انواع مدل های درب فرفورژه ویلایی و ویژگی های هر کدام - سازه برتر



 درب فرفورژه ویلایی

انواع مدل های درب فرفورژه ویلایی و ویژگی های هر کدام

درب فرفورژه ویلایی یکی از انواع درب‌های ویلایی زیبا است. در واقع چون درب ورودی ویلا، اولین منظره ای است که در ذهن افراد باقی می ماند و باعث جلب توجه آنها می شود، باید از زیبایی منحصر به فردی برخوردار باشد، که درب‌های فرفورژه گزینه خوبی برای رسیدن به این هدف هستند.

درب‌های ویلایی فرفورژه یکی از بهترین و با دوام ترین درب‌ها از لحاظ امنیت، به حساب می آیند. این نوع درب‌ها با توجه به ظاهر زیبایی که الهام گرفته از شاخ و برگ درختان در طبیعت است، مورد استقبال افراد زیادی قرار می گیرند. همچنین درب‌های فرفورژه در طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارند و با هر سلیقه ای سازگارند.

در این مطلب، ابتدا ویژگی‌های درب‌های ویلایی فرفورژه را شرح می دهیم و در ادامه انواع مدل‌های آن را معرفی می کنیم، اگر شما هم علاقمند به خرید یک درب فرفورژه برای ویلای خود هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله از سازه برتر را مطالعه کنید.

 

طراحی درب ویلایی فرفورژه

برای طراحی‌ درب ویلایی فرفورژه، معمولا از طرح‌های شبیه به شاخ و برگ‌های درختان و شکل‌های قوس دار بهره می برند، که همین شیوه طراحی باعث شده تا اکثر مدل‌های درب‌های فرفورژه، برای ساخت ویلا مناسب باشند. طرح و مدل این نوع درب‌ها می تواند تغییر کند، به همین دلیل به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بیشتر مدل‌های درب ویلایی فرفورژه، بخش‌هایی که در معرض دید هستند، با قطعات فرفورژه و گل‌ها پوشیده می شوند. درب ویلایی فرفورژه از لحاظ طراحی و ساختار چندین دسته دارد که شامل درب فرفورژه ویلایی تک لنگه، دو لنگه و سه لنگه می شود. این که انتخاب یک درب ویلایی چطور باشد، به پشت درب و فضای داخلی ویلا بستگی دارد. بهترین انتخاب یک درب فرفورژه برای ویلا، درب‌های 2 لنگه هستند. درب دو لنگه فرفورژه ویلایی از قسمت وسط به دو بخش تقسیم می شود و به همین دلیل راحت باز و بسته می شود.

یکی از محبوب ترین طرح‌های درب‌های ویلایی فرفورژه، درب الیزه است. درب الیزه با توجه به قدمت بالایی که دارد، یک درب ویلایی فوق لوکس در میان درب‌های ویلایی به شمار می رود. درب‌های ویلایی فرفورژه به شکل‌های دیگری نیز طراحی می شوند مانند طرح دسته گل، درب ارغوان لوکس، درب ویلایی رز، درب ویلایی پیچک، درب لادن و ...

 

درب‌ فرفورژه مدرن ویلایی

انواع درب فرفورژه ویلایی از لحاظ سبک

درب ویلایی فرفورژه کلاسیک

درب ویلایی فرفورژه کلاسیک، یکی از پر کاربرد ترین انواع درب فرفورژه است. بسیاری از افراد با هر وسیله ای که رنگ و بوی کلاسیک داشته باشد رابطه بهتری برقرار میکنند زیرا طرح کلاسیک حس اصالت را به انسان القا می کند، درب فرفورژه کلاسیک، طرح های گوناگونی دارد. بسیاری از افراد فعال در صنعت ساختمان، برای ویلاهایی به سبک کلاسیک، از درب‌های آلمینیومی استفاده می کنند.

 

درب‌ ویلایی فرفورژه مدرن

درب فرفورژه در ورودی ویلا، به سبک مدرن نیز طراحی می شود و به عنوان یک دکوراسیون نمای بیرونی ویلا باید جذاب و منحصر به فرد باشد، در ساخت و طراحی درب فرفورژه به سبک مدرن، سادگی بیشتری به کار می رود.

 

انواع درب ویلایی فرفروژه از لحاظ جنس و مدل

انواع درب ویلایی فرفروژه از لحاظ جنس و مدل

درب‌های ویلایی فرفورژه، بیشتر از مصالح ساختمانی همچون چوب و آهن، گاهی هم از ترکیب چوب و آهن ساخته می شوند. به همین دلیل می توان گفت درب ویلا از متریال متنوعی تولید شده اند. برای آنکه درب فرفورژه مناسبی را برای ویلا انتخاب کرد، باید به شکل و معماری ساختمان ویلا توجه کرد. زیرا شناخت این موارد به انتخاب درست درب ویلایی منجر می شود.

در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه می دهیم:

 

درب ویلایی فرفورژه فلزی لوکس

درب‌های فرفورژه فلزی لوکس، مدت طولانی است که در بازار وجود دارند. در سالیان گذشته درب ویلایی فرفورژه، به شکل امروزی لوکس و زیبا نبود و در ویلاها بیشتر از درب‌های چوبی استفاده می شد، اما در حال حاضر این طور نیست. سازندگان و طراحان درب فرفورژه فلزی، قطعات و سبک‌های بسیار زیبا و متنوعی را در انواع درب فرفورژه استفاده می کنند، امروزه وجود تنوع در رنگ‌ها و طرح‌ها باعث شده تا درب‌های فرفورژه فلزی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای درب ویلا باشند.

 

درب ویلایی فرفورژه آلومینیومی

درب فرفورژه آلومینیومی یکی از انواع درب فرفورژه ساختمان ویلایی است. این نوع درب در اصل یک طرح درب فرفورژه فلزی است که با ترکیبی از قطعات آلومینیومی در بخش زمینه، توانسته است به عنوان یکی از طرح‌های جدید درب فرفورژه طرف داران زیادی را به سمت خود جذب کند.

از این تکنولوژی برای ساخت انواع درب فرفورژه ویلا، درب فرفورژه حیاط، درب فرفورژه ساختمان‌های زیبا بهره می برند. این نوع درب فرفورژه به علت داشتن تنوع در طرح زمینه و سبک بودن، قابلیت استفاده بر روی ویلاهای مجلل و لوکس را دارد. ویژگی سبک بودن آلومینیوم، به شدت در این نوع از درب فرفورژه کارائی مناسبی دارد.

 

درب ویلایی فرفورژه چوبی

در سال‌های اخیر بیشترین کاربرد درب فرفورژه چوبی، برای استفاده در باغ ها و ویلاها است. البته این نوع درب‌ها نسبت به جنس‌های دیگر درب‌ها هنوز هم زیاد استفاده نمی شود، زیرا درب‌های چوبی امنیت کافی را ندارند، همچنین احتمال آتش گرفتن، ایجاد خش بر روی رنگ، رگه دار بودن، نداشتن تنوع رنگی از مهمترین ضعف‌های درب فرفورژه چوبی است.

 

درب ویلایی فرفورژه طرح چوب

این نوع درب بیشتر ویلاهای لوکس به کار می رود که در آن از چوب ترمو استفاده شده است، البته امروزه یک سری از دربهای فلزی هستند که طراحی آنها به گونه ای است که تداعی کننده طرح چوب هستند.

 

درب ویلایی فرفورژه ریلی

در بعضی مواقع برای ایمنی بیشتر محل ویلا از درب فرفورژه ریلی استفاده می شود. درب‌های فرفورژه ویلایی ریلی، امنیتی بالا و فضای زیبایی را برای ساختمان ویلایی فراهم می کنند.

 

تبلیغات مصالح ساختمانی در سازه برتر

اگر در زمینه تولید و فروش مصالح ساختمانی و بویژه در زمینه درب های ویلایی فعالیت دارید، می توانید تبلیغات ساختمانی خود را در سایت سازه برتر به نمایش بگذارید و از این طریق با مخاطبان سایت بصورت مستقیم در ارتباط باشید و بتوانید پروژه های مختلفی را از این طریق جذب کنید.

لازم به ذکر است که آگهی ساختمانی شما در سازه برتر به صورت دائمی منتشر می شود و نیازی به پرداخت هزینه مجدد ندارید، همچنین شما می توانید آگهی تبلیغاتی خود را، با ذکر توضیحات کامل و همراه با چندین تصویر و ویدیو در سایت منتشر نمایید. برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغ مصالح ساختمانی

 

درب ویلایی فرفورژه

امنیت درب ویلایی فرفورژه

درب ویلایی فرفورژه، باید دارای ویژگی‌های امنیت و مقاومت استاندارد و هماهنگی با سبک معماری ویلا باشد، امنیت درب ویلایی توسط کلاف‌های پروفیلی استاندارد و سنگین (به منظور ضد دیلم شدن درب)، متریال با کیفیت، پوشش کامل و درست رنگ (برای جلوگیری از پوسیدگی درب)، رگلاژ درست درب (برای جلوگیری از استهلاک درب) تامین می شود.

 

 

مزایای درب فرفورژه ویلایی

استحکام بالای درب ویلایی فرفورژه

متریال اصلی برای تولید تمام انواع درب فرفورژه، آهن است. تمام قطعات این مدل درب که به اصطلاح فر داده می شود از چهارسوهای فلزی درست شده است، به همین علت درب‌های فرفورژه استحکام و پایداری خیلی بالایی دارند.

 

زیبایی منحصر به فرد و خاص

در گذشته بیشتر درب‌های فلزی با ورق‌های یکپارچه درست می شدند، که فقط استحکام داشتند و زیبایی چندانی نداشتند.

ولی امروزه، زیبایی نمای ویلا به خصوص درب‌ها اهمیت زیادی دارد و طرح‌های بی شماری ازجمله طرح‌های ساده و پیچیده انتزاعی برای درب ورودی ویلا وجود دارد. بدون شک درب فرفورژه به علت استفاده از قطعات دست ساز و تزئینی در آن و ترکیب آن با قطعات ریخته گری آلومینیومی و چدنی یکی از زیباترین انواع درب‌هاست.

 

تنوع در رنگ و طرح

هیچ محدودیتی در طراحی برای درب ویلایی فرفورژه وجود ندارد و شما آزاد هستید تا هر ایده ای را برای درب فرفورژه ویلای خود تبدیل به واقعیت کنید.

به خاطر وجود فرورفتگی و برجستگی در قطعات درب فرفورژه، می شود نهایت استفاده را از هنر پتینه کاری برای رنگ کردن درب ویلایی فرفورژه کرد. استفاده از رنگ نیز در این نوع درب‌ها هیچ محدودیتی ندارد. رنگ‌های زمینه مشکی، نقره ای، مسی، طلایی، نقره ای و هر نوع رنگ دیگری متناسب با اجرای نمای ویلا را می توان برای درب‌ها به کار برد.

 

مزایای درب فرفورژه ویلایی

هزینه تعمیر و نگهداری پایین

درب ویلایی فرفورژه، از ترکیب چدن و آهن و در بعضی موارد آلومینیوم درست می شود. به کار بردن متریال با کیفیت، نیاز به صرف هزینه و زمان برای نگهداری‌های بعد از نصب درب را کاهش می دهد.

در واقع درب فرفورژه ویلایی، در مقابل گرما و سرما مقاوم است. با آتش و آب خراب نمی شود، همچنین در برابر ضربه، پوسیدگی و خوردگی مقاوم است.

 

قیمت مناسب درب ویلایی فرفورژه

درب فرفورژه مناسب ترین قیمت را نسبت به انواع دیگر درب دارد. همچنین به خاطر تنوع زیاد در طرح و مدل درب‌های فرفورژه، میتوان در هر رنج قیمتی یک نوع درب فرفورژه را برای ویلا انتخاب کرد.

 

 

معایب درب‌های ویلایی فرفورژه

تنها عیبی که می توان برای درب‌های ویلایی فرفورژه بیان کرد این است که، چون بیشتر درب‌های فرفروژه از فلز ساخته شده اند، در نتیجه وزن درب فلزی ورودی ویلا در مقایسه با درب‌های چوبی، سنگین تر است. به همین علت نصب این درب‌ها به نیروی کار متخصص و حرفه ای نیاز دارد.

 

تفاوت‌های درب‌های ویلایی فرفورژه با درب‌های برش لیزری

با این که انواع درب‌های فلزی فرفورژه برای نصب در قسمت ورودی ساختمان و باغ یا ویلا مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند، ولی جدیدا با معرفی فناوری برش لیزری، نسل نوینی از انواع درب‌های فلزی برش لیزری CNC، تحول بزرگی در دنیای تولید درب و پنجره ساختمانی به وجود آمده است. درب‌های فرفورژه و درب‌های برش لیزری در کنار هم به مشتریان برای استفاده در ویلا معرفی می‌شوند.

امنیت، اولین تفاوت درب فرفورژه با درب برش لیزری می باشد. درب‌های فرفورژه معمولا در برابر حمله سارقان از امنیت کمتری برخوردار هستند، اما درب‌های برش لیزری دوام و استحکام فوق العاده بالایی را دارا می باشند و در واقع غیر قابل نفوذ هستند. با توجه به این مورد که انواع درب فلزی ساختمانی برای نصب در شرایط گوناگون استفاده می شوند، برای درب‌های ساخته شده با فناوری برش لیزری به آسانی می توان از شیشه‌های سکوریت دوجداره نشکن استفاده کرد. این شیشه‌ها در بین چهارچوب قرار داده می شوند و در برابر نفوذ یا ضربه، مقاومت بسیار خوبی دارند.

ولی بکارگیری این مورد، برای انواع درب فرفورژه امکان پذیر نیست، اگر بخواهیم از شیشه به عنوان یک حفاظ برای درب فرفورژه ویلایی استفاده کنیم، باید شیشه را داخل چهارچوب جدایی قرار دهیم و سپس درب‌ها را روی شیشه‌ها با فاصله چند میلی متری نصب کنیم که این کار امنیت درب‌های فرفورژه را کاهش می دهد.

با توجه به این مورد که برای ساخت انواع درب فرفورژه از اتصالات مختلف به صورت جوشکاری در کنار سایر قطعات و چهارچوب استفاده می شود، امکان نفوذ یا برش از طریق دستگاه‌های قوی‌تر وجود دارد؛ اما در درب‌های برش لیزری به خاطر اینکه طرح‌های ایجاد شده در این نوع درب‌ها در بستر ورقه‌های فولادی ساخته شده اند، به هیچ عنوان امکان نفوذ یا شکستگی درب‌ها توسط وسایل صنعتی وجود ندارد.

با وجود تمام این تفاوت‌ها، هر کدام از این نوع درب‌ها مشتریان خاص خود را دارند.

 

درب فرفورژه جدید

درب فرفورژه جدید

با توجه به این که مدل‌های درب فرفورژه ویلایی، همیشه بروزهستند و تغییر می کنند، این مدل درب‌ها همراه با جدیدترین مدل‌ها به صورت ماهانه و سالانه به بازار عرضه می شوند. درخواست اکثر مشتریان درب فرفورژه، خرید درب فرفورژه جدید همراه با جدیدترین سبک‌ها و مدل‌های روز است. همچنین با توجه به داشتن قابلیت انعطاف پذیری در طرح درب فرفورژه، هر طرحی که مشتریان در زمینه درب فرفورژه جدید داشته باشند، قابل اجرا و نصب می باشد.

 

 

جمع بندی

درب ویلا به عنوان پیشانی نمای عمارت، تا مدت طولانی و یا شاید به اندازه عمر آن معرف زیبایی و کیفیت ساختمان ویلایی باشد. ما در این مقاله شما را با انواع درب‌های فرفروژه و مزیت‌های آن برای استفاده در ویلا آشنا کردیم، همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، این نوع درب‌ها یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع درب ویلایی هستند و طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی دارند، که شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه خود انتخاب مناسبی داشته باشید.

اگر نکته یا سوالی در خصوص این مطلب دارید، می توانید در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.