انواع سنگ در محوطه سازی ویلا - سازه برتر



انواع سنگ در محوطه سازی ویلا

انواع سنگ در محوطه سازی ویلا

استفاده از بهترین سنگ ساختمانی در محوطه سازی ویلا، به شما کمک می‌کند یک طراحی چشم‌نواز را در ویلای خود اجرا کنید. محوطه سازی ویلا می‌تواند با استفاده از طرح‌های سنگ ساده و زیبا و یا با به کارگیری چیدمان‌های حرفه‌ای انجام شود.

سنگ‌های ساختمانی، برای محوطه‌سازی ویلا انواع زیادی دارند و با قیمت متنوع امکان تهیه نوع مناسبی از آنها وجود دارد. انتخاب بهترین سنگ ساختمانی کمک می‌کند طراحی محوطه به شکلی زیبا و خاص ایجاد شده و فضایی با استحکام و با دوام مطلوب ایجاد شود.

آنچه اهمیت دارد این است که شما با انتخاب سنگ مناسب با بافت و رنگ مورد علاقه خود، مطابق با طرح محوطه سازی می‌توانید محوطه ویلای خود را زیباتر کنید. در این مطلب از سازه برتر با ما همراه باشید تا شما را با نکات کاربردی استفاده از سنگ‌ها و انواع آن در محوطه سازی ویلا آشنا کنیم.

 

 

نکات مهم استفاده از سنگ در محوطه سازی ویلا

آنچه که برای محوطه سازی باغ و ویلا اهمیت زیادی دارد، این است که انواع سنگ ساختمانی که برای آن به کار می‌روند باید یک سری از ویژگی‌ها را داشته باشند. استحکام و زیبایی و پایداری در برابر شرایط محیطی، سه معیار اصلی و مهم هستند که باید در زمان انتخاب سنگ مناسب در محوطه سازی ویلا در نظر بگیرید. برای انتخاب و نصب سنگ باید اقلیم منطقه و شرایط آب و هوایی را مورد نظر قرار داد. به عنوان مثال برای محوطه‌سازی ویلا در شهرهای شمالی، باید سنگی را انتخاب کرد که علاوه بر جلوه ظاهری از استحکام و دوام بالایی برخوردار باشد.

سنگ مقاوم در برابر شرایط سخت و رطوبت خرد نمی‌شود و دوام بالایی از خود نشان می‌دهد. کاربرد سنگ‌های مرغوب این فایده را دارد که در سال‌های بعد به ندرت دچار خرابی و فرسایش می‌شود و تا مدتی طولانی زیبایی و دوام خود را حفظ خواهد کرد.

 

بهترین سنگ ساختمانی برای محوطه ویلا

انتخاب بهترین سنگ ساختمانی برای محوطه سازی ویلا

اگر به دنبال گزینه‌ ای مناسب به عنوان بهترین سنگ ساختمانی برای محوطه سازی ویلا هستید، قطعاً مصالح مختلفی پیش روی شما هستند. انواع سنگ‌های ساختمانی در بازار هستند که هر کدام برای یک نوع کاربری طراحی شده‌اند، بنابراین لازم است که شما زمان زیادی برای انتخاب سنگ‌های مخصوص محوطه سازی برای باغ و ویلا اختصاص دهید. در ادامه شما را با بهترین انواع سنگ آشنا می کنیم.

 

ماسه های تزیینی

ماسه‌های تزیینی و شن‌های رنگی، پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی برای محوطه سازی مقابل ویلاها، اطراف استخرها و باغ‌ها در فضای باز هستند.

شن‌ها عبارتند از سنگ ریزه‌هایی با شکل‌های متنوع و ابعاد بسیار ریز که البته قیمت آن‌ها نیز خیلی ارزان‌تر است. مطابق با سلیقه خود می‌توانید انواع ماسه تزیینی و شن را برای محوطه سازی انتخاب کنید. حتی می‌توانید ماسه‌های رنگی را در لابه لای سنگ ریزه‌ها قرار دهید و نمای جذاب‌تر و زیبا تری را به وجود آورید.

 

ماسه سنگ

ماسه سنگ بسیار مقاوم و با دوام است و حتی بعد از سال‌ها قرار گرفتن در معرض شرایط مختلف، ثبات خود را حفظ می‌کند.

ماسه سنگ را می‌توان به اندازه‌ها و ابعاد مختلف و برای نصب در راه پله‌ها، پلکان در باغ و ویلا و محوطه‌های فضای سبز به کار برد. ماسه سنگ در رنگ‌های کوناگون و متنوعی وجود دارد، به همین خاطر به عنوان بهترین سنگ ساختمانی برای محوطه سازی ویلا به شمار می رود. نگهداری از ماسه سنگ خیلی ساده است. به راحتی می‌توانید محوطه اطراف باغ یا ویلای خود را تمیز کنید.

 

سنگ گرانیت

می‌توان گفت یکی از پرفروش‌ترین، پرطرفدارترین و بهترین سنگ ساختمانی برای محوطه سازی ویلا، سنگ گرانیت است. گرانیت از شهرهای تاریخی و قدیمی اروپا و آمریکای مرکزی به بازار سنگ‌های ساختمانی راه پیدا کرده است.

سنگ گرانیت بسیار بادوام و مقاوم بوده و نوعی سنگ آذرین به حساب می آید که از لایه‌های درونی زمین استخراج شده است. گرانیت، غیرمتخلخل و سخت می‌باشد که این ویژگی، آن را برای نصب در شرایط آب و هوایی سخت و به خصوص مناطق سردسیر مناسب ساخته است.

مزیت دیگر سنگ گرانیت به عنوان بهترین سنگ ساختمانی برای محوطه سازی ویلا، تنوع در رنگ‌ها و طرح های این سنگ است. شما می‌توانید گرانیت را در اشکال مختلف در بازار پیدا کنید که رنگ‌های روشن و تیره را ارائه می‌دهد. سنگ گرانیت، قابلیت تحمل درجه حرارت بسیار بالا را دارد و یک انتخاب مناسب و عالی برای مناطق گرمسیر است.

همچنین باید به این نکته توجه داشت، که سنگ گرانیت از نظر بافت سنگ بسیار سخت بوده و کار کردن با آن اندکی دشوار است. از طرفی دیگر، قیمت خرید گرانیت برای محوطه سازی ویلا تقریباً گران است.

سنگ اسلیت محوطه ویلا

اسلیت ها

دسته دیگری از بهترین سنگ ساختمانی برای استفاده در محوطه سازی ویلا، اسلیت ها هستند. اسلیت ها در واقع به تخته سنگ‌هایی گفته می‌شود که دارای بافت و رنگ متنوع بوده و برای ایجاد ظاهر و نمای خلاقانه در محوطه بیرون باغ و ‌ویلا مناسب هستند. مهمترین چالش و محدودیتی که برای اسلیت‌ها وجود دارد، آسیب‌پذیر بودن آن‌ها نسبت به نفوذ آب، قیمت بالا و همچنین هزینه‌های نصب بیشتر است.

 

قلوه سنگ رودخانه ای

سنگ های رود خانه ای، سنگ های طبیعی زیبایی هستند که می توانند در طراحی ها به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند و می توان از انواع آن در فضاهای بیرونی و داخلی مورد استفاده کرد و زیبایی فضا را چندین برابر کرد.

سنگهای رودخانه ای یا همان قلوه سنگ ها در اندازه ها و ابعاد متفاوتی هستند و رنگ بندی‌های گوناگونی دارند. اشکال قلوه سنگ ها را می توان شبیه سازی کرده و به صورت اشکال هندسی و گرد و همچنین گوشه‌دار شبیه سازی کرد، در صورتی که فرم طبیعی آن از بین نرود.

با این سنگ ها می توان فضای باز اطراف محوطه ویلا، باغ، حیاط، روف گاردن و … همچنین سنگ فرش کردن کف یا همان کف سازی را نیز انجام داد .سنگ های قلوه دوام بالایی دارند و سازگاری آنها با شرایط مختلف جوی شما را از تعمیر و ترمیم بی نیاز می کند، بسیار ارزان و از متریال ها و سنگ های مشابه هستند.

 

سنگ لاشه

سنگ لاشه یا لاشه سنگ به انواع سنگ های معدنی خورد شده گفته می شود که امروزه برای اجرای محوطه سازی ویلا به کار می روند.

محوطه سازی ویلا با سنگ لاشه یکی از انواع کف سازی های ارزان قیمت است که سنگ های مختلف با رنگ های متنوعی وجود دارد. از سنگ لاشه ها می توان در قسمت ورودی ویلا، حیاط، آبنما و سایر قسمت ها استفاده کرد.

استفاده از سنگ لاشه ها در حیاط ویلا می تواند بیشترین میزان همخوانی ویلا را با طبیعت ایجاد کرده و به این ترتیب ویلا را با محیط اطراف به خوبی تطبیق دهد. در حقیقت سنگ ها به دلیل سه بعدی بودن، طبیعی بودن و انطباق زیاد با طبیعت می توانند یکی از اولین انتخاب ها در محوطه سازی ویلاها به شمار روند.

همچنین سنگ لاشه ها ماندگاری و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف طبیعی و غیرطبیعی همچون باران و برف و باد دارند که از جمله مزایای بسیار خوب آن ها به شمار می رود.

در واقع با به کارگیری کمی ذوق و سلیقه می توان انواع طرح های زیبا و خاص را به کمک سنگ لاشه ها در محیط حیاط ویلاها ایجاد کرد تا زیبایی محوطه شما را دوچندان کند. هنر موزاییک سنگی یکی از هنر های موجود در این زمینه بوده و شما می توانید به کمک این هنر، انواع طرح های جذاب و زیبا را به کمک سنگ لاشه ها ایجاد کنید.

سنگ لاشه محوطه

سنگ لاشه در قسمت‌های مختلفی به کار می رود از جمله:

استفاده از سنگ لاشه در آبنما

استفاده از سنگ لاشه در محل عبور از میان درختان و فضای سبز ویلا

استفاده از سنگ لاشه در ورودی ویلا

استفاده از سنگ لاشه در اطراف جوی آب ویلا

استفاده از سنگ لاشه در بخش بندی درختان و گیاهان (در اطراف گیاهان و درختان برای جداسازی آن ها از قسمت های مختلف به کار می رود)

استفاده از سنگ لاشه برای ساخت دیوارهای کوتاه در محوطه ویلا (رشد گیاهان در میان این سنگ ها می تواند محیط طبیعی و بکری را ایجاد نماید)

 

تبلیغ خدمات ساختمانی در سازه برتر

سایت سازه برتر این امکان را برای فعالان صنعت ساختمان و معماری فراهم کرده که تبلیغات و آگهی ها خود را در این سایت منتشر نمایند تا مخاطبان سایت بتوانند با آنها بصورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و سفارشات خود را ثبت کنند.

با توجه به اینکه تمام مخاطبان سایت سازه برتر از افراد و شرکت های فعال در صنعت ساختمان هستند، تبلیغ در این سایت، فرصت مناسبی برای جذب مشتریان بیشتر را فراهم کرده و امکان ارتباط مستقیم بین شرکت شما و مشتریانتان را فراهم می کند.

نکته مهم دیگر این است که آگهی شما در این سایت منقضی نمی شود و نیازی به پرداخت هزینه برای تمدید آن نیست و این موضوع باعث می شود که آگهی شما در گوگل نیز جایگاه خوبی را کسب کرده و از این طریق نیز مخاطبان بیشتری آگهی شما را مشاهده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش آگهی، روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

سنگ فرش حیاط ویلا

استفاده از سنگفرش ها در کف حیاط ویلا

یکی دیگر از انواع بهترین سنگ های ساختمانی که برای کف حیاط ویلا مناسب است، سنگ فرش است. سنگفرش‌ها سنگ‌های طبیعی هستند که به صورت تخته سنگ در ابعاد مختلف و مسطح برش داده می‌‌شوند. برای مسیرهای پیاده‌روی در میان باغ و ویلا در فضای آزاد، سنگفرش‌ها بهترین گزینه هستند.

نصب این سنگفرش ها برای محوطه سازی ویلا بسیار راحت است و ظاهر آن طبیعی‌تر بوده و البته قیمت مناسب‌تری دارند. از طرف دیگر امکان برش دادن سنگ فرش در ابعاد نامنظم یا منظم نیز وجود دارد، به این ترتیب یک محوطه سازی بسیار شیک و زیبا را با سنگفرش می‌توانید اجرا کنید.

 

در این بخش به معرفی انواع سنگ فرش می پردازیم:

سنگ فرش‌های آجری

یکی از ساده‌ترین سنگ فرش‌هایی که می‌توان برای حیاط و در ساخت ویلا مورد استفاده قرارداد، سنگ فرش آجری است. این سنگ فرش را می‌توان با انواع مصالح ساختمانی و هرگونه نمای حیاط مطابقت داد، به همین خاطر استقبال زیادی از آن می‌شود.

آجرهای مورد استفاده عمدتاً نارنجی و قرمز هستند و در نتیجه به فضا گرما می‌دهد. اما مشکل این نوع سنگ فرش‌ها، پوسیدگی در مدت کوتاه به ویژه در مناطق مرطوب است. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید ویلا حتماً پوشش کف حیاط را دقت کنید.

 

سنگ فرش گرانیتی

سنگ فرش گرانیتی، علاوه بر بحث ماندگاری و استحکام، نمای زیبایی خواهد داشت. گرانیت نسبت به گرما و سرما بسیار مقاوم است، به همین دلیل برای سنگ فرش که در معرض عوامل محیطی قرار دارد، انتخاب بسیار عالی و ایده‌آلی خواهد بود.

اگر شما از این نوع سنگ فرش استفاده می‌کنید، می‌توانید فاصله بین آن‌ها را با سنگ‌ریزه پر کنید تا محوطه تماشایی داشته باشید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت سنگ گرانیت بسیار بالاست.

 

سنگ فرش حیاط ویلا با سنگ ریزه

ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین سنگ فرش برای محوطه‌ها، استفاده از سنگ ریزه است. در ساخت و ساز ویلاهای بزرگ اغلب در بخش هایی از محوطه از این پوشش استفاده می‌شود.

البته باید توجه داشته که باز کردن در، در  این قسمت‌ها سخت است. به همین خاطر بیشتر در بخش هایی از حیاط که قرار است میز یا صندلی قرار گیرد، اطراف استخر و ... می‌توان سنگ ریزه را به کار برد.

 

سنگ فرش حیاط ویلا با سنگ آهک

این نوع سنگ فرش عمدتاً به رنگ سفید و گاهی کرم رنگ است و همین باعث می شود نور خورشید را منعکس ‌کند. در نتیجه در مناطقی که آفتاب سوزان و هوا گرم است، باید از این نوع پوشش برای محوطه‌ها استفاده کرد چون گرمای هوا را کم خواهد کرد. همچنین بازتاب نور، منجر به جلوه بیشتر درختان می‌شود، زیرا سبزی آن‌ها را برجسته‌تر می‌کند.

سنگ فرش تراورتن

سنگ فرش تراورتن

یکی از عللی که پیمانکاران در صنعت ساختمان تصمیم می گیرند از تراورتن استفاده کنند، مقاومت و سختی بسیار بالای آن‌ها است. اما این نوع پوشش را می‌توان برای نواحی اطراف استخر استفاده کرد زیرا لغزنده است. از طرفی به آسانی قابلیت شست‌وشو دارد.

 

سنگ فرش با بتن

به عنوان یک روش مقرون به صرفه و استاندارد می‌توانید از بتن برای پوشش محوطه استفاده کنید. تنها کافی است بتن را تهیه و کار را به معماران بسپارید. البته اگر از بتن استفاده می کنید توجه کنید که برای طراحی فضای سبز دچار محدودیت خواهید شد. لذا این نوع سنگ فرش را در بخش هایی به کار ببرید که قصد کشت و کار ندارید.

 

سنگ فرش با سنگ لوح

در محوطه سازی ویلا، می‌توانید از سنگ لوح استفاده کنید. رنگ این پوشش از یشمی یا زغالی متفاوت است و انتخاب مناسبی برای مناطقی است که اقلیم سرد دارند.

از طرف دیگر، مقاومت بالای این پوشش به هوای سرد و ماندگاری بالا و از طرف دیگر، تیره بودن آن و در نتیجه جذب گرمای خورشید، باعث گرم‌تر شدن فضا می‌شود و این عوامل دو دلیل عمده برای استفاده از سنگ لوح برای محوطه‌هایی با هوای سرد است.

 

انواع سنگ فرش برای کف حیاط ویلا

نکات مهم در انتخاب انواع سنگ فرش برای کف حیاط ویلا

1- برای محوطه‌های بزرگ، توصیه می‌کنیم از یک نوع سنگ فرش استفاده نکنید زیرا چنین فضای بزرگی، یکنواخت به نظر می رسد. از یک طراح باغ و ویلا و یا یک پیمانکار کمک گرفته و محوطه را چند قسمت کنید. با توجه به کارایی هر قسمت، از سنگ فرش مناسب استفاده کنید.

2- چیدمان سنگ فرش در محوطه، تاثیر زیادی بر روی زیبایی نهایی دارد. این مسئله به قدری مهم است که می‌تواند نمای زیبای درختان را بیشتر و یا کمتر کند. پیشنهاد می کنیم که از یک تیم متخصص برای این منظور کمک بگیرید.

3- قبل از سنگ فرش نمودن محوطه، تقسیم‌بندی‌ها را انجام  دهید و کارایی هر قسمت را تعیین کنید. ممکن است بعد از چیدمان حیاط، فضای کمتری برای پوشش باشد، در نتیجه هزینه نهایی کمتر می‌شود.

4- اگر شما در کار ساخت و ساز ویلا فعالیت می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای انتخاب پوشش محوطه در میان انواع سنگ فرش برای حیاط ویلا فقط زیبایی را ملاک قرار ندهید. بالاخره این پوشش باید دوام و استحکام بالایی نسبت به شرایط محیطی و یا حرکت اتومبیل داشته باشد.

5- مشتریان در زمان خرید ویلا دوست دارند بهترین ساختمان ها را با قیمتی مناسب داشته باشند. اگر از سنگ فرش‌هایی گران قیمت استفاده کنید قطعا هزینه نهایی ساخت بیشتر خواهد شد. لذا در انتخاب انواع سنگ فرش برای حیاط ویلا، تعادلی بین قیمت، زیبایی و ماندگاری را در نظر گرفته و سپس تصمیم خود را بگیرید.

 

 

سخن پایانی

یکی از اصول محوطه سازی باغ و ویلا، انتخاب بهترین سنگ ساختمانی است. سنگ‌های ساختمانی تزیینی با ویژگی دوام و استحکام بالا برای محوطه سازی فضای باز پیشنهاد می‌شوند. حتماً تاکنون با سنگ‌هایی که طراحی دکوراتیو و خلاقانه دارند در محوطه  ویلا برخورد کرده‌اید، این سنگ‌ها همان سنگ‌های ساختمانی هستند که نمای فضای سبز را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند.

روش نصب سنگ برای محوطه اهمیت زیادی دارد و با انتخاب یک نوع مرغوب از آن می‌توانید یک فضای چشم‌نواز خلق کنید تا هر بیننده‌ای را مسحور خود کند. ما در این مطلب شما را با انواع سنگ های مورد استفاده در محوطه سازی ویلا آشنا کردیم، امیدواریم که با استفاده از نکاتی که در این مطلب عنوان شد، بتوانید فضای زیبایی برای محوطه ویلای خود طراحی کنید و بسازید و از آن لذت ببرید.