پاورپوینت تحلیل معماری خانه محمودیهای یا عرب ها یزد - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری خانه محمودیهای یا عرب ها یزد

پاورپوینت تحلیل معماری خانه محمودیهای یا عرب ها یزد

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 24
  • حجم فایل: 7.18 mb
پاورپوینت تحلیل معماری خانه محمودی های یزد در 24 اسلاید برای دانشجویان معماری تهیه شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن  و در پایان پیش نمایشی از اسلایدها قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

 

پاورپوینت تحلیل معماری خانه محمودیهای یا عرب ها یزد

24 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:

معرفی پروژه 

میانسرا خانه محمودی های یا عرب ها یزد

کوبه و حلقه

راهرو خانه محمودی های یا عرب ها یزد

اتاق سه دری

پنج دری

پلان خانه محمودیهای یا عرب ها یزد

و...

 

مختصری از متن:

مساحت همه فضاهای زیر زمین تقریبا معادل مساحت فضاهای طبقه اول است. اغلب این فضاها قاعده هایی منطم دارند و سطوح داخلی آنها تراش خورده و کار شده است و لذا فضاهای زیر زمین اهمیت و اعتبار یافته اند. در میان فضاهای متنوع زیر زمین سرداب بزرگ زیر تالارپراهمیت تر است. این فضای وسیع دارای دیوارها ؛ سقف پرکار و از همه مهمتر؛ ارتفاع زیاد است.

این سرداب از اصلی ترین فضای خانه است و محیطی مطبوع  در اوقات گرم سال دارد . خانه داروها در مقایسه با خانه ی محمودی حیاطهای بیشتری اما کوچکتر دارد این خانه کلا پنچ حیاط  دارد که یکی از آنها در طبقه فوقانی قرار دارد. 

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری خانه محمودی های یا عرب ها یزد

فرمت : ppt

تعداد صفحات 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


مجموعه محمودی های یزد اساساً شامل 2 خانه بزرگ و کوچک است که دکوراسیون داخلی خانه بزرگ، شامل ورودی های مقرنس پنج دری، راهروها، درها و همچنین گچ بری قفسه ها و تعبیه در آنها و دکوراسیون داخلی خانه کوچک نیز می باشد. شامل اتاق آینه، دیوارهای نقاشی شده، ابزار ساخت درها، گچ بری بدنه، دیوارهای حیاط و غیره است.

تاریخ نقاشی یکی از اتاق های خانه بزرگ مربوط به سال 1281 هجری قمری است و خانه کوچک نیز توسط «استاد علی اکبر فرزند مرحوم استاد باقر» در سال 1298 هجری قمری ساخته شده است.

معماری این بنا متاثر از آب و هوای گرم و خشک کویر بوده و مصالح به کار رفته در آن عمدتاً محلی و سنتی است که شامل خشت، گل، آجر، سنگ، کاه، گچ، چوب و چوب می باشد.

در حال حاضر بخش هایی از کل مجموعه عرب در اختیار صاحبان اصلی آن است و خانه زیبا و تاریخی «محمودی» نیز در اختیار سازمان میراث فرهنگی است.

خانه محمودی های یزد مربوط به دوره قاجاریه است و موقعیت خانه آن در خیابان امام خمینی، محله فهادان و روبروی مسجد چیل محراب می باشد.

خانه محمودی های یزد در 24 بهمن 1375 با شماره 1842 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 خانه قدیمی محمودی قدمتی تقریبی 130 ساله دارد که متعلق به قبیله ای از تجار معروف به عرب بحرینی است و رونق و گسترش کار آنها باعث توسعه این مجتمع مسکونی شده است.