پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی- بیل کششی یا دراگلاین - سازه برتر



پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی- بیل کششی یا دراگلاین

پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی- بیل کششی یا دراگلاین


پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی با موضوع بیل کششی یا دراگلاین در 41 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 

 

فهرست مطالب

1- تعریف بیل مکانیکی

2- نحوه کارکرد بیل مکانیکی

3- عمق اپتیم حفر

نتیجه تصویری برای دراگلاین

4- مزایای بیل مکانیکی

5- تعریف دراگلاین

6- یکی از مهمترین موارد برتری دراگلاین بر سایر ماشین آلات این است که :

7- ساختار دراگلاین

تصویر مرتبط

8- قسمت هاي اصلي دراگلاين و نحوه عملكرد آن:

9- اجزاء تشکیل دهنده دراگلاین

10- طبقه بندی جام ها بر حسب نوع خاک عبارتند از:

11- بار مجاز وارد بر دراگلاین :

تصویر مرتبط

12- موارد کاربرد دراگلاین:

13- مشخصات فني، قدرت و ظرفيت :

14- انواع دراگلاين بر اساس نوع شاسي:

15- انواع دراگلاين بر اساس نوع جام:

نتیجه تصویری برای دراگلاین

نتیجه تصویری برای انواع دراگلاين بر اساس نوع جام

 

 


 

دراگلاین ماشین آلات متنوعی برای عملیات حفاری و ترانشه برداری وجود دارد که نوع و اندازه آنها بر اساس نوع کار و شرایط منطقه تعیین می شود. یکی از این نوع ماشین‌ها، دراگلین است که معمولاً برای حفر نهرها، کانال‌ها و عملیات خاک‌برداری در فواصل دور که دسترسی به آن مشکل است، استفاده می‌شود. این دستگاه با قرار گرفتن در سطح زمین طبیعی به راحتی می تواند بدون ورود به گودال حفاری در گودال عملیات حفاری انجام دهد.

 

 
بیل مکانیکی چیست؟

بیل مکانیکی وسیله ای است که شامل یک بازوی مفصلی، یک سطل و یک کابین گردان روی آن است و در زیر آن یک زنجیر یا چرخ لاستیکی برای حرکت آن تعبیه شده است.

بیل مکانیکی یکی از ماشین آلات سنگین راهسازی، ساختمانی و مهندسی می باشد. تکامل بیل مکانیکی از بیل مکانیکی که تا به امروز با قدرت بخار کار می کرد دست بسیاری از تحولات بوده است. اما پرکاربردترین نوع بیل مکانیکی نوع دیزلی آن است.

 

بیل مکانیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بیل مکانیکی کاربردهای مختلفی دارد، این دستگاه در مواردی مانند حفاری های ساده به ویژه حفر کانال، انواع خاکبرداری، خاک برداری، حمل و نقل اجسام و مصالح و ... کاربرد دارد.

 

بیل مکانیکی چیست؟ برنامه های کاربردی خاص

از قابلیت های این دستگاه می توان به نصب چکش (پیکور) اشاره کرد که بسیار پرکاربرد است. نصب چکش هیدرولیک یا پنوماتیک به جای سطل این دستگاه باعث می شود تا سطوح و حجم های سنگی یا بتنی که بنا به دلایلی با مواد منفجره یا کمپرسور قابل تخریب نیستند را با استفاده از ترکیب این دو وسیله (بیل و چکش) تخریب کرد. .


لزوم استفاده از بیل مکانیکی به جای لودر

درست است که حجم سطل بیل مکانیکی کمتر از بیل مکانیکی است و همچنین لودر از نظر زمان کارکرد و هزینه های جاری برای خاک های نرم مقرون به صرفه تر است، اما نباید غافل شد که بیل مکانیکی با دقت و به ویژه عملکرد بهتری دارد. در حفاری های ساختمانی در شهرها آسیب کمتری به ساختمان های مجاور وارد می شود.

 

بیل مکانیکی چیست: انواع چرخ

انواع بیل مکانیکی عبارتند از: بیل مکانیکی چرخ زنجیری و بیل مکانیکی چرخ لاستیکی که هر کدام برای نوع محل استفاده از قبیل کوهستانی، شهری، کویری و ... مناسب می باشند.

 

بیل مکانیکی چرخ لاستیکی

این دستگاه کاربرد وسیع تری دارد و بیشتر برای پروژه های عمرانی شهری که معمولاً روی سطوح محکم تری انجام می شود مناسب است، حرکت سریع مورد نیاز است و ریل چرخ آن آسیب کمتری به خیابان ها وارد می کند.

 

چرخ زنجیر بیل مکانیکی - شن و ماسه

این دستگاه معمولاً در انواع سنگین‌تر خود ساخته می‌شود، به دلیل اصطکاک بیشتر با زمین، معمولاً در شیب‌های تندتر و خاک‌های سست‌تر توانایی بیشتری دارد، به همین دلیل در کارهای ساختمانی مانند حفر براده‌ها، چاله‌ها، ساختمان‌ها کاربرد فراوانی دارد. استفاده می شود

بلند کردن و نگه داشتن اجسام، جابجایی خاک، تخریب، لایروبی، بریدن زمین و اجسام، خرد کردن و ... از دیگر کارهایی است که همیشه نیاز به بیل زنجیری دارد.

شاسی چرخ زنجیری تحرک بسیار خوبی در محل برداشت زمین ایجاد می کند زیرا به دلیل پهن بودن سطح چرخ ها فشار کمی به خاک وارد می کند که امکان کار بر روی خاک های سست را فراهم می کند.

سرعت این خودروها بسیار کمتر از چرخ های لاستیکی است و چون به سطوح جاده آسیب می زند، بهتر است از یک تریلر مناسب برای حمل و نقل آن ها استفاده شود.