پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - فینیشر - سازه برتر



پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - فینیشر

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی با موضوع فینیشر

 
 
پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی با موضوع فینیشر در 33 اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
 
 

فهرست مطاب

1- مقدمه

2- یاد آوری چند نکته

3- تعریف فینیشر

4- فلوچارت انواع و کارکرد فینیشر

Image result for ‫فینیشر‬‎

5- فلوچارت دو بخش اصلی فینیشر

6- وظیفه تراکتور و فلوچارت مربوطه

7- رولینگ و گیره کامیون

8- قیف فینیشر

9- تسمه نقاله

Related image

10- حلزونی ها

11- اتوی فینیشر

12- اجزای جانبی فینیشر

13- MTV

Related imageRelated image

 

14- نکاتی که در حین استفاده از فینیشر باید رعایت شود:

 


فینیشر چیست؟

در پاسخ به «فسفور چیست» باید گفت: سنگفرش ماشینی است که برای پهن کردن، شکل دادن و تراکم یک لایه آسفالت روی سطح جاده، پارکینگ یا سایر مناطق استفاده می شود. گاهی به آن دستگاه روکش آسفالت نیز می گویند. برخی از این ماشین‌ها توسط کامیون‌های کمپرسی که آسفالت را تحویل می‌دهند، یدک‌کش می‌شوند، اما بیشتر آنها خودکششی هستند.

ماشین های خودکششی از دو جزء اصلی تشکیل شده اند: تراکتور و سنگفرش. تراکتور حرکت رو به جلو را فراهم می کند و آسفالت را توزیع می کند. یک تراکتور از یک موتور، درایوها و کنترل های هیدرولیک، چرخ ها یا مسیرهای محرک، قیف های دریافت کننده، نوار نقاله های تغذیه و مارپیچ های توزیع تشکیل شده است.

 

فینیشر چگونه کار می کند؟

این دستگاه سطح لایه آسفالت را تراز و شکل می دهد. این نوار توسط تراکتور بسته بندی می شود و شامل بازوهای تراز، قالب ها، صفحات انتهایی، مشعل ها، ویبراتورها و سنسورهای شیب و کنترل می باشد. در حین کار، یک کمپرسی پر از آسفالت از جلوی این دستگاه عقب می نشیند و بار خود را به آرامی در قیف آن تخلیه می کند.

همانطور که سنگفرش به سمت جلو حرکت می کند، نوار نقاله های تغذیه آسفالت به سمت عقب دستگاه حرکت می کنند و پیچ های توزیع آسفالت را به سمت بیرون به عرض مورد نظر فشار می دهند. سپس لایه آسفالت را صاف کرده و تا حدی به شکل دلخواه فشرده می کند. سپس یک غلتک چرخ فولادی سنگین آسفالت را به ضخامت مورد نظر متراکم می کند.

 

فینیشر چگونه کار می کند

اکثر قطعات از فولاد ساخته شده اند. بدنه اصلی تراکتور از ورق فولادی و نوار نقاله فیدر از زنجیره سنگین با مقاطع فولادی آهنگری به نام فلای میله، مارپیچ های توزیع از فولاد Ni-Hard ریخته گری، پیچ از لوله، کانال و فولاد ساخته شده است. صفحه و روکش موتور و درهای دسترسی از ورق فولادی ساخته شده است. تشکیل شده اند

فینیشرهای لاستیکی دارای دو لاستیک بزرگ پنوماتیک عقب و چهار یا چند تایر فرمان لاستیکی جامد کوچکتر هستند. این ماشین‌های ردیاب لاستیکی دارای یک مسیر لاستیکی مصنوعی قالب‌گیری شده با چندین لایه داخلی کابل فولادی انعطاف‌پذیر برای تقویت هستند. مسیر توسط یک چرخ محرک اصطکاکی در عقب هدایت می شود و بار بین چند چرخ بوژی فولادی با پوشش لاستیکی میانی توزیع می شود. یک سیلندر هیدرولیک برای حفظ کشش در مسیر به چرخ جلو فشار وارد می کند.

قطعات فینیشر شامل موتور، رادیاتور، قطعات هیدرولیک، باتری، سیم کشی برق، ابزار، فرمان و صندلی اپراتور است. سیالات خریداری شده شامل سیال هیدرولیک، سوخت دیزل، روغن موتور و ضد یخ می باشد.

 

 

انواع پایانه های جاده

پایان دهنده غلتکی

از این دستگاه برای سنگفرش دال های بتنی مانند جاده ها، پیش بند فرودگاه ها و کف کارخانه ها استفاده می شود. مارپیچ پخش کننده به سمت جلو و معکوس می چرخد ​​تا بتن را روی سطح پخش کند. دستگاه روی کرکره جانبی به سمت جلو حرکت می کند، بنابراین نیازی به نصب ریل نیست. این دستگاه می تواند تا 150 متر مربع در ساعت کار کند و مصرف انرژی بسیار کم با خروجی بالاتر را ارائه می دهد و با یک سیستم درایو الکتریکی کارآمد با انرژی پیشرفته با کنترل سرعت پایین همراه است.

 

پایان دهنده ردیابی شده

این دستگاه مدرن برای گرم شدن یکنواخت و سریع تا سه درجه در دقیقه طراحی شده است. این منجر به بهبود بهره وری سوخت و زمان راه اندازی سریعتر می شود. طراحی مستحکم کفپوش یک تشک پایدار و باکیفیت تولید می کند که بهره وری را افزایش می دهد.

تمام تعمیر و نگهداری و سوخت گیری معمولی را می توان به سرعت از روی پلت فرم انجام داد و در زمان و تلاش اپراتور صرفه جویی کرد. این دستگاه ردیاب برای قرار دادن انواع لایه های سایش، چسب و پایه در عرض سنگ فرش های بزرگ تا 16 متر و ضخامت تا 500 میلی متر طراحی شده است.

این سنگفرش ظرفیت ذخیره سازی کافی، طراحی قوی و سهولت کار را ارائه می دهد. استحکام کششی بالا به دلیل اصطکاک استاتیکی بالای کفش لاستیکی قابل تعویض به دست می آید. سطح تماس بزرگ با زمین، سیستم تعلیق 3 نقطه ای و توزیع بهینه وزن سنگفرش ها، روند روسازی کارآمد را حتی روی پایه هایی با ظرفیت باربری ضعیف یا در زمین ناهموار ممکن می کند.

 

سنگفرش چرخدار سنگفرش چیست؟

این خودروهای چرخدار مدرن دارای شش چرخ هستند. چرخ های عقب بزرگتر هستند و بیشترین قدرت را ارائه می دهند. مجموعه چرخ عقب کمک بیشتری به رانندگی می کند و پشتیبانی از فرمان را همراه با مجموعه چرخ های جلو فراهم می کند. این ماشین ها دارای یک سیستم تعلیق خود تراز هیدرولیکی منحصر به فرد هستند. این سیستم تعادل سه نقطه ای را برای یک سکوی تراکتور پایدار فراهم می کند. هنگام سنگفرش در شرایط ناهموار یا ناهموار، سیستم تعلیق از کشش و پرداخت صاف پشتیبانی می کند.

 

سنگفرش چرخ چیست؟

خط ماشین آلات بتن افست هیبریدی با سیستم های کنترل خودکار سه بعدی تقویت شده است. حتی تنظیمات پیچیده پروفایل را می توان به صورت مستقیم و در زمان کوتاهی انجام داد. این سیستم مبتنی بر GNSS (سیستم ناوبری ماهواره‌ای جهانی) است و به هموارسازی خودکار طیف گسترده‌ای از نمایه‌های افست و داخلی، مانند موانع ایمنی بتنی در بزرگراه‌ها یا لبه‌های جزایر ترافیکی کمک می‌کند.