معرفی بهترین چوب‌ها برای مبلمان چوبی روف گاردن - سازه برتر



مبلمان روف گاردن چوبی

معرفی بهترین چوب‌ها برای مبلمان روف گاردن چوبی

مبلمان روف گاردن چوبی حس گرمی و صمیمیت را به افراد منتقل می کند. این نوع مبلمان ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند، زیرا باید دوام و مقاومت بیشتری در برابر شرایط مختلف جوی فضای باز داشته باشند. در واقع چوب به عنوان یک ماده طبیعی، قابلیت ساخت به شکل چهار چوب برای مبلمان، نیمکت، صندلی و وسایل چوبی دیگر را فراهم می کند. علاوه بر آن مبلمان روف گاردن چوبی، وزن مناسبی دارند و مقاومت خوبی در برابر بادهای شدید دارند.

در این مطلب تصمیم گرفته ایم به پرسش‌های زیر پاسخ دهیم:

چوب‌های مناسب برای مبلمان چوبی روف گاردن و فضای باز چه ویژگی هایی دارند و کدام ها هستند؟ روش نگهداری این نوع مبلمان چگونه است؟

اگر شما هم این سوال‌ها برایتان پیش آمده است، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا به پاسخ سوال‌های خود دست یابید.

 

انواع مبلمان روف گاردن چوبی

مبلمان چوبی روف گاردن شامل مبلمان برای نشستن و صندلی و میز می شود. البته در مواقعی که وسایل آب بازی و استخر بر روی روف گاردن وجود داشته باشد معمولا از صندلی‌های چوبی برای آفتاب گرفتن نیز استفاده می شود.

نیمکت و میز، پرگولا و آلاچیق، شومینه، فلاورباکس، آتشدان، باربیکیو و ... از انواع مبلمان چوبی در صنعت ساختمان می باشد که تنوع بسیار بالایی در ساخت آن‌ها وجود دارد.

 

طراحی مبلمان روف گاردن چوبی

بعد از تعیین کردن محدودیت‌های شرایط آب و هوایی و انتخاب متریال چوبی مناسب برای مبلمان روف گاردن در ساخت ویلا، باید مرحله طراحی را انجام دهید. از لحاظ زیبایی شناسی میز و صندلی و مبلمان چوبی در روف گاردن به عنوان پایه و چارچوب ایده آل است و طراحی باید معطوف به کوسن و تشک‌ها باشد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که طراحی مبلمان چوبی در پشت بام باید به شکلی باشد که بتواند باد را از خود عبور دهد، برای مثال ایجاد سوراخ‌هایی در مراحل طراحی مبلمان می تواند راه حل خوبی باشد.

 

انواع چوب مبلمان روف گاردن

انواع چوب مبلمان روف گاردن

در این بخش از سازه برتر، به معرفی انواع چوب هایی می پردازیم که در ساخت مبلمان بام سبز به کار می رود:

از نظر بافت دو نوع چوب نرم و سخت وجود دارد، که تفاوت این دو در فیزیولوژی و ساختار آن‌هاست. در واقع درختانی که چوب نرمی دارند بیشتر از دسته گیاهان همیشه سبز هستند، اما درختانی که دارای چوب سختی می باشند از گروه درختان برگریز و نهاندانه هستند، اکثر این گیاهان در طی سال برگ ریزی دارند و رشد کمتری دارند که باعث می شود تراکم چوب بیشتر شود.

 

ویژگی‌های چوب نرم

چوب نرم در واقع یک نوع چوب همه کاره است، که استفاده از آن برای ساخت مبلمان چوبی روف گاردن، نمایی خیره کننده و بدون هیچ درزی را رائه می دهد. چوب‌های نرم از چوب درختان باز دانه هستند و بافت تنه آن‌ها هیچ گونه منفذی ندارد. ولی در عوض برای تولید شیره و انتقال آب به تراکئیدها متکی اند. داشتن این ویژگی باعث می شود این نوع چوب‌ها چگالی کمتری داشته باشند. درختان کاج، داگلاس، سدر و شوکران از نمونه درختان نرم هستند.

 

مزایای چوب نرم

کارایی بالا: چوب نرم کارایی بالا و آسان تری دارد و می توان از آن برای ساخت بسیاری از وسایل استفاده کرد.

پایداری عالی: درختانی که چوب نرمی دارند، نسبت به چوب‌های سخت رشد سریع تری دارند و به عنوان یک منبع تجدید پذیر شناخته می شوند.

مقرون به صرفه: این نوع الوارها قیمت پایینی دارند، زیرا فراهم کردن آن‌ها آسانتر است.

 

معایب چوب نرم

چگالی پایین: چگالی کم چوب نرم، باعث ضعیفتر شدن آن می شود.

طول عمر: استفاده از چوب نرم برای مناطقی که رفت و آمد زیاد است گزینه مناسبی نیست، زیرا در طی زمان به خوبی چوب سخت سائیده نمی شود.

مقاومت ضعیف در برابر آتش: اغلب چوب‌های نرم مقاومت پایینی در مقابل آتش دارند و حتما باید فرآوری شوند.

 

ویژگی های چوب سخت

چوب سخت، از چوب درختان نهاندانه است. در این نوع درختان مواد معدنی و آب در تمام چوب پخش می شود. منافذی که در دانه چوب هستند فرآیند توزیع را انجام می دهند و به دانه‌های چوبی که باقی مانده است، اجازه می دهند که دارای تراکم بیشتری شوند. چوب‌های سخت به علت سبک و عملکرد منحصر به فردی که دارند مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند. چند نمونه از درختان برگ ریز عبارتند از: بالسا، بلک بات، چوب ماهون، اکالیپتوس، اکالیپتوس خالدار.

 

مزایای چوب سخت

طول عمر بالا: استفاده از چوب سخت در ساخت محصولات باعث تولید وسایلی با کیفیت بسیار بالا می شود، که در طی زمان دوام و ماندگاری بالایی دارند.

نگهداری بسیار آسان: چوب‌های سخت به آسانی تمیز می شوند و فرو رفتگی‌ها و خراش‌ها را می توان در آن‌ها رفع کرد.

استحکام بالا: وجود ساختار سلولی بسیار متراکم در این نوع درختان، باعث می شود استحکام فوق العاده ای داشته باشند.

شکل ظاهری زیبا: الوار چوب سخت در طیف بزرگی از پوشش‌ها و رنگ‌ها وجود دارند، که معمولا برای هر نوع سبکی مناسب می باشند.

مقاومت بالا در مقابله با آتش: چوب‌های سخت در مقایسه با چوب‌های نرم از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردارند.

 

معایب چوب‌های سخت

کارایی: به دلیل چگالی بالا، استفاده از چوب‌های سخت در طی ساخت و ساز سخت می باشد.

هزینه بالا: چوب‌های سخت کمی گران هستند، ولی به علت کیفیت بالا به صرفه نیز می باشند.

سرعت پایین رشد: بیشتر چوب‌های سخت، سرعت رشد پایین تری در مقایسه با چوب نرم دارند.

 

ترموود در مبلمان چوبی روف گاردن

استفاده از چوب پلاست و چوب ترموود در مبلمان چوبی روف گاردن

انواع چوب‌های اصلاح شده به منظور مقاومت بیشتر، مانند ترمووود و چوب پلاست برای مبلمان چوبی روف گاردن استفاده می شود، که با توجه به بودجه مالی خود می توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید که در چه طرح و رنگی و با چه تنوعی ساخته شوند، از طرف دیگر باید به سبک سازی برای فشار وارد نکردن به ساختمان ویلایی نیز توجه زیادی داشته باشید.

مزایایی که چوب پلاست و ترموود برای ساخت مبلمان چوبی روف گاردن دارند موارد زیر هستند:

عایق صوتی

عایق گرما و سرما

مقاومت و ماندگاری بالا

عایق الکتریکی

تنوع فراوان

ظاهر تزئینی

نگهداری آسان

وزن سبک

داشتن ظاهر بسیار نزدیک به چوب طبیعی

مقاوم در برابر رطوبت

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

فروشندگان مصالح ساختمانی و پیمانکاران ساختمانی، می توانند محصولات و خدمات خود را در سایت سازه برتر معرفی و تبلیغ کنند. یکی از روش‌های موثر تبلیغات، ثبت آگهی دائمی در سایت سازه برتر است که با گذر زمان، اعتبار آن نیز بیشتر می شود و مشتریان متعددی را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد.

ضمن اینکه این نوع از تبلیغات به دلیل ماندگاری طولانی مدت، بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما نیز تاثیر مثبت دارد و باعث بهبود جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می شود. روش‌های تبلیغاتی اثربخش دیگری هم در سازه برتر برای همکاران صنعت ساختمان اجرا می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و توضیحات کامل آن را مطالعه کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

نگهداری مبلمان چوبی روف گاردن

نکاتی که باید در نگهداری مبلمان چوبی روف گاردن رعایت کرد

قطعا مبلمانی از جنس چوب برای روف گاردن، به نگه داری و مراقبت زیادی احتیاج دارند. البته مبلمان چوبی که کیفیت بالایی دارند، دارای دوام طولانی هستند، اما با این حال به دلیل این که مبلمان چوبی در فضای باز پشت بام قرار دارند، باز هم باید از آن‌ها به خوبی نگه داری شود تا سالم بمانند. نگه داری مبلمان چوبی روف گاردن زمان طولانی نیاز ندارد و به طور معمول شامل تمیز کردن دقیق آن است. در زیر به معرفی چند نکته برای تمیز نگه داشتن مبلمان چوبی می پردازیم:

 

تمیز کردن گرد و خاک

گرد و خاک بر روی مبلمان چوبی روف گاردن، عاملی ساینده است. بنا براین شما می توانید از یک پارچه تمیز، نرم و بدون پرز برای از بین بردن گرد و غبار استفاده کنید. سعی کنید هرچند روز یک بار گرد گیری را انجام دهید تا تجمع گرد و غبار را به حداقل ممکن برسانید. بعد از مدتی کثیفی روی مبلمان بیشتر می شود. بعضی از آلودگی‌ها به راحتی تمیز نمی شوند و باید از یک پارچه مرطوب شده نرم همراه با صابون و آب استفاده کرد. دستمالی که برای تمیز کردن مبلمان چوبی استفاده می کنید نباید با آب اشباع باشد و فقط باید کمی مرطوب باشد و بعد از تمیز کردن مبلمان توسط آن، باید بلافاصله مبلمان را با یک حوله خشک کنید.

مبلمان چوبی به علت این که در روف گاردن هستند، ممکن است احتیاج به روش قوی تری برای تمیز کردن داشته باشند. در نتیجه باید از یک محصول با کیفیت بدون خاصیت سایندگی، برای چوب‌های مبلمان پشت بام و فضای باز استفاده کرد. پاک کننده‌های آمونیاک و پولیش‌ها گزینه مناسبی برای این کار نیستند. استفاده از یک پاک کننده اشتباه می تواند باعث ایجاد خراش یا آسیب به سطح چوب شود. در صورتی که نیاز به روش‌های قویتر احساس شد باید به سراغ آن‌ها بروید، در غیر این صورت استفاده از ملایم ترین پاک کننده‌ها نیز مناسب هستند.

 

تعمیر کردن چوب مبلمان

اگر مبلمان چوبی در روف گاردن دچار آسیب شد، تعمیر آن بسیار آسان است. برای تعمیر مبلمان باید مطمئن شوید که مواد صحیحی برای این منظور استفاده کرده اید، تا بتوانید پوشش را حفظ کنید. برای مثال وجود یک خراش کوچک را می توان با استفاده از موم خمیری مخصوص مبلمان چوبی ترمیم کرد. همچنین می توان برای ترمیم نواحی که چندین خراش کوچک دارند از یک پوکه برای سنباده زدن آن استفاده کرد. در واقع با ترمیم خراش‌ها و فرو رفتگی‌ها، از آسیب بیشتر به مبلمان جلوگیری می کنید.

 

واکس زدن مبلمان چوبی روف گاردن

در صورتی که نمی توانید سطح مبلمان خود را براق کنید، می توانید از یک موم استفاده کنید. این ماده از مبلمان چوبی در برابر رطوبت، خاک و گرد و غبار محافظت می کند. خمیر موم یک محافظ مبلمان چوبی است که به صورت نیمه جامد است و یک پوسته محافظ روی سطح مبلمان ایجاد می کند. استفاده از واکس خمیری یک گزینه خوب برای نگهداری مبلمان چوبی روف گاردن است.

 

تهیه یک کاور مناسب برای مبلمان چوبی روف گاردن

شما می توانید مبلمان چوبی خود را بپوشانید و از به وجود آمدن لکه و آسیب حرارتی به آن جلوگیری کنید. نپوشاندن مبلمان چوبی با یک پوشش مناسب باعث ایجاد لکه بر روی آن می شود. همچنین برای جا به جایی مبلمان چوبی هرگز آن‌ها را روی زمین نکشید و با عجله جا به جا نکنید.

 

توجه به شرایط جغرافیایی منطقه

یکی از با اهمیت ترین جنبه‌های حفظ مبلمان چوبی، محافظت از آن‌ها در مقابل گرما، نور، رطوبت و حشرات است. برای این کار می توانید از یک سایبان بر روی روف گاردن استفاده کنید تا از تابش مستقیم نور خورشید بر روی مبلمان و آسیب به آن جلوگیری کنید. همچنین حشراتی مثل موریانه‌ها، مورچه‌ها و زنبورها می توانند به مبلمان چوبی صدمه بزنند، به همین منظور اگر گرد و غبار چوب را روی آن مشاهده کردید فورا باید آن را رفع کنید و اثاثیه را در محیطی جدا قرنطینه کنید.

 

چوب مناسب مبلمان روف گاردن

نکات مهم در زمان انتخاب چوب برای ساخت مبلمان روف گاردن

برای ساخت مبلمان روف گاردن، نمی شود از هر نوع چوبی استفاده کرد، در واقع قبل از انتخاب یک چوب مناسب باید حتما نقاط قوت و ضعف آن را بشناسید و بدانید چه نوع چوب‌هایی در صنعت ساختمان، برای مبلمان روف گاردن مناسبتر هستند و همچنین کدام یک از انواع آنها با نوع کاربری و سلیقه شما مطابقت بیشتری دارد.

 

قیمت مبلمان روف گاردن چوبی

قیمت مبلمان چوبی به درجه کیفیت چوبی که به کار برده شده است بستگی دارد، در واقع هر چقدر مقاومت و ماندگاری چوب در برابر عوامل محیطی بیشتر باشد، به تبع هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

 

جمع بندی

انتخاب مبلمان چوبی مناسب یکی از اصلی‌ترین مراحل طراحی روف گاردن است که در زیبایی و جذابیت بیشتر فضای روف گاردن و آرامش شما تاثیر زیادی می گذارد. با اجرای روف گاردن توسط مبلمان چوبی، می‌توان فضای بلا استفاده بام‌ ساختمان‌های ویلایی را به محیطی سرسبز و گرم و صمیمی برای تفریح و استراحت تبدیل کرد.

در نهایت اگر به ‌دنبال طراحی و اجرای روف گاردن چوبی با مبلمان مخصوص به آن هستید، بهتر است با تیم‌های مشاوره و کارشناسان تخصصی پروژه‌های روف گاردن مشورت کنید. اگر شما هم نظر یا پیشنهادی در مورد مبلمان روف گاردن چوبی دارید، می توانید با ما به اشتراک بگذارید.