بالکن شیشه ای چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ - سازه برتر



بالکن شیشه ای مزایا و معایب آن

امروزه استفاده از بالکن شیشه ای برای زیباسازی فضاهای داخلی و خارجی ویلاها و یا ساختمان‌ها محبوبیت فراوانی دارد. با اجرا و نصب شیشه بالکنی می توان، یک محیط ایمن را به سایر فضاهای ویلا اضافه کرد. بهره بردن از بالکن‌های شیشه ای، برای ساخت ویلا یا منازلی با متراژ پایین، یک ایده خیلی خوب برای گسترش فضاست. هر چند استفاده از شیشه بندی بالکن در ساختمان‌های تجاری و اداری نیز توصیه می شود.

همچنین نصب بالکن شیشه ای در اجرای نمای ویلا و دید بهتر آن تاثیرگذار است و البته باعث ورود نور طبیعی بدون اشعه مضر هم می شود. علاوه بر این می توان جهت حفظ حریم خصوصی از انواع شیشه رنگی و مات برای بالکن شیشه ای استفاده کرد.

اگر شما هم دوست دارید در کمترین زمان ممکن، نمای خاص و لاکچری برای بالکن خود و یا هر نوع فضای مشابه دیگری داشته باشید، درادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی کامل درخصوص بالکن شیشه ای به شما ارائه دهیم.

 

بالکن شیشه ای چیست؟

بالکن شیشه ای چیست؟

هدف اصلی شیشه بالکن یا همان بالکن شیشه ای، استفاده از آن برای حفاظت و ایمنی بوده که البته در سال‌های اخیر، زیبایی ویلا یا ساختمان نیز از مزایای جدید استفاده از شیشه بالکن می باشد.

شیشه‌های بالکنی در اندازه‌ها و اشکال گوناگون در صنعت ساختمان موجود می باشند، برای مثال شیشه بالکن، در صورتی که متحرک باشد، می توان در فصل‌های مختلف سال آن را باز یا بسته کرد و همچنین هنگامی که کودکی در خانه دارید می توانید محل بالکن یا تراس خود را ایمن کنید و از ورود حشرات مزاحم و آلودگی هوا نیز جلوگیری کنید.

 

انواع بالکن شیشه ای

دراین بخش از سازه برتر، شما را با انواع بالکن شیشه ای آشنا می کنیم:

 

بالکن شیشه ای بدون قاب

یکی از مزیت‌های اصلی این نوع شیشه بالکن، دید بدون مانع و بسیار شفاف محیط بیرون است، زیرا در شیشه بالکن بدون قاب، به هیچ عنوان از اتصال دهنده و پروفیل اتصال استفاده نمی شود.

یکی دیگر از مزایای این نوع شیشه پاسیو این است که، فضای بالکن شما را برای همیشه عاری از سر و صدا و حشرات نگه می دارد و همچنین از آن در برابر باران، باد و تمامی شرایط آب و هوایی سخت، به خوبی محافظت می کند.

این شیشه‌های پاسیو را می توان بدون هیچ گونه آسیبی به سقف یا دیوار نصب کرد، زیرا شیشه های بدون قاب یا فریم لس، تنها از یک پانل ساخته می شود که به طور معمول دارای قطر 8 تا 10 میلی متر است.

 

نرده شیشه‌ای بالکن

می‌توان از نرده شیشه ای بهار خواب، برای دلنشین‌تر کردن فضای بالکن ویلا استفاده کرد. نرده شیشه ای بالکن دارای ویژگی‌های زیر می باشد:

عدم بازتاب نور برعکس نرده‌های استیل

کدر نشدن و عدم تغییر رنگ با گذر زمان

آسیب نرسیدن در زمان شکستن، به دلیل داشتن تکه‌های کوچک با گوشه های صیقلی

ممانعت از سقوط بزرگسالان و کودکان از بالکن

 

بالکن شیشه ای پنجره ای

پنجره‌های تاشو، مانند شیشه بالکن کل پنجره را پوشش می دهد و مانند آکاردئون باز و بسته می شود.

اندازه پنجره بالکن قابل اجرا، حداقل 3 متر مربع است.

پنجره‌های تاشو به دلیل سهولت در باز و بسته شدن، در خیلی از ویلاها یا ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

پنجره‌های بالکن را می توانید در فصل بهار به راحتی باز کنید تا از هوای مطبوع بهاری لذت ببرید و در زمستان برفی و سرد، پنجره‌های تاشو را ببندید تا از ورود هوای سرد به داخل ویلا یا ساختمان جلوگیری کنید.

 

انواع بالکن شیشه ای

بالکن شیشه ای ریلی تاشو

از انواع شیشه بالکن موجود در بازار می توان شیشه بالکن ریلی تاشو را نام برد که به نکاتی در مورد آن اشاره می کنیم:

 شیشه بالکن ریلی تاشو، فضای خیلی کمی را اشغال می کند و به همین دلیل فضای داخلی بالکن را اشغال نمی کند.

این محصول در مقایسه با محصولات مشابه از ضریب استهلاک بسیار پایینی برخوردار است، بنابراین خرابی زیادی ندارد و نیاز به گارانتی کمتری دارد.

در عرض‌های طولانی هیچ مشکلی برای باز و بسته شدن ندارد و نیازی به ستون ندارد.

بهتر از محصولات مشابه آب بندی می شود و تا میزان 80 درصد از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند.

شیشه بالکن تاشو به صورت هلالی یا L قابل نصب است، در واقع شیشه بالکن ریلی، در هر شکل و هر نوع بالکن قابل نصب و استفاده است.

 

بالکن شیشه ای آکاردئونی

شیشه‌های تاشو آکاردئونی، یکی از زیرشاخه های شیشه‌های متحرک می باشند و به علت ایجاد شرایطی مناسب برای تبادل بیشتر هوا و باز شدن حفاظ شیشه در مواقع لزوم، دارای طرفداران زیادی می باشند. شیشه آکاردئونی را می توان در موقعیت‌های مختلف و برای مصارف گوناگون مانند درب بالکن، درب مجتمع‌ها و ساختمان‌ها، درب استخر و ... استفاده کرد، اما یکی از موارد اصلی استفاده از شیشه آکاردئونی، برای درب بالکن یا پاسیو است.

برای طراحی و ساخت درب پاسیو می توان از متریال‌های زیادی استفاده کرد، اما در این میان شیشه‌های آکاردئونی جلوه ای بسیار زیبا و دیدنی ایجاد می کند. علاوه بر این، شیشه آکاردئونی ​​قابل جمع شدن است و در مواقع لزوم می توان آن را در گوشه تا کرد تا از هوای مطبوع بیرون به خصوص پس از باران بهاری لذت برد. همچنین در پاییز و زمستان که آلودگی هوای شهری جدی است، می توانید درب شیشه ای آکاردئونی را باز کنید، تا از ورود آلودگی به اتاق جلوگیری کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های شیشه آکاردئونی تاشو در بالکن این است که، توانایی مقاومت در برابر تغییرات شدید آب و هوایی را دارد. البته در صورتی که بر اساس استانداردها و زیر نظر کارشناسان انجام شود.

به کار بردن شیشه آکاردئونی ​​جمع شونده در بالکن علاوه بر ایجاد فضایی جذاب و زیبا در فضا، در مصرف انرژی به ویژه مصرف برق نیز تاثیر بسزایی دارد. شیشه به دلیل انعکاس نور باعث افزایش روشنایی در فضای ویلا می شود و مصرف برق را به حداقل ممکن کاهش می دهد. از طرفی با بازکردن شیشه آکاردئونی ​​می توان از ورود هوای گرم یا سرد به داخل اتاق جلوگیری کرد و باعث یکنواخت شدن دما شد. کلیه لوازم جانبی شیشه بالکن به کار رفته در شیشه اکاردئونی ​​بالکن، از برندهای معروف بین المللی و نمونه ایرانی با کیفیت و مرغوب می باشند، که بنا به انتخاب مشتری نصب شده و در آموزش نصب شیشه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

سازه برتر یکی از سایت های قدیمی و معتبر در زمینه صنعت ساختمان است و با توجه به اینکه از سال 1389 در این زمینه فعالیت دارد، توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند و شما می توانید با ثبت آگهی تبلیغاتی خود در این سایت، کسب و کار خود را رونق دهید.

پیمانکاران ساختمانی و فروشندگان تجهیزات و مصالح ساختمانی می توانند خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنند و از این طریق با مخاطبان این سایت در ارتباط باشند.

با انتشار آگهی ساختمانی در سازه برتر از مزایای زیادی از جمله دائمی بودن آگهی، امکان انتشار چندین تصویر و فیلم تبلیغاتی، تبلیغ در وبلاگ های سازه برتر و ارائه گزارش ماهیانه از سرچ کنسول گوگل برای آگهی خود برخودار باشید.

با دریافت گزارش ماهیانه از وضعیت آگهی خود در گوگل، می توانید آگهی خود را ویرایش و بهینه کنید تا جایگاه آن در نتایج جستجوی گوگل بهبود یافته و افراد بیشتری از طریق جستجو با آگهی شما آشنا شوند. ضمن اینکه امکان ویرایش آگهی شما تا 3 مرتبه بصورت رایگان فراهم است و بدین ترتیب می توانید نتیجه بهتری از آن کسب کنید. برای سفارش رپورتاژ آگهی در سازه برتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

نکات انتخاب شیشه برای بالکن شیشه ای 

نکات انتخاب شیشه برای بالکن شیشه ای

وزن شیشه

وزن شیشه بالکن، عامل مهمی در استحکام و مقاومت آن در برابر عناصر خارجی است.

شیشه 8 میلی متری، یکی از مناسب‌ترین شیشه‌ها برای ساخت بالکن‌های شیشه ای است که علاوه بر وزن سبک، مزایای بسیاری نیز دارد.

هرچه وزن شیشه بالکن سنگین‌تر باشد، مقاومت کمتری دارد، بنابراین شیشه 8 میلی متری وزن بسیار کمتری از شیشه 10 میلی متری دارد و مقاومت و دوام آن بالاتر از شیشه 10 میلی متری است.

 

ابعاد شیشه

شیوه اندازه گیری دقیق شیشه، نیاز به مهارت بالایی دارد، به همین دلیل باید از کارشناسان بالکن شیشه ای کمک بگیرید تا شیشه بالکن بدون خطا و به درستی اندازه گیری شود.

 

رنگ بندی مناسب

رنگ شیشه بالکن متفاوت است و با توجه به نیاز افراد و سلیقه‌های گوناگون، می توان رنگ مناسب را انتخاب کرد و از مناظر زیبای بالکن لذت برد.

 

متریال

مهم است که برای تولید شیشه بالکن از چه لوازم و پروفیل‌هایی استفاده می شود، متأسفانه کیفیت در سطح قابل تشخیص نیست، برخی از شرکت‌ها آن را با هزینه بسیار کم به مشتری ارائه می دهند و مشتری فکر می کند که کار با کیفیتی دریافت خواهد کرد. ولی متاسفانه عواقب ناشی از آن گاهی اوقات غیر قابل جبران است.

 

نحوه نگهداری صحیح از بالکن شیشه ای 

نحوه نگهداری صحیح از بالکن شیشه ای

نگهداری درست و صحیح از شیشه بالکن، می تواند در استفاده بهینه از آن موثر باشد، از این رو نکاتی را به شما یادآوری می کنیم که با رعایت آن‌ها بتوانید از کثیف شدن شیشه‌ها و خرابی آن جلوگیری کنید:

 

روغن کاری اسلایدها

یکی از موارد اصلی نگهداری از شیشه بالکن، روغن کاری اسلاید شیشه ای است، که شیشه بالکن روی آنها حرکت می کند.

لازم نیست به شکل مداوم این کار را انجام دهید، فقط باید یک یا دو بار در سال این کار را انجام دهید، تا اسلایدها به آسانی بتوانند از هم جدا شوند.

 

استفاده از اسپری سیلیکونی یا تفلون

نوارهای دور شیشه‌های پاسیو، برای سالم ماندن نیاز به مراقبت دارند و یکی از بهترین راه‌ها این است که آنها را با سیلیکون یا تفلون روی دو نوار اسپری کنید، که به خوبی از شیشه شما محافظت کند. برای این کار فقط یک بار در سال از اسپری استفاده کنید.

 

پاک کردن شیشه‌ها

برخلاف تصور عمومی، تمیز کردن پنجره‌های بالکن خیلی آسان است. احتیاجی نیست از مواد خاصی استفاده کنید یا نگران آسیب دیدن شیشه باشید، شما می توانید با همان شیشه پاک کن معمولی می توانید پنجره‌های بالکن خود را درخشان نگه دارید و از تمیزی آن‌ها لذت ببرید.

 

تمیز کردن پروفیل

پروفیل‌های شیشه ای تراس، اجزای اصلی و مهمی هستند که باید به آنها اهمیت داد.

جهت تمیز کردن پروفیل، تنها باید از آب استفاده کنید و کثیفی‌های چسبیده به پروفیل را تمیز کنید. پروفیل‌های شیشه ای نقش موثری در جلوگیری از ورود گرد و غبار به محیط را دارد.

 

یخ زدن شیشه (شبنم)

گاهی اوقات، اگر هوا خیلی سرد باشد، ممکن است یخ روی اسلاید شیشه بالکن ایجاد شود. همیشه وقتی این لایه‌های یخ را روی شیشه خود می بینید، با سازنده شیشه تماس بگیرید و سعی نکنید خودتان با آب یا پارچه یخ زدگی را پاک کنید، زیرا این اشتباه بزرگی است و در دراز مدت به شیشه آسیب می رساند.

 

مزایای استفاده از بالکن شیشه ای

مزایای استفاده از بالکن شیشه ای

بالکن شیشه ای بسته، مکان ایمنی برای بازی‌های کودکان می باشد.

عایق سرما و گرما است.

عایق صوتی مناسبی است.

از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

از ورود پرندگان، حشرات، حیوانات شهری و لانه گذاری پرندگان جلوگیری می کند.

از ورود گرد و غبار و آلودگی‌های دیگر جلوگیری می کند.

نظافت و شستشوی آسانی دارد.

 

معایب استفاده از بالکن شیشه ای

درمورد معایب بالکن‌های شیشه ای چیز زیادی قابل ذکر نیست. در واقع در مقایسه با مزایای جذاب و مهم بالکن‌های شیشه ای، نمی توان معایب آن را مشاهده کرد. تنها عیب بالکن‌های شیشه ای را می توان به خطر شکستگی آن اشاره کرد.

البته این مورد هنگامی اتفاق می افتد که از شیشه‌های نازک و معمولی و بی کیفیت استفاده شود، اگر از شیشه لمینت یا شیشه سکوریت استفاده شود، خطر ترک خوردن شیشه بالکن کاملا از بین می رود. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که در خرید و انتخاب لوازم جانبی شیشه بالکن احتیاط کنید.

 

 

جمع بندی

بالکن شیشه ای، به عنوان ابزاری برای جداکردن فضای داخلی ویلا یا ساختمان از فضای خارجی است. همان گونه که در این مقاله به آن اشاره شد، بالکن مسقف است و با اجرای شیشه‌هایی مستحکم همچون سکوریت و یا لمینت، به عنوان حفاظ شیشه ای ساختمان ویلایی، استفاده بهینه‌تری از فضای کلی ساختمان یا ویلا می شود. امروزه بالکن شیشه ای با زیبایی منحصر به فردی که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در این مطلب تلاش کردیم تا تمام اطلاعاتی که در مورد بالکن شیشه ای ضروری بود، را به شما ارائه دهیم، امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما بوده باشد و اگر نکته یا سوالی مدنظرتان است با ما درمیان بگذارید.