پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - انواع غلتک ها در راهسازی - سازه برتر



پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - انواع غلتک ها در راهسازی

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - انواع غلتک ها در راهسازی

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی با موضوع انواع غلتک ها در راهسازی در 41 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.  
 
 

فهرست مطالب

1- تراکم

2- ماشین آلات تراکم- غلتک راه سازی

3- مشخصات فنی، قدرت و ظرفیت

4- قطعات تشکیل دهنده غلتک ها

Related image

5- وظایف غلتک ها

6- متراكم كننده هاي ارتعاشي

7- انواع غلتک ها

8- غلتک پاچه بزی

Image result for ‫غلطک پاچه بزی‬‎

9- غلتک شبکه ای

10- غلتك هاي ارتعاشي (لرزنده)

11- غلتک های با چرخ فولادی صاف

12- غلتک های پنوماتیک چرخ لاستیکی

13- موارد استفاده

14- غلتک های دارای صفحات فولادی (کفشکدار)

15- عملکرد انواع غلتک ها در خاک و سنگ های مختلف

 

 

 


غلتک و کاربردهای آن امروزه غلتک ها به طور گسترده در اکثر پروژه های ساختمانی مانند راه سازی یا ساخت و ساز ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل استفاده از غلطک: یکی از دلایل اصلی استفاده از این ماشین ها بهبود خصوصیات خاک است. یکی از مهمترین آنها رساندن تراکم یا مقاومت لایه های خاک به حد مطلوب است.
 
 
این مقادیر باید در سطحی باشد که سطوح مختلف زمین در اثر تنش های ناشی از عبور بار تغییر شکل ندهد و بتواند جذب و انتقال بار را از لایه های بالاتر به پایین تر تحمل کند. برای این منظور باید لایه های مختلف خاک به وسیله غلتک به میزان قابل قبولی متراکم شوند.
 
 
از دیگر عواملی که با فشرده سازی بهبود می یابند، می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاهش توانایی تغییر حجم خاک کاهش نفوذپذیری مقاومت خاک را افزایش دهید اساس کار غلطک ها: اساساً از چهار نیروی مختلف برای انجام فشرده سازی استفاده می شود
 
 
که عبارتند از: نیروی وزن استاتیک (اعمال فشار) ضربه ارتعاش عمل کردن انواع غلتک: لازم به ذکر است که غلتک ها را می توان بر اساس قابلیت ها و ساختار آنها طبقه بندی کرد که عبارتند از: غلتک های توری یا مش غلتک پای کوبنده غلتک های ارتعاشی غلتک های پد تقسیم شده غلتک های درام فولادی صاف غلتک های پنوماتیک یا چرخ های لاستیکی (غلتک های پنوماتیک) کمپکتورهای بولدوزر مانند اطلاعات بیشتر درباره این نوشتار مبدأ برای اطلاعات ترجمه بیشتر، نوشتار مبدأ لازم است ارسال بازخورد پانل های کناری