تفاوت طراحی داخلی ویلا مدرن و ویلا کلاسیک - سازه برتر



طراحی داخلی ویلا کلاسیک

تفاوت طراحی داخلی ویلا مدرن و ویلا کلاسیک

مقایسه اصول طراحی داخلی ویلا مدرن با کلاسیک و طراحی داخلی ویلا دوبلکس

اصول طراحی داخلی ویلا مدرن و کلاسیک، دارای تفاوت‌هایی است که در ظاهر به طور واضح مشخص می‌باشد. در سبک طراحی مدرن که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، سادگی همراه با زیبایی خیره کننده جلوه‌ای خاص را خلق می‌ کند. در سبک طراحی ویلا کلاسیک که برای انواع ویلای لوکس نیز کاربرد دارد، می‌توان تزئینات کاربردی را به مقدار بیشتری مشاهده کرد. در هر دو سبک مدرن و کلاسیک، طراحی داخلی دارای هارمونی مناسبی است و برای هر نوع ویلا به شکل خاصی نمایان می شود.

جایگاه طراحی مدرن و کلاسیک، در طراحی ساختمان‌های مختلف به صورت متفاوت مشاهده می شود، طراحی داخلی انواع ویلا با توجه به سلیقه مالکان و منطقه مورد نظر تعیین می شود. به طور کلی در سبک‌های طراحی ویلا مدرن و ویلا کلاسیک، ویژگی‌های بارزی وجود دارد که موجب تمایز میان این دو سبک طراحی ویلا شده است.

در ادامه این مبحث به شرح بیشتر و تفاوت‌های بارز این دو سبک می‌پردازیم.

 

 

مقایسه اصول طراحی داخلی ویلای مدرن و کلاسیک

در این بخش از مقاله سازه برتر، تفاوت‌های سبک مدرن و کلاسیک را در طراحی داخلی ویلا برای شما توضیح خواهیم داد:

طراحی داخلی ویلا مدرن

طراحی داخلی ویلا به سبک مدرن

در طراحی داخلی ویلا مدرن، سعی بر این است که با ساخت پنجره‌های قدی بزرگ به سمت باغ و ایجاد یک دید مرکزی به عنوان قلب خانه، بیشترین دید به سمت باغ ایجاد شود. به طور معمول اتاق مهمان‌ها در کنار آشپزخانه در قسمت همکف قرار می‌گیرد و آشپزخانه با یک در به فضای اطراف حیاط و استخر اتصال پیدا می‌کند. برای یک طراحی جذاب ویلا مدرن امروزی، همیشه استفاده از معماری دوبلکس و سقف‌های بلند پیشنهاد می شود. در این مدل از طراحی، فضا‌های خصوصی و عمومی برای استفاده راحت تر کاربران از یکدیگر جدا شده است.

در سبک مدرن تجملات جایی ندارد و سادگی مهمترین اصل در چیدمان است. رنگ‌های به کار رفته برای چیدمان هم اغلب ملایم و طبیعی هستند. همچنین نورپردازی هم به صورت اغراق شده نیست. به صورت کلی می توان گفت ویلاهای مدرن از لحاظ طراحی داخلی دارای سبکی مینیمال و بسیار ساده هستند.

همچنین وقتی فضای خانه شما کوچک و محدود است و نور کافی ندارد، بهتر است از سبک مدرن استفاده کنید. برای داشتن فضایی مدرن در هنگام خرید لوازم توجه کنید که بافت، رنگ و طرح وسایل با هم هماهنگ باشند تا بتوانید به چیدمان ایده آل و مدرن خود دست پیدا کنید. بیشتر خانواده‌های امروزی به خاطر کوچک بودن ویلاهای خود و کم شدن هزینه‌های مالی، چیدمان سبک مدرن را برای ویلاهای خود انتخاب می کنند. در سبک مدرن معمولا از پرده‌هایی که به صورت ساده و کرکره ای هستند، استفاده می‌شود.

 

به طور خلاصه می توان ویژگی های طراحی داخلی ویلا مدرن را در زیر برشمرد:

  • مناسب برای چیدمان خانه‌های کوچک
  • پرهیز از تزیینات و جزییات اضافه در فضا
  • سادگی در تمام عناصر موجود در محیط
  • استفاده از اشکال انتزاعی در وسایل و طرح‌ها
  • انتخاب رنگ‌های طبیعی که می‌توان سایه‌هایی با رنگ‌های غلیظ هم به ترکیب آن اضافه کرد.
  • مدل مبل‌ها بیشتر تمام پارچه یا چرم، بدون نقش و جزئیات است.

 

مزایای طراحی داخلی ویلا مدرن

مزایای طراحی داخلی ویلا مدرن

خلاقیت در طراحی مدرن

در طراحی داخلی ویلا به سبک مدرن خلاقیت جایگاه ویژه ای دارد. معمار با ترکیب متریال ها و احجام به روز و مدرن می تواند طرحی را ارائه دهد، که تمام اصول معماری مدرن را رعایت کند، اما در عین حال بی همتا باشد. در سبک‌های دیگر دست طراح باز نیست. قوانین دیگر سبک‌ها به ویژه سبک‌های کلاسیک و رومی دست و پا گیرتر است و شاید به همین علت است که طرح‌ها به چشم بیننده تکراری می آید.

پس اگر شما هم طرفدار یک ویلای لوکس و ساده با طراحی یکتا هستید، ما به شما ساخت ویلا مدرن را توصیه می کنیم.

 

سبک مدرن، سبک بی زمان

طراحی ویلا مدرن باعث می شود شما همواره با زمان حال پیش بروید، سبک مدرن از مدل سبک هاییست که هیچ وقت از مد نمی افتد. سبک کلاسیک یا رومی که امروزه در نمای خیلی از ساختمان‌ها می بینیم دارای زمان است. چندین سال است که افراد به این سبک علاقمند شده اند، اما دیر یا زود این سبک جایگزین سبک‌های دیگری می شود. اما ساختمان ها و بناهای مدرن هرگز از مد نمی افتند.

 

امکان گسترش پروژه در سبک مدرن

اگر به پروژه ویلا سازی به عنوان یک پروژه ادامه دار نگاهی بکنیم می توانیم کاملا متوجه شویم چرا به این سبک گسترش پذیر گفته می شود، گاهی اوقات کارفرما برای ساخت و ساز برنامه ای بلند مدت دارد. گاهی به خاطر کمبود بودجه و گاهی نیز با اضافه شدن تعداد اعضای خانواده نیاز به گسترش پروژه احساس می شود. در سبک های کلاسیک این کار به راحتی ممکن نیست. اما در سبک مدرن می توان با کمی چالش پروژه را گسترش داد. این امر در ساختمان‌های ویلایی اتفاق می افتد، به همین دلیل از مزایای طراحی ویلا به سبک مدرن برشمرده می شود.

 

خدمات طراحی داخلی خود را در سازه برتر معرفی کنید

شرکت های طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون و همچنین فروشندگان تجهیزات معماری داخلی می توانند خدمات و محصولات خود را در سایت سازه برتر معرفی کنند.

امکان ثبت رپورتاژ آگهی کم هزینه را در سایت سازه برتر فراهم کرده ایم تا بتوانیم پلی میان کسب و کارهای معماری و مشتریان آنها ایجاد کنیم و از این طریق ارتباطات میان این شرکت ها و مخاطبانشان را گسترش داده و در افزایش برندینگ و درآمد شرکت های معماری سهیم باشیم.

آگهی شما مانند یکی از مقالات سایت منتشر می شود و برای همیشه در سازه برتر باقی میماند و ضمنا می توانیم صفحه آگهی شما را برای گوگل بهینه کنیم تا در نتایج برتر گوگل قرار گرفته و مخاطبانی که خدمات و محصولات شما را در گوگل جستجو می کنند، آگهی شما را مشاهده نموده و بتوانند از این خدمات و محصولات استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و سفارش رپورتاژ آگهی روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات معماری

 

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک

در طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک، تجمل‌گرایی حرف اول را میزند. این سبک به دوره یونان باستان برمی‌گردد و هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. در کشور فرانسه به سبک کلاسیک سبک لولایی و در انگلستان به این سبک ویکتوریا گفته می شود. در سبک طراحی ویلا کلاسیک، بر خلاف ویلا‌های مدرن اغلب از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود، که از لحاظ روانشناسی حس رسمیت، قدرت، ظرافت و قابل اعتماد بودن را بر انگیخته خواهد کرد.

رنگهایی از قبیل سفید، مشکی، برنزی، قهوه ای شیری و طلایی از جمله رنگ‌های خنثی هستند که در طراحی داخلی ویلای کلاسیک به کار می‌روند.

طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک، برای فضاهای بزرگ مناسب است. استفاده از مبلمان کلاسیک و لوکس، لوسترهای بزرگ و شلوغ بودن محیط از مهمترین ویژگی های ویلاهای کلاسیک از نظر دکوراسیون داخلی است. همچنین استفاده از پرده‌های لوکس و گلدار و شلوغ و دارای طراحی خاص نیز در این ویلاها مشاهده می شود.

در سبک کلاسیک نقش اساسی را انسان دارد و گیاهان و گل‌ها حضور کمتری دارند. اگر دکوراسیون منزل شما برایتان اهمیت خاصی دارد و مشکلی با هزینه مالی ندارید، توصیه می‌شود با این سبک بیشتر آشنا شوید. بدون شک دکوراسیون کلاسیک از هر جهتی پاسخگوی سلیقه شما است. سبک کلاسیک برای ویلاهایی بزرگ، با متراژ ۸۰ متر به بالا است و برای خانه‌های کوچک مناسب نیست.

 

ویژگی‌های طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • مناسب برای چیدمان خانه‌های تجمل‌گرا و بزرگ
  • شلوغ بودن محیط به علت استفاده از وسایل پرزرق‌وبرق و بزرگ در محل
  • استفاده از وسایل لوکس و ناب در طراحی فضا
  • مدل مبل‌ها بیشتر چوبی با طرح پارچه‌های شلوغ و گل دار است.

 

مزایای طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک

از مزیت‌های طراحی کلاسیک دکوراسیون ویلا، می توان به پایدار بودن این فضا و نرسیدن به نقطه دل زدگی اشاره کرد. زمانی که شما فضایی را به شکل کلاسیک طراحی می کنید، احتمالا آن که برای مدت زمان بیشتری از آن لذت ببرید و استفاده کنید، به مراتب بالاتر خواهد بود. این در حالی است که به طورمعمول، مدرن سازی بعد از چندین سال با مد روز در تعارض قرار می گیرد و باید دوباره تغییراتی به وجود آورید، تا همچنان فضای داخلی ویلا برای شما جذاب باشد.

 

نورپردازی ویلا مدرن

نورپردازی در دو سبک مدرن و کلاسیک

در طراحی داخلی ویلا، از آن‌جا که در ویلاهای مدرن از چند نوع متریال گوناگون در صنعت ساختمان استفاده می‌شود، به همین دلیل بازی با نور و نور پردازی به مراتب سخت است، ولی زمانی که می‌خواهند یک ویلای کلاسیک را به نورهای جذاب مزین کنند دستشان باز است و به سهولت می‌توانند نورهای عمودی و افقی را به کار بگیرند.

اگر تمایل دارید از نورهای رنگی استفاده کنید، که این روزها به وفور در ساخت ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتما باید توجه داشته باشید که رنگ‌ها هماهنگ با طراحی داخلی ویلا و مصالح استفاده شده باشند تا نتیجه نهایی از نظر زیبایی تحسین برانگیز باشد.

 

 

ترکیب سبک مدرن و کلاسیک در طراحی داخلی ویلا

در زمان طراحی ویلا، برخی از افراد طرفدار ترکیب سبک کلاسیک و مدرن هستند. اگر دو سبک کلاسیک و مدرن به درستی در کنار هم قرار بگیرند چیدمانی چشم‌نواز و شیک ایجاد خواهد شد.

شما می‌توانید از ترکیب پارچه‌های ساده (مدرن) و گل‌دار (کلاسیک) برای دیزاین پرده ویلا خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از مبل‌های چوبی کلاسیک، در کنار میزهای مربعی شکل مدرن، که ترکیبی بسیار زیبا به وجود می آورند، استفاده کنید.

استفاده از فرش‌های ایرانی که دارای نقش و نگار زیبایی هستند در کنار سبک مدرن باعث ترکیب منحصر به فردی می شود.

 ترکیب این دو سبک جلوه‌ای دیدنی و زیبا به خانه شما می‌دهد.

 

طراحی ویلا دوبلکس کلاسیک

طراحی ویلا دوبلکس مدرن و کلاسیک

طراحی ویلا دوبلکس مدرن و کلاسیک، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند چشم انداز خوبی را در پیش رو بیاورد. ویلاهای دوبلکس معمولا تهویه بهتری نسبت به ویلاهای یک طبقه دارند. از آنجایی که طراحی ویلای دوبلکس معمولا طوری است که ساختمان بالاتر از سطح زمین قرار گرفته می شود، حداکثر استفاده از نور خورشید را می‌توان داشت.

طراحی ویلای دوبلکس، برای انواع سبک‌ها کاربرد دارد، ولی بیشتر در سبک مدرن و سبک کلاسیک استفاده می شود. اکثر افراد تصور می‌کنند برای طراحی داخلی و اجرای ویلای دوبلکس متراژ زمین حتما باید زیاد باشد، در حالی که طراحی ویلا دوبلکس برای زمین‌هایی با متراژ کم هم قابل اجراست.

 

 

مهمترین نکات در طراحی ویلا دوبلکس چیست؟

در طراحی ویلا دوبلکس باید به عملکرد گرایی و فرم گرایی توجه ویژه کرد، به گونه ای که در طراحی فضاهای خصوصی و عمومی، به درستی لحاظ شوند. در فرم گرایی، باید طراحی فرمی ‌ساختمان را متناسب با شرایط مالی کارفرما، اقلیم منطقه، ابعاد سایت پلان و توپوگرافی در نظر گرفت.

به طور معمول در خانه ویلایی دوبلکس، یک لابی برای تفکیک فضاها وجود دارد. این لابی در ویلا به سبک کلاسیک، خیلی مجلل طراحی می‌شود. ولی در ویلا به سبک مدرن به صورت ساده تر طراحی می شود، علاوه بر آن در طراحی ویلای دوبلکس، فضایی با عنوان وید نیز می‌تواند وجود داشته باشد. وید در حقیقت یک فضای خالی در میانه بناست که دید بین طبقه پایین را با طبقه بالا، ممکن می‌کند. طراحی این فضا کاملا ماهرانه و حرفه ای است و اگر به خوبی انجام نشود، تاثیر منفی در ظاهر ویلا دارد.

 

طراحی ویلا دوبلکس مدرن

طراحی ویلا دوبلکس کوچک

برای زمین‌هایی با متراژ کوچک هم طراحی ویلا دوبلکس قابل اجرا است. اگر از جنبه اقتصادی هم در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که طراحی ویلا دوبلکس به صرفه تر خواهد بود. در طراحی یک خانه ویلائی دوبلکس کوچک باید از تمام فضاها حداکثر بهره وری و استفاده را داشته باشیم و در عین حال طراحی داخلی ویلا نباید ظاهری آشفته و شلوغ را به فضاها بدهد.

طراحی فضاهای چند منظوره، مثل تلفیق جای ناهار خوری با فضای نشیمن و جدا سازی فضاها به وسیله یک مبلمان یا پارتیشن بندی‌های مشبک و سبک، نیز یکی از ویژگی‌های طراحی داخلی ویلایی دوبلکس کوچک و نقلی است. طراحی پلان ویلا دوبلکس باید با حداقل شکستگی‌ها و زاویه‌ها انجام شود تا از ایجاد فضاهای به اصطلاح پرت جلوگیری شود. در طراحی ویلا دوبلکس کوچک بیشتر از سبک مدرن استفاده می شود، زیرا این نوع طراحی فضا را بزرگ تر نشان می دهد. اما طراحی کلاسیک فضا را می تواند کوچک تر نشان دهد.

 

 

راه پله در طراحی ویلای دوبلکس

راه پله در طراحی داخلی ویلای دوبلکس و پلان ویلایی دوبلکس خیلی مهم است و به شکل‌های مختلف این طراحی انجام می شود. اگر طراحی داخلی ویلا به صورت مدرن باشد، راه پله ای که برای ویلای دوبلکس در نظر گرفته می‌شود، بدون زرق و برق و ساده است. اما اگر طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک باشد راه پله ویلای دوبلکس، پر زرق و برق طراحی می‌شود و به صورت حجم شاخص و نقطه کانونی در مقابل ورودی ویلا طراحی می شود. فرم راه پله می‌تواند به صورت نیم دایره، گرد و سه طرفه باشد.

به صورت کلی، راه پله‌های گرد در ویلاهای دوبلکس طرفدار زیادی دارند، اما این نوع راه پله‌ها، فضای خیلی زیادی را می‌گیرند که در بیشتر موارد اطراف این نوع پله‌ها بلااستفاده می شود.

پله‌های گرد، مناسب ویلاهای کوچک نیستند، متریالی که برای ساخت پله استفاده می شود، باید در طراحی ویلای دوبلکس مشخص شود. راه پله می‌تواند از جنس شیشه، چوب، فلز یا سنگ باشد. استفاده از شیشه برای کف پله‌ها در سبک مدرن طراحی ویلای دوبلکس دیده می‌شود و چندان پر طرفدار نیست.

همچنین توجه به این نکته مهم است که فضای راه پله باید طوری باشد که مستقیما به ورودی اتاق خواب‌ها ختم نشود و یک مکث کوتاه در نظر گرفته شود که اصطلاحا به این بخش ایجاد پیش فضای ورودی می‌گویند.

 

 

جمع بندی

هیچ دکوراسیونی بدون ایراد نیست. شما باید با توجه به سلیقه خود و متناسب با سبکی که با منزل شما مطابقت دارد، دکوراسیون منزل خود را بچینید. اگر هنوز مطمئن نیستید که سبک مدرن برای ویلا شما مناسب‌تر است یا کلاسیک، توصیه می‌کنیم برای طراحی داخلی ویلای خود، به سراغ سبک ترکیبی مدرن و کلاسیک بروید که این روزها طرفداران زیادی دارد.

امیدواریم که از این مقاله سازه برتر لذت برده باشید و اگر تجربه‌ای در زمینه طراحی ویلا دارید، آن را با ما و بقیه به اشتراک بگذارید.