معرفی انواع کف سازی محوطه ویلا و مزایای آن - سازه برتر



معرفی انواع کف سازی محوطه ویلا و مزایای آن

کف سازی در محوطه سازی ویلا، امروزه اهمیت زیادی دارد، زیرا در زیبا سازی محوطه ویلا نقش موثری دارد، در مرحله اول برای کف سازی محوطه ویلا احتیاج به نقشه‌های توپوگرافی، موقعیت زمین و همچنین شرایط اقلیمی داریم، بعد از ارزیابی این موارد، با توجه به کاربری و عملکرد فضا باید طراحی را شروع کنیم. کف سازی محوطه ویلا را می توان به روش های گوناگونی انجام داد. از طراحی با سنگ‌های گران‌قیمت گرفته تا روش های ارزان! داشتن ایده های نو آورانه و خلاقانه در این امر موثر است.

به همین منظور، در این مطلب سعی کردیم تا انواع متریالی که برای کف سازی محوطه ویلا استفاده می شود را معرفی کنیم و مزایای هر یک را برشمریم.

 

انواع کف سازی محوطه ویلا

انواع مصالح مورد استفاده برای کف سازی محوطه ویلا

در این بخش از سازه برتر، شما را با انواع مصالحی که در کف سازی محوطه ویلا به کار می رود آشنا می کنیم:

 

کف سازی محوطه ویلا با بتن

یکی از متریال پر طرفدار برای استفاده در کف سازی محوطه ویلا، بتن می باشد.

 

مزایای بتن

انعطاف پذیری نامحدود در رنگ، شکل و بافت

بسیار مقرون به صرفه

ماندگاری و دوام بالا در شرایط جوی سخت

مقاوم در برابر سایش سنگین در فضای باز

تطبیق پذیری بالا به هر نوع شکلی از جمله( ایوان، پیاده رو، کف سازی محوطه ویلا، راهروها، آبشارهای فضای باز)

انعطاف پذیری در طراحی با هر نوع شکل و هندسه ای

قابلیت رنگ آمیزی و روکش شدن

تعمیر و نگهداری آسان

تمیز شدن آسان

نصب سریع و راحت

 

کف سازی محوطه ویلا با آجر

آجر کف ویلا یکی از متریال‌های بسیار زیبا برای نمای ویلا است. به طور معمول از آجر سنتی و آجرهای نسوز طرح انگلیسی و یا قزاقی برای محوطه سازی کف ویلا استفاده می شود.

 

مزایای آجر

مقاومت بسیار بالا در مقابل تغییرات دما

استحکام زیاد در برابر فشار و ضربه

جذب آب بسیار کم

قیمت بسیار خوب و مناسب

نداشتن شوره

رنگ بندی متنوع و زیبا

مقاومت بسیار بالا در مقابل بلایای طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی

فراهم کردن فضایی زیبا با چیدمان و طراحی متنوع

 

کف سازی محوطه ویلا با چمن مصنوعی

کف سازی محوطه ویلا با چمن مصنوعی

چمن مصنوعی به شکل رولی و تایل با اندازه‌های کوچک به بازار عرضه می شود و برای کف سازی محوطه ویلا مناسب است.

 

مزایای چمن مصنوعی

همیشه سبز بودن

اجرا و نصب ساده

عدم نیاز به مراقبت و نگهداری

 

کف سازی محوطه ویلا با قلوه سنگ

این نوع سنگ‌ها با مدل‌های متفاوت در مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها، تبدیل به اشکال و لبه‌های گردی می شوند و به شکل قلوه سنگ در می آیند. امروزه این سنگ‌ها در ساخت ویلا و کف سازی آن استفاده زیادی می شوند.

 

مزایای قلوه سنگ

جذابیت ظاهری و ایجاد چشم انداز زیبا

تنوع در رنگ، شکل و اندازه

استحکام و ماندگاری بالا

ایجاد حس ارتباط با طبیعت

 

کف سازی محوطه ویلا با سنگ گرانیت

به طور معمول، سنگ‌های گرانیت پرکاربردترین نوع سنگ در صنعت ساختمان هستند.

 

مزایای سنگ گرانیت

استحکام و مقاومت بالا

میزان تخلخل و جذب آب بسیار کم

مقاومت در برابر ضربه، فشار و نفوذ آب

مقاومت در برابر شرایط جوی سخت

 

کف سازی محوطه ویلا با سنگ لاشه

کف سازی محوطه ویلا با سنگ لاشه

این نوع سنگ‌ها حتی در فرایند انفجار معادن آسیبی ندیده اند، بنابراین بهره بردن از آنها برای کف سازی محوطه ویلا فشاری به آنها وارد نمی‌کند.

 

مزایای سنگ لاشه

استحکام بالا در برابر شرایط آب و هوایی سخت

تغییر شکل ندادن در مقابل دمای بالا یا پایین

لایه لایه نبودن( زمانی که در بین سنگ، شکافی وجود داشته باشد، نشان‌دهنده مقاومت پایین آن است.)

تنوع بالا در بافت و شکل

قیمت پایین

زیبایی و حالت طبیعی داشتن

مقاوم در برابر ضربه

 

کف سازی محوطه ویلا با موزاییک

موزاییک‌ها از جمله مصالح محبوب و پرکاربرد در جزئیات کف سازی محوطه ویلا هستند. موزاییک‌ها را در کارخانه از ترکیب شیشه و سنگ با مواد چسبنده دیگر تولید می کنند. اما نوع خاصی از موزاییک‌ها، موزاییک‌های پلیمری هستند، که با استفاده از روش ویبره فشرده می شوند و به همین دلیل می توان آنها را به شکل طرح‌های متنوع و جالبی درآورد.

به عنوان مثال شما می‌توانید طرحی را برای کف سازی محوطه ویلا در نظر بگیرید و با استفاده از مدل‌های گوناگون و متفاوت موزاییک پلیمری، آن را اجرا کنید.

این نوع سنگ مصنوعی با رنگ‌ها و شکل‌های متنوعی تولید می شود.

 

مزایای موزاییک

تنوع در طرح و رنگ

ارزان تر از انواع سنگ

انتخاب طرح دلخواه موزاییک

 

کف سازی محوطه ویلا با سرامیک

سرامیک معمولا برای کف سازی داخل ویلا استفاده می شود، اما نوع پرسلان برای کف سازی ویلا مناسب تر است. پرسلان یکی از انواع پر کاربرد سرامیک است.

 

مزایای سرامیک

 مقاوم در برابر فشار، سرما و گرما

زیبایی

تنوع رنگی

 

کف سازی محوطه ویلا با چوب پلاست

کف سازی محوطه ویلا با چوب پلاست

کفپوش کامپوزیت چوب پلاست، از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به چوب طبیعی دارد. به همین دلیل می‌تواند به فضای باز محوطه ویلا یا هر مکان بیرونی دیگری حالت صمیمی و گرم با ظاهری شیک بدهد. چوب هرگز از مد نمی‌افتد، بنابراین تخته‌های کامپوزیت چوب پلاست گزینه خوبی برای کف سازی محوطه ویلا هستند.

 

مزایای چوب پلاست

مقاومت در برابر آتش: همه می دانند که چوب دچار سوختگی می شود، اما چوب پلاست به گونه ای ساخته شده است تا در مقابل آتش مقاوم باشد و کف و مهم ‌تر از همه خانواده در امنیت باشند.

دسترسی خوب: این نوع چوب همیشه در دسترس است و در زمان خرید چوب جامد، باید مطمئن شوید که آن را از منبع معتبری تهیه کنید.

سازگاری با محیط زیست: کامپوزیت چوب پلاست قابلیت بازیافت دارد که از الیاف چوب، بامبو و رزین‌های قابل بازیافت ساخته شده ‌است.

نصب و راه اندازی آسان: کفپوش چوب پلاست به آسانی و با سرعت زیاد، وصل می‌شود و می‌توانید حتی خودتان نیز آن را نصب کنید.

مقاوم در برابر رطوبت بالا: یکی از ویژگی‌های اصلی چوب پلاست این است که، مقاومت بالایی در مقابل رطوبت هوا و نفوذ آب دارد. به همین علت از چوب پلاست برای کفپوش دور استخر نیز استفاده می کنند.

مقاوم در مجاورت با هوای آزاد: مواد اولیه با کیفیت و مرغوبی که در مراحل تولید چوب پلاست به کار می رود، باعث شده است تا گزینه‌ای مناسب برای قرار گرفتن در برابر هوای آزاد باشد. در واقع یکی از دلایلی که از چوب پلاست در فضای خارجی ویلا استفاده می‌شود، طول عمر و استحکام بالای آن بوده که در اثر قرار گرفتن در فضای بیرونی آسیب نخواهد دید.

 

کف سازی محوطه ویلا با سنگ آهک

سنگ آهک، معمولا به رنگ سفید، کرم مایل به سفید و گاهی اوقات سفید مایل به خاکستری وجود دارد. رنگ‌های روشن این سنگ برای اقلیم‌های گرم بسیار مناسب است، زیرا گرما را منعکس می کند.

 

مزایای سنگ آهک

دادن روشنایی مطلوب به نواحی سایه دار فضای محوطه

مناسب برای بازتاب گرما در اقلیم‌های گرم

دلباز شدن محوطه ویلا با استفاده از رنگ روشن سنگ آهک

 

کف سازی محوطه ویلا با سنگ لوح

برای زیباتر شدن محوطه ویلا، استفاده از سنگ لوح بسیار رایج است. سنگ لوح‌ها اکثرا در رنگ‌های پشمی و یا زغالی وجود دارند و انتخاب خوبی برای مناطقی هستند که اقلیم سرد است.

 

مزایای سنگ لوح

مقاومت بالا

ماندگاری و طول عمر طولانی

گرم تر کردن فضا با جذب گرما

مناسب برای آب و هوای سرد

 

کف سازی محوطه ویلا با سنگ تراورتن

تراورتن از دیگر گزینه‌های دیگر برای کف سازی حیاط ویلا است؛ بیشتر معماران و پیمانکاران، گزینه تراورتن را برای کفپوش محوطه ویلااستفاده می کنند.

 

مزایای سنگ تراورتن

مقاومت بالا

قابلیت شست و شو

اما بهتر است به علت لغزنده بودن، در اطراف استخر استفاده نشود.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

فروشندگان مصالح ساختمانی برای فروش بیشتر، تولیدکنندگان تجهیزات ساختمانی برای داشتن مشتری بیشتر و پیمانکاران ساختمانی برای دریافت پروژه های بیشتر نیاز به تبلیغ دارند. تبلیغات نادرست و کور موجب دور ریختن سرمایه است. در واقع تبلیغات کور به تبلیغاتی گفته می شود که جامعه هدف را نشانه نمی گیرد. ولی سایت سازه برتر، یک سایت تبلیغاتی تخصصی ساختمان است که مخاطبان آن، افرادی هستند که در حوزه ساختمان سازی فعالیت دارند، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای تبلیغات مرتبط با صنعت ساختمان باشد.

مزیتی که سازه برتر دارد این است که شما می توانید تبلیغات ساختمانی خود را به صورت دائمی در آن ثبت کنید، همچنین این امکان را دارید که برای ثبت آگهی خود از تصاویر متعدد و فیلم‌های تبلیغاتی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

 

ایده های ترکیبی دیگر برای کف سازی محوطه ویلا

ایده های ترکیبی دیگر برای کف سازی محوطه ویلا

کف سازی محوطه ویلا با استفاده از ترکیب واش بتن و چمن

روش دیگر برای اجرای کف سازی محوطه ویلا، استفاده از واش بتن می باشد که در واقع همان بتن شسته است. سطح این نوع بتن، دارای برجستگی می باشد و ترکیبی از بتن، چسب، سیمان، چوب و ماسه است. واش بتن‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر برف، باران و گرما دارند و از آن‌ها به عنوان متریال مناسب برای کف سازی محوطه استفاده می شود.

بنابراین اگر به سراغ گزینه ای زیبا و در عین حال کم هزینه هستید، واش بتن مناسب ترین گزینه است. از ایده‌های عالی برای اجرای کف سازی محوطه ویلا با واش بتن این است که هر قطعه واش بتن را با فاصله از یکدیگر بچینید و میان آنها را چمن کاری کنید. قطعات واش بتن به آسانی شست و شو می شوند، ضمن اینکه می توانید چمن‌های میان آنها را هم به وسیله ماشین چمن زنی در بازه‌های زمانی معینی کوتاه کنید.

 

اجرای کف محوطه ویلا با استفاده از ترکیب تخته چوب و قلوه سنگ

ترکیب الوار و یا تخته چوب و همین طور قلوه سنگ‌ها، باعث ایجاد یک فضای بسیار دلنشین و زیبا در محوطه ویلای خواهد شد. برای مثال می توانید مسیرهای عبوری را الوار یا تخته چوب بچینید و بین آنها را به اندازه یک قدم انسان، فاصله بگذارید.

در نهایت می توانید بقیه بخش‌ها را با استفاده از قلوه سنگ پر کنید. قبل از اجرای این طرح، حتما باید کف محوطه ویلا را با استفاده از دستگاه کمپکتور صفحه ای بکوبید تا نقاطی که احتمال نشتی دارد، شناسایی و پر شود.

 

طراحی کف حیاط ویلا با ترکیب خاک و چمن

برای ایجاد یک فضای طبیعی در محوطه ویلا، می توانید برای اجرای کف سازی محوطه ویلا، از چمن و خاک هم استفاده کنید. برای این کار باید مسیرهای عبور و مرور را تعیین کنید و بعد از فشرده سازی آن با کمپکتور، مناطقی که مورد نظرتان هست را با چمن فضاسازی کنید.

 

 

بهترین کف سازی برای محوطه ویلا چه خصوصیاتی دارد؟

نکات خاصی برای انتخاب بهترین کف سازی برای محوطه ویلا وجود دارند، که در نظر داشتن آنها در کنار هم، یک کف پوش زیبا و مقاوم برای ویلا ایجاد می کند. این نکات عبارت اند از:

متریالی که استفاده می شوند نباید صیقلی و صاف باشند

دارای زبری و اصطکاک باشند

مقاومت دمایی بالا داشته باشند

دارای طرح و نقش‌های زیبایی باشند

دارای ضخامت خوبی باشند

همچنین جرم گیر نباشند و راحت تمیز شوند

 

نکاتی در خصوص کف سازی محوطه ویلا

نکاتی در خصوص کف سازی محوطه ویلا

محوطه ویلا، تنها محلی برای قدم زدن نیست و ممکن است خواسته باشید در آن ورزش کنید و خود و یا فرزندانتان در آن دوچرخه سواری کنید. بنابراین در انتخاب متریال برای کف سازی ویلا، ضروری است به این موضوع توجه کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که حرکت و یا دوچرخه سواری را سخت نکند و یا حداقل قسمتی از محوطه را طوری طراحی کنید که امکان دوچرخه سواری و فعالیت‌های دیگر وجود داشته باشد.

یکی از مواردی که باعث ایجاد جلوه بصری در طراحی محوطه ویلای شما می شود، رشد چمن ها در لا به لای سنگ‌ها است؛ بنابراین برای طراحی کف سازی محوطه ویلای خود، گزینه‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید اقدام به چمن کاری در میان آنها نمایید.

 

 

کلام پایانی

وقتی در طبیعت قدم می زنیم، علاوه بر مناظر زیبای اطراف که ما را جذب خود می کنند، به سطحی که روی آن راه می رویم نیز توجه می کنیم. طبیعی است که احساس قدم زدن روی خاک خالص در مقایسه با متریال‌های زیبایی که در کف محوطه ویلا به کار می روند با هم تفاوت زیادی دارد. این امر نشان می دهد که کف سازی محوطه ویلا، نکته ای بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

از این رو ما تلاش کردیم که در این نوشتار به ارائه انواع متریالی که در کف سازی محوطه ویلا استفاده می شود و همچنین مزایای هر کدام از آنها بپردازیم، تا شما بتوانید از آن ایده بگیرید و کف سازی محوطه ویلا خود را به شکل زیبایی بسازید. با ارائه نظرات و انتقادات خود در خصوص این مقاله، ما را در ارائه مطالبی بهتر یاری کنید.