پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - تراک میکسر - سازه برتر



پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - تراک میکسر

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - تراک میکسر

 

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی با عنوان تراک میکسر در 71 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.  

 

فهرست مطالب

1-  تاریخچه:

2-  تعریف کامیون مخلوط کن : 

3-  سرعت دوران 

4-  مدت انتقال بتن 

نتیجه تصویری برای تراک میکسر

5- مخزن حمل بتن 

6-  صنعت توليد بتن آماده

7-  سرعت چرخش 

8- زمان اختلاط

تصویر مرتبط

9-  يكي از مهمترين فاكتورها در زمان اختلاط:

10-  انواع تراک میکسر:

11-  جدول مدل و ظرفیت تراک میکسرها:

12-  معایب استفاده از دستگاه:

تصویر مرتبط

13-  ماشین آلات تولید و اختلاط بتن

14-  بتونیر

15-  بچینگ

16-  تخلیه بتن

17-  پمپ بتن به دو صورت موجود است:

نتیجه تصویری برای پمپ بتن

18-  منابع:

 

 تصویر مرتبط

 



تراک میکسرها در واقع کامیون های مخصوص حمل بتن از محل تولید هستند که معمولا در کارخانه ها و کارگاه های تولید بتن و یا از محل پروژه های ساختمانی به محل بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرند. این کامیون ها با قرار دادن بتن در زیر دستگاه بچینگ بارگیری می کنند و پس از طی مسافتی در محل مورد نظر تخلیه می شود.

 

کامیون میکسر بتن چیست؟

همانطور که قبلا در مقالات قبلی ذکر شد، آماده سازی بتن و بتن ریزی یکی از مراحل اصلی ساخت و ساز می باشد. در فرآیند بتن ریزی از ابزار و ماشین آلات زیادی استفاده می شود که یکی از آنها تراک میکسر یا کامیون میکسر بتن می باشد. تراک میکسر انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد و کاربرد متفاوتی دارند. در این مقاله به معرفی انواع تراک میکسر و مشخصات فنی هر یک می پردازیم.

 

تراک میکسر چیست؟

تراک میکسرها در واقع کامیون های مخصوص حمل بتن از محل تولید هستند که معمولا در کارخانه ها و کارگاه های تولید بتن و یا از محل پروژه های ساختمانی به محل بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرند. این کامیون ها با قرار دادن بتن در زیر دستگاه بچینگ بارگیری می کنند و پس از طی مسافتی در محل مورد نظر تخلیه می شود.

 

انواع مختلف تراک میکسر

کامیون های میکسر یا بتن کن بر اساس مشخصات فنی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. بر اساس ظرفیت های حمله بتنی که برای آنها تعریف شده است، در محدوده 6 تا 12 متر مکعب طبقه بندی می شوند.

دسته دیگری که در مورد کامیون میکسر وجود دارد، مربوط به نحوه حمل بتن است. بر این اساس به دو دسته کلی تقسیم می شوند. برخی از این کامیون ها فقط برای حمل بتن آماده در محل تولید مورد استفاده قرار می گیرند، اما برخی از این کامیون ها علاوه بر حمل و نقل بتن آماده، می توانند به صورت همزمان اختلاط را نیز انجام دهند.

در این نوع تراک میکسرها مقدار معینی از مواد و آب داخل مخزن کامیون ریخته شده و همزمان با حمل و نقل اختلاط انجام می شود. این نوع تراک میکسر بر اساس مشخصات فنی یکسان به سه نوع مختلف تقسیم می شود که در زیر به آنها اشاره می شود.

 

کامیون میکسر با پمپ

میکسرهای پمپ دار یکی از مقرون به صرفه ترین تراک میکسرها از نظر هزینه هستند و استفاده از آنها مزایای بالقوه زیادی را به همراه خواهد داشت. این نوع تراک میکسرها به لطف استفاده از سیستم پمپاژ طولانی قادر به تخلیه بتن در ارتفاعات بالاتر هستند. کامیون های حمل و نقل و اختلاط بتن میزان نیروی کار مورد نیاز را تا 50 درصد کاهش می دهند.

 

این نوع تراک میکسر دارای ویژگی های بسیار منحصر به فردی است. به طور کلی این نوع تراک میکسر ترکیبی از تراک میکسرهای سیار و امکانات بچینگ می باشد و مزایای بالقوه این دو سیستم در این نوع ترک میکسر نیز مشاهده می شود.

در این تراک میکسرها کلیه مواد اولیه و مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه بتن ذخیره و در مخازن جداگانه قرار می گیرند. هر زمان که نیاز باشد، این کامیون می تواند با اندازه گیری وزن مورد نیاز آنها را با بتن تازه مخلوط کند. این ویژگی باعث کاهش ضایعات مواد و مصالح می شود و به همین دلیل باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود. علاوه بر این قابلیت حمل بتن در فواصل طولانی از مهمترین ویژگی ها و مزایای این نوع بتن کن می باشد.

 

میکسرهای سنگین

این نوع تراک میکسرها در واقع کامیون های دو چرخ محرک هستند و به همین دلیل قدرت موتور بسیار بالاتری در مقایسه با انواع کامیون میکسر دارند. این تراک میکسر با استفاده از موتور قدرتمند تعبیه شده برای خود قادر است در شرایط مختلف زمین به بهترین نحو عمل کند. این دو کامیون میکسر می توانند روزانه حجم بسیار زیادی بتن تولید و تخلیه کنند و برای استفاده در پروژه های ساختمانی در مقیاس بزرگ بسیار رایج هستند.

 

موارد استفاده از میکسرهای آهنگ

تراک میکسر نه تنها در پروژه های ساختمانی بلکه در انواع پروژه های ساختمانی مانند پل سازی استفاده می شود. کامیون های حمل و اختلاط بتن از جمله تجهیزات بسیار کاربردی در صنعت ساختمان هستند، اما در هر شرایطی قابل استفاده نیستند.

استفاده از تراک میکسر بر اساس یک سری اصول است. استفاده از تراک میکسر که فقط برای حمل بتن استفاده می شود برای مسافت های کوتاه مناسب است و حمل بتن در فواصل طولانی باعث از بین رفتن بتن می شود.

از طرفی در صورت استفاده از تراک میکسرهایی که علاوه بر حمل اختلاط را انجام می دهند، بتن در فاصله بیشتری نسبت به حالت قبلی تخلیه می شود. در هر صورت باید توجه داشت که تراک میکسرها نباید خیلی از محل تولید دور باشند. در صورتی که امکان افزایش مدت زمان حمل بتن به دلایل مختلف از جمله ترافیک سنگین وجود داشته باشد