خصوصیات طراحی داخلی ویلا کلاسیک چیست؟ - سازه برتر



خصوصیات طراحی داخلی ویلا کلاسیک چیست 

خصوصیات طراحی داخلی ویلا کلاسیک چیست؟

خصوصیات طراحی داخلی ویلا کلاسیک چیست؟ (طراحی داخلی ویلا دوبلکس و مدرن کلاسیک)

سبک کلاسیک برای نشان دادن عظمت و شکوه بنا، تلاش می کند. خصوصیات یک طراحی ویلا کلاسیک، به گونه ای است که در معماری، سبک کلاسیک را به عنوان یک سبک بی عیب و نقص می شناسند. معماران، این سبک از طراحی را کاملا بی زمان می دانند. کلاسیک سبکی است که از معماری یونان و روم شروع شده است و در سال‌های اخیر، به ویژه در کشور ما به محبوبیت فراوانی رسیده است.

اگر شما هم قصد شناخت چنین سبکی را در معماری ویلاها دارید. این مقاله، به منظور آشنایی و بررسی خصوصیات یک طراحی ویلای کلاسیک، تهیه شده است. سبک طراحی ویلا کلاسیک، شامل نکات زیادی می شود که رعایت کردن تمام این نکات در انتها منجر به خلق پروژه ای جذاب برای کارفرما و کاربران می شود.

 

 

خصوصیات یک طراحی ویلای کلاسیک چیست؟

ویلایی که به سبک کلاسیک طراحی و اجرا می‌شود به نوعی نشان دهنده یک عمارت با شکوه و لوکس است که به ساکنین آن احساس بزرگی و قدرت می‌دهد. به صورت کلی سبک کلاسیک، سبکی است که در آن از جزئیات، تزئینات و متریال‌های گران‌قیمت استفاده می‌شود. در طراحی و ساخت ویلا به سبک کلاسیک، به خاطر معماری متفاوتی که نسبت به ساختمان‌های دیگر دارد، دست طراح بازتر است.

ویلاهایی که به سبک کلاسیک طراحی و اجرا می‌شوند، ویژگی‌های خاص خود را دارند. بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های ویلای کلاسیک شامل موارد زیر هستند:

طراحی دکوراسیون ویلا کلاسیک

استفاده از تزئینات فراوان

خیلی از افراد سبک کلاسیک را با تزئینات فراوان استفاده شده در نما می‌شناسند و به نوعی به کار گرفتن تزئینات و المان‌های بسیار، از بارزترین ویژگی‌ها ویلای کلاسیک است.

 

حفظ تقارن و نظم مهندسی

نه تنها در پلان معماری ویلای کلاسیک، بلکه در نمای ویلای کلاسیک هم حفظ تقارن دیده می‌شود. ستون‌ها، المان‌ها، برجستگی‌ها و‌ تورفتگی‌ها با حفظ تقارن است که شکوه سبک کلاسیک را به شخص ناظر نشان می‌دهد. طراحی ویلای کلاسیک بیشتر دارای احساس تعادل و تقارن، چه در فضای بیرون و چه در خارج از خانه است.

 

متریال

از ویژگی‌های دیگر ویلای کلاسیک، متریالی است که در آن استفاده می شود،معمولا مصالحی که در ویلای کلاسیک به کار می‌ روند، مصالح گران قیمتی همانند سنگ هستند.

 

استفاده از سقف‌های بلند

در طراحی داخلی ویلای کلاسیک، سقف‌های بلند استفاده می‌شود تا هم حس بزرگی و عظمت فضا را به وجود آورد هم باعث دلبازی آن شود.

 

توجه به رنگ‌ها

بر خلاف سبک مدرن که می‌توان از چند رنگ و متریال در کنار هم استفاده کرد، در سبک کلاسیک از رنگ‌های خنثی و یک متریال استفاده می‌شود. خصوصا در نما این موضوع خود را به خوبی نشان می‌دهد. رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ویلا باید دارای احساس قابل اعتماد بودن، رسمیت و قدرت و ظرافت باشد.

رنگ های زرشکی، کرم، یشمی، قهوه ای، سرمه ای، صورتی، سدری، طلایی، سفید، برنز و مشکی در طراحی ویلای کلاسیک بسیار پر کاربرد و مناسب هستند. نکته قابل توجه در طراحی داخلی ویلاهای کلاسیک، حد اکثر استفاده از یک یا دو رنگ در کنار هم است و نمی توان تمام رنگ‌ها را به طور همزمان در یک طراحی استفاده نمود.

 

استفاده از ستون ها

در بسیاری از طرح‌های کلاسیک، از ستون‌هایی در قسمت جلوی این طرح استفاده می کنند و یک بنای زیبا را خلق می کنند.

 

پشت بام و خوابگاه

در سبک کلاسیک، پشت بام‌ها شیب‌دار طراحی می شود.

 

نورپردازی

استفاده از لوستر های بزرگ بلورین و یا از جنس برنج، استفاده از چراغ خواب و آباژور ها، دیوار کوب ها، در طراحی ویلای کلاسیک، بسیار رایج است. نور پردازی در این سبک باید به صورت کاملا قرینه و با استفاده از نورهای خنثی انجام شود. برای اتاق خواب‌ها می توان نورهای ملایم و لوسترهای کوچک استفاده کرد.

 

کف پوش‌ها

برای اجرایی کردن کف پوش‌های ویلاهای ساخته شده به سبک کلاسیک می توان از مصالحی مانند چوب و سنگ طبیعی بهره برد، زیرا مصالح طبیعی می توانند تداعی کننده احساس زندگی و نشاط در فضای داخلی ویلا شوند.

 

ویژگی های طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی نما ویلا کلاسیک

نمای ساختمان به خاطر اینکه اولین برداشت ناظر از بنا است و احساس کنجکاوی در رابطه با فضاهای داخلی را به وجود می آورد؛ در طول ساخت ویلا مورد توجه معماران است. علاوه بر این نمای ساختمان نشان دهنده هویت آن نیز به حساب می‌آید. با نگاه به نمای کلاسیک بنای شماست که ناظر متوجه خواهد شد که این ویلا، یک ویلای کلاسیک است.

طراحی نما و فرم این سبک خیلی پیچیده تر از سبک مدرن است. برای بهترین طراحی ویلای کلاسیک در قسمت نمای آن، باید از به روزترین و جدیدترین نماهای ساختمانی استفاده شود، این مصالح هم باید جذابیت خاصی داشته باشند و هم این که از استحکام خوبی برخوردار باشند. بهترین طراحی ویلای کلاسیک در قسمت خارجی آن باعث زیباسازی شهر و حتی منطقه می شود به همین دلیل توجه کردن به این بخش از قسمت ویلا باید اهمیت خاصی هم برای کارفرما و هم برای معمار داشته باشد.

عمده متریال مورد استفاده در طراحی و ساخت نمای ویلای کلاسیک کوچک و بزرگ، سنگ می باشد. استفاده از سنگ حس قدرت و لوکس بودن بنا را انتقال می دهد. بهترین انتخاب جهت طراحی داخلی و خارجی ویلا، سنگ مرمر است. البته فعالان در بخش صنعت ساختمان از سنگ تراورتن هم که گزینه ایده آلی برای نمای خارجی ویلا به حساب می آید استفاده می کنند. موردی که پیش می آید هزینه طراحی ویلا کلاسیک با سنگ هست. به صورت کلی استفاده از سنگ باعث افزایش هزینه ها خواهد شد. نما را جذاب تر می کند اما در عوض هزینه بیشتری را می باید پرداخت کنید. سیمان سفید گزینه ای به صرفه و اقتصادی به شمارمی آید اما در عوض آن جذابیت و زیبایی را نخواهد داشت.

 

اصول حفظ و نگهداری از نمای ویلا کلاسیک عبارتند از:

به کار گرفتن متریال‌های مرغوب و با کیفیت برای عایق کاری و ضد آب کردن نما، یکی از مهمترین اصول در حفظ و نگهداری نمای کلاسیک ویلا می‌باشد. وجود عواملی هم چون شرایط جوی، آلودگی هوا، تابش مستقیم نور خورشید و… همه در طی زمان باعث خرابی و فرسودگی نمای کلاسیک می‌شود. بنابراین به طور کلی متریال‌های مصرفی و نحوه اجرا به شدت در نگهداری و حفظ نمای ساختمان موثراست.

 

تبلیغات صنعت ساختمان در سازه برتر

در صورتی که خدمات پیمانکاری ساختمان را ارائه می کنید و یا فروشنده مصالح ساختمانی هستید، می توانید محصولات و خدمات خود را در سایت سازه برتر معرفی و تبلیغ کنید. یکی از روش‌های موثر تبلیغات، ثبت آگهی دائمی در سازه برتر است که با گذشت زمان، اعتبار آن بیشتر می شود و مشتریان بیشتری را برای شما به همراه دارد.

ضمن اینکه این نوع از تبلیغات به خاطر ماندگاری طولانی مدت، بر روی بهینه سازی و سئو سایت شما نیز تاثیر خوبی داشته و باعث بهبود جایگاه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می شود.

همچنین روش‌های تبلیغاتی موثر دیگری نیز در سازه برتر برای فعالان صنعت ساختمان اجرا می شود، که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و توضیحات کامل را مطالعه کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

برای اینکه هویت ویلا حفظ شود، ضروری است که طراحی داخلی هم متناسب با نمای بیرونی ساختمان انجام شود. شما نمی‌توانید درخواست طراحی ویلایی به سبک کلاسیک داشته باشید، اما دکوراسیون داخلی را به سبک ویلا مدرن بچینید. طراحی داخلی ویلای کلاسیک، باید با توجه به المان‌های مطرح در سبک کلاسیک انجام شود.

در طراحی داخلی ویلای کلاسیک، باید از متریال‌های مناسب این سبک را استفاده کرد. از آن‌جایی که متریال‌های سبک کلاسیک، هزینه بالایی نیاز دارند، طراحی‌ داخلی باید متناسب با ابعاد متریال‌ها انجام شود، تا در زمان اجرا با کمترین پرتی مصالح روبه رو باشیم. جلوگیری از پرتی مصالح بر کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های نهایی طراحی و ساخت ویلا تاثیر می‌گذارد. استفاده از چوب طبیعی مانند چوب ماهون، بلوط، گیلاس، سرو و گردو … ویژگی سبک کلاسیک را در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به وجود می آورد.

در دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک از پارچه‌های گران قیمت مانند ساتن و ابریشم، پارچه ابریشمی گل برجسته، استفاده می شود. برای دکوراسیون پنجره‌ها از پرده‌هایی با بافت ابریشم سنگین و در کل پارچه‌های گران قیمت استفاده می شود.

همچنین در مبلمان دکوراسیون داخلی کلاسیک، از مبلمان استیل با روکش چرم و مبلمانی که حس و حال سلطنتی را نشان می دهند با رنگ های طلایی که متعلق به ثروتمندان می باشد بیشتر استفاده می شود.

 

محوطه سازی ویلا کلاسیک

طراحی فضای سبز، آلاچیق، آبنما و پوشش گیاهی محوطه در ویلا کلاسیک، باید از اصول سبک کلاسیک پیروی کند و بر همین اساس طراحی شود. در طراحی محوطه ویلای کلاسیک، توجه به نظم و دقت المان‌ها، متریال‌ها، تقارن و … مورد توجه است.

 

طراحی پلان ویلا کلاسیک

در طراحی پلان ویلای کلاسیک، باید به همه مواردی که جزو خصوصیات سبک کلاسیک به حساب می‌آیند؛ توجه کرد. نظم و هندسه و تقارن، نکاتی مهم در سبک کلاسیک هستند و باید در هنگام طراحی پلان تمامی آن ها را در نظر گرفت. نورپردازی و طراحی ورودی شاخص برای ویلا، از موارد دیگری است که باید هنگام طراحی پلان به آن توجه کرد.

 

ساخت ویلا کلاسیک

پس از اینکه طراحی ویلای کلاسیک توسط طراحان انجام شد، تیم معماران، مراحل اجرای ویلای کلاسیک را پیاده سازی می کنند. تمامی پلان‌ها و نقشه‌ها به کارفرما ارائه می‌شود که از بروز هر گونه مشکلی در زمان اجرا جلوگیری شود.

 

ویژگی ویلای کلاسیک مدرن

ویژگی ویلای کلاسیک مدرن

در این بخش از سازه برتر چند ویژگی ویلای کلاسیک مدرن را ارائه می دهیم:

در سبک کلاسیک مدرن، معمولا طبقه‌ها باز در نظر گرفته می شوند و ویژگی‌های سنتی و کلاسیک بیشتر این نقشه‌ها را توصیف می کند. اتاق های نشیمن، آشپزخانه‌ها و اتاق‌های ناهار خوری در طرح خانه اصلی هستند و به روشی باز طراحی می شوند.

طراحی ویلای کلاسیک مدرن، از محبوب ترین و پر طرفدارترین طرح‌ها است و ویژگی‌ها و عناصر معماری آنها زیبایی و ظاهری سنتی و زیبا را ایجاد می کند. در داخل ویلا مدرن، از تکنولوژی و امکانات به روز شده استفاده می شود. برای طراحی ویلای کلاسیک مدرن، سازه و طراحی داخلی خطوط کلاسیک را با عناصر معاصر ترکیب می کنند و چشم انداز تازه ای را برای ویلا ایجاد می کنند.

برای طراحی ویلای کلاسیک به این سبک با یک دکوراسیون داخلی اصیل و پویا روبرو هستیم و در همه اتاق‌ها ترکیب کاملی از عناصر کلاسیک و معاصر وجود دارد.

نتیجه طراحی مدرن ویلای کلاسیک، خانه ای کلاسیک معاصر است که در همان زمان تازه است. چیزی که یک سبک زیبا و کلاسیک، در رابطه با یک طراحی ویلای کلاسیک گرد هم می آورد، عناصر تعیین کننده ای است که توسط معماران و طراحان با دقت یکپارچه شده است.

 

ویلا دوبلکس کلاسیک

یکی از طرح‌های جذاب و مورد علاقه طراحان و کارفرمایان، ویلا دوبلکس کلاسیک می باشد. خصوصیت این مدل از طراحی ویلا به گونه ای است که، دو طبقه به وسیله راه پله ای از درون ویلا به هم متصل شده اند. اصول طراحی پلان ویلا کلاسیک به صورت دوبلکس به این صورت است که طبقه دوم برای قرارگرفتن اتاق‌ خواب‌ها استفاده می شود.

در حقیقت هدف از این نوع طراحی افزایش تعداد اتاق خواب و بزرگ تر کردن سالن پذیرایی طبقه اول هست. این نوع طرح برای زمین‌هایی که متراژ کمتری دارند بسیار عالی و ایده آل می باشد. انعطاف پذیری در طراحی پلان ویلای دوبلکس بسیار زیاد است.

 

هزینه ساخت ویلا کلاسیک

هزینه ساخت ویلا کلاسیک

هزینه ساخت ویلای کلاسیک به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن تعیین کرد. مواردی که در تعیین هزینه طراحی ویلا کلاسیک موثر هستند عبارتند از:

متراژ پروژه

محل ساخت ویلا

کیفیت مصالح به کار رفته

نوع مصالح به کار رفته

وضعیت اقلیمی محل پروژه

نحوه اجرا

امکانات مورد استفاده در ویلا

نوع سازه‌

تعداد طبقات ویلا

شرکت مجری

 

 

جمع بندی

سلیقه‌ها متفاوت است آن هم در زمینه طراحی ویلای کلاسیک، به همین دلیل یک طراح و معمار باید به این سلیقه‌ها احترام بگذارد. تلفیق سلیقه‌های کارفرما با استاندارد های روز دنیا، می تواند منجر به بهترین طراحی ویلای کلاسیک شود.

در این مقاله سعی کردیم ویلای کلاسیک را از تمامی زوایا بررسی کنیم و از اصول کلی آن سخن بگوییم. اگر شما هم تمایل دارید یک ویلای مجلل و با شکوه داشته باشید می توانید سبک کلاسیک را در ویلای خود استفاده کنید، از این ‌که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با این مقاله دارید خوشحال می شویم با ما و دیگر مخاطبان این سایت در میان بگذارید.