آشنایی با انواع نرده شیشه ای هندریل و مزایا و معایب آن - سازه برتر



انواع نرده شیشه ای هندریل و مزایا و معایب آنها

نمای شیشه ای هندریل یا همان نرده شیشه ای، المانی است که ساختمان یا ویلای شما را همانند الماس درخشان می کند. گام برداشتن در پلکانی که به طور کامل از نرده‌های شیشه ای درست شده است و داشتن ویوی عالی از یک منظره زیبا، زندگی کردن در ویلا را لذت بخش می کند.

در واقع به کار بردن نرده شیشه ای در صنعت ساختمان امروزی، به علت زیبایی و همچنین نداشتن مشکلات نرده‌های فلزی، بسیار محبوب شده است. نرده شیشه ای هندریل، علاوه بر داشتن زیبایی، امنیت بالا و قیمت مناسبی دارد.

از این رو در این مقاله در مورد انواع نرده شیشه ای و جزئیات هندریل شیشه ای بیشتر صحبت خواهیم کرد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

نرده شیشه ای هندریل چیست؟

نرده شیشه ای هندریل چیست؟

جنس شیشه ای که برای حفاظ شیشه ای استفاده می شود، عموماً شیشه لمینت و شیشه سکوریت است که حداقل ارتفاع شیشه 90 سانتی متر و حداقل ضخامت شیشه 8 میلی متر است. شما می توانید علاوه بر اطمینان از ایمنی فضاهایی مانند تراس، راه پله، بالکن و ... با به کار بردن نرده‌های شیشه ای در ساخت ویلا یا ساختمان‌ها، زیبایی فضای آنها را نیز افزایش دهید.

ترکیب هندریل شیشه ای با فلزاتی مانند استیل، آلومینیوم یا چوب می تواند به زیبایی طرح بیافزاید.

 

 

انواع نرده شیشه ای هندریل

نرده شیشه ای (Glass fenc)، با توجه به گوناگونی سبک و طرح اجرایی آن‌ها، از الگوی یکدستی پیروی نمی کند و انواع گوناگونی دارد که دراین بخش از سازه برتر، آنها را معرفی می کنیم:

 

نرده شیشه ای دفنی یا هندریل دفنی

دراین نوع حفاظ شیشه ای توکار، پایه تکیه گاه در داخل زمین مدفون شده است و فقط شیشه دیده می شود. نرده شیشه ای دفنی از چنل U و فولاد ساخته شده است.

در اجرای هندریل‌های شیشه ای دفنی، شیشه‌های سکوریت یا پانل‌های لمینت در داخل پروفیل‌ها یا نرده‌ها قرار داده می شوند و به این ترتیب میدان دید بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد، که به خاطر داشتن این مزیت طرفداران بیشتری پیدا کرده است. لبه شیشه سکوریت در حصار شیشه ای توکار دیاموند خورده شده است، بنابراین هنگام گرفتن شیشه به پوست آسیب نمی رساند.

انجام این کار باعث می شود که حتی بدون هیچ گونه اتصالات جانبی یا تکیه گاه بالایی، به راحتی بتوانید شیشه را لمس کنید. حفاظ شیشه ای از نوع پایه‌های دفنی یکی از محبوب ترین مدل‌ها برای بالکن شیشه ای می باشد. زیرا این مدل دارای ساختاری قابل دسترسی و یک دست برای سازه‌هایی مانند حفاظ بالکن خواهد بود و باعث ایجاد فضای دلپذیری می شود.

 

انواع نرده شیشه ای هندریل

نمای هندریل شیشه ای اسپیگات

یکی از رایج ترین انواع پایه‌های حفاظ شیشه ای، نرده شیشه ای اسپیگات روکار است. پایه‌های روکار با جنس استیل و فولادی در دسترس می باشند. قالب نرده شیشه ای اسپیگات، به شکل مستطیلی و گرد است. معمولا برای پروژه‌هایی با زمان کم از یک هندریل با پایه اسپیگات به کار می رود، زیرا نصب آن سریع و آسان است و نیازی به خراب کردن یا آهن کشی ندارد. برای هر پانل شیشه ای حداقل دو پایه با ارتفاع 12 تا 15 سانتی متر لازم است. جنس شیشه در این مدل نما نیز، به منظور جلوگیری از خطر شکستن و شکستن شیشه، سکوریت یا لمینت شده است.

جهت نصب نرده شیشه ای استخر، از نوع اسپیگات بیشتر استفاده می شود، جنس اتصالات پایه اسپیگات از استیل ضدزنگ است و با ریختن آب استخر روی آنها هیچ گونه اتفاقی نمی افتد. اغلب برای نرده شیشه ای دور استخر، یک درب لولایی برای ورود و خروج از استخر تعبیه می شود، که برای امنیت بیشتر قابلیت قفل شدن نیز دارد.

 

نمای هندریل شیشه ای فریم لس

نرده شیشه ای فریم لس را می توان نوعی پنل شیشه ای بدون درز، بدون اتصال در هنگام نصب، با سطح صاف و کاملا یکپارچه دانست. این نوع نرده ها که امروزه بیش از گذشته استفاده می شوند، بسیار مجلل و شکیل هستند و زیبایی زیادی به محیط می بخشند.

این نمونه نرده را می توان انتخابی مناسب برای اجرای نمای ویلا و محیط های مختلف دیگر دانست، زیرا نشکن هستند و در دو لایه قابل نصب و استفاده می باشند.

 

 

نرده شیشه ای اکسپوز

مدل دیگر نمای شیشه ای هندریل، نرده شیشه ای اکسپوز است، این نرده شیشه ای، روکار است که به صورت شیشه ای یکنواخت در داخل پروفیل آلومینیومی با ارتفاع حدود 10 سانتی متر نصب می شود. یکی از مزایای این محافظ های شیشه ای، سهولت در تعویض شیشه است. شیشه‌های استفاده شده در این نوع نرده‌های امنیتی معمولاً 10 تا 12 میل ضخامت دارند.

انتخاب رنگ روکش آلومینیومی نیز بنا به سلیقه مشتری قابل تغییر است، این مدل نرده شیشه ای روکار، شباهت زیادی به نرده شیشه ای دفنی دارد و تفاوت آنها روکار و توکار بودن آن‌هاست. معمولا ارتفاع شیشه محافظ بین 100 تا 110 سانتی متر، در نظر گرفته می شود، اما برای کارفرمایانی که تمایل به افزایش این ارتفاع دارند می توان این ارتفاع را تغییر داد.

 

نرده شیشه ای فیکس پوینت

نوع دیگری از مدل نرده شیشه ای، نوع محبوب فیکس پوینت یا دکمه ای آن است. نرده شیشه ای ثابت از دو قسمت اصلی شیشه سکوریت و شیشه پوینت گلس تشکیل شده است. نرده‌های شیشه ای فیکس پوینت، مانند مدل های دفنی، فضای بسیار قابل مشاهده ای را برای افراد فراهم می کنند و بنابراین بسیار محبوب می باشند.

شیشه استفاده شده در نوع شیشه پوینت گلس، شیشه سکوریت به ضخامت 10 میلی متر است، که بسته به محل نصب می توان از شیشه سکوریت رنگی هم استفاده کرد. مهمترین نکته در نصب حفاظ شیشه فیکس پوینت، مکان اتصال شیشه سکوریت با دیوار یا پله است، زیرا کوچکترین اشتباه می تواند منجر به تراز نبودن در کل کار شود.

اتصال شیشه به دیوار از طریق دکمه‌های آلومینیومی و فولادی ضد زنگ انجام می شود. رنگ این دکمه‌ها محدود به رنگ استیل نیست و برای هماهنگی بیشتر می توان از دکمه‌های رنگی استفاده کرد.

 

نرده شیشه ای راه پله

نرده شیشه ای راه پله

نرده پله شیشه ای، نرده ای تمام شیشه ای است که در پایین دیوار راه پله نصب می شود و توسط فولاد ضد زنگ به هم متصل می شود. این نوع نرده شیشه ای معمولاً به عنوان دستگیره و یا محافظ استفاده می شود و علاوه بر زیبایی بصری، به دلیل استفاده از شیشه‌های سکوریت شده یا لمینت با ضخامت بالا از امنیت بالایی برخوردار است، همچنین ارتفاع نرده‌های شیشه ای بین 90 تا 120 سانتی متر است که ایمنی بالایی را ایجاد می کند. پله‌ها و نرده‌های شیشه ای در مدل‌های مختلف نصب و اجرا می شوند.

برخی از افراد در خانه یا ویلاهای خود از پله‌های شیشه ای استفاده می کنند و برای هماهنگی بیشتر، نرده‌های پله را هم شیشه ای انتخاب می کنند که ساختار آنها را به الماسی درخشان در ویلا تبدیل می کند. نرده‌های شیشه ای پرکاربرد برای پله‌ها، مدل‌های فیکس پوینت و دفنی هستند که محبوبیت زیادی دارند. نرده‌های راه پله شیشه ای، در طرح‌های شیب دار و قوسی موجود هستند، البته نرده‌های پله ایمن و سکوریت قوسی معمولاً گران تر هستند، زیرا برای نصب نرده‌های قوسی به ابزار اندازه گیری دقیق تری نیاز است. نرده پله ای که به صورت منحنی ساخته شده است، جلوه زیباتری را در نظر بیننده ایجاد می کند، اما باید توجه داشت که ساخت این نرده بسیار حرفه ای بوده و خطا در روش اندازه گیری باعث شکست کل طراحی خواهد شد.

یکی از محبوب ترین روش‌های محافظت از کناره پله‌ها، استفاده از نرده شیشه ای سکوریت شده روی پله‌های چوبی است، که ترکیب شیشه و چوب یکی از بهترین تزیینات است.

نصب و اجرای نرده شیشه ای راه پله، به عنوان حفاظ اطراف پله استفاده می شود. در سال‌های گذشته، حفاظ اطراف پله‌ها بیشتر از فلز و چوب بود. ولی امروزه استفاده از نرده‌های ایمن سکوریت به این دلیل که جلوه‌های بصری خوبی ایجاد می کند بیشتر استفاده می شود. این نرده‌های شیشه ای بسیار بادوام هستند، به آسانی تمیز می شوند و نیازی به نگهداری و تعمیرات منظم ندارند. نرده شیشه ای راه پله در مدل‌های مختلف قابل نصب می باشد.

 

نرده شیشه ای پله گرد یا هندریل شیشه ای پله گرد

به کاربردن شیشه در جاهای مختلف خانه زیبایی داخلی فضا را چندین برابر می کند از این رو مهندسین معماری به کار بردن شیشه را در خانه چندین برابر کرده اند.هندریل شیشه ای پله گرد علاوه بر سهولت در استفاده و نگهداری آن ظاهری زیبا و مدرن به خانه می دهد.

با استفاده از شیشه در مکان‌های مختلف ویلا یا ساختمان، زیبایی داخلی فضا افزایش می یابد، بنابراین مهندسان معماری استفاده از شیشه را در خانه‌ها یا ویلاها را افزایش داده اند. نرده‌های شیشه ای پله گردف علاوه بر استفاده و نگهداری آسان، زیبا و مدرن نیز هستند

برای اجرای نرده شیشه ای راه پله گرد، محدودیتی در نوع پایه و نوع شیشه برای انتخاب وجود ندارد. محاسبه نحوه خم کردن، بالا آمدن شیشه و قوس دایره در راه پله شیشه ای منحنی بسیار مهم است. زیرا برای داشتن یک راه پله مارپیچ زیبا، تراز بودن قطعات شیشه ای اهمیت زیادی دارد.

در فرآیند ساخت نرده‌های شیشه ای سکوریت خم، مهم ترین نکته برای داشتن یک کار زیبایی و شیک، اندازه گیری دقیق است و تولید و اجرای این نوع نرده شیشه ای را باید به کسی واگذار کنید که تخصص بالایی دراین زمینه داشته باشد.

قیمت نرده شیشه ای راه پله گرد بالاتر از راه پله مستقیم است، زیرا باید حرفه ای تر اجرا شود و شیشه ای که برای راه پله گرد استفاده می شود، باید منحنی باشد که این خود دلیلی بر افزایش قیمت آن می باشد. قیمت نرده شیشه ای گرد بالاتر است، اما شکوهی که به فضای ویلا می دهد با سایر موارد دیگر قابل مقایسه نیست. شما می توانید نرده‌های منحنی راه پله را، چوبی یا فولادی انتخاب کنید.

نرده‌های شیشه ای که برای پله‌ها به کار می رود، شیب دار و قوس دار بوده که قیمت شیشه‌های قوسی بیشتر خواهد بود.

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

یکی از دغدغه های پیمانکاران ساختمانی و همچنین تولیدکنندگان و فروشندگان تجهیزات ساختمانی، جذب مشتریان جدید و بیشتر است که با در نظر گرفتن بازار رقابتی موجود، برای بیشتر دیده شدن، نیاز به تبلیغات احساس می شود و با توجه به اینکه تبلیغات اینترنتی یکی از کم‌هزینه‌ترین و در عین حال جزو پربازده‌ترین روش های تبلیغاتی است؛ فعالان صنعت ساختمان می توانند با تبلیغات اینترنتی مشتریان بیشتری داشته باشند و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنند.

مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر امکان همکاری با فعالان این حوزه را در بخش طراحی و اجرای تبلیغات اینترنتی فراهم کرده و می توانید از طریق تبلیغات کلیکی یا رپورتاژ آگهی یا بهینه سازی سایت برای گوگل، برای جذب مشتریان جدید اقدام کنید.

ضمن اینکه این امکان را دارید که آگهی خود را در سایت سازه برتر منتشر کنید و این آگهی بصورت دائمی در سایت نمایش داده شود و نیازی به پرداخت هزینه برای تمدید آن نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

مزایای نرده شیشه ای هندریل

مزایای نرده شیشه ای هندریل

شیک بودن و دارای زیبایی خاص

خاصیت شفافیت شیشه، باعث تابش نور به تمام فضای داخلی ویلا می شود.

بزرگتر نشان دادن فضای داخلی، به دلیل گذر نور مناسب از شیشه

استحکام و ایمنی بالا

نصب آسان و سریع

بسیار مقرون به صرفه

انعطاف پذیری در طراحی بنا به سلیقه مخاطب و قابلیت سفارشی سازی شدن

امکان نظافت راحت و ساده برای فضای ویلا و تمیز شدن سریع

 

معایب نرده شیشه ای هندریل

هندریل‌های شیشه ای، قیمت بالاتری درمقایسه با هندریل‌های دیگر دارند.

به طور پیوسته احتیاج به تمیزکاری دارند، به ویژه در صورتی که در فضای بیرونی و در معرض باد و باران و فضولات پرندگان باشند.

قابلیت ایجاد حریم خصوصی چندانی را ندارند و به افراد بیرون از ویلا اجازه می دهند، به فضای داخلی هندریل شیشه ای دید کامل داشته باشند، البته برای رفع این مشکل می توان از شیشه‌های مات استفاده کرد.

 

کاربرد نرده شیشه ای 

کاربرد نرده شیشه ای

از حفاظ شیشه ای، به دلیل استحکام و ایمنی بالا و همچنین زیبایی بی نظیری که دارد در مکان‌های مختلفی استفاده می شود. موارد مصرف نرده های شیشه ای عبارتند از:

پله گرد

جان پناه راه پله

جان پناه بالکن

جان پناه استخر

پارتیشن اداری

نرده شیشه ای تراس

بالسترید پله

کابین دوش

 

 

قیمت نرده شیشه ای

قیمت نرده شیشه ای هندریل، بر اساس نوع شیشه، کیفیت و یا سیستم نصب و اجرای آن متفاوت می باشد. کیفیت هندریل‌ها و یراق‌های استفاده شده در آن می تواند عامل موثری در قیمت تمام شده نرده‌های شیشه ای باشد.

 

 

جمع بندی

نرده شیشه ای هندریل به عنوان یکی از مصالح ساختمانی نسبتا متفاوت و جدید، قابلیت‌های زیادی را عرضه می‌کند. این محصول که در انواع مختلفی تولید می شود، مزایای بسیاری دارد، از همین رو این روزها استفاده بسیاری از انواع هندریل شیشه‌ای را در ویلا سازی و ساختمان سازی شاهد می باشیم. در واقع یکی از خلاقانه ترین طرح‌های مورد استفاده از شیشه را می توان سیستم نمای هندریل شیشه ای نام برد.

امیدواریم از مطالب این مقاله که درخصوص معرفی نرده شیشه ای هندریل و انواع آن نوشته شده بود راضی بوده باشید و درصورتی که سوالی دارید در همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی کنند.