طراحی و ساخت استخر وینیل و مزایا و معایب استخر وینیلی - سازه برتر



طراحی و ساخت استخر وینیل و مزایا و معایب استخر وینیلی

ساخت استخر با وینیل لاینر یکی از بهترین گزینه ها برای استخرهای خصوصی، استخرهای عمومی مدرن و هتل ها است. جنس استخرهای ونیل لاینر از ورق های پلی اتیلن است. مدت زمان ساخت آنها نسبت به استخرهای آرماتوری و بتنی سریع‌تر است و قیمت تمام شده آنها برابر با استخر های فایبرگلاس است ولی استخرهای وینیلی پیش ساخته نیستند و می توانند برای ابعاد مورد نظر شما اجرا شوند.

استخرهای ونیل لاینر دردسر حمل و نقل استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس را ندارند و مدت زمان ساخت آنها مانند ساخت استخرهای بتنی طولانی نیست. استخر های ونیل لاینر را نیمه پیش ساخته هم می نامند. در این مقاله از سازه برتر قصد داریم تا شما را با تمام ویژگی های استخرهای وینیلی و کاربرد و مزایا و معایب آن آشنا سازیم و امیدواریم که اطلاعات این مقاله برایتان سودمند باشد.

 

ساخت استخر وینیل

مراحل ساخت استخر وینیلی

اولین گام در طراحی و ساخت استخر وینیل، کمک گرفتن از آنچه که در ذهن خود دارید می باشد. لیستی از ایده ها به همراه تصاویر تهیه کنید، سپس هنگام آماده شدن برای ایجاد طرح استخر، آن طرح دلخواه را به پیمانکار بدهید. در زمان ایجاد لیست به نکات زیر دقت کنید:

استخر های روکش وینیل، ساختاری مشتکل از قالب های پلاستیکی یا فلزی هستند که بر روی زمینه تنظیم می شوند. در بعضی از موارد نیز این نوع استخرها در داخل زمین حفاری و ساخته می شوند. قالب های پیش ساخته با استفاده از اتصالات به همدیگر متصل می شوند و بعد از ساختار به وجود آمده با وینیل سنگین پوشانده می شوند.

بنابراین این استخرها می توانند از نظر اندازه، شکل، طراحی و رنگ انعطاف‌پذیر باشند. به احتمال زیاد گزینه های از پیش طراحی شده، مقرون به صرفه و با کیفیت بالا پیدا خواهید کرد، اما امکان طراحی سفارشی سازی شده و دلخواه هم وجود دارد.

آسترهای وینیل می توانند در ضخامت های گوناگون و طیف گسترده ای از طرح ها و الگوها موجود باشند. می توانید با پیمانکار در مورد اینکه کدام الگو برای استخر شما خوب است، صحبت کنید و از نمونه های متنوع دیدن کنید.

جزئیات طراحی استخر مانند مراحل نیمکت ها، ویژگی های آب، نورپردازی استخر، سرگرمی در فضای باز و لوازم جانبی سرگرم کننده، مانند بازی در استخر و شنا را در نظر بگیرید.

این مدل از سازه های استخری از متریال مختلفی مانند بلوک های بنایی فشرده شده بر روی سطح زمین و چوب و چهارچوب های پلیمری و فلزی طراحی و به مرحله تولید می رسند.

به صورت معمول، استخرهای وینیلی در اندازه ها و ابعاد کوچک و به صورت یکپارچه به مصرف کننده عرضه می شوند.

صفحات به کار برده شده برای ساخت استخر وینیلی از متریالی مانند فولاد، آلومینیوم و سایر پلیمرها تولید می شود. عایق‌بندی و آب‌بندی این نوع از استخرها با محلول غلیظ وینیل انجام می شود.

همچنین فرم نهایی و شکل استخر وینیلی، با برش میلگردهای عمودی و افقی و صفحات فولادی تقویت شده به قطعات کوچکتر درست می شود. علاوه بر این، برای افزایش مقاومت صفحات در مقابل زنگ زدگی، بر روی صفحات از روکش های محافظ استفاده می شود.

استخر وینیل آستری طوری طراحی و ساخته شده که حداکثر کیفیت را با حداقل هزینه ارائه می دهد که در زمان ساخت ویلا و طراحی استخر مورد نظرتان می توانید از این مزیت بهره ببرید. استخرهای وینیل با استفاده از مواد با دوام طولانی و جدید درست شده اند و از تکنولوژی روز برای مقاومت در برابر آب، نور خورشید و مواد شیمیایی استفاده می کنند. این به این معنی است که زمان کمی برای تمیز کردن استخر و زمان بیشتری برای لذت بردن وجود دارد. استخرهای وینیل به دلیل طراحی و جرم سبکشان سریعتر نصب می شوند. زمان ساخت استخر با توجه به عواملی مانند پیچیدگی و اندازه طراحی متغیر است.

طراحی و ساخت استخر با وینیل با ساختار پیچیده‌تر و ابعاد بزرگتر، ممکن است کمی بیشتر زمان ببرد. تعویض آستر وینیل کهنه یا آسیب دیده به آسانی و در زمان کم انجام می شود، به طوری که می توانید صبح سر کار بروید و تعمیرات را به دست پیمانکار حرفه ای بسپارید و شب از استخر جدید و تازه خود لذت ببرید. البته در بعضی از استخرها با طرح های پیچیده، ممکن است تعویض آستر وینیل چندین ساعت طول بکشد. استخر شما چه روی زمین باشد چه زیرزمینی، وینیل باعث می شود که بدون هیچ زحمتی و به راحتی  به استخر دلخواه خود برسید و از آن لذت ببرید.

 

طراحی استخر وینیل

نصب و راه اندازی استخر وینیل

برای ساخت استخر با وینیل، ممکن است از مصالح ساختمانی استفاده کنید، اما باید حتماً از پیمانکار استخر خود بپرسید که چه مصالحی برای ساخت استخر خوب و مناسب است. برای ساخت زیربنای استخرهای وینیل، پلیمر گالوانیزه یا فولاد، پرکاربردترین و محبوبترین مصالح به شمار می آیند.

آسترهای استخر وینیل، ورق های وینیل سفارشی هستند که آب را در ساختار استخر شما نگه می دارند. کف استخرها معمولاً با مصالح سیمانی یا ماسه صاف می شوند، سپس آستر شما نصب شده و در بالای استخر محکم می شود و در انتها با استفاده از جاروبرقی، قبل از پر شدن استخر هر گونه چین و چروک استخر از بین خواهد رفت که این کار می تواند 1 الی 2 روز طول بکشد. به این نکته توجه داشته باشید که استخرهای زیرزمینی وینیل معمولا می توانند در مدت چند هفته نصب و راه اندازی شوند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از استخر استفاده کنید.

 

 

مزایای استخرهای وینیل

استخر روکش وینیل فواید زیادی دارد؛ از جمله آن ها می توان به انعطاف پذیری استخرهای وینیل در برابر استخرهای بتنی اشاره نمود. روکش وینیل سبب می شود تمام سطوح استخر شما به صورت یک دست صاف باشد. به دلیل انعطاف پذیری دیوارهای فولادی، استخرهای وینیل، اشکال طراحی و اندازه های نامحدودی را برای حیاط خلوت شما به وجود می آورند. اکثر اوقات هزینه ساخت استخر با وینیل در مقایسه با استخر بتنی یا  فایبرگلاس کمتر می باشد.

شما می توانید برای ساخت استخر کم هزینه از لایه وینیل استفاده کنید. طرح ها و رنگ های وینیل مثل گذشته محدود نیستند و با تغییر آستر، جلوه بصری استخر شما به طور چشمگیری تغییر پیدا می کند. هزینه آستر به اندازه، شکل، انتخاب الگو، ضخامت و طراحی آن بستگی دارد. مانند همه استخرها، ویژگی های گوناگونی می تواند به استخر وینیل شما اضافه شود که شامل آبشار، آبگرم، تخته دایو، جت های سطحی آب، بخاری های استخر و جلوه های نورپردازی می باشند که باعث افزایش هزینه ساخت استخرها می شود.

 

اجرای استخر وینیل

معایب استخر وینیل لاینر

لایه وینیل استخرهای شنا اساساً صاف و بزرگ هستند و متناسب با خطوط استخر طراحی شده‌اند. این لایه‌ها بهترین انتخاب برای تمام شدن مراحل ساخت استخر خانگی هستند. تنها نکته منفی استفاده از وینیل، فرسودگی آن نسبت به فایبرگلاس و بتن است.

یکی از ایرادات لایه‌های وینیل چروک، حباب زدگی و شل شدن است. این موارد می‌ توانند ظاهر استخر را دچار مشکل کنند، به همین خاطر نیاز است به طور منظم تنظیم شوند.

 

 

نگهداری استخر وینیل

استخر شما بعد از نصب و راه اندازی نیازمند نگهداری مستمر است. خدمات نگهداری شامل استفاده از انواع تجهیزات تعمیر و نگهداری استخر، مانند پاک کننده های اتوماتیک، جاروبرقی استخر و همچنین انجام آزمایش ها می باشد. بهتر است با پیمانکار استخر خود صحبت کنید تا بدانید چه تجهیزات و امکاناتی برای نوع استخر شما پیشنهاد می شود.

در صورت رسیدگی و نگهداری مناسب استخر، خطوط استخر شما به طور معمول تقریباً 7 الی 10 سال عمر می کنند. اگرچه نشتی کوچک یا پارگی نادر است، اما کیت های وصله ای برای کمک به افزایش طول عمر آستر شما همیشه در دسترس است. اگر آستر استخر دچار مشکل و یا خرابی شد، قبل از اقدام به تخلیه یا وصله استخر، حتماً با پیمانکار خود تماس بگیرید و موضوع را در میان بگذارید  تا مطمئن شوید خسارت بیشتری وارد نمی کنید.

سطح غیر متخلخل و صاف یک وینیل مانع از رشد جلبک ها می شود. اما موردی که به طول عمر استخر شما کمک می کند، مربوط به نحوه نگهداری از آن می باشد. مراحل نگهداری استخر عبارتند از:

تعویض آب استخر در فواصل زمانی کوتاه و آزمایش آن

استفاده از کلر به همراه سولفات ها برای میکروب کشی

استفاده از تمیز کننده ها و مواد شیمیایی

مسواک زدن سطوح استخر

جداسازی زباله ها

مزایای استخر وینیل

نگهداری مناسب و تعمیر و تعادل شیمیایی به افزایش طول عمر آستر و مانع از محو شدن زودرس آن می شود. از تجهیزات استخر که برای استخرهای وینیل طراحی شده اند استفاده کنید تا طول عمر آستر شما زیاد شود. اگر به درستی از استخر وینیل مراقبت نشود و خاک و کثیفی در استخر شما به وجود آید، ممکن است خطوط استخر وینیل با گذشت زمان کیفیت خود را از دست بدهند. به همین دلیل علاوه بر آزمایش و تعادل منظم، پاک کردن منظم خطوط آب با یک اسفنج یا برس نرم، باید قسمتی از مراحل نگهداری شما باشد.

در فصل پاییز اگر در منطقه ای زندگی می کنید که درختان زیادی دارد، پوشاندن استخر کار خوبی است. با پیمانکار در مورد شیوه محافظت و نگهداری از خطوط خود در زمان بسته بودن استخر مشورت کنید تا استخر شما دچار خسارت و خرابی نشود و طول عمر آن افزایش پیدا کند.

 

روکش وینیل استخر

روکش وینیل، یکی از پرکاربردترین انواع روکش های پلاستیکی می باشد که در محیط های گوناگون استفاده می شود. روکش وینیل به شکل یک روکش پارچه ای به نظر می آید که در نوع خود یک ماده همه کاره به حساب می آید. روکش وینیل به عنوان یکی از پرکاربردترین و انعطاف پذیرترین مواد در جهان امروزه شناخته می شود. همچنین علاوه بر استخر، وینیل را می توانید در حوزه های خودرو، ساخت و ساز، لوازم خانگی و حتی پوشش مواد غذایی استفاده کنید.

 

در استخرها پوشش وینیل برای چندین هدف مورد استفاده قرار می گیرد:

پوشش وینیل مانع از تبخیر آب می شود.

پوشش وینیل گرمای آب را حفظ می کند.

مانع از ورود مواد اضافی و آشغال به استخر می شود.

 

 

نکات مثبت ساخت استخرهای وینیل لاینری

سادگی در نصب و راه اندازی تجهیزات جانبی

نصب آسان و سریع نسبت به استخر های بتنی

متریال بادوام پلیمری از جنس پلی اتیلن

نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتر

امکان استفاده برای آبهایی با سختی بالا و آب شور

امکان ساخت در شکل و طرح دلخواه و متنوع

قیمت اقتصادی مناسب نسبت به استخر بتنی

 

معایب استخر وینیل

طول عمر و کارایی استخر وینیلی

یکی از موضوعاتی که می تواند ذهن شما را مشغول کند، بحث طول عمر روکش های وینیلی استفاده شده در استخرهاست. این روکش ها هر چند سال یکبار باید عوض شوند. به طور معمول طول عمر این روکش ها بین 5 تا 10 سال است که بستگی به میزان استفاده از استخر، کنترل مواد قلیایی و شیمیایی موجود در آب، نوع رسیدگی و نگهداری دارد. ترک خوردگی های جزیی را می توان به آسانی تعمیر کرد و نیازی به عوض کردن روکش ها نیست ولی گاهی اوقات آسیب های زیادی وارد می شود که ممکن است به خاطر استفاده از مواد شیمیایی قوی باشد و شما مجبور شوید روکش ها را عوض کنید.

 

 

زمان تعویض روکش وینیل استخر

از نشانه های نیاز به عوض کردن روکش وینیلی، دیدن نشتی در استخر و یا در اثر عدم استفاده از استخر روکش ها، به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید ترک هایی در سطح آنها ظاهر می شود که ناشی از خشک شدن آنهاست و غیر قابل استفاده بودن روکش را به ما متذکر می شود.

 

 

جمع بندی

با وجود استخر وینیلی، شما می توانید هزینه ساخت استخر خود را کاهش دهید و بودجه مناسبی را پس انداز کنید. ولی توجه نمایید که این نوع استخر همیشگی نیست و تقریبا در صورت استفاده دوباره، حداقل هر چند سال یکبار باید آستر پلاستیکی را عوض نمایید. از طرف دیگر اگر زیاد از استخر استفاده نمی کنید و زود از طرح آن خسته می شوید، استخر از جنس وینیل می تواند برای شما مناسب باشد که هر سال از یک آستر با طرح جدید استفاده کنید.

 

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

مجموعه تبلیغات ساختمانی سازه برتر با هدف ایجاد تعامل بیشتر پیمانکاران ساختمانی و مخاطبان و مشتریان حوزه صنعت ساختمان، خدمات تبلیغات متنوعی را در بستر اینترنت برای فعالان این حوزه ارائه می کند. پیمانکاران ساختمانی و فروشندگان مصالح ساختمانی می توانند محصولات و خدمات خود را بصورت دائمی در سایت سازه برتر معرفی کنند و بدون واسطه با مخاطبان این سایت در ارتباط باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

 



  1. elham

    عاليه كاراتون