معرفی انواع مصالح مورد استفاده در اجرای نمای ساختمان ویلایی - سازه برتر



معرفی انواع مصالح مورد استفاده در اجرای نمای ساختمان ویلایی

نمای ساختمان ویلایی، اولین منظره ای است که در خرید ویلا دیده می شود و هویت آن ویلا را نشان می دهد، به همین دلیل انواع متریال مورد استفاده در اجرای نمای ساختمان ویلایی، باید حتما زیبا باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در واقع نمای ویلا به عنوان اولین چشم انداز احتیاج به یک طراحی نوین و زیبا دارد که هم باعث بالارفتن ارزش ویلا شود و هم عامه پسند باشد، از این رو طراحی و اجرای نمای ویلا با استفاده از انواع متریال نمای ساختمان نیاز به طراحان و متخصصین برتر دارد.

در ادامه این مقاله، شما را با انواع متریال مورد استفاده در اجرای نمای ساختمان ویلایی و مزیت‌های هر کدام آشنا می کنیم، اگر قصد خرید یا ساخت ویلا را دارید مطالعه این مقاله برای آگاهی هرچه بیشتر به شما کمک می کند.

 

متریال نمای ساختمان ویلایی

انواع متریال مورد استفاده در اجرای نمای ساختمان ویلایی

در ادامه این مطلب از سازه برتر، انواع متریال نمای ساختمان ویلایی را شرح می دهیم.

 

نمای ویلا با چوب ترموود

چوب یکی از متریال بسیار قدیمی در طراحی نمای ساختمان می باشد و در سال‌های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی نمونه‌ها و مدل‌های جدیدی از چوب نما در صنعت ساختمان موجود است.

چوب ترمووود، یک نوع از این مدل‌هاست که در واقع طی فرآیندی اصلاح شده و مقاومت آن دربرابر شرایط اقلیمی سخت افزایش یافته است.

 

مزایای نمای چوبی ترموود

مقاومت بالا در برابر رطوبت

وزن سبک

تنوع رنگی

نصب سریع و آسان

داشتن طول عمر بالا

دسترسی آسان

قابل تعویض بودن نما

 

نمای کامپوزیت ویلا

نمای ویلا با ورق کامپوزیت

این سبک نما در طراحی ویلاها به شکل چشمگیری به کار می رود. کامپوزیت یک متریال ترکیبی است، که از یک هسته پلی اتیلن و دو لایه پوشش آلومینیومی تشکیل شده است. با توجه به قضاوت معمار در طراحی نما، پانل‌های آلومینیومی پلاستیکی را می توان بدون از دست دادن استحکام و سختی به اشکال مختلف تبدیل کرد.

 

مزایای نمای کامپوزیت

دارای تنوع رنگ و زیبایی

۸۰ % کاهش وزن در مقایسه با نمای سنگ طبیعی

مقاومت بالا در مقابل ضربه

انتخاب انواع طرح سنگ‌ به دلخواه جهت استفاده در نماهای مختلف

هزینه نصب پایین

سرعت بالا در اجرای پروژه

استحکام بالا در برابر فرسایش

تنوع در ابعاد و طرح

عایق حرارتی و صوتی

مقاومت بالا در مقابل اشعه ماوراء بنفش

انعطاف پذیری بالا در اجرا

دوام و مقاومت زیاد در برابر حرارت

 

نمای ویلا با سنگ

شما با بهره بردن از یک سنگ سبک و با کیفیت می توانید ظاهری جذاب به ساختمان ویلایی خود ببخشید و ایمنی آن را بالا ببرید. از لحاظ قیمت، اجرای نماهای سنگی هزینه زیادی را می طلبد و احتیاج به سرمایه زیادی دارد. بنابراین در صورتی که هزینه طراحی و ساخت نمای بیرونی ساختمان شما برایتان مهم نیست، این متریال گزینه بسیار خوبی محسوب می شود که می تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد.

 

مزایای نمای سنگی

تغییر ناپذیری رنگ در برابر گازها، بخارها و نور آفتاب

مقاومت بالا در برابر رطوبت هوا

تنوع زیاد در جنس و رنگ

اجرای آسان و سریع

داشتن قابلیت برش و صیقل خوردن

مقاومت کششی و خمشی بالا

چسبندگی خوب با ملات

سرعت بالای اجرا

 

نمای شیشه ای ویلا

نمای ویلا با شیشه

شیشه یکی دیگر از انواع متریال نمای ساختمان می باشد. این متریال عمدتاً در ویلاها، ادارات و ساختمان های تجاری برای نورپردازی فضاهای داخلی آنها استفاده می شود.

در حقیقت این نوع متریال برای ساختمان‌هایی با طراحی مدرن که در معرض سایر ساختمان‌های مجاور قرار نمی گیرند استفاده می شود. البته برای به تصویر کشیدن نمای ساختمان‌های اطراف می توان از روش‌های گوناگونی بهره برد و در این نوع طراحی، مدل معماری و مدرن بودن آن اهمیت بیشتری دارد.

بهترین نوع شیشه برای اجرای نمای ویلا، شیشه ای است که می تواند در برابر اشعه های مضر و ضربه‌های سنگین مقاومت داشته باشد. همچنین برای اجرای این متریال باید به فکر یک قاب مناسب بود و در کنار شیشه یک قاب مناسب خریداری کرد.

این ماده را می توان با سایر مصالح ساختمانی ترکیب کرد. به عنوان مثال، بخشی از نمای خارجی ساختمان را می توان با شیشه و بخشی دیگر را با چوب پوشاند. علاوه بر این، این ماده در رنگ‌های متنوعی عرضه می شود و در مدت زمان کوتاهی می توان آن را اجرا کرد. همچنین با نصب شیشه در نمای بیرونی ساختمان، دید ساکنین بیشتر شده و احساس بهتری خواهند داشت. البته باید به این نکته توجه داشت که شیشه را نمی توان در هر ساختمانی به کار برد و قبل از اجرا احتیاج به تایید کارشناسان دارد.

 

مزایای نمای شیشه ای

فراهم کردن فضایی خوب برای جذب نور طبیعی

امکان دیدن چشم انداز زیبای بیرون

ایجاد حس ظرافت و سبکی در نمای ساختمان

داشتن تهویه طبیعی

کاهش مصرف انرژی با استفاده از پنجره دوجداره

سرعت بالای اجرا

امکان دید یکپارچه از مناظر طبیعی بیرون برای ساکنان ویلا

 

نمای ویلا با سرامیک

سرامیک یکی از پرکاربردترین انواع متریال نمای ساختمان است. این نوع متریال را در ساختمان‌های مختلف ویلایی، مسکونی، اداری و تجاری به کار می برند. سرامیک‌های قالبی چینی نوعی کاشی و سرامیک با مقاومت بالا هستند که با نصب آن می توان مقاومت و ایمنی و ساختمان را بالا برد.

متریال سرامیک در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود است و هر کسی می تواند با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کند. همچنین سرامیک‌های استاندارد عایق‌های خوبی در برابر آتش، رطوبت و صدا محسوب می شوند و با نصب آن می توان ایمنی ساختمان‌ها و ویلاهای مختلف را بالا برد.

 

مزایای نمای سرامیک

عایق رطوبت

تنوع زیاد در طرح و رنگ

مقاومت بالا در برابر یخ زدگی و ضربات فیزیکی

ضد حریق

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

در صورتی که در زمینه اجرای نمای ساختمان و یا تولید و فروش مصالح و تجهیزات مرتبط با نمای ویلا فعالیت می کنید، می توانید تبلیغ خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر بصورت آگهی دائمی منتشر کنید.

این نوع تبلیغ بصورت آگهی دائمی در سایت منتشر می شود و با توجه به اینکه آگهی‌ها در نتایج گوگل نیز دیده می شوند، مخاطبان زیادی از طریق گوگل وارد سایت سازه برتر شده و آگهی شما را مشاهده می کنند و به این ترتیب می توانید برای جذب مشتریان بیشتر از این روش بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

نمای ویلا با سیمان سفید

سیمان سفید یکی دیگر از مصالح مورد استفاده در طراحی معماری مدرن است. طراحی مدرن با استفاده از مواد اولیه ساده و تک رنگ انجام می شود، که سیمان سفید دقیقا همان خواص را دارد. سیمان سفید به رنگ سفید است و طراحی ساده ای دارد، بنابراین بیشتر در دیوارهای خارجی ساختمان های مدرن استفاده می شود.

علاوه بر این سیمان سفید دارای ماندگاری بالا و زمان نصب کوتاه است. هزینه نصب این متریال نیز کم می باشد و متریال ارزان قیمتی است. البته کثیف بودن بافت آن نیز از نقاط ضعف این نوع متریال به شمار می رود، به همین دلیل سیمان سفید برای ویلاسازی مناسب است و در ساخت و سازهای مسکونی زیاد استفاده نمی شود.

 

مزایای نمای سیمان سفید

مقرون به صرفه

صرفه جویی در زمان و سرعت بالا در اجرا

عدم پوسته پوسته شدن و ریزش در دراز مدت

دسترسی و تهیه آسان

 

نمای آجری ویلا

نمای ویلا با آجر

آجر یکی از مقاوم ترین و قدیمی ترین مصالحی است که در نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می شود. اکثر مردم تصور می کنند که آجر فقط در ساختمان‌های قدیمی استفاده می شود که کاملا غلط است. امروزه معماران و طراحان توانسته اند از آجر برای ایجاد ساختمان‌های زیبا و مدرن استفاده کنند.

علاوه بر این، استفاده از نماهای آجری، داخل ساختمان را گرم می کند و حسی مدرن به ساختمان می بخشد. همچنین آجر متریالی است که در اشکال و ابعاد مختلف قابل تولید است و در صورت استفاده از آجر مناسب می توانید ظاهری جذاب در ساختمان خود ایجاد کنید. با توجه به قیمت، متریال آجر، مقرون به صرفه و فراوان است.

 

مزایای نمای آجری

عایق حرارتی و برودتی

تغییر ناپذیری رنگ

تنوع رنگی

ایجاد حس نوستالژیک در فضا

سرعت بالا در اجرا

 

نمای ویلا با بایرامیکس

بایرامیکس ماده ای است که توسط یک شرکت ترکیه ای پیشنهاد شده است. این نوع متریال از سنگ مرمر، گرانیت و سرامیک تشکیل شده است که برای تولید این ماده، مواد را در چسب‌های مصنوعی و طبیعی ریخته و درمرحله بعد آن را خشک می کنند. پس از خشک شدن آنها را در ابعادی استاندارد برش می دهند.

این ماده بسیار مقاوم است و ساختمان‌ها را ایمن می کند. از ویژگی‌های این مصالح ساختمانی می توان به نصب آسان و سریع، رنگ‌های زیبا و قیمت مناسب آن اشاره کرد. بنابراین در صورتی که به دنبال نمای ساختمانی جذاب، بادوام و مقرون به صرفه هستید، این متریال گزینه مناسبی محسوب می شود.

 

مزایای نمای بایرامیکس

تنوع رنگی

نصب سریع و آسان

داشتن قابلیت شستشو با آب

 

نمای ویلا با مونولیت

مونولیت یکی از انواع متریال نمای ساختمان می باشد که بسیار جذاب و ساده است و مناسب برای بیشتر ویلاها، به خصوص ویلاهای فلت است؛ داشتن وزن سبک از خصوصیات اصلی این نوع متریال برای نمای ویلا است. برای طراحی نمای ساختمان ویلایی با مونولیت احتیاج به هزینه زیادی نیست و نیازی به مرمت و تعمیر در طی سال‌های بعد نیز ندارد.

 

مزایای نمای مونولیت

اجرای سریع طرح

وزن سبک و ضخامت کم

انعطاف پذیری بالا

عایق رطوبتی

مقاوم در مقابل نفوذ آب

مقرون به صرفه

 

نمای ویلا با استرچ متال

استرچ متال ورقه های آهنی و برجسته ای هستند که به دلیل مقاومت بالا در برابر همه نوع شرایط آب و هوایی بسیار محبوب اند؛ با طراحی نمای ساختمان ویلایی از طریق بهره مندی از استرچ متال یک نمای سه بعدی و خاص در اختیار خواهید داشت که در اشکال و طرح های متفاوتی قابل اجرا هستند.

استرچ متال یک نوع آهن و ورق برجسته است که به دلیل مقاومت بالا در برابر انواع شرایط جوی بسیار پرطرفدار است. با استفاده از استرچ متال برای طراحی نمای ساختمان ویلایی، نمای سه بعدی خاصی به وجود می آید و می توان آن را به شکل‌ها و طرح‌های مختلفی اجرا کرد.

 

مزایای نمای استرچ متال

به خاطر داشتن چشمه سه بعدی، چشم انداز وسیعی را در اختیار ساکنین می گذارد.

قیمت بسیار مناسبی دارد

تنوع بالایی از منظره را به نمای ساختمان می بخشد

زیبایی نما به دلیل سه بعدی بودن

 

 

نمای ویلا با متریال فایبر سمنت برد

متریال فایبر سمنت برد، متشکل از پنل‌هایی است که جنس آن‌ها سیمان از سیمان می باشد و دارای فیبر هستند. از ویژگی‌های بارز این نوع متریال را می‌توان به سازگاری بالای آن با مصالح ساختمانی دیگر، داشتن ظاهر جذاب و همچنین تولید آن در مدل‌های گوناگون مانند چوب، آجر و ... اشاره کرد.

 

مزایای نمای فایبر سمنت برد

مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ حشرات

مقاوم در برابر رطوبت

دوام بالا در برابر آسیب‌های احتمالی مانند آتش و پوسیدگی‌ها

 

نمای ساختمان ویلایی کوچک یک طبقه

نمای ساختمان ویلایی کوچک یک طبقه

ویلاهای یک طبقه کوچک دارای متراژ کوچکی هستند. برای بهتر شدن نمای این نوع ساختمان‌ها باید به استانداردهای لازم برای طراحی نما توجه شود. نمای ویلاهای یک طبقه، می تواند از متریال سنگ یا آجر ساخته شود و هر مصالح ساختمانی که در ساخت نمای ساختمان استفاده می شود تاثیر زیادی در ظاهر نمای ساختمان دارد. معمولا طراحی نمای ساختمان‌های کوچک یک طبقه، به سبک مدرن می باشد.

 

نمای ساختمان ویلایی همکف

در شهرهای شمالی کشور همه جا ویلاهای همکف یا مسطح پیدا می شود. این ویلاها در شهر به صرفه و کاربردی نمی باشند. نمای ویلاهای طبقه همکف اکثراً با سقف شیروانی و به سبک طراحی مدرن است. سبک کلاسیک کمتر در طراحی این نوع ویلاها دیده می شود، زیرا کارفرمایان دوست دارند برای تعطیلات به دور از محیط شهری به این ویلاها نقل مکان کنند. متریال به کار رفته در نمای این ویلاها به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.

 

 

نکات مهم در انتخاب متریال نمای بیرونی ساختمان ویلایی

شما باید متریالی را برای نمای ساختمان ویلایی خود انتخاب کنید که با ساختمان‌های مجاور هماهنگ باشد. در حقیقت در انتخاب نوع متریال باید به بافت شهری اهمیت داد و با توجه به شرایط و موقعیت ساختمان نوع متریال بیرونی را انتخاب کرد. همچنین ظاهر ساختمان باید با عناصر داخلی ساختمان ویلایی هماهنگ باشد و با توجه به سبک ساختمان انتخاب شود.

ثانیاً متریال نمای ساختمان باید با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی منطقه انتخاب شود. به عنوان مثال اگر شرایط جوی منطقه ای ناپایدار است و بارندگی زیاد است، مصالح انتخابی باید دارای مقاومت بالایی باشند تا ظاهر ساختمان آسیب نبیند و سازه ساختمان برای سالیان متمادی سالم بماند.

مورد مهم بعدی در مورد انتخاب مصالح بیرونی ساختمان این است که، در صورتی که ساختمان در منطقه پر رفت و آمد ساخته شده باشد، مصالح بیرونی آن باید عایق صوتی و حرارتی باشد. این ویژگی باعث افزایش ایمنی ساختمان شده و به ساکنین ساختمان آرامش می دهد. در حقیقت مواد عایق صدا، اجازه ورود صداهای مزاحم را نمی دهند و فضای آرامش بخشی را در داخل ساختمان به وجود می آورند.

 

 

جمع بندی

نمای ساختمان ویلایی، در صورتی که به صورت اصولی و با متریال با کیفیت ساخته شود، به مدت طولانی احتیاج به مرمت و تعمیر ندارد ولی اگر طراحی نمای ویلا با متریال بی کیفیت اجرا شود، احتمال دارد ساکنان ویلا با خطرات جانی و آسیب‌های بسیاری رو به رو شوند، به همین دلیل به کارفرمایان و مالکان توصیه می شود که هر چه قدر مورد نیاز است، متریال با کیفیت تر برای نمای ویلا فراهم کنند.

در این مطلب شما را با انواع متریالی که در اجرای نمای ساختمان ویلایی استفاده می شوند آشنا کردیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. خوشحال می شویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.