پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - کارخانه سنگ شکن - سازه برتر



پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - کارخانه سنگ شکن

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - کارخانه سنگ شکن

 

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی با موضوع کارخانه سنگ شکن در 31 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.  

 

 

فهرست مطالب

1-  تعریف سنگ شکن

2-  کاربرد سنگ شکن

3-  انواع سنگ شکن

Related image

4-  انواع سنگ شکن مورد استفاده در کارخانه های سیمان:

5-  انواع سنگ شکن ثابت

6-  تعاریف انواع سنگ شکن

7-  تصاویر

Image result for ‫کارخانه سنگ شکن‬‎

8-  مشخصات فنی و جدول مربوطه

9-  فیدر

10-  انواع فیدر 

11-  ماسه شور حلزونی (کلاسیفایر مارپیچ)

Related image

12-  عوامل موثر در ظرفیت ماسه شور:

13-  توضیحات لازم در خصوص ماسه شور:

14-  ماسه شور دورانی:

15-   نسل جدید دستگاه های شستشوی  ماسه 

Image result for ‫نسل جدید دستگاه های شستشوی ماسه‬‎

16-  ویژگی های نسل جدید  دستگاه های شستشوی ماسه

17-   تجهیزات اصلی  دستگاه های شستشوی ماسه عبارتند از :

 18-  سنگ شکن های ضربه ای عمودی:

 Image result for ‫سنگ شکن های ضربه ای عمودی‬‎

 Related image

 

 


سنگ شکن کارخانه

سنگ شکن ماشینی است که برای تبدیل سنگ های بزرگ به سنگ های کوچکتر، شن، ماسه یا غبار سنگ طراحی شده است. می توان از کارخانه سنگ شکن برای کاهش اندازه یا شکل مواد زائد استفاده کرد تا بتوان آنها را به راحتی دور انداخت یا بازیافت کرد. یا برای کاهش اندازه مخلوط جامد مواد خام (مانند سنگ)، به طوری که قطعات با ترکیبات مختلف می توانند متفاوت باشند.

خرد کردن فرآیند انتقال نیرو با استفاده از مزیت مکانیکی از طریق ماده ای ساخته شده از مولکول هایی است که به یکدیگر متصل می شوند و مقاومت بیشتری در برابر تغییر شکل نسبت به مواد خرد شده ایجاد می کنند. دستگاه های خرد کن ماده را بین دو سطح جامد موازی یا مماسی نگه می دارند و نیروی کافی برای نزدیک تر کردن سطوح به یکدیگر اعمال می کنند

 

تا انرژی کافی در ماده خرد شده برای جدا کردن مولکول های آن از (شکستگی) یا تراز کردن با (تغییر) برای تغییر یکدیگر ایجاد شود. سنگ شکن های اولیه، سنگ های دستی بودند، که در آن وزن سنگ، قدرت ماهیچه ای را فراهم می کرد که در برابر سندان سنگی استفاده می شد. کورن و ملات از انواع این دستگاه های سنگ شکن هستند.

 

سنگ شکن ها ماشین هایی هستند که از یک سطح فلزی برای شکستن یا فشرده کردن مواد به قطعات کوچکتر یا توده های متراکم تر استفاده می کنند. در طول بیشتر تاریخ صنعتی، به دلیل اعمال نیروی متمرکز به نوک مته های چکشی یا پتک هایی که توسط چکش ها رانده می شوند،

بیشتر فرآیند خرد کردن و استخراج از طریق ماهیچه ها اتفاق افتاده است. قبل از استفاده گسترده از مواد منفجره در معادن فله در اواسط قرن 19، بیشتر خرد کردن و اندازه گیری اولیه سنگ معدن با دست و چکش در معدن یا چکش های سفر در آب در آسیاب های کوچک زغال سنگ و کارخانه های آهن رنسانس تا انقلاب صنعتی انجام می شد. اوایل تا وسط

 

در عملیات معدنی از سنگ شکن هایی استفاده می شود که معمولاً بر اساس درجه تکه تکه شدن ماده خام طبقه بندی می شوند، سنگ شکن های اولیه و ثانویه که مواد درشت را جابجا می کنند و سنگ شکن های سوم و چهارم که ذرات سنگ معدن را به درجه ریزتر کاهش می دهند. 

هر سنگ شکن برای رسیدگی به حداکثر اندازه خاصی از مواد خام طراحی شده است و اغلب خروجی خود را به دستگاه غربالگری تحویل می دهد که محصول را برای پردازش بیشتر دسته بندی و هدایت می کند. معمولاً در صورت نیاز به کاهش بیشتر مواد، مراحل خرد کردن با مراحل آسیاب ترکیب می‌شوند. علاوه بر این، سنگ شکن ها معمولاً در کنار سنگ شکن قرار می گیرند تا حجم مواد را برای سنگ شکن کاهش دهند.

 

سنگ شکن ها برای کاهش اندازه ذرات به اندازه کافی استفاده می شوند تا بتوان مواد را به ذرات کوچکتر در دستگاه آسیاب تبدیل کرد. یک خط فرآوری معمولی در یک معدن ممکن است از یک سنگ شکن و به دنبال آن یک آسیاب SAG و به دنبال آن یک آسیاب گلوله ای تشکیل شود. در این زمینه آسیاب SAG و آسیاب گلوله ای به جای سنگ شکن در نظر گرفته می شود.

در حین کار، مواد خام (در اندازه های مختلف) معمولاً توسط کامیون های کمپرسی، بیل مکانیکی یا لودرهای جلو چرخدار به قیف اصلی سنگ شکن تحویل داده می شود. دستگاه تغذیه کننده مانند فیدر پیش بند، نوار نقاله یا صفحه ارتعاشی سرعت ورود این ماده به سنگ شکن را کنترل می کند

 

و اغلب حاوی یک دستگاه غربالگری اولیه است که به مواد کوچکتر اجازه می دهد تا خود سنگ شکن را دور بزنند و در نتیجه کارایی را افزایش می دهند. خرد کردن اولیه، قطعات بزرگ را به اندازه ای کاهش می دهد که توسط ماشین آلات پایین دست قابل حمل باشد.

برخی از سنگ شکن ها متحرک هستند و می توانند سنگ هایی به بزرگی 1.5 متر (60 اینچ) را خرد کنند. این واحدها که عمدتاً در معدن استفاده می شوند، قادرند با وسایل تغذیه بزرگ (عمدتاً بیل) حرکت کنند تا تناژ تولیدی را افزایش دهند. در یک عملیات جاده متحرک، این سنگ های خرد شده مستقیماً با بتن و آسفالت مخلوط می شوند و سپس روی سطح جاده رسوب می کنند. این امر نیاز به حمل مواد بزرگ به سنگ شکن ثابت و سپس بازگشت به سطح جاده را از بین می برد.

 

 
انواع سنگ شکن های معدنی و صنعتی

سنگ شکن های معدنی و صنعتی انواع مختلفی دارند که به دو نوع سنگ شکن ثانویه و اولیه تقسیم می شوند. در زیر به توضیح مختصری در مورد انواع سنگ شکن می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع سنگ شکن به قسمت مربوطه مراجعه نمایید.

 

سنگ شکن فکی

سنگ شکن های چکشی

سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن کیوبیت