معرفی انواع سایبان روف گاردن و ویژگی های آن - سازه برتر



معرفی انواع سایبان روف گاردن

معرفی انواع سایبان روف گاردن و ویژگی های آن

استفاده از سایبان در روف گاردن، باعث می شود که بتوان از باغچه ای که روی پشت بام درست شده است نهایت استفاده را برد. در حقیقت تابش نور آفتاب و بارش برف و باران در فصل‌های سرد سال، موانعی هستند که بهره بردن از روف گاردن را با مشکل مواجه می کنند.

این محدودیت‌ها باعث شده است تا بعد از کامل شدن مراحل ساخت ویلا، سایبانی بر روی روف گاردن آن طراحی و اجرا شود. زیبایی و کیفیت دو المان مهم برای انتخاب چتر یا سایبان در روف گاردن است. ساختمان‌های ویلایی بسیاری وجود دارند که با بهره بردن از سایبان بام سبز، بسیار لاکچری و شیک شده اند.

معرفی انواع گوناگون سایبان در روف گاردن، می تواند راهنمای خوبی در انتخاب سایبان یا چتر متناسب با بام سبز باشد، برای شناخت بیشتر با سایبان در روف گاردن ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

 

 

خصوصیات بارز یک سایبان در روف گاردن

انواع سایبان‌ها در روف گاردن، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا بتوان از آنها در بام سبز استفاده کرد، در ادامه این بخش از سازه برتر، شما را با آنها آشنا می کنیم:

 

داشتن دوام و ماندگاری بالا

چتری که برای محیط باز مانند روف گاردن بر می گزینید، باید دارای خصوصیاتی همچون دوام و ماندگاری بالا، استحکام و مقاومت در مقابل باران و برف، مقاوم در برابر آتش سوزی، ضد آب و همچنین قابل حمل و سبک باشد و ثبات رنگی بالایی نیز داشته باشد، که داشتن تمام این ویژگی‌ها برای سایبان در روف گاردن اهمیت فراوانی دارد.

 

در نظر گرفتن شرایط اقلیمی منطقه مورد نظر

نکته با اهمیت برای انتخاب چتر مناسب در روف گاردن، توجه کردن به شرایط جوی آن منطقه می باشد. مقدار بارندگی و همچنین میزان وزش باد منطقه در انتخاب نوع چتر تاثیر زیادی دارد.

 

توجه به میزان استحکام پایه

همچنین توجه به میزان استحکام پایه، در مقابل وزش باد شدید و طوفان اهمیت فراوانی دارد. پایه چتر در قسمت وسط و یا در یک سمت قرار داده می شود که این مورد در انتخاب نوع سایبان تاثیر زیادی می گذارد.

 

جنس سایبان چتری در روف گاردن

جنس سایبان چتری در روف گاردن

جنس پارچه سایبان چتری انواع مختلفی دارد که می توان به “پارچه برزنتی نخی” که قابل حمل و سبک است و انعطاف پذیری خوبی نیز دارد اشاره کرد. نوع دیگر “پارچه برزنتی PVC" و پلی استری است، که مقاوم در مقابل تابش نور آفتاب، دارای وزن کم، عایق مناسب در مقابل باران و برف و همچنین حالت کشسانی بالای آن اشاره کرد. همچنین پارچه‌هایی با تنوع رنگی که جنس فلکسی و یا کتان دارند، نیز از ماندگاری و کیفیت بالایی برخوردارند.

البته اکثر افراد فعال در صنعت ساختمان، اجرای سایبان روی روف گاردن را با انواع پارچه‌های برزنت انجام می دهند، زیرا مزایای زیاد این پارچه‌ها و انواع گوناگون آن‌ها باعث محبوبیت بالای آن برای طراحی سایبان پشت بام شده است. انواع برزنت هایی که می شود برای احداث این سایبان‌های برزنتی از آنها بهره برد شامل موارد زیر می شود:

 

برزنت‌های ضدآفتاب و ضدآب

برزنت‌های ضدآفتاب و ضدآب، علاوه بر اینکه دارای یک لایه از مواد پلیمری برای مقابله با نفوذ آب هستند، به مواد ضد آفتاب نیز آغشته شده اند. به همین دلیل در زمان استفاده از آن‌ها برای سایبان در روف گاردن، علاوه بر ایجاد مانع در برابر نفوذ برف و باران، از اثرات زیان بار آفتاب، مثل آفتاب سوختگی افراد و پوسیدگی اشیاء نیز جلوگیری می کند.

 

برزنت‌های شمعی

برزنت‌های شمعی یکی از انواع برزنت‌های نازکی پرطرفدار برای اجرای سایبان در پشت بام به شمار می روند، این پارچه‌ها که اغلب برای ساخت چادرهای مسافرتی استفاده می شوند، مقاومت و استحکام بالایی در مقابل نفوذ آب دارند.

 

برزنت‌های نانو

برزنت‌های نانو، یکی از پارچه‌هایی هستند که به علت استفاده از فناوری نانو در آن‌ها، کیفیت بسیار بالایی دارند. به همین خاطر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اجرا و ساخت سایبان‌های روف گاردن به شمار می روند.

 

برزنت‌های نظامی

برزنت‌های نظامی، در واقع بیشتر برای احداث چادرهای نظامی استفاده می شوند. به همین علت نیز علاوه بر استحکام و مقاومت بالا در مقابل نفوذ برف و باران، استحکام کافی در برابر نفوذ بادهای شدید و آفتاب را نیز دارند. همین ویژگی باعث شده است که از آن‌ها برای سایبان‌های روی روف گاردن نیز استفاده شود.

 

برزنت کانتینری

در زمان مشاهده ترانزیت‌ها و ماشین‌های سنگین، احتمالا شاهد استفاده از چادرهای برزنتی کانتینری برای آن‌ها شده اید. این چادرها از برزنت‌های با کیفیتی ساخته شده اند و برای جلوگیری تابش نور خورشید و نفوذ آب دوخته می شوند. از این نوع برزنت‌ها برای سایبان‌هایی که در روف گاردن ساخته می شوند نیز استفاده می شود.

 

 

کاربرد سایبان در روف گاردن

سایبان‌هایی که بر روی پشت بام احداث می شوند، برای مقاصد مختلفی به کار می روند. از مهمترین اهداف آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

سایبان‌هایی برای پاسیوهای کوچک و گلخانه‌هایی، که بر روی پشت بام ایجاد می شوند.

ایجاد کردن فضایی مناسب برای برگزار کردن مهمانی‌ها با ساختن سقف توسط سایبان

احداث سایبان برای باربیکیو و اجاق‌های پخت غذاهای کبابی

ایجاد سایبانی برای استخرهای پیش ساخته پرورش ماهی که در روف گاردن وجود دارند.

 

انواع سایبان چتری برای استفاده در روف گاردن

انواع سایبان چتری برای استفاده در روف گاردن

برای انتخاب یک سایبان چتری با کیفیتی مناسب برای بام سبز، با انواع گوناگونی در بازار روبرو هستیم. سایبان‌ها در رنگ و جنس‌های متنوع و با قیمت‌های مختلف وجود دارند. انواع سایبان در روف گاردن شامل موارد زیر می شود:

 

سایبان جمع شونده و ثابت

یکی از سایبان‌های نسبتا قدیمی، سایبان‌های ثابت می باشند. این نوع سایبان‌ها قابلیت باز و بسته شدن ندارند و به همین دلیل امروزه دیگر کاربرد زیادی ندارند. اما سایبان‌های جمع شونده روف گاردن جایگزین خوبی برای آنها هستند. سایبان تاشو این قابلیت را دارد که بتوان آن را باز و بسته کرد، در صورتی که شرایط آب و هوایی مطبوع باشد، می توان آن را جمع کرد و از آن استفاده ای بهینه برد.

 

سایبان دوطرفه یا یک طرفه

سایبان یک طرفه، برای روف گارن‌های کوچک کاربرد دارد، ولی در صورتی که روف گاردن سطح وسیعی داشته باشد، می توان از سایبان دو طرفه استفاده کرد.

 

سایبان دستی یا برقی

سایبان دستی، برای باز و بسته شدن احتیاج به یک نیروی مکانیکی دارد و به طور معمول قیمت مناسب تری نسبت به دیگر سایبان‌ها دارد. سایبان چتری برقی یا محرک، نیز یک موتور الکتریکی دارد که به وسیله ی ریموت، باز و بسته می شود. علاوه بر انتخاب این دو نوع سایبان چتری، نمونه دیگری هم با نام سقف برقی وجود دارد که در دسته سایبان‌های محرک قرار داده می شوند.

در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص سایبان برقی ارائه می کنیم:

سایبان‌های برقی، کارایی ویژه ای دارند. سایبان برقی روف گاردن یکی از عناصری است که در ساخت ویلا، برای ایجاد فضایی لوکس و لاکچری در پشت بام به وجود می آید. به همین علت بیشتر شرکت‌های تولیدی این محصول را تولید می کنند.

در سال‌های اخیر، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تولید انواع گوناگون سایبان برقی، باز هم بعضی از افراد هستند که از کاربردهای سایبان آگاهی ندارند. بعضی از افراد تصور می کنند که کارایی سایبان جلوگیری از ایجاد سایه و تابش نور آفتاب است، اما علاوه بر این‌ها با راه اندازی یک سایبان برقی بر روی روف گاردن می توانید محیطی مناسب برای استراحت و نشستن فراهم کنید.

سایبان برقی دو طرفه، یکی از سایبان برقی‌های مناسب برای نصب در روف گاردن است. این نوع از سایبان‌ها بر روی یک پایه نصب می شوند، نصب سایبان برقی بر روی پایه باعث می شود پوشش وسیع تری از منطقه را در برگیرد. با انجام این کار محیط بیشتری برای استراحت و نشستن به وجود می آید.

 

نصب سایبان برقی روف گاردن

در حقیقت سایبان برقی دو طرفه نوعی سایبان بازویی است. این مدل از سایبان هیچ اتصالی به دیوار ندارد. سایبان برقی دو طرفه، به وسیله ی پایه به زمین متصل می شود. مزیت بهره بردن از این نوع سایبان ایجاد فضایی بیشتر است، زیرا فضای بزرگ تری را می پوشاند.

 

 

تفاوت بین سایبان برقی و سقف برقی در روف گاردن

یکی دیگر از سایبان‌های برقی که برای نصب در روف گاردن استفاده می شود، سقف برقی است. در واقع عملکرد سقف برقی و سایبان برقی مشابه یکدیگر می باشد. به عبارت دیگر سقف برقی تمام محیط روف گاردن را می پوشاند و این امکان را به وجود می آورد که شما بتوانید سقف را باز کنید و از فضای بیرون لذت کافی را ببرید.

اما سایبان برقی روف گاردن، فقط فضای کمی از پشت بام را تحت پوشش خود قرار می دهد. شما علاوه بر ایجاد سایه می توانید در فضای آزاد نهایت لذت را ببرید. انتخاب سایبان برقی و یا سقف برقی، با توجه به نیاز و سلیقه شما متفاوت است. در واقع باید براساس بودجه و نیاز خود یکی از این دو نوع سایبان چتری را انتخاب کنید.

 

تبلیغ تجهیزات ساختمانی در سازه برتر

اگر در تولید و فروش تجهیزات ساختمانی فعالیت دارید، می توانید در سایت سازه برتر به تبلیغ و معرفی کسب و کار خود بپردازید.

امکان ثبت آگهی دائمی در سازه برتر برای همکاران فعال در صنعت ساختمان و معماری فراهم است و همچنین می توانیم محتوای آگهی شما را با رعایت اصول سئوی محتوا، تولید کنیم و صفحه آگهی شما را به نتایج بالای گوگل برسانیم.

ضمن اینکه امکان طراحی و اجرای تبلیغات گسترده در سطح اینترنت را نیز داریم و می توانیم در جذب مشتریان بیشتر برای شما، همکاری های لازم را داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

انواع سقف متحرک برای سایبان روف گاردن

انواع سقف متحرک برای سایبان روف گاردن

سقف برقی را اغلب برای رستوران‌های گاردن به کار می برند، اما برای پشت بام‌های شخصی، به علت هزینه ی کمتر، انواع سایبان بیشتر استفاده می شود. سقف متحرک برای سایبان بام سبز، در سه نوع پارچه ای، شیشه‌ای و پلی کربنات ساخته می شود، که هر نوع از این سقف‌ها خصوصیات خاص خود را دارند. در ادامه به توضیح بیشتر سقف‌های متحرک می پردازیم:

 

سقف شیشه ای متحرک روف گاردن

استفاده از سایبان سقف شیشه ای برای پشت بام، سازه ای دائمی و لاکچری را برای شما فراهم می کند و با ترکیب با دیواره‌های شیشه ای در فضای بسته محیطی محفوظ در مقابل شرایط جوی را به وجود می آورد.

 

سقف پلی کربنات سایبان روف گاردن

بهره گیری از سقف پلی کربنات برای پشت بام، سازه ای را ایجاد می کند که نسبت به سقف شیشه ای سبک‌تر است و همچنین قیمت پایین تری درمقایسه با سقف متحرک شیشه ای دارد، ولی در مقایسه با نوع شیشه ای کدرتر به نظر می رسد.

 

سقف پارچه ای متحرک روف گاردن

این نوع سقف برای پوشاندن فضای روف گاردن، بسیار مقرون به صرفه است و عملکرد مناسبی دارد، اما مشکلی که سقف پارچه ای دارد این است که، در شرایط جوی غیر معمول مانند برف و تگرگ و طوفان ممکن است دچار آسیب شود.

 

سقف چوب پلاست

چوب پلاست، به صورت جداگانه قابلیت نصب به عنوان سقف پشت بام را ندارد و به طور معمول بهره بردن از چوب پلاست برای کاور خارجی و یا داخلی سازه‌هایی مانند پرگولا و آلاچیق می باشد و انواعی از مقاطع آن مانند تایل های 30 و 40 سانتی دیوار پوش‌های زبانه دار و فاق، قابلیت نصب بر روی سقف با پوشش کامل و ایجاد آب بند را دارند.

 

سایبان ترموود روف گاردن

چوب ترموود هم کاربردی شبیه به سقف چوب پلاست دارد و در مواقعی که کارفرما تصمیم می گیرد از چوب طبیعی استفاده کند، ترموود به دلیل مقاومت و ماندگاری بالا در برابر شرایط جوی سخت گزینه ای مناسب به نظر می آید، البته باید به این نکته توجه کرد که قیمت گرانتری دارد و نیاز به نگهداری با استفاده از رزین و رنگ دارد.

 

مزایای سایبان بام سبز

مزایای سایبان بام سبز

سایبان روف گاردن، برای گیاهانی که روی سقف کاشته شده اند محافظ مناسبی است. در معرض قرار گرفتن گیاهان و گل‌ها به امواج ماورای بنفش و تابش مستقیم نور خورشید می تواند به گیاهان ضرر برساند. به همین دلیل انتخاب یک سایبان یا چتر برای روف گاردن هم برای نشستن و هم برای محافظت از گیاهان اهمیت فراوانی دارد.

از جمله مهمترین مزایای دیگر سایبان برای بام سبز را می توان به نکات زیر اشاره کرد:

عمر طولانی

نصب سریع و آسان

مقاومت کافی و مناسب در مقابل آتش سوزی، رطوبت و بارندگی

وزن سبک

ظاهری شیک و زیبا

مقاوم در برابر ضربات احتمالی

جذب آب اندکی و مناسب برای مواقع بارانی

دارای ریموت

تغییر ناپذیری رنگ در بلند مدت

قابلیت تنظیم زاویه سایبان

سبز سازی روف گاردن، به دلیل محافظت و نگهداری از کف پشت بام در مقابل اشعه خورشید، سرما و گرما و همچنین افزایش طول عمر سقف ساختمان به میزان۲ الی ۳ برابر

کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیرات اساسی و نوسازی

کاهش هزینه‌های فاضلاب و انرژی

کاهش ۱۰ الی ۵۰ درصدی هدر رفت و رفتن آب حاصل از بارندگی‌ها به داخل فاضلاب‌های شهری

 

قیمت چتر روف گاردن

عواملی که در قیمت سایبان روف گاردن تاثیر زیادی می گذارد، علاوه بر نوع آن که دستی یا برقی باشد، به جنس بدنه، جنس پارچه، سایز و ابعاد آن نیز بستگی دارد. جنس پارچه برای سایبان‌های روف گاردن تنوع زیادی دارد. اما چیزی که در انتخاب نوع پارچه موثر است، غیر قابل اشتعال بودن، ضد آب بودن، سبکی و قابل حمل بودن و همچنین تنوع رنگی و کیفیت آن می باشد که در میزان قیمت سایبان موثر است.

همچنین برای انتخاب سایبان در روف گاردن باید به اندازه و میزان محیطی که قصد دارید از دسترس امواج خورشید در امان باشد توجه کنید. کوچک بودن یا بزرگی سایز سایبان نیز در قیمت آن تاثیر زیادی می گذارد.

 

 

جمع بندی

در هنگام انتخاب و نصب سایبان در روف گاردن، باید به نوع و کیفیت قابل قبول سایبان توجه داشته باشیم، همانطور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، شما باید سایبانی را برای بام سبز خود استفاده کنید، که در مقابل نور آفتاب، بارش باران و برف، رطوبت و نم، ذرات گرد و غبار و سایر موارد دیگر مقاوم باشد. درنهایت اگر به دنبال داشتن فضایی دنج و راحت همراه با گل و گیاهان زیبا در آن برای روف گاردن خود هستید، می توانید برای این منظور از یک سایبان زیبا بهره مند شوید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله رضایت کافی را برده باشید و همچنین اگر نظر یا پیشنهادی دارید، با ما در میان بگذارید.