آشنایی کامل با نمای شیشه ای فریم لس و مزایا و معایب آن - سازه برتر



نمای شیشه ای فریم لس چیست؟

نمای شیشه ای فریم لس و مزایا و معایب آن

نمای شیشه ای فریم لس، یکی از نماهای شیشه ای محبوب و پرطرفدار است که امروزه در اجرای نمای ویلا و ساختمان‌ها استفاده می شود. در واقع این نوع نما، یک نوع از نمای آلومینیومی کرتین وال است، که ظاهر بیرونی آن از شیشه ساخته شده است و به شکل لمینت یا دوجداره بر روی زیرسازی آهن یا آلومینیوم اجرا می‌شود.

در صورتی که در این مدل نما به سطح شیشه نگاه کنیم، شاهد یک سطح یکنواخت و یکدست هستیم، اما فریم‌های شیشه از زیر شیشه به شکل سایه مشخص می‌شوند. نمای شیشه ای فریم لس به دلیل ظاهر زیبایی که به نمای ساختمان‌ها و ویلاها می بخشد، در سراسر ایران نیز کاربرد زیادی دارد.

به همین منظور در این مقاله شما را با نمای شیشه ای فریم لس و مزایا و معایب آن آشنا خواهیم کرد.

 

نمای شیشه ای فریم لس چیست؟

در نمای شیشه ای فریم لس، در ابتدا پروفیل‌های آلومینیومی که به آن‌ها لامل گفته می شود، بر روی دیوارهای خارجی ساختمان یا ویلا نصب می شوند. در مرحله بعد به وسیله لاستیک‌های مخصوص هوابندی و آب بندی می شوند و شیشه روی آنها توسط لقمه‌های آلومینیومی متحرک نصب می شود و در زمانی که شما از بیرون به ساختمان می نگرید، هیچ اثری از شبکه‌های آلومینیومی (لامل) نیست و یک ساختمان یکنواخت و یک دست شیشه ای را مشاهده می کنید، که علاوه بر زیبایی بی نظیر آن، نصب راحت و آب بندی و هوا بندی عالی نیز دارد.

شیشه‌ی استفاده شده در فریم لس می‌تواند تک جداره و یا دو‌جداره باشد. همچنین این فریم، هم به شکل فیکس و هم به صورت بازشو قابل اجرا است. در ادامه این قسمت از سازه برتر، به طور خلاصه روش نصب نمای شیشه ای فریم لس را ذکر می کنیم:

تهیه کردن یک نقشه با توجه به طراحی معماران

نصب و اجرای زیرسازی با استفاده از مقطع‌های آهنی

ساخت و تولید فریم‌های آلومینیومی، طبق نقشه‌ها و به کارگیری برش و مونتاژ کارخانه CNC

 

انواع نمای شیشه ای فریم لس

انواع نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای فریم لس، یکی از انواع نماهای کرتین وال است که در ساخت ویلا و ساختمان استفاده می شود و به صورت کلی به دلیل آزادی عملی که از لحاظ سهولت در نظافت، نگه داری، سرعت نصب و غیره دارد، به آن‌ها سیستم‌های unitized نیز می گویند که خود این سیستم هم به دو شیوه U channel و Full frameless Step-unite تقسیم بندی می شوند.

 

سیستم U channel در نمای شیشه ای فریم لس

یکی از انواع نمای شیشه ای فریم لس کرتین وال، سیستم U channel می باشد، که ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع نمای شیشه ای فریم لس در صنعت ساختمان است که دارای محدودیت‌هایی نیز می باشد، از جمله این که برای ساختمان‌ها یا ویلاهایی با ارتفاع زیاد، به هیچ عنوان مناسب نیستند، زیرا با توجه به این که اتصالات ساده ای در مقایسه با اتصالات دیگر فریم لس دارند، توانایی تحمل وزن شیشه‌ها با ابعاد و اندازه‌های بزرگ را ندارند.

در سیستم‌های U channel اسپیسرهایی را به کار می برند، که همان گونه که از نامشان پیداست به شکل U هستند و به صورت پازلی روی لامل‌های آلومینیومی به وسیله لقمه‌های آلومینیومی یا فلزی قرار داده می شوند و بعد از نصب شیشه‌ها، فواصل و شکاف‌های ۱ – ۲ سانتی متری میان شیشه‌ها را با چسب‌های پایه سیلیکون هوابندی و آب بندی می کنند.

 

سیستم Full frameless Step-unite در نمای شیشه ای فریم لس

در سیستم Full frameless Step-unite ، شیشه‌ها به صورت تک به تک داخل فریم‌هایی همراه با لاستیک EPDM قرار داده می شوند، که به آن‌ها کاست گفته می شود و بعد از آن شیشه‌هایی که داخل کاست‌ها قرار داده شده اند، به وسیله پیچ به شبکه پروفیل آلومینیومی که بر روی دیوارهای بیرونی ساختمان جایگذاری شده اند پیچ و پرچ می شوند.

در انتها نیز مانند رقیب خود با چسب‌های پایه سیلیکونی هوابندی و آب بندی می شوند. این روش سرعت اجرایی بالایی دارد زیرا کاست‌های شیشه‌دار در کارخانه‌های ساخت شیشه نما تولید می شوند و به مکان نصب فرستاده می شوند. در ضمن به خاطر این که شیشه‌ها داخل کاست‌هایی فیکس می شوند، از استحکام بالایی برخوردار می باشند و همچنین توانایی تحمل وزن شیشه های بزرگ را دارند و از آن‌ها در ساختمان‌های بلند مرتبه هم استفاده می شود.

 

کاربرد نمای شیشه ای فریم لس

کاربرد نمای شیشه ای فریم لس

ساختمان‌های ویلایی به منظورایجاد چشم اندازی زیبا با نورکافی

ساختمان‌های تجاری

ساختمان‌های اداری

 

نمای شيشه فریم لس دو جداره

ساخت شیشه دوجداره فریم لس، ترکیبی از دو لایه شیشه و یک لایه عایق آلومینیوم است. همچنین می توان گاز آرگون را بین دو لایه شیشه، برای عایق حرارت یا صدا یا ترکیبی از هر دو پر کرد.

شیشه عایق می تواند ترکیبی از انواع مختلف شیشه مانند شیشه ساده، شیشه رفلکس، شیشه رنگی، شیشه سکوریت، شیشه لمینت و شیشه مات باشد.

یکی از خصوصیات مهم نماهای شیشه ای فریم لس دوجداره، عایق حرارتی بودن است که باعث بهینه سازی مصرف سوخت می شود و همچنین عایق بودن صداست که باعث کاهش صدا و ایجاد آرامش می شود. نمای دوجداره شرایط دمایی محیط را هم کنترل می کند. علاوه بر این، شیشه‌های دوجداره در زمستان گرما را در داخل ساختمان حفظ می کنند و در تابستان با کاهش ورود نور و گرما به داخل ساختمان یا ویلا، باعث افزایش راندمان سیستم‌های تهویه و سرمایش می شوند.

 

پارتیشن شیشه ای فریم لس

شیشه فریم لس یکی از مهم‌ترین اجزای پارتیشن است. پارتیشن‌های شیشه ای فریم لس از لوازم جانبی و شیشه‌های مخصوص ساخته شده اند. پارتیشن شیشه ای فریم لس زیباتر از پارتیشن شیشه ای فریم دار است. در واقع دلیل زیبایی آن در یکنواختی شیشه نهفته است. علاوه بر زیبایی شناسی، هزینه کمتری نسبت به نوع فریم دار نیز دارد.

در پارتیشن‌های شیشه ای فریم لس، شیشه‌های سکوریت 10 میلی را به کار می برند. پارتیشن شیشه ای فریم لس به دلیل ظاهر زیبا، بیشتر در محیط های کاری که نیاز به دید وسیع دارند استفاده می شود.

نکته ای که در مورد پارتیشن بدون فریم وجود دارد این است که فضای کمتری را اشغال می کند و به دلیل یکپارچگی این پارتیشن، دید مصرف کنندگان بهتر است. با نصب شیشه فریم لس می توانید علاوه بر زیبایی، از دوام و طول عمر بالای این سازه بهره مند شوید.

همچنین پارتیشن‌های شیشه ای انعطاف پذیر بوده و به همین دلیل به راحتی در فضاها و محیط های مختلف نصب می شوند.

 

تبلیغات صنعت ساختمان در سازه برتر

در صورتی که در زمینه صنعت ساختمان فعالیت دارید، می توانید یک صفحه تبلیغاتی دائمی و کامل در سایت سازه برتر داشته باشید که محصولات و خدمات خود را بدون محدودیت در آن معرفی و تبلیغ کنید و مخاطبان سایت سازه برتر را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید و بدین ترتیب مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کار خود سوق دهید.

در ضمن این نوع آگهی ساختمانی برای بالا رفتن رتبه سایت شرکت ساختمانی شما نیز موثر بوده و با ارجاع مخاطبان سازه برتر به سایت خودتان، می توانید بازدید از سایت خود را افزایش بدهید و با این کار اعتبار سایت شما هم در گوگل بیشتر خواهد شد و رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل به دست خواهید آورد.

آگهی ساختمانی شما در سازه برتر مانند یکی از مقالات سایت منتشر خواهد شد و می تواند در نتایج برتر جستجوی گوگل نیز قرار بگیرد و مشتریان زیادی از طریق گوگل، آگهی شما را ببینند و با خدمات و محصولات شما آشنا شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات صنعت ساختمان

 

نمای شیشه ای فریم لس ایرانی

نمای شیشه ای فریم لس ایرانی

فریم لس ایرانی، پروفیلی است که در آن فریم، شیشه را از پشت قاب کرده و به کمک ورق‌های آهنی روی لامل متحرک می شود. در نمای شیشه ای بدون فریم ایرانی در صورت مشاهده از بیرون، فقط درزهای بین شیشه‌ها دیده می شود.

ساختمان‌ها یا ویلاهای بدون فریم ایرانی در سراسر ایران بسیار محبوب هستند، زیرا جلوه زیبایی به نما می دهند.

پروفیل شیشه فریم لس در تمامی شهرهای ایران از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین آن به دلایل زیر قابل استفاده است:

عایق صوتی و حرارتی مناسب

هوابندی مناسب

نصب سریع و آسان

ظاهر زیبای نما

سهولت در نظافت و نگهداری

تنوع رنگی بالا

از این رو با داشتن این ویژگی‌ها، برای شهرهای پرباران مانند ساری، رشت، گرگان و تمامی شهرهای شمالی مناسب است.

 

نمای شیشه ای فریم لس سکوریت

نمای شیشه ای فریم لس سکوریت، به دلیل طرفداران زیاد نماهای شیشه ای، مورد توجه مهندسین و طراحان بسیاری قرار گرفته است. هرچند از گذشته از شیشه در معماری استفاده می شده است و تاریخچه آن به دوران حکومت روم باستان باز میگردد که در آن زمان برای اولین بار از شیشه برای ساخت پنجره استفاده شد. ولی امروزه به دلایلی علاوه بر زیبایی، استفاده از نمای فریم لس بسیار مورد توجه می باشد.

فریم شیشه سکوریت، در نتیجه یک تحول بزرگ در صنعت شیشه می باشد و این نوع شیشه دارای ویژگی‌های خاصی است از جمله:

شیشه سکوریت تمام خواص شیشه را دارد.

شیشه سکوریت بسیار شفاف است.

شیشه سکوریت با شیشه معمولی متفاوت است، مقاومت در برابر ضربه و استحکام بسیار بالایی دارد و به آسانی شکسته نمی شود.

در واقع شیشه سکوریت همان شیشه معمولی است که تحت عملیات حرارتی قرار گرفته است و بعد از عملیات حرارتی، شیشه سکوریت قوی و بادوام می شود.

همچنین شیشه سکوریت 7 برابر مقاوم‌تر و بادوام‌تر از شیشه معمولی است.

 

 

آیا نمای شیشه ای فریم لس که در ویلاها و یا در حمام‌ها به کار می رود، دچار نشتی می شود؟

در بین شکاف‌های شیشه‌های فریم لس، به طورمعمول درزهای خیلی کوچکی وجود دارد که به هرحال در هنگام نصب، این شکاف‌ها به وجود می آید و در صورتی که شیشه‌ها و نمای شیشه ای فریم لس برای حمام‌ها به کار رود، امکان نشتی کمی آب از گوشه و کنار این شکاف‌ها به وجود می آید.

اما به هرحال سازندگان ویلا و پیمانکاران و کسانی که برای سکونت خود در حال ساخت خانه هستند، استفاده از نمای شیشه ای فریم لس و شیشه‌ها را بهترین گزینه می دانند. طراحی شیشه ای و فلزی شفاف در و نمای شیشه ای فریم لس باعث به وجود آمدن نمای لوکس در ساختمان می شود. درهای شیشه ای فریم لس حمام‌ها، این احساس را به افراد القا می کند، که انگار حمام از آن چه که هست بزرگ‌تر می باشد.

با افزایش محبوبیت و شهرت شیشه‌های فریم لس، اکثر تولید کنندگان نمای شیشه ای فریم لس تلاش می کنند تا شکاف‌های موجود در نمای شیشه ای فریم لس را کمترکنند و بدین ترتیب نشتی کمتری از این شیشه‌ها خارج شود.

 

مزایای نمای شیشه ای فریم لس

مزایای نمای شیشه ای فریم لس

زیبایی بی نظیر نما

نصب سریع و آسان

عایق مناسب صدا

عایق حرارتی

امکان استفاده از رنگ‌های گوناگون در نما

ظرافت دید قاب نگهدارنده نمای شیشه ای از بیرون

امکان استفاده از بازشوهای مخفی در نمای فریم لس

عملکرد مستقل قاب‌ها در مقابل زلزله

انتقال ندادن تنش‌های ساختار اصلی بنا بر شیشه

 

معایب نمای شیشه ای فریم لس

نماهای شیشه ای، ممکن است باعث ایجاد تابش شدید نور خورشید شوند، که می تواند باعث اذیت چشم شود.

شیشه باعث جذب گرما می شود و بنابراین برای کشورهایی با آب و هوای گرم مناسب نمی باشد.

اکثر شیشه‌ها در مقابل زلزله مقاوم نیستند و برای کشورهایی که زلزله خیز هستند گزینه خوبی نیستند.

استفاده از شیشه در ساختمان‌ها و ویلاها، می تواند منجر به هزینه‌های بالاتر، از نظر ایمنی و امنیت ساختمان شود.

شیشه یک ماده شکننده و سخت است و این به این معنی است که زمانی که فشار ناگهانی به آن وارد می شود، به آسانی شکسته می شود.

نکته: بسیاری از معایب نمای شیشه ای بدون فریم را می توان به خوبی با فناوری‌های جدید برطرف کرد.

 

قیمت نمای شیشه ای فریم لس

قیمت نمای شیشه ای فریم لس، از قیمت نماهای معمولی خیلی بیشتر است و

بهتر است از قیمت نمای شیشه ای اطلاع داشته باشید، تا انتخاب بهتری در خرید نمای شیشه ای فریم لس خود داشته باشید.

 

 

جمع بندی

یکی از پرکاربردترین نماها در طراحی نمای ساختمان یا ویلا، استفاده از شیشه فریم لس می باشد. قطعا شیشه زیبا به نظر می آید و به همین دلیل است که خیلی از مالکان، ساختمان‌ها یا ویلاهای زیبا و براق را برای فضاهای خود ترجیح ‌دهند. شیشه فریم لس به جای دیوار، نمای بدون مانعی را برای افراد ایجاد می‌کند و از آنجایی که می توان شیشه را به هر شکلی در آورد، از بسیاری جهات یک نوع متریال فوق‌العاده کاربردی برای طراحان نما و معماران می باشد.

امیدواریم که توانسته باشید از توضیحاتی که دراین مقاله در خصوص ویژگی‌های نمای شیشه ای فریم لس و مزایا و معایب آن دادیم، نهایت استفاده را برده باشید. خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.