژگی های کفپوش روف گاردن

در ابتدای این بخش از سازه برتر، شما را با ویژگی‌های مهم کفپوش روف گاردن آشنا می کنیم:

 

ضد لغزش

بسته به منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می کنید، بام‌ها اغلب در معرض باران و رطوبت ناشی از آن هستند. بنابراین داشتن یک کفپوش مناسب در پشت بام در محوطه سازی ویلا، شما را از هر نوع سقوط و لغزش دور نگه می دارد. بدین ترتیب در حین راه رفتن سر نخواهید خورد و مهمانان می توانند به راحتی روی آن راه بروند.

 

کفپوش راحت و نرم

در صورتی که بخواهید اوقات خود را در پشت بام بگذرانید، باید کفپوش راحت و نرمی را انتخاب کنید. کفپوش روف گاردن شما باید دارای ضربه گیر مناسبی باشد، تا در زمان راه رفتن احساس خوبی داشته باشید.

 

عایق بندی

یک بام سبز بدون پوشش، خشن‌تر و سردتر از زمین است. این نوع روف گاردن‌ها به شکلی هستند که نمی توانید روی آن ها راه بروید، بدون اینکه آسیبی به سقف وارد شود. عایق بندی کردن پشت بام، محیط گرمتر و راحت‌تری ایجاد می کند و همچنین باعث محافظت از سطح پایین‌تر روف گاردن از آسیب می شود.

 

مقاوم در برابر خزه‌ها و جلبک‌ها

کفپوش روف گاردن باید خاصیت ضد آب داشته باشد. گاهی اوقات به دلیل بارندگی‌های شدید می توانید خزه‌های سبز و جلبک‌ها را در کف روف گاردن ببینید. بنابراین تمامی بخش‌های کف روف گاردن، باید در برابر جلبک و خزه مقاوم باشد.

 

مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش

کفپوش‌های روف گاردن، طوری طراحی شده اند که برای سالیان متمادی جذاب بمانند. به همین علت اهمیت زیادی دارد که از کیفیت کفپوش مطمئن شوید و از مقاوم بودن آن در برابر اشعه ماوراء بنفش اطمینان حاصل کنید. این بدان معناست که رنگ یک کفپوش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، بلافاصله در معرض نور خورشید محو نمی شود و جذابیت و کیفیت خود را برای سال‌های طولانی حفظ می کند.

 

انواع کفپوش روف گاردن از نظر جنس

انواع کفپوش روف گاردن از نظر جنس

به دلیل اهمیت بالایی که کف پوش‌ها در ماندگاری و زیبایی روف گاردن‌ها دارند، باید نوع مناسب آن را در مکان مناسب استفاده کرد. در ادامه بهترین گزینه‌ها را برای استفاده به عنوان کفپوش روف گاردن نام می بریم:

 

کفپوش چوب

وقتی صحبت از طراحی یک فضای خاص می شود، قطعا یکی از گزینه‌ها استفاده از چوب در صنعت ساختمان است. امروزه تکنولوژی این امکان را به ما می دهد که از انواع چوب در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون استفاده کنیم. یک کف چوبی برای روف گاردن، از خیلی جهات جذاب می باشد. در اینجا به مزایا و معایب استفاده از چوب می پردازیم.

 

مزایای کفپوش چوب

حس زیباشناسی بسیار شاخص

قابل دسترس در مدل‌ها و طرح‌های گوناگون

به کار بردن آن در محیط‌هایی با کاربری‌های متفاوت

تطابق و سازگاری بالا با انواع سبک‌های معماری روف گاردن

هماهنگی بسیار خوب با انواع کفپوش دیگر از جمله چمن مصنوعی

 

معایب کفپوش چوب

نگهداری پر هزینه و پر زحمت

هزینه نصب و اجرای بالا

مقاومت پایین در برابر خط و خش

مقاومت کم در مقابل رطوبت

 

 

کفپوش کامپوزیت

مصالح کامپوزیتی، احتمالاً از لحاظ ظاهری مناسب‌ترین نوع کفپوش برای روف گاردن هستند و فضای بیرونی شما را در روف گاردن به چیزی خاص تبدیل می کنند. کف‌ پوش‌های کامپوزیت در طرح‌های متنوعی وجود دارند و یکی از بهترین آن‌ها کامپوزیت با طرح چوب است. چوب هرگز از مد نمی افتد و همین مورد باعث انتخاب طرح‌های چوب کامپوزیت می شود.

 

مزایای کفپوش کامپوزیت

نگهداری و تمیز کردن آسان در مقایسه با چوب

داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت

دسترسی آسان

زیبایی بی نظیر

نصب سریع و آسان

تنوع در رنگ و طرح

قابلیت تطبیق بالا با انواع سبک معماری مدرن و کلاسیک روف گاردن

 

معایب کفپوش کامپوزیت

کامپوزیت‌ها، در حقیقت نوعی پلاستیک می باشند و مانند هر پلاستیکی گرما را جذب می کنند و در خود نگه می‌دارند و به همین علت می‌توانند باعث گرم شدن محیط اطراف شوند، همچنین با این که می‌توان آن را جایگزین چوب کرد، ولی هیچوقت آن حس و حال ناشی از چوب طبیعی را به افراد انتقال نمی دهند.

 

کفپوش چمن مصنوعی

کفپوش چمن مصنوعی

با توجه به اینکه هدف از اجرای روف گاردن، ایجاد فضای سبز است، ممکن است بسیاری از افراد تمایل به استفاده از چمن طبیعی در پشت بام داشته باشند، اما نمی توان مسائل مربوط به کاشت و نگهداری چمن طبیعی را نادیده گرفت. از طرفی حتی با این همه تلاش، در بسیاری از شرایط آب و هوایی در طول سال چند ماه دوام نمی آورند. بنابراین بهترین گزینه استفاده از چمن مصنوعی است، که در خیلی از طراحی‌های روف گاردن برای محیط هایی با کاربردهای مختلف استفاده می شود.

 

مزایای کفپوش چمن مصنوعی

نگهداری آسانتر و ارزان‌تر نسبت به چمن طبیعی

نصب آسان و سریع

قابل استفاده در شرایط جوی مختلف

مقاومت بالا در مقابل هر گونه قارچ و باکتری

گزینه ای مناسب برای کودکانی با داشتن حساسیت‌های فصلی

داشتن زیبا شناسی عالی

 

معایب کفپوش چمن مصنوعی

چمن‌های مصنوعی هم از پلاستیک تولید شده‌اند و وقتی که در معرض گرمای بالا قرار می گیرند، ساختار آن‌ها به هم می ریزد و همچنین باعث گرم‌تر شدن محیط اطراف می شوند. از طرفی دیگر با این همه مزایایی که چمن مصنوعی دارد، ولی حس و حال آن با چمن طبیعی قابل مقایسه نیست.

 

 

کفپوش کاشی‌های پلاستیکی

برای انتخاب نوع خاصی از کف پوش‌ها در پشت بام ویلا، به موارد مختلفی از جمله زیبایی، ماندگاری، هزینه و نگهداری توجه می کنند. کفپوش کاشی‌های پلاستیکی، یکی دیگر از گزینه‌هایی می باشند که تا حدودی می‌توانند تمامی فاکتورهای بالا را داشته باشند.

 

مزایای کفپوش کاشی‌های پلاستیکی

دوام بسیار بالا

مقاومت زیاد در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون

نگهداری آسان

هزینه نصب و نگهداری بسیار پایین

قابل دسترسی در مدل‌ها و طرح‌های مختلف

نصب سریع و آسان

 

معایب کفپوش کاشی‌های پلاستیک

جذب گرما، از مهم‌ترین معایب کاشی‌های پلاستیکی می باشد. از طرفی دیگر هم از لحاظ زیبایی شناسی، اگرچه در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون در دسترس هستند، ولی از این نظر از انواع کفپوش‌های دیگر ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

 

 

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی (PVC) در بسیاری از قسمت‌های گوناگون ساختمان یا ویلا سازی استفاده می شود و به ویژه از دیگر گزینه‌های در دسترس برای اجرای کفپوش روف گاردن‌ها می باشد.

 

مزایای کفپوش پی وی سی

نگهداری آسان

نصب سریع و ساده

تنوع رنگی

مقاومت بالا در مقابل رطوبت

 

معایب کفپوش پی وی سی

کف پوش‌های پی وی سی، انتخاب مناسبی برای روف گاردن می باشند، ولی حس مصنوعی بودن را به شدت به فرد انتقال می دهند. همچنین اجرای آن‌ها هزینه‌های بالایی در پی دارد.

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

پیمانکاران ساختمانی و فروشندگان تجهیزات و مصالح ساختمانی می توانند خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنند و از این طریق با مخاطبان این سایت در ارتباط باشند.

با انتشار آگهی ساختمانی در سازه برتر از مزایای زیادی از جمله دائمی بودن آگهی، امکان انتشار چندین تصویر و فیلم تبلیغاتی، تبلیغ در وبلاگ های سازه برتر و ارائه گزارش ماهیانه از سرچ کنسول گوگل برای آگهی خود برخودار باشید.

با دریافت گزارش ماهیانه از وضعیت آگهی خود در گوگل، می توانید آگهی خود را ویرایش و بهینه کنید تا جایگاه آن در نتایج جستجوی گوگل بهبود یافته و افراد بیشتری از طریق جستجو با آگهی شما آشنا شوند. ضمن اینکه امکان ویرایش آگهی شما تا 3 مرتبه بصورت رایگان فراهم است و بدین ترتیب می توانید نتیجه بهتری از آن کسب کنید. برای سفارش رپورتاژ آگهی در سازه برتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

کفپوش‌های چینی و سرامیک

کفپوش‌های چینی و سرامیک

زیبایی کفپوش‌های چوبی یا سنگی کلاسیک توجه هر فردی را به خود جلب می کند. ولی نکته مهم این است که اکثر روف گاردن‌های «چوبی» یا «سنگی» ویلاها، اصلاً سنگ یا چوب نیستند، بلکه کاشی هستند. به لطف رتبه بندی PEI، این کاشی‌ها نسبت به مواد طبیعی مانند چوب و سنگ دوام بیشتری دارند، به همین جهت می توانید هر دو گزینه را داشته باشید و آنها را در باغ بام خود اعمال کنید.

 

مزایای کفپوش‌های چینی و سرامیک

کاشی‌ها سرامیکی و چینی، نه تنها ظاهری سنگی طبیعی به باغ بام شما می بخشند، بلکه جلوه زیبای چوب واقعی نیز دور از انتظار نیست.

نگهداری و تمیز کردن کاشی‌ها اهمیت زیادی دارد. شما می توانید به راحتی با جاروکردن و تمیز کردن گهگاهی، از کفپوش‌های روف گاردن خود نگهداری کنید.

 

معایب کفپوش‌های سرامیک و پرسلان

کاشی‌ها ممکن است در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در شرایط سخت محیطی آسیب ببینند. همچنین برخی از کاشی‌ها ممکن است لغزنده باشند. بنابراین بهره بردن از آن‌ها در نزدیکی استخرها یا مکان‌های دیگر با آب زیاد، گزینه خوبی نیست. البته در این صورت موزاییک‌های شسته شده بتن می تواند جایگزین خوبی باشد.

 

 

کفپوش های خشتی

اگر ظاهری روستایی را ترجیح می دهید، کف پوش‌های آجری یا خشتی، بهترین انتخاب برای روف گاردن هستند. خاک رس تبدیل شده به خشت، به طور معمول به رنگ بژ گرم یا قرمز است و به شکل مربع‌های کوچک طراحی می شود.

 

مزایای کفپوش‌های خشتی

این آجرهای مربعی کوچک جلوه ای بی نظیر به نمای بیرونی شما می دهند. این کفپوش‌ها اغلب در کشورهای استوایی استفاده می شوند، که یادآور زیبایی دریای مدیترانه هستند. کفپوش‌های خشتی به خاطر وجود خاک نسوز در ترکیباتشان، نسبت به سایر مصالح ساختمانی در برابر آتش سوزی مقاومت بیشتری دارند. همچنین به دلیل سطح سختی که دارند، لغزندگی کمتری دارند. آجرهای کف پوش، شبیه سرامیک و سنگ می باشند، اما مقرون به صرفه‌ترند.

 

معایب کفپوش‌های خشتی

از معایب استفاده از آجر می توان به تمیز کردن آن‌ها به سختی و نیاز به احتیاط در هنگام ساخت اشاره کرد، زیرا نوع خاکی که در آن ساخته می شود مانع از نظافت آسان می شود.

یکی دیگر از معایب این آجرها این است که سطح سردی دارند. بنابراین برای مناطق سردسیر مناسب نیستند، اما اگر محیط گرم باشد می توانند گرما را جذب کنند.

اگر خاک بلوک‌های تولید شده، بی کیفیت و دارای ناخالصی باشد، پس از مدتی در مجاورت رطوبت، دچار شوره زدگی می شوند. این آجرها نسبت به سرامیک و سنگ که طرح و مدل متفاوتی دارند تنوع طرح کمتری دارند.

 

 

کفپوش روف گاردن بتنی

شاید از خود بپرسید که آیا می توان از کف بتنی برای روف گاردن استفاده کرد؟ بسیاری از صاحبان ویلاها علاقه مند به استفاده از کف پوش‌های بتنی در فضای باز هستند. حتماً عبارت "سخت به اندازه بتن" را شنیده اید و این به این معنی است که بتن ماندگاری بالایی دارد و همچنین برای نگهداری آن‌ها نیازی به انجام هیچ کاری نیست.

 

مزایای کفپوش بتنی

ماندگاری و مقاومت بالا

نگهداری آسان

تمیز کردن راحت

تطبیق پذیری با هر نوع رنگ آمیزی

مقرون به صرفه

حفظ محیط زیست به دلیل استفاده نکردن از مواد شیمیایی در ساخت آن

 

معایب کفپوش بتنی

عدم تنوع در طرح بندی

 

انواع کفپوش از نظر مدل

انواع کفپوش از نظر مدل

کفپوش موجدار و‌ مناسب مناطق گرم

اگر می‌خواهید کف پوش‌های مقاوم در برابر گرما را برای ماه‌های گرم تابستان در نظر بگیرید، بهترین گزینه کف‌پوش‌های موج دار سازگار با گرما است که وقتی پاهایتان را روی زمین در گرما و نور غیرمستقیم خورشید قرار می دهید خنک نگه‌ داشته شود. این کفپوش‌ها معمولا در استخرهای عمومی و مناطق مرطوب به کار می روند. چون ضد میکروبی و ضد آلودگی هستند و از احتمال لغزش و افتادن ممانعت می کنند.

 

کفپوش زمین‌ بازی برای روف‌ گاردن

در صورتی که روف گاردن شما مکانی برای استراحت خانواده است، به خصوص برای بازی کودکان، استفاده از کفپوش زمین بازی انتخاب خوبی برای شما است. این نوع کف پوش‌ها مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد و در رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف موجود است و امکان زهکشی در اطراف و زیر کاشی‌ها را نیز ایجاد می کنند و همچنین از 100% پلاستیک بازیافتی ساخته شده اند. مزیتی که این کف پوش‌ها دارند این است که برای کاهش خطر آسیب به کودکان در اثر لیز خوردن و افتادن طراحی شده اند.

 

 

بهترین متریال برای کف روف گاردن چیست؟

اگر به دنبال بهترین کفپوش روف گاردن می باشید، بهتر است کف پوشی با میزان جذب تخلخل کم انتخاب کنید. این نوع کف پوش‌ها آب کمتری را جذب می کنند، در برابر آب و هوای سخت بسیار مقاوم و بادوام هستند و در برابر خراش نیز مقاوم هستند.

 

 

نکاتی که باید در انتخاب کفپوش روف گاردن رعایت کنیم:

باید بررسی کنید که جایی که قرار است کفپوش را نصب کنید شیبدار است یا کاملا صاف؟ هرچه آگاهی شما در این زمینه کامل‌تر باشد، مشکلات کمتری در نصب کف گاردن شما ایجاد می شود و هزینه‌های شما را افزایش نمی دهد. قبل از اینکه در مورد نوع کفپوش پاسیو و روف گاردن تصمیم بگیرید، مدتی را به تحقیق در مورد محل زندگی خود اختصاص دهید. اگر در این محل تا به حال با گودال‌ها یا حیواناتی که دوست دارند حفاری کنند مواجه شده اید، باید بیشتر مراقب باشید.

 

 

جمع بندی

همانگونه که با مطالعه این مقاله متوجه شدید، کف پوش‌های مختلف با جنس‌های متفاوتی برای انتخاب در روف‌ گاردن ویلا یا ساختمان، پیش روی شما قرار دارد. انتخاب هر نوع کفپوش روف گاردن به بودجه، مکان و اولویت شخصی شما بستگی دارد.

در آخر از شما درخواست می کنیم که پرسش‌های خودتان را در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید و در صورتی که تجربه خاصی در این زمینه دارید، با ما در میان بگذارید.