پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - ترمو‌پلاست ها - سازه برتر



 

پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - ترمو‌پلاست‌ها

پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - ترمو‌پلاست‌ها

 
 
پاورپوینت درس مواد و مصالح ساختمانی با موضوع ترمو‌پلاست ها در 44 اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید. 

 

فهرست مطالب

1-  تعمیر پلیمر‌ها

2-  ترموپلاستیک ها

3-  پلی اتیلن

تصویر مرتبط

4-  تعریف پلی وینیل

5-  تعریف ترانس- پلی‌ایزوپرن رابر (

6-  تعریف رابر استایرن بوتادین (

7-  تعریف رابر نیتریل 

 نتیجه تصویری برای رابر نیتریل

8-  تعریف بوتیل رابر

9-  نتیجه گیری 

نتیجه تصویری برای بوتیل رابر

 

 


 

تنوع گسترده پلیمرها و کاربردهای آنها در ساخت و ساز ایجاب می کند که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بسته به نوع محصول و کاربرد مورد نظر آزمایشات استانداردی را روی آنها انجام دهند.

از جمله آزمایشات استاندارد مهمی که معمولاً باید انجام شود، می توان استحکام و مدول کششی، مقاومت در برابر نفوذ، مقاومت فشاری یا مقاومت فشاری در تغییر شکل 10 درصد، جذب آب، آزمون آتش سوزی، ضریب هدایت و مقاومت حرارتی و آزمایش را تعیین کرد. به آن دوام می گویند.

 

 پلاستیک چیست؟

پلاستیک یک ماده آلی است که از چسب ها یا رزین های طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده است و می تواند با قالب یا بدون قالب ساخته شود. همچنین در سراسر جهان به عنوان یک ماده مهندسی استفاده می شود. برای آگاهی از اهمیت مهندسی پلاستیک، به ویژه در کاربردهای ساختمانی، شناخت ویژگی ها و مشخصات آن ضروری است.

نمونه هایی از استفاده از پلاستیک به عنوان مصالح ساختمانی در پکن، پایتخت چین، ساختمان مرکز ملی آبزیان پکن (مکعب آبی) برای مسابقات ورزش های آبی المپیک 2008 ساخته شد. سازه این ساختمان از فولاد پوشیده شده با بالشتک های ETFE که نوعی پلاستیک می باشد ساخته شده است.

پلاستیک های ETFE مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند و به همان اندازه در برابر تغییرات دما دوام دارند. ساختمان مکعب آبی بزرگترین سازه ETFE در جهان است.

 

مشخصات پلاستیک به عنوان مصالح ساختمانی

هر ماده پلاستیکی ویژگی های خاص خود را دارد که آن را برای کاربردهای خاص خود مناسب می کند. عملکرد مناسب مواد پلاستیکی در مهندسی بیش از همه به انتخاب نوع مناسب پلاستیک برای عملکرد مورد انتظار بستگی دارد

شکل ظاهری پلاستیک: انواع پلاستیک اعم از شفاف، رنگی و ... در بازار موجود است که این ویژگی های ظاهری متفاوت را از ترکیبات خاصی که در هنگام ساخت در آنها استفاده می شود، به دست می آورند. به همین دلیل پلاستیک ها به دلیل ظاهر زیبایی که می توانند داشته باشند در نمای ساختمان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاومت شیمیایی پلاستیک: پلاستیک مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و حلال ها دارد. عامل تعیین کننده در میزان این مقاومت، ترکیب شیمیایی پلاستیک در حین ساخت است. اکثر پلاستیک های موجود در بازار در برابر خوردگی مقاوم هستند. بنابراین از پلاستیک در کاربردهایی مانند لوله های آب که احتمال خوردگی و پوسیدگی فلزات بیشتر است استفاده می شود.

پایداری ابعادی: پلاستیک های ترموپلاستیک انواعی از پلاستیک هستند که به راحتی قابل تغییر شکل برای استفاده مجدد هستند. اما در مورد پلاستیک های ترموست اینطور نیست و تغییر شکل و قالب گیری مجدد غیرممکن است.

کشش پذیری: قابلیت کشش مواد پلاستیکی بسیار کم است. هنگامی که مواد پلاستیکی تحت فشار کششی قرار می گیرند، امکان شکستن ناگهانی و بدون هیچ علامت اولیه وجود دارد.

دوام پلاستیک: پلاستیک هایی با سختی سطحی کافی دوام بالایی دارند. گاهی اوقات پلاستیک ممکن است مورد حمله حیوانات موذی و موریانه ها قرار گیرد، به ویژه پلاستیک های گرمانرم، اما از آنجایی که پلاستیک برای این حیوانات ارزش غذایی ندارد، جای نگرانی نیست.