پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - کارخانه تولید آسفالت - سازه برتر



 

پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - کارخانه تولید آسفالت

پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - کارخانه تولید آسفالت

 

پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی با موضوع کارخانه تولید آسفالت در 35 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 

فهرست مطالب

1-  اجزاء کامل کارخانه آسفالت با تصویر مربوطه 

2-  انواع اسفالت

3-  تفکیک انواع قطعات اسفالت

4-  فرایند تولید اسفالت

Image result for ‫کارخانه تولید اسفالت‬‎

5-  آسفالت سرد (Cold Mix) به مخلوطی گفته می شود که:

6-   اسفالت سرد به 2 قسمت تقسیم میشود:

7-  اسفالت حفاظتی

8-  تفکیک قطعات انواع کارخانه اسفالت

9-  فیدر مصالح سرد

Image result for ‫فیدر مصالح سرد‬‎

10-  نوار نقاله

11-  درایر(خشک کن)

12-  الواتور مصالح(بالابرنده)

13-  برج کارخانه اسفالت

Related image

14-  فلاکس قیر

15-  اویل هیتر(روغن داغ کن)

16-  سیکلون

17-  بگ فیلتر

 

Image result for ‫بگ فیلتر کارخانه آسفالت‬‎

 Image result for ‫بگ فیلتر کارخانه آسفالت‬‎

 


از زمان اختراع چرخ که باعث انقلابی در توسعه حمل و نقل زمینی شد، مردم به تدریج دریافتند که برای سرعت بخشیدن به حمل و نقل نیاز به جاده هایی دارند که بتوان با سرعت مطمئنه تردد کرد و این جاده ها باید طراحی شوند. و به گونه ای ساخته شده است که از زمان حرکت می توان پیش بینی کرد که تا چند ساعت دیگر محموله به مقصد می رسد.

اولین کارهای راهسازی به حدود 4000 سال قبل از میلاد برمی گردد که نمونه های آن جاده های سنگفرش شده در شهر اور عراق امروزی یا مسیرهای چوبی در مناطق باتلاقی گلستونبری انگلستان است.

مهندسان راه در اواخر قرن هجدهم تنها از سنگ، ماسه و آب برای ساخت جاده استفاده می کردند و آب تنها ماده ارزان و در دسترس بود که می توانست سطح جاده را به شکل یک ماده چسبنده صاف کند.

جان متکالف حدود 180 مایل جاده در یورکشایر انگلستان ساخت. راههای او زهکشی خوبی داشت و از سه لایه تشکیل شده بود: سنگهای بزرگ. مصالح راهسازی و یک لایه شن.

جاده های قیر شده جدیدتر کار دو مهندس اسکاتلندی به نام های توماس تلفورد و جان لودون مک آدام بود. تلفورد سیستم زیرسازی جاده را برای بهبود عملکرد زهکشی طراحی کرد.

توماس تلفورد (متولد 1757) با تجزیه و تحلیل ضخامت سنگ ها، ترافیک جاده، تسطیح و شیب جاده، روش ساخت جاده ها با سنگ های شکسته را بهبود بخشید. در نهایت، طراحی او به روش استاندارد برای ساخت جاده در همه جا تبدیل شد.

جان لودون مک آدام (متولد 1756) جاده ها را بر اساس الگوهای متقارن و فشرده طراحی کرد تا با پوشاندن سنگ های کوچک به سطح جاده بافتی جامد بدهد. طرح مک آدام به نام "جاده های مک آدام" بزرگترین پیشرفت را در ساخت و ساز جاده ها به ارمغان آورد.

 

جاده های آسفالته

امروزه، 95 درصد از کل جاده ها و خیابان های آسفالت شده در ایالات متحده، نزدیک به دو میلیون مایل، آسفالت شده اند. اکثر آسفالت های امروزی از نفت خام ساخته می شوند. پس از جداسازی و فرآوری تمام مواد شیمیایی با ارزش از نفت، باقیمانده ها به آسفالت تبدیل می شوند.

آسفالت مصنوعی از ترکیب هیدروژن و کربن با نسبت کمی از نیتروژن، گوگرد و اکسیژن ساخته شده است. آسفالت طبیعی همچنین دارای ذخایر معدنی است.

اولین استفاده از آسفالت برای ساخت و ساز جاده در سال 1824 رخ داد، زمانی که بلوک های آسفالت در خیابان شانزلیزه در پاریس نصب شد. جاده های آسفالته جدید کار ادواردو اسمت مهاجر بلژیکی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک بود.

در سال 1872، Dusmet یک آسفالت جدید و ریز دانه بندی شده با حداکثر چگالی طراحی کرد. این آسفالت اولین بار در سال 1872 در شهر نیویورک مورد استفاده قرار گرفت.

 

تولید کننده کارخانه آسفالت در تهران

شرکت توسعه ماشین بیستون راه متخصص و تولید کننده کارخانه های آسفالت در تهران می باشد که فعالیت اصلی شرکت توسعه ماشین سازی بیستون راه طراحی، ساخت و نصب انواع کارخانه آسفالت، شن و ماسه ساز، انواع سنگ شکن، دانه بندی شن و ماسه و... همچنین بچینگ پلانت و کارخانه سیار آسفالت یکی دیگر از دستگاه های مورد نیاز مشتری در این زمینه می باشد

 

تولید آسفالت

آسفالت ترکیبی از ماسه و مواد چسبنده (قیر) و فیلر بین ماسه و ماسه (فیلر = کوچکتر از ماسه) است که توسط انواع کارخانه های آسفالت با مقدار و ترکیب خاصی تولید می شود.

آسفالت به دو نوع آسفالت گرم و آسفالت سرد طبقه بندی می شود که برای تولید آسفالت سرد، ماسه و ماسه را حرارت نمی دهند، بلکه فقط قیر را حرارت داده و با ماسه مخلوط می کنند.

 


کارخانه آسفالت کارخانه آسفالت

به طور کلی در کارخانه آسفالت پس از پخت در استوانه ای به نام خشک کن، شن و ماسه توسط آسانسور به سمت برج آسفالت هدایت می شود. برج کارخانه سازنده آسفالت معمولاً چهار طبقه است و شامل: سرند - طبقه بندی یا توزین - کف میکسر - سیلو نگهداری آسفالت گرم می باشد.

سرند با ارتعاشی که دارد شن و ماسه داغ را به تفکیک در کف توزین یا دانه بندی و در قسمت مخصوص هر کدام جدا می کند سپس بر حسب نیاز و تعریف اپراتور و به هر میزان از هر یک از نیازهای کالای طبقه بندی شده گرم. تا در کف توزین وزن شود و در مخلوط کن ریخته شود.

همزمان و بلافاصله پس از ریختن ماسه داغ در میکسر، قیر را طی فرآیندی داغ به ماسه اضافه کرده و عملیات اختلاط شروع می شود. پس از اختلاط و اختلاط، آسفالت تهیه شده در سیلو نگهداری آسفالت گرم ریخته می شود و در آنجا برای تخلیه در کامیون جمع آوری می شود.

 

جداسازی قطعات کارخانه آسفالت

1- تغذیه کننده مواد سرد

2- بار تغذیه مادر

3-خشک کن یا خشک کن

4- آسانسور یا آسانسور (متریال آسانسور)

5- پرکننده آسانسور

6 - برج کارخانه آسفالت شامل: ماسه - کف توزین - میکسر - سیلو نگهداری آسفالت گرم

7-شار قیر

8- بخاری نفتی

9- اگزوز فن

10- طوفان

11- فیلتر اشکال

12- تابلو برق